Šta je novo?

Železnice - infrastruktura



Koliko ovakvih situacija ima, gotovo svaka stanica ima objekte u kojima žive porodice na osnovu nekih stanarskih prava od pre 100 godina
Nemaju stanarska prava, nego koriste prostorije za koje Infrastruktura nema potrebe.
Stanara ima bukvalno u svakoj staničnoj zgradi, neki od njih žive u planskim stanovima koji su napravljeni za dežurne radnike, drugi žive u improvizovanim stanovima. U Resniku recimo jedna slabo pokretna gospođa živi u skretničarskoj kućici...
 
Da li stvarno može da se napravi denivelisana pruga za brzine od 200 km/h za 4-5m po km?
 
CIP koji kao glavni projektant sam od sebe iz projekta u projekat prepisuje recenicu da je objekat staticki dobar. Glavni projektant koji ne zna cemu sluze zatege i misli da su ukras ??!! Projekat u kome za zategu pise da je stub.
Kako je moguce da osobe koje su zavrsile gradjevinski fakultet daju takve ocene?
Da li je moguce da oni ne razaznaju funkcije tih gradj. elemenata?
Da li se na Gradj. fakultetu prodaju ispiti vec duze vreme?
 
Ne znam koliko je poznato da su ove pruge i putevi što Kinezi prave kod nas mahom deo njihovog megaprojekata "Pojas i Put". Tako da oni to prave sebi, ali sa našim parama.
Naravno koristiće to i nama, ali definitivno nije fer da mi platimo sve i to po nepovoljnim cenama.
 
Da li stvarno može da se napravi denivelisana pruga za brzine od 200 km/h za 4-5m po km?
Znate sta je najveci problem, kod nas realno ovo sto je napravljeno nije potroseno ni tih 4-5, vec jedno 2-3m po km, a ostalih 6-7 je pokradeno.

Svako ko je radio na projektu, ili sad radi na odrzavanju sto pruge, sto samih vozova ce vam reci da je cela pruga uradjena lose.
U Cortanovcima je bio cirkus sa izmisljenim klizistem kako bi se nakralo para na sanaciji klizista kog ni nema.
Skoro celom trasom postoje problemi sa donjim slojem trase, sleganjem pruge i nepravilnom geometrijom koju svako ko sedne u voz moze da oseti koliko se trese i lupa na nekim deonicama.
Skretnice imaju probleme skoro u svim stanicama.
Podvoznjaci i nadvoznjaci imaju pukotine, nisu dovoljno siroki, vec su neki bili popravljani i rekonstruisani i krpljeni posle godinu-2.
Stanicne zgrade prokisnjavaju, raspadaju se, otpadaju ukrasne ploce i sta sve ne.
Sami vozovi su premali za broj ljudi i jedva uspevaju da isprate rasporede posto fali garnitura za rezervu.

I tako se radi sve kod nas i pitanje kolko ce se desiti jos nesreca i koliko bi vremena i novca bilo potrebno da neko uzme i pregleda i sanira sve javne projekte koji su uradjeni zadnjih 20 godina na taj nacin.
 
Хрватску ће модернизација 83 км пруге Дуго Село - Новска са другим колосеком према прошлогодишњим проценама и најавама коштати најмање 620 милиона € или око 8 милиона по километру с тим што су радови на станичним зградама и станицама мањег обима него у нашем случају а сама пруга пројектована за брзину до 160 уз задржавање прелаза у нивоу.
Цена по километру зависи од много фактора али изградити било какву двоколосечну пругу за 4 милиона по километру је једноставно нереално.
 
Poslednja izmena:
Poslednja izmena:
Koliko se sećam u Maroku je za nekih 2 milijarde evra izgrađeno oko 200 km pruge i kupljeno 12 do 15 TGV vozova. Brzina je valjda 320km/h
Cena 11,4 mil$/km i to 2011. godine.

1000006523.jpg
 
Znate sta je najveci problem, kod nas realno ovo sto je napravljeno nije potroseno ni tih 4-5, vec jedno 2-3m po km, a ostalih 6-7 je pokradeno.

Svako ko je radio na projektu, ili sad radi na odrzavanju sto pruge, sto samih vozova ce vam reci da je cela pruga uradjena lose.
U Cortanovcima je bio cirkus sa izmisljenim klizistem kako bi se nakralo para na sanaciji klizista kog ni nema.
Skoro celom trasom postoje problemi sa donjim slojem trase, sleganjem pruge i nepravilnom geometrijom koju svako ko sedne u voz moze da oseti koliko se trese i lupa na nekim deonicama.
Skretnice imaju probleme skoro u svim stanicama.
Podvoznjaci i nadvoznjaci imaju pukotine, nisu dovoljno siroki, vec su neki bili popravljani i rekonstruisani i krpljeni posle godinu-2.
Stanicne zgrade prokisnjavaju, raspadaju se, otpadaju ukrasne ploce i sta sve ne.
Sami vozovi su premali za broj ljudi i jedva uspevaju da isprate rasporede posto fali garnitura za rezervu.

I tako se radi sve kod nas i pitanje kolko ce se desiti jos nesreca i koliko bi vremena i novca bilo potrebno da neko uzme i pregleda i sanira sve javne projekte koji su uradjeni zadnjih 20 godina na taj nacin.

Mene upravo ovo brine više od cene, onaj stepenik na dilataciji kad se penje na most od Sremskih Karlovaca ka tunelu, kako trese u samom tunelu (gde bi trebalo da je najlakše napraviti ravno), njihanje od tunela do Inđije uz povremeno drmusanje... Sve je to bilo odmah očigledno bilo kome ko je putovao sličnim i bržim vozovima u Evropi, ali su me čak i neki ovde ubeđivali da je to normalno. Ovi problemi su povremeno nestajali i vraćali se, jer pretpostavljam da pokušavaju da ih poprave, ali ako sam nasip loš, to praktično znači da moraju sve ispočetka. Pored toga, klasično redovno održavanje ne postoji, a žbunje i drveće raste iz nasipa pa i tamo gde postoji šansa da je ok urađeno, sad sasvim sigurno više nije ok. Stanice nema potrebe ni da pominjem nakon Novog Sada...
 
I tako se radi sve kod nas i pitanje kolko ce se desiti jos nesreca i koliko bi vremena i novca bilo potrebno da neko uzme i pregleda i sanira sve javne projekte koji su uradjeni zadnjih 20 godina na taj nacin.
Da. svakog momenta moze da se desi nova nesreca.
Medjutim i pored ovih protesta, ja ne vidim da postoji volja da se istraga prosiri na celu prugu i stanice.
 
Mene upravo ovo brine više od cene, onaj stepenik na dilataciji kad se penje na most od Sremskih Karlovaca ka tunelu, kako trese u samom tunelu (gde bi trebalo da je najlakše napraviti ravno), njihanje od tunela do Inđije uz povremeno drmusanje... Sve je to bilo odmah očigledno bilo kome ko je putovao sličnim i bržim vozovima u Evropi, ali su me čak i neki ovde ubeđivali da je to normalno. Ovi problemi su povremeno nestajali i vraćali se, jer pretpostavljam da pokušavaju da ih poprave, ali ako sam nasip loš, to praktično znači da moraju sve ispočetka. Pored toga, klasično redovno održavanje ne postoji, a žbunje i drveće raste iz nasipa pa i tamo gde postoji šansa da je ok urađeno, sad sasvim sigurno više nije ok. Stanice nema potrebe ni da pominjem nakon Novog Sada...
Kako to da gospoda profesori sa gardjevinskog i saobracajnog ni rec o ovome nisu rekli, pa cak ni novinari.
Na ovom forumu izgleda ima vise znanja i postenja nego na svim fakultetima zajedno.
 
Kad gledamo ove snimke, ima li neki snimak sa gradilista iza Lukoil pumpe odmah iza petlje za Aerodrom? Tamo se mesecima radi nadvožnjak za prugu preko autoputa. Ne treba dron, sve bi moglo da se vidi sa pumpe.
Radi se o železničkom mostu preko koga će nova dvokolosečna pruga Zemunsko Polje-EXPO (Nacionalni Stadion) prelaziti preko autoputa (motoputa) Beograd-Zagreb. Ukupna dužina mosta iznosi oko 350 metara, a činiće ga 11 stubova (2 sa strane Lukoil pumpe i 9 sa druge strane). Evo i malo slika (trenutne situacije):
Stubno mesto 1:
20250208_114315.jpg

20250208_114335.jpg

Stubno mesto 2:
20250208_114239.jpg

20250208_114301.jpg

Stubno mesto 10:
20250208_115328.jpg

Stubna mesta 9, 8 i 7, od najbližeg ka najdaljem:
20250208_120556.jpg

Stubna mesta 8, 9 i 10 posmatrano sa druge strane:
20250208_115715.jpg

Ispred narandžastog bagera nalazi se iskop za stubno mesto 6, a iza njega iskop za stubno mesto mesto 5. Na ta dva mesta se vrše pripreme za izgradnju temeljne grede stubova. Za stub 4 probušeni su šipovi, a u pozadini se vide pripreme za bušenje šipova na stubnom mestu 3.
20250208_115517.jpg
 
Odlične slike, hvala! Lepo napreduje.

U onom videu su snimljeni radovi na stanici Surčin, a rad na stanici Aerodrom je aktivan već mesecima. Ima li nekih slika sa te lokacije na Aerodromu?
 
Hvala, nema na čemu!

Što se tiče stanice Aerodrom trenutno nemam slika, ali ću se potruditi da ih za koji dan bude na forumu. Tamo traju radovi na izgradnji pothodnika. Plan je da betonski radovi na pothodniku budu gotovi do početka marta. Što se tiče stanice Surčin, tamo se radi na iskopu pothodnika i pripremi za betonske radove.
 
Vrh