Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ne mora samo sud i arbitraža. Kad se istražuju avionske nesreće onda je uobičajeno da osim zemlje gde se incident dogodio, uključi i struka iz drugih zemalja, recimo gde je proizveden avion i motori. Istraga nije deo sudskog procesa. Kad se međunarodna struka koristi za avionske nesreće može i za nadstrešnicu.

Ne samo što može, nego po mom mišljenju i mora. U situaciji gde se razlikuju neki proračuni CIPa i FTNa, gde razni Maldiniji imaju lična mišljenja, gde se sad uključuju i anketne komisije gde od 20 ljudi ima samo 2 sa Građevinskog fakulteta, ne postoji više poverenje javnosti da se apsolutno veruje nekom domaćem izvoru. Emocionalna bura zbog nastradalih, korupcija, politika, nestručnost i aljkavost čak iz prošlosti koja je dovela do da nestane originalni projekat i da od izgradnje nije rađeno odgovorno održavanje ima jedini izlaz u učešću stranih eksperata. Još jednom, ko se protiv toga buni ima neku krivicu u ovom.
Разлог за ангажовање страних стручњака у истраживању авионских несрећа није добра воља нити признање слабости домаћих институција, већ обавеза проистекла из Чикашке повеље (Повеље о међународном цивилном ваздухопловству). У истрази морају да учествују држава у којој се несрећа десила, држава у којој је регистрован ваздухоплов и држава у којој је седиште произвођача ваздухоплова. Ако се (далеко било) сруши КЛМ А320 у Србији, у истрази учествују Србија, Холандија (као седиште КЛМ) и Француска (као седиште Ербаса). Ако се код Панчева сруши Утва регистрована у Србији, у истрази учествује само домаћи Директорат.

Ја нисам за то да домаће политичке инстанце траже међународно вештачење, јер је то шамар домаћој струци. Само ако домаћа струка затражи помоћ, онда у реду.

Едит: Да додам, ко год да учествује у истрази, извештај о несрећи у ваздухопловству увек објаљује држава у којој се несрећа догодила, и иза њега стоји својим ауторитетом.
 
Poslednja izmena:
Šta je tačno ova fotografija imala za cilj da prikaže, odnosno koju informaciju je onaj koji je fotografisao želeo da prenese?
"Napominju da je cela zgrada fotografisana za potrebe međunarodnog arhitektonskog konkursa, kao i da su se detalji videli tek nakon pada nadstrešnice kada je fotografija višestruko uvećana. U CIP – u kažu i da su odmah sve dostavili tužilaštvu posle pada nadstrešnice."
 
Разлог за ангажовање страних стручњака у истраживању авионских несрећа није добра воља нити признање слабости домаћих институција, већ обавеза проистекла из Чикашке повеље (Повеље о међународном цивилном ваздухопловству). У истрази морају да учествују држава у којој се несрећа десила, држава у којој је регистрован ваздухоплов и држава у којој је седиште произвођача ваздухоплова. Ако се (далеко било) сруши КЛМ А320 у Србији, у истрази учествују Србија, Холандија (као седиште КЛМ) и Француска (као седиште Ербаса). Ако се код Панчева сруши Утва регистрована у Србији, у истрази учествује само домаћи Директорат.

Ја нисам за то да домаће политичке инстанце траже међународно вештачење, јер је то шамар домаћој струци. Само ако домаћа струка затражи помоћ, онда у реду.

Едит: Да додам, ко год да учествује у истрази, извештај о несрећи у ваздухопловству увек објаљује држава у којој се несрећа догодила, и иза њега стоји својим ауторитетом.
Hvala za dodatne info o avionskim nesrećama.

Neko bi rekao da je sam pad nadstrešnice žestok šamar domaćoj struci. Ni domaća struka ni država neće tražiti stranu pomoć, što zbog otkrivanja sopstvene krivice, što zbog profesionalne taštine i sujete, što zbog drugih interesa i politike. Da je domaća struka svetski priznata i da ima konsenzus oko uzroka, onda u redu. Ali nema ni jedno ni drugo. evo na primer:

"Za razliku od analize CIP-a koja navodi da je nadstrešnica opterećena zanemarljivo, veštačenje FTN-a ističe da je dodatno opterećenje bilo čak 23 tone iznad prvobitno projektovanog odnosno za oko 15%."

izvor:
https://forbes.n1info.rs/biznis/otk...stresnice-zakljucili-da-je-bilo-zanemarljivo/

Kad se toliko razlikuju, kome onda verovati, FTN, CIP, Maldiniju, Anketnoj komisiji? Dakle ja mislim da strana ekspretiza, možda i dve, jesu apsolutno neizbežne.
 
Ja bih rekao da je CIP dao ocenu koja je uključivala skidanje starih slojeva, odnosno da su radili procenu projekta, a ne izvedenog stanja.
Teško da je CIP imao pristup ruševinama.
 
Ja nisam stručan da budem arbitar ko je u pravu a ko ne. Nezavisni mediji kao N1, a Forbes je deo N1, kažu ovako:

„Analizu CIP-a bih video kao jedno viđenje opterećenja nadstrešnice. Da li je ona dokaz da nije bila opterećena, to će sudski postupak da pokaže. S druge strane, veštaci FTN-a tvrde da je bila opterećena petnaest odsto više nego što je predviđeno. Dakle, velika je razlika i ne možemo verovati ni jednima ni drugima dok sud ne kaže ko je u pravu“, navodi Ivan Radak, urednik Forbes Srbija.

izvor:
https://n1info.rs/vesti/iako-otvara...-zgrade-izdata-14-dana-pre-pada-nadstresnice/

Dok se ne završi sudski postupak uključujući moguće žalbe, ponovna suđenja itd sve može da potraje godinama. Porodice poginulih a i cela javnost ne zaslužuje i ne treba da čeka godinama. Zbog njih uzeti jednu ili dve nezavisne firme svetskog renomea, pa nek se domaća struka prepucava ko je u pravu koliko hoće. Ne verujem im.
 
Hvala za dodatne info o avionskim nesrećama.

Neko bi rekao da je sam pad nadstrešnice žestok šamar domaćoj struci. Ni domaća struka ni država neće tražiti stranu pomoć, što zbog otkrivanja sopstvene krivice, što zbog profesionalne taštine i sujete, što zbog drugih interesa i politike. Da je domaća struka svetski priznata i da ima konsenzus oko uzroka, onda u redu. Ali nema ni jedno ni drugo. evo na primer:

"Za razliku od analize CIP-a koja navodi da je nadstrešnica opterećena zanemarljivo, veštačenje FTN-a ističe da je dodatno opterećenje bilo čak 23 tone iznad prvobitno projektovanog odnosno za oko 15%."

izvor:
https://forbes.n1info.rs/biznis/otk...stresnice-zakljucili-da-je-bilo-zanemarljivo/

Kad se toliko razlikuju, kome onda verovati, FTN, CIP, Maldiniju, Anketnoj komisiji? Dakle ja mislim da strana ekspretiza, možda i dve, jesu apsolutno neizbežne.
Не знам зашто доводити у питање вештачење ФТН-а наспрам пројекта ЦИП-а када се из авиона види да пројекат има мана тј. да су пројектанти неозбиљно приступили истом!? То што су они радили је реконструкција надстрешнице иако је тако нису назвали. Додавање озбиљног терета без озбиљног сагледавања стања и прорачуна је неозбиљно. Затеге сматрати стубовима, а голим оком се види да је надстрешница била обешена о њих као и погрешно претпостављање конструкције саме надстрешнице је довело и сами видимо докле. Тако да сматрам да те две ствари нису упоредиве.
 
Rekao sam da nisam iz struke i preneo sam novinarsko mišljenje. Treba pročitati.

Osim ako su nekom ruke krvave ili je na drugi način umešan, ne vidim ko bi drugi hteo da spreči mišljenje stranih eksperata?
 
Dovesti strance samo zbog vrlo opravdano ukaljanog ugleda domacih institucija i nepoverenja javnosti u iste.

CIP koji kao glavni projektant sam od sebe iz projekta u projekat prepisuje recenicu da je objekat staticki dobar. Glavni projektant koji ne zna cemu sluze zatege i misli da su ukras ??!! Projekat u kome za zategu pise da je stub. I pre svega ekipa koja bez blama i problema napise da nema originalan projekat i onda im ne padne na pamet da urade detaljan projekat zatecenog stanja i ispitivanje objekta vec rade sve napamet ?

FTN kao institucija koja ima dobre strucnjake, ali se zna da je vrlo blisko povezan sa SNS-om i drzavom i da postoji opravdana sumnja da ce uraditi nesto u njihovu korist.

XY budalastina domacih “strucnjaka” u gradjevini pri kako javnim tako i stambenim privatnim projektima. generalno precutno pravilo da zaista pravi strucnjaci cute i pustaju bez reakcije sve gluposti ovih “strucnjaka” koji rade i zaista ceo sistem koji je sam sebe kompromitovao preko svih granica.

Tako da jedna zaista nezavisna i strana ekspertiza bi bila jedino resenje da se umiri sira javnost i dobije objasnjenje sta se sve desilo tacno i ko je odgovoran sve u lancu. Iako vec to sve manje vise znamo , al da bude napismeno i iskoristivo za sudstvo.

Pogotovo kad se dodaju i Kinezi u jednacinu koji rade kako rade i po Srbiji glume da su serifi
 
Neke koristi da bude i od tog usranog EKSPO-a i Narkoonalnog Stadiona. Bar će deo surčinaca lakše stizati do Tošinog Bunara, BAS-a i Prokopa. Jel ovo u Surčinu podzemna stanica? Kamo sreće da već odavno ovako kopaju i na trasi metroa.

Železnička stanica Autoput je planirana da bude pored naselja Radiofar, ako se ne varam? Još više će značiti njima, pošto od prevoza u samom naselju imaju samo antibiotik 613 do Paviljona koji ide na sat vremena i prolazne buseve 600, 607, 611, 711 i 860I koji staju duž autoputa.
 
Koliko sam upućen, železnica će zaobilaziti Radiofar u širokom luku.

Na Open Street Map je ucrtana buduća trasa te pruge od Surčina do Zemun Polja, kao i lokacije budućih železničkih stanica, upoređivao sam sa nekim planovima i deluje mi da je potpuno tačno.
 
Neke koristi da bude i od tog usranog EKSPO-a i Narkoonalnog Stadiona. Bar će deo surčinaca lakše stizati do Tošinog Bunara, BAS-a i Prokopa.
Stanica Autoput je planirana da bude pored naselja Radiofar, ako se ne varam? Još više će značiti njima, pošto od prevoza u samom naselju imaju samo antibiotik 613 do Paviljona koji ide na sat vremena i prolazne buseve 600, 607, 611, 711 i 860I koji staju duž autoputa.
Ako pričamo o novoj pruzi, službena mesta su redom:
Stanica Zemun polje (postojeća)
Stajalište Singidunum (u sred njive, direktna veza sa Delta privrednim parkom)
Stajalište Aerodrom (u nivou kargo centra)
Stajalište Surčin (u nastavku ulice Matice Srpske)
Stanica Nacionalni stadion (u sred njive, veza sa megalomankim kompleksom)

Valjda se nije ništa ponovo promenilo. Znači Radiofar MRK.
 
Dovesti strance samo zbog vrlo opravdano ukaljanog ugleda domacih institucija i nepoverenja javnosti u iste.


Tako da jedna zaista nezavisna i strana ekspertiza bi bila jedino resenje da se umiri sira javnost i dobije objasnjenje sta se sve desilo tacno i ko je odgovoran sve u lancu. Iako vec to sve manje vise znamo , al da bude napismeno i iskoristivo za sudstvo.
Мени је поражавајућа помисао о било каквој “страној интервенцији” која ће да реши наше проблеме. То нас деградира као друштво, а ја желим да верујем да су корупција и незнање синдром политичке елите, а не читавог друштва. Ми треба да се боримо да успоставимо институције које ће имати поверење јавности, и које ће знати да ангажују истинске домаће стручњаке, а не да вучемо по свету за рукав да нам неко објасни зашто је пукла зарђала сајла.
 
Koliko sam upućen, železnica će zaobilaziti Radiofar u širokom luku.

Na Open Street Map je ucrtana buduća trasa te pruge od Surčina do Zemun Polja, kao i lokacije budućih železničkih stanica, upoređivao sam sa nekim planovima i deluje mi da je potpuno tačno.
Ma da, i aerodromska stanica će biti bliže robnom terminalu nego putničkom. A ova stanica u Surčinu je planirana da bude u plitkom ukopu kao Karađorđev Park ili kako već? Vidim na slici da se kopa dosta dublje od temelja, a okolne kuće se ne ruše zbog trasiranja pruge. Hoće li kroz Novi Surčin biti podzemna deonica?
 
Ma da, i aerodromska stanica će biti bliže robnom terminalu nego putničkom. A ova stanica u Surčinu je planirana da bude u plitkom ukopu kao Karađorđev Park ili kako već? Vidim na slici da se kopa dosta dublje od temelja, a okolne kuće se ne ruše zbog trasiranja pruge. Hoće li kroz Novi Surčin biti podzemna deonica?
Pruga prolazi ispod Vojvođanske ulice, tu ima stajalište, i onda izbija na vijadukt.
 
A ova stanica u Surčinu je planirana da bude u plitkom ukopu kao Karađorđev Park ili kako već?
U tom delu će pruga biti u plitkom ukopu, a u Vojvođanskoj će se praviti nadvožnjak kako bi se premostila pruga. Iz plitkog ukopa pruga odmah ide na vijadukt dug 1100-1200 m i preko magistrale Novi Beograd-Surčin se spušta ka Ekspu.
 
Dovesti strance samo zbog vrlo opravdano ukaljanog ugleda domacih institucija i nepoverenja javnosti u iste.

CIP koji kao glavni projektant sam od sebe iz projekta u projekat prepisuje recenicu da je objekat staticki dobar. Glavni projektant koji ne zna cemu sluze zatege i misli da su ukras ??!! Projekat u kome za zategu pise da je stub. I pre svega ekipa koja bez blama i problema napise da nema originalan projekat i onda im ne padne na pamet da urade detaljan projekat zatecenog stanja i ispitivanje objekta vec rade sve napamet ?

FTN kao institucija koja ima dobre strucnjake, ali se zna da je vrlo blisko povezan sa SNS-om i drzavom i da postoji opravdana sumnja da ce uraditi nesto u njihovu korist.

XY budalastina domacih “strucnjaka” u gradjevini pri kako javnim tako i stambenim privatnim projektima. generalno precutno pravilo da zaista pravi strucnjaci cute i pustaju bez reakcije sve gluposti ovih “strucnjaka” koji rade i zaista ceo sistem koji je sam sebe kompromitovao preko svih granica.

Tako da jedna zaista nezavisna i strana ekspertiza bi bila jedino resenje da se umiri sira javnost i dobije objasnjenje sta se sve desilo tacno i ko je odgovoran sve u lancu. Iako vec to sve manje vise znamo , al da bude napismeno i iskoristivo za sudstvo.

Pogotovo kad se dodaju i Kinezi u jednacinu koji rade kako rade i po Srbiji glume da su serifi
Što se CIPa tiče, morate da razumete sledeće. Oni projektuju koristeći Google earth. I ne preterujem. Jedan od najvećih šokova sam doživeo, kada je tadašnji direktor CIPa uživo u TV emisiji objašnjavao zašto se srušio potporni zid u grdeličkoj klisuri koji su projektovali oni. Ovako je rekao otprilike, nisu ti brojevi, karikiram: Znate, država proceni da projektovanje i istražni radovi koštaju 10.000 evra, i raspiše takav tender, koliko bi ona da to košta. A to projektovanje i istražni radovi realno koštaju 100.000 evra. I onda znate, ne izbuši se geotehnička bušotina na svakih 1 m kako je po propisu, nego na svakih 10 m. I tako, bude problem. A voditeljka ga pita, ali vaša firma je projektovala, vi ste to radili. A čovek mrtav ladan odgovori: Pa šta ću, ja dam ponudu 9.000 evra da dobijem tender, moram da obezbedim mojim zaposlenima hleb. Ovo zadnje je bukvalno tako rekao.
 
Мени је поражавајућа помисао о било каквој “страној интервенцији” која ће да реши наше проблеме. То нас деградира као друштво, а ја желим да верујем да су корупција и незнање синдром политичке елите, а не читавог друштва. Ми треба да се боримо да успоставимо институције које ће имати поверење јавности, и које ће знати да ангажују истинске домаће стручњаке, а не да вучемо по свету за рукав да нам неко објасни зашто је пукла зарђала сајла.
Kako da se borimo?
 
Što se CIPa tiče, morate da razumete sledeće. Oni projektuju koristeći Google earth. I ne preterujem. Jedan od najvećih šokova sam doživeo, kada je tadašnji direktor CIPa uživo u TV emisiji objašnjavao zašto se srušio potporni zid u grdeličkoj klisuri koji su projektovali oni. Ovako je rekao otprilike, nisu ti brojevi, karikiram: Znate, država proceni da projektovanje i istražni radovi koštaju 10.000 evra, i raspiše takav tender, koliko bi ona da to košta. A to projektovanje i istražni radovi realno koštaju 100.000 evra. I onda znate, ne izbuši se geotehnička bušotina na svakih 1 m kako je po propisu, nego na svakih 10 m. I tako, bude problem. A voditeljka ga pita, ali vaša firma je projektovala, vi ste to radili. A čovek mrtav ladan odgovori: Pa šta ću, ja dam ponudu 9.000 evra da dobijem tender, moram da obezbedim mojim zaposlenima hleb. Ovo zadnje je bukvalno tako rekao.
Zapravo Milutin je sve to izmislio i okrenuo u svoju korist.
Kod nas stvari funkcionišu tako da projektantska kuća koja dobije posao da izradi idejni projekat ili projekat za građevinsku dozvolu, ima obavezu da uradi i geološke istražne radove. E sad, što manje para potrošiš na geologiju više ti ostane u džepu, zato radiš što manji broj istražnih bušotina. Stari je on lisac, dobro zna da šira javnost ne zna kako stvari funkcionišu.
 
Što se CIPa tiče, morate da razumete sledeće. Oni projektuju koristeći Google earth. I ne preterujem. Jedan od najvećih šokova sam doživeo, kada je tadašnji direktor CIPa uživo u TV emisiji objašnjavao zašto se srušio potporni zid u grdeličkoj klisuri koji su projektovali oni. Ovako je rekao otprilike, nisu ti brojevi, karikiram: Znate, država proceni da projektovanje i istražni radovi koštaju 10.000 evra, i raspiše takav tender, koliko bi ona da to košta. A to projektovanje i istražni radovi realno koštaju 100.000 evra. I onda znate, ne izbuši se geotehnička bušotina na svakih 1 m kako je po propisu, nego na svakih 10 m. I tako, bude problem. A voditeljka ga pita, ali vaša firma je projektovala, vi ste to radili. A čovek mrtav ladan odgovori: Pa šta ću, ja dam ponudu 9.000 evra da dobijem tender, moram da obezbedim mojim zaposlenima hleb. Ovo zadnje je bukvalno tako rekao.
Ja sam nasao samo ovo. Za 7 godina su se stvari pogorsale.
 

I evo ga.
Maldinijevo baljezganje o secenju zica + ovi sa informera i pinka i sad krece spin i lupetanje kako je ovo diverzija i namerno uradjeno i smisljeno da se rusi drzava.

Hocemo doziveti da neko kad izjavi opasnu glupost zvanicno na medijima za to bude odgovoran ?

Znam da ovde nema politike, ali ovo ima veze sa koliko je opasno da neko ko je kao strucan daje potpuno pogresne izjave
 


Koliko ovakvih situacija ima, gotovo svaka stanica ima objekte u kojima žive porodice na osnovu nekih stanarskih prava od pre 100 godina
Plaćaju zakup železnici i zbog nuznog smeštaja nikad nisu imali pravo na stan da konkurisu
 
Vrh