Meyraf
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 08.06.2022.
- Poruke
- 638
- Pohvaljen
- 2.329
Разлог за ангажовање страних стручњака у истраживању авионских несрећа није добра воља нити признање слабости домаћих институција, већ обавеза проистекла из Чикашке повеље (Повеље о међународном цивилном ваздухопловству). У истрази морају да учествују држава у којој се несрећа десила, држава у којој је регистрован ваздухоплов и држава у којој је седиште произвођача ваздухоплова. Ако се (далеко било) сруши КЛМ А320 у Србији, у истрази учествују Србија, Холандија (као седиште КЛМ) и Француска (као седиште Ербаса). Ако се код Панчева сруши Утва регистрована у Србији, у истрази учествује само домаћи Директорат.Ne mora samo sud i arbitraža. Kad se istražuju avionske nesreće onda je uobičajeno da osim zemlje gde se incident dogodio, uključi i struka iz drugih zemalja, recimo gde je proizveden avion i motori. Istraga nije deo sudskog procesa. Kad se međunarodna struka koristi za avionske nesreće može i za nadstrešnicu.
Ne samo što može, nego po mom mišljenju i mora. U situaciji gde se razlikuju neki proračuni CIPa i FTNa, gde razni Maldiniji imaju lična mišljenja, gde se sad uključuju i anketne komisije gde od 20 ljudi ima samo 2 sa Građevinskog fakulteta, ne postoji više poverenje javnosti da se apsolutno veruje nekom domaćem izvoru. Emocionalna bura zbog nastradalih, korupcija, politika, nestručnost i aljkavost čak iz prošlosti koja je dovela do da nestane originalni projekat i da od izgradnje nije rađeno odgovorno održavanje ima jedini izlaz u učešću stranih eksperata. Još jednom, ko se protiv toga buni ima neku krivicu u ovom.
Ја нисам за то да домаће политичке инстанце траже међународно вештачење, јер је то шамар домаћој струци. Само ако домаћа струка затражи помоћ, онда у реду.
Едит: Да додам, ко год да учествује у истрази, извештај о несрећи у ваздухопловству увек објаљује држава у којој се несрећа догодила, и иза њега стоји својим ауторитетом.
Poslednja izmena: