Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

d'izvinu gospoda iz komisije ali ova formulacija da su "zatege inicijator otkaza" ali su "takođe i poslednje koje prenose opterećenje"(!!??) je jedna tehnički vrlo nepismena papazjanija koja je, ako se doslovno tumači, potpuno netačna. pretpostavljam da su potpisnici ekspertize hteli da njome pojačaju argumentaciju krtog loma (koji je notoran od prvog dana).






1734513545515.jpeg
 
d'izvinu gospoda iz komisije ali ova formulacija da su "zatege inicijator otkaza" ali su "takođe i poslednje koje prenose opterećenje"(!!??) je jedna tehnički vrlo nepismena papazjanija koja je, ako se doslovno tumači, potpuno netačna. pretpostavljam da su potpisnici ekspertize hteli da njome pojačaju argumentaciju krtog loma (koji je notoran od prvog dana).






Pogledajte prilog 223393
Ja to tumačim tako da su hteli da kažu da su zatege tj. korozija sajli inicijator, koji je uticao na već dodatno preopterećenu nadstrešnicu, zbog čega su otkazala uklještenja, a da je kao rezultat došlo i do povlačenja zategi i pucanja i zdravih sajli.

Ovde pominju zamerke:
Screenshot_2024-12-17-20-27-23-734_com.google.android.youtube.jpg
 
Poslednja izmena:
moja teorija je da je puklo na spoju greda-stub zato što je prethodno došlo do popuštanja zatega (popuštanje zatega je uzrok, a lom na spoju greda-stub posledica). pritom, pod terminom "popuštanje zatege" ne podrazumevam doslovno kidanje/lom već vremenske podužne deformacije zbog kojih padaju sile u zategama a rastu oslonački uticaji na spoju greda-stub.

ali, sačekajmo: sa velikim zanimanjem očekujem prezentaciju proračunskih modela i rezultata koji će verujem biti uskoro prezentovani (na nekom stručnom skupu konstruktera svakako).
 
d'izvinu gospoda iz komisije ali ova formulacija da su "zatege inicijator otkaza" ali su "takođe i poslednje koje prenose opterećenje"(!!??) je jedna tehnički vrlo nepismena papazjanija koja je, ako se doslovno tumači, potpuno netačna. pretpostavljam da su potpisnici ekspertize hteli da njome pojačaju argumentaciju krtog loma (koji je notoran od prvog dana).






Pogledajte prilog 223393
Ne znam da li si ispratio gde sam pre xx strana detaljno objasnio kako smatram da je došlo do pada? To se poklapa sa ovim izveštajem.

Dakle zatege iniciraju pad tako što nakon pucanja određenog broja žica ostale, zdrave žice trpe veće opterećenje tako da se deformišu (tegle) (što jasno pokazuje ova slika zatega napravljena pre pada)
Istezanje zatega dovodi do opterećenja kaskadnih greda za koje nisu predviđene usled čega dolazi do pukotina u betonu greda koje su nevidljive jer su preko mermerne ploče.
To dovodi do daljeg opterećenja zatega i tako u krug. Verujem da je to trajalo godinama pre pada gde jedna greda potpuno otkazuje (ona što jedina nije pukla na sastavu sa stubom) kida svoj par zatega što izaziva lančanu rekciju i krti lom ostalih greda i zatega koje su takođe bile već oštećene.

Čini mi se da se na snimku vidi da u prvih nekoliko mili sekunde zatege još uvek drže nadstrešnicu i kaskadne grede kreću da se blago podižu. Tj. prednji deo nadstrešnice pošto je teži podiže zadnji deo koji se odvojio od stubova dok sve za kratko vreme još uvek visi na zategama. Teško je reći pošto je snimak užasan.
Tako da su zatege u isto vreme i inicijator pada i poslednje koje nose nadstrešnicu.
 
Samo da Nemanja Sarovic ne sazna...
Ne znam Šarović, Parović sve je to radikalska škola. Ako je čovek pomenuće makar u nekom gostovanju da je pogrešio u vezi tih kocki jer su mu dali pogrešne informacije.
Mislim znamo da od toga nema ništa i da ih neće pominjati više.
Sa druge strane kolega i generacija Parović radi u državnoj firmi. Jedan je od retkih preostalih stručnjaka u EPSu, ali nekako stiže da konstantno gostuje po alternativnim medijima.
Nisam baš ubeđen u iskrenost njihovog opozicionog delovanja.
 
Ja mislim da su to odvodi sa same nadstresnice kroz vertikalne stubove, kao i sa fasadnih stakala. Bilo je vec price o tome pre nekoliko stranica na forumu.
Nema mi logike da ako vec glavni krov ima pad celom duzinom ka nazd se prave na jednom delu dodatni oluci, ako ce vec sve otici skroz nazad
 
Ja mislim da su to odvodi sa same nadstresnice kroz vertikalne stubove, kao i sa fasadnih stakala. Bilo je vec price o tome pre nekoliko stranica na forumu.
Nema mi logike da ako vec glavni krov ima pad celom duzinom ka nazd se prave na jednom delu dodatni oluci, ako ce vec sve otici skroz nazad
Zašto bi se tako nešto crtalo na osnovi krova? Čak su i ucrtane po dve strelice u uvalama, po jedna pre i posle slivnika.
Da je odvod za samu nadstrešnicu, on bi se video samo na običnoj osnovi prizemlja. Ovo za fasadna stakla ne razumem.
 
CIP je dan pred pad slikao stanicu zbog medjunarodne arhitektonske izlozbe!

 
Ne znam da li si ispratio gde sam pre xx strana detaljno objasnio kako smatram da je došlo do pada? To se poklapa sa ovim izveštajem.

Dakle zatege iniciraju pad tako što nakon pucanja određenog broja žica ostale, zdrave žice trpe veće opterećenje tako da se deformišu (tegle) (što jasno pokazuje ova slika zatega napravljena pre pada)
Istezanje zatega dovodi do opterećenja kaskadnih greda za koje nisu predviđene usled čega dolazi do pukotina u betonu greda koje su nevidljive jer su preko mermerne ploče.
To dovodi do daljeg opterećenja zatega i tako u krug. Verujem da je to trajalo godinama pre pada gde jedna greda potpuno otkazuje (ona što jedina nije pukla na sastavu sa stubom) kida svoj par zatega što izaziva lančanu rekciju i krti lom ostalih greda i zatega koje su takođe bile već oštećene.

Čini mi se da se na snimku vidi da u prvih nekoliko mili sekunde zatege još uvek drže nadstrešnicu i kaskadne grede kreću da se blago podižu. Tj. prednji deo nadstrešnice pošto je teži podiže zadnji deo koji se odvojio od stubova dok sve za kratko vreme još uvek visi na zategama. Teško je reći pošto je snimak užasan.
Tako da su zatege u isto vreme i inicijator pada i poslednje koje nose nadstrešnicu.
bukvalno više ne smem ništa da kažem dok ne vidim analize i detaljnije podatke (previše je bilo lutanja i pretpostavki, što je, doduše i razumljivo).
msm, i sam bih napravio modele ali prosto mi nije dostupna gabaritna grometrija i fizičko-mehaničke karakteristike elemenata konstrukcije a bez toga je to neozbiljna rabota.
inače, ostajem pri tvrdnji da je ona formulacija u izveštaju koju sam apostrofirao, u najmanju ruku nespretno sročena.
 
CIP je dan pred pad slikao stanicu zbog medjunarodne arhitektonske izlozbe!

Svakome iz CIPa ko je video tu sliku pre pada treba zauvek zabraniti da se bavi građevinom u bilo kojoj ulozi, ne samo inženjera, nego ne smeju da mu daju ni kolica da gura na gradilištu.
 
Vrh