Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kako ste svi tako nepogresivi i samouvereni (cast izuzetcima). Kako je lako tako generalizovati, osudjivati, zatvarati firme, sravnjivati sa zemljom itd..
A svi zivite u zgradama koje su ti isti inzinjeri projektovali i izvodili, i skole i bolnice i mostove i pruge i brane. Ne menjaju se inzenjeri promenom vlasti, ne dodju drugi neki.
Jel neko uopste pogledao koliki je to projekat. Lista pojedinacnih projekata je na 65 strana sto je oko minimun 1500 razlicitih projekata. Ne verujem da iko ovde ima svest o tome koliko je to uopste posla (ni ja isto). Nema druge firme u zemlji koja to moze da iznese. Jedino neka strana ako vam je to draze. Ali oni moraju prvo da izuce sve nase zakone tj prvo da ih prevedu. Onda moraju da polazu strucni ispit, pa da izvede licencu. I to bar 50 njih. Onda da projektuju, izvode i budu nadzor. Ili da promenimo ceo zakon. Kako se sve banalizuje u ovoj zemlji do besmisla.
Mrzelo ih da nadju projekat - pa kopas i rukama i nogama da nadjes projekat jer bez njega si slep. Aj neki mogu i da snime (za sta isto treba 2-3 nedelje), gradjevinac ne moze nista, nista ne znaci ni kolika je greda ili ploca ili stub ako ne znas koja armatura je ugradjena, polozaj i kvalitet celika.
Pasce krov jer je nadstresnica bila kontra teg, sad idemo dalje pasce i krilo A i C, pa dokle. Ja ne mislim da ce ista pasti recimo ali svakako treba proveriti dal li je potrebno neko ojacanje.
Projektni zadatak nije dobar, nece biti, ima ga u glavnoj svesci i pise sve po zakonu, koga zanima moze da procita.
Ovde nazalost tokovi novca ne vode do krivca, jer bi to bila situacija da je na primer: bilo napisano u projektu da se zamene sajle, da je izvodjac upisao u dnevnik da je iste zamenio i falsifikovao papire o kupovini materijala, zatim to fakturisao, nazor mu potpisao i radove i situaciju, dignu kes i podele.
Ovaj projekat je ugovoren projektovanje i izvodjenje radova, nije bilo projekta kada se ugovaralo, nema tenderske dokumentacije. Cak i da je moguce izvesti javnu nabavku ovakvoh tipa bar za projektovanje, istu bi dobio ovaj isti CIP jer ni jedna druga nasa firma ne bi ispunila uslove niti bi se prijavila za ucesce.
160 podizvodjaca cini mi se rekose na insajderu. Pa to je isto nista za ovoliki projekat. Na jednom obicnom stambenjaku ima 20-30 jer sve su nam firme male, jedni rade samo iskop, jedni rade samo celik, jedni rade sipove, jedni samo parket, jedni samo moleraj itd itd.
Mozes da odlucis da ne radis naravno jer ti ne odgovara rok, uslovi i sta god, ali toliki je deficit projektanata a toliko je mnogo projekata, da gde god odes u privatni ili drzavi biro ceka te relativno slicna situacija sa rokovima, pritiscima i raznim zahtevima sto normalnim sto nenormalnim.
 
Eto, kad se razbuca i privatizuje CIP, onda će Milenijum tim sam sebi raditi i projektovanje i tehničku kontrolu, isto kao što je sav materijal posle ubistva na stanici raščišćavao isti onaj koji je sa tom mehanizacijom bio i jedan od podizvođača radova. Iako je država sa svim svojim mehanizmima potpuno kriminalizovana, to ne znači da treba do kraja razoriti i dati u privatne ruke sve preostale institucije i državna preduzeća.
 
Nek radi ako sme. Onda ce samo Milenijum tim ici u zatvor kad napravi sranje.
Kako ste svi tako nepogresivi i samouvereni (cast izuzetcima). Kako je lako tako generalizovati, osudjivati, zatvarati firme, sravnjivati sa zemljom itd..
Naravno da je lako osudjivati krive. Nepogresivih nema, a ne bi smelo da bude ni pogresivih koji ne odgovaraju za svoja dela.
A svi zivite u zgradama koje su ti isti inzinjeri projektovali i izvodili, i skole i bolnice i mostove i pruge i brane.
To je jako ozbiljan problem, jer sve treba proveriti, pogotovo projekte na kojim je radio doticni ludak koji kaze da su "svi oni mislili da su zatege ukrasne cevi".
Ne menjaju se inzenjeri promenom vlasti, ne dodju drugi neki.
Jel neko uopste pogledao koliki je to projekat. Lista pojedinacnih projekata je na 65 strana sto je oko minimun 1500 razlicitih projekata. Ne verujem da iko ovde ima svest o tome koliko je to uopste posla (ni ja isto). Nema druge firme u zemlji koja to moze da iznese. Jedino neka strana ako vam je to draze.
Ako nema ko da radi treba raditi manje, sporije tj. u skladu sa mogucnostima.
 
Koji ludak jbt, 8x32kg/m2 je malo teze od 2x25kg/m2 i blize objektu je manji staticki uticaj. :mad: Jel mu direktor (odgovorno lice za ovakve ludake) jos na slobodi?


samo bih da se osvrnem na drugi deo tvrdnje (ne znam šta znači ovo 8x i 2x): za ovako opisano stanje u kom je redukovano opterećenje bliže zategi a (nešto) povećano opterećenje bliže fasadnom stubu, MOŽE se dobiti manja sila u zategi (kao relevantan/jedini statički uticaj za zategu) u odnosu na prethodno stanje. momenti savijanja u gredi (kao relevantan statički uticaj za taj deo sistema) su veći.
prema tome, drugi deo tvrdnje nije nebulozan.
na stranu što od početka zastupam tezu da staklo sa potkonstrukcijom nikako nije moglo da bude uzrok sloma.
 
Koji ludak jbt, 8x32kg/m2 je malo teze od 2x25kg/m2 i blize objektu je manji staticki uticaj. :mad: Jel mu direktor (odgovorno lice za ovakve ludake) jos na slobodi?
Manji je uticaj na grede, ali ne i na zatege koje su nosile svu težinu. :) Plus ne znam kako su došli do težine od 25 kg/m2 za lim i letve, a ovo što su bila pokrivena 2 umesto 8 polja niko i ne pominje.
Takođe ne pominju beton za koji je istraga utvrdila da je stavljen bez uklanjanja starog. Da li zna neko o kom se betonu govori?

Evo, suzu sam pustio za CIP-om. Mladi pozavršavali državne tehničke fakultete, ne mogu da se zaposle na pošten način, pa čak ni neko pristojno stažiranje, odlaze u inostranstvo gde počinju od nule, a CIP ima monopol.

Prave iracionalne projekte poput novih i rekonstruisanih pruga sa ukidanjem stanica i stajališta u naseljima, sa prekratkim kolosecima, bez koloseka u bočnoj zaštiti za jednovremeni prijem vozova, često čisto prepišu stari neoptimalan projekat ne ispravljajući greške. Potpuno nove stanice i stajališta bez bezstepeničnog prilaza čak i tamo gde je to jednostavno. Na vrhu se postavljaju najgore podstražnjične muve i intelektualne prostitutke. Sve suza suzu stiže za mukice.
Da li njima treba da zahvalimo za nebrojane, apsolutno nepotrebne (šta više usporavaju saobraćaj) kružne tokove koji su napravljeni širom Srbije. Ubeđen sam da je neko provalio da se na njima jako lako uzima velika lova te su preko ne znam kojih mehanizama uticali da se izrade projekti za njih tamo gde su kažem ne samo nepotrebni već kontraproduktivni. Projektant je svakako u lancu korupcije. Čisto sumnjam da pristaju na izradu takvih projekata samo da bi imali posla, Uzimaju i oni svoj deo.
 
@Shinkansen
Super da proverimo. Alo ko da proveri. I kako. To je nemoguce proveriti u gotovim useljenim objektima visokogradnje. Sve je pod oblogama i zatvoreno. Zato i postoji toliko kontrola za vreme projektovanja i gradnje. Tek kada se na objektima pojave odredjena ostecenja tipa pukotine u zidovima ili podovima onda se radi vestacenje sta je moguci uzrok. Kad krenu zavrsni radovi (kosuljice, malteri, fasada, plafoni itd) nema vise sta da gledas. Ostaju ti samo papiri, atesti, dnevnik i sl. To izmedju ostalog gleda i komisija za tehnicki prijem, samo papire sto se konstrukcije tice. Vizuelno obidju objekat i provere da li je sva dokumentacija sakupljena u skladu sa pravilnikom, da li su sva testiranja sprovedena i prilozeni rezultati istih (ovo se odnosi na instalacije, na primer pritisak u vodovodnoj, hidrantskoh mrezi, merenje otpora uzemljnja itd), da li je objekat prikljucen na komunalnu infrastukturu, da li su svi radovi zavrseni i jos mnogo slicne administracije. Kada im se dostave svi papiri oni izdaju pozitivan izvestaj da drzava moze izdati upotrebnu dozvolu.
Isto ne znam ko ce da proveri sve sto su sami stanari srusili po zgradama izmedju ostalog nosive zidove, probijanje raznih otvora u seizmickim platnima cak i u soliterima zbog spajanja stanova, lokala, spajanja trpezarija i dnevnih soba i slicnih budalastina.
 
Сви овде помињете ЦИП, а шта се дешава са Енергопројектом који је имао одличан пројектни биро, инжењере и грађевинску оперативу? Такорећи, све у једном.
Да ли је он могао да изнесе један овакав пројекат? Ту и тамо се спорадично спомене па нисам сасвим упознат шта се са њим дешава.
 
Na Limanu u Novom Sadu već imamo slučajeve otpadanja celih balkona, na zgradama iz 70ih godina. Stambene zajednice se apsolutno ne bave stanjem konstrukcija objekata, tu i tamo ima poneko savestan, ali generalno mrka kapa, posebno tamo gde su profesionalni esenesdžijski upravnici, i upravljanje zgradama gledaju samo kao lako zgrtanje para.
 
Btw @Železničar kad već pitaš za Energoprojekt, a skoro sam gledao baš na RTS Trezoru emisiju o njihovim počecima tamo. Mislim da nemaju potrebu da se ovde bakću sa diletantima i labilnim zavisnicima od koksa koji su osetili brzu i laku lovu.

 

Prilozi

  • 1733498194249.png
    1733498194249.png
    157,3 KB · Pregleda: 157
Energoprojekt je propao.
Super da proverimo. Alo ko da proveri. I kako.
Znas kako, ako nema ko, cime i ne zna kako, onda da ukinemo inspekcije, institute, nadzore pa angazujemo strance. Ili da radimo kako ko stigne, na divlje, bez dozvola i projekata pa dokle traje i koliko zrtava bude. Mada sam vidjao pomocne objekte, garaze, radionice radjene na taj nacin po dvoristima gde su zidari vodili vise racuna o podlozi, opterecenju, konstrukciji nego ovakvi projektanti i izvodjaci na infrastrukturi...
Takođe ne pominju beton za koji je istraga utvrdila da je stavljen bez uklanjanja starog. Da li zna neko o kom se betonu govori?
Mislim da se odnosi na gornji deo nadstresnice, gde su prvo stavili astroturf pa onda izgleda to zamenili betonom (pominje se "izrada novog sloja za pad") i hidroizolacijom.
samo bih da se osvrnem na drugi deo tvrdnje (ne znam šta znači ovo 8x i 2x): za ovako opisano stanje u kom je redukovano opterećenje bliže zategi a (nešto) povećano opterećenje bliže fasadnom stubu, MOŽE se dobiti manja sila u zategi (kao relevantan/jedini statički uticaj za zategu) u odnosu na prethodno stanje. momenti savijanja u gredi (kao relevantan statički uticaj za taj deo sistema) su veći.
prema tome, drugi deo tvrdnje nije nebulozan.
Moze u njegovoj ludoj glavi gde su to ukrasne cevi i nigde vise.
na stranu što od početka zastupam tezu da staklo sa potkonstrukcijom nikako nije moglo da bude uzrok sloma.
Ja mislim da ima vise uzroka, i hronicno neodrzavanje i izostanak pregleda kotvi i zatega i idiotski projekat i dodatno opterecenje nadstresnice i burgijanje onih stubova zarad montaze neke galerije. itd.
A 8x i 2x je ovo, staklo je iznad svih 8 a daske i lim su bile samo na 2
dron.jpg
 
Poslednja izmena:
Moze u njegovoj ludoj glavi gde su to ukrasne cevi i nigde vise.

ajde da ti i ja raščistimo jednu stvar: jel znaš ti da pročitaš rezultate najjednostavnijeg statičkog modela sa slike koju bih prezentovao (recimo iz programa za stat. analizu TOWER)?
ako znaš, vrlo rado ću ti ovde prezentovati jednostavan dokaz moje tvrdnje.
ako ne znaš, onda samo gubim vreme s tobom pa ti slobodno bez mene nastavi da udaraš u svim pravcima koji ti padnu na pamet.
jel pošteno?
 
Znas kako, ako nema ko, cime i ne zna kako, onda da ukinemo inspekcije, institute, nadzore pa angazujemo strance. Ili da radimo kako ko stigne, na divlje, bez dozvola i projekata pa dokle traje i koliko zrtava bude. Mada sam vidjao pomocne objekte, garaze, radionice radjene na taj nacin po dvoristima gde su zidari vodili vise racuna o podlozi, opterecenju, konstrukciji nego ovakvi projektanti i izvodjaci na infrastrukturi...
Znas kako, bas se trudim da ti objasnim da je to nemoguca misija ali ti bas ne zelis to da prihvatis. Strance da zovemo, hahaha, ne znam sta drugo da kazem. Mozes se prijaviti kad dodju da im objasnis da ce da rade za 1000-2000 eura mesecno i da moraju prvo sa nadju postojeci projekat i da moraju da se bas potrude da ga nadju.
 
Znas kako, bas se trudim da ti objasnim da je to nemoguca misija ali ti bas ne zelis to da prihvatis. Strance da zovemo, hahaha, ne znam sta drugo da kazem. Mozes se prijaviti kad dodju da im objasnis da ce da rade za 1000-2000 eura mesecno i da moraju prvo sa nadju postojeci projekat i da moraju da se bas potrude da ga nadju.
Cek, ja sad ne razumem nesto: jesmo li ekonomski tigar i imamo 65 miliona evra da spucamo na rekonstrukciju stanice i pravimo ekspo ili smo beda?
tenor.gif
 
Opet se trese voz u tunelu Čortanovci ka BGu, kao i posle tunela na više mesta, smenjuju se deonice gde ide glatko i gde se trese. Jesu zaboravili da i dalje imaju prugu ka NSu, prestalo održavanje?
 
Грејс, Коста

Џаба се трудите, са појединим ликовима на овом форуму нема разговора, бескорисно је.
 
Opet se trese voz u tunelu Čortanovci ka BGu, kao i posle tunela na više mesta, smenjuju se deonice gde ide glatko i gde se trese. Jesu zaboravili da i dalje imaju prugu ka NSu, prestalo održavanje?

Dzabe odrzavanje kad je u startu lose uradjeno, podloga je isfuserena i sleze se vise od dozvoljenog i propada sve. I to se zna i to znaju ljudi koji su radili na projektu al se svi prave ludi, malo se okrpi pa valjda nece .

Eno citam na fb grupi u Subotici je na novoj neotvorenoj stanici izletela garnitura jos u septembru, pocupala skretnice i pragove, jos stoji sve razvaljeno.
 
Iluzorno je očekivati da su gro infrastrukture izgradili fantastično, a samo deo isfušerisali, na žalost sve je ipak urađeno loše. Nadam se samo da danak tome neće biti još krvaviji.
 
National Geographic, serijal rekonstrukcija nesreće. Bilo premijerno u petak u 21:00, sledeće emitovanje u sredu u 10:00.
Uzrok pada mosta skoro identičan kao i pad nadstrešnice. Vredi pogledati.
Pogledajte prilog 222349


Samo jedna napomena, ovo u petak emitovano je dokumentarni serijal Autopsija nesreća, gde je most bio jedna od tri priče u toj epizodi. Ovaj dokumentarni film koji si podelio je iz 2019, i dostupan je na Disney+ trenutno.


 

Nepomenik je prištinskom terorističkom režimu poklonio i železnicu na severu KiM. Do Korone su garniture 711 Srbija Voza saobraćale od Kraljeva do severne Kosovske Mitrovice, već skoro 5 godina idu samo do Rudnice. Ako u skorije vreme i krene ponovo putnički saobraćaj, ićiće vagoni i menjaće se lokomotive na granici koju je veleizdajnički prokletnik takođe napravio na samom početku naprdnjačke smradovlade pre 12 godina. Ako nam pre njegovog odlaska sa vlasti ne niknu granični prelazi i kod Batajnice, Krnjače, Kokinog Broda, Vranja, možemo se smatrati srećnim. A koliko je mizerni obim putničkog saobraćaja po raškim prugama južno od Užica i Kraljeva, u Banatu severoistočno od Beograda i da saobraćaj na svim prugama južno od Niša uopšte ne postoji već godinama, već sada se može reći da režim i te krajeve tretira skoro kao da su inostranstvo.

I da se novosadska tragedija nikada nije dogodila, bilo je milion razloga za ozbiljne proteste i blokade, pa čak i samo na temu režimske saobraćajne politike. Od 2020. putnički vozovi SV ne ulaze na sever KiM, ja sam jedini koji je čak i na ovom forumu to primetio verovatno jer sam pre toga relativno često putovao njima, a u javnosti niko živ niti talasa po tom pitanju, niti od institucija traži zvanično objašnjenje zašto ne idu. Niti je bilo protesta povodom toga. Da li je baš neophodno da ROSU napravi dva koraka više nego inače, upadne u tu Rudnicu koja je odmah iza Jarinja i pobije ili kidnapuje 15 putnika, da bi se neko u ovoj zemlji pobunio i protiv te izdaje kao što se buni protiv naprdnjačkog lopovluka koji je uzeo 15 života u Novom Sadu? Izdaja takođe ubija, a ne samo korupcija, to se videlo u Banjskoj, a ne dao bog da se takav scenario desi i u Rudnici, ja to ne priželjkujem ali s obzirom da Kurti već uveliko upada i u tu opštinu u Centralnoj Srbiji i da postaje sve smeliji i agresivniji, ne bi me iznenadilo da se dogodi i to. Reakcije nepomenikovog režima nije bilo na svaki njegov dosadašnji potez, i normalno da će ići sve dalje i dalje.
 
Vrh