Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kako se iz Vrbasa dolazi na novu železničku stanicu?


1733690192378.png
 
National Geographic, serijal rekonstrukcija nesreće. Bilo premijerno u petak u 21:00, sledeće emitovanje u sredu u 10:00.
Uzrok pada mosta skoro identičan kao i pad nadstrešnice. Vredi pogledati.
Pogledajte prilog 222349
Tacno razlog je identican, lopovluk i korupcija i bahatost. Sam Morandi je cak nakon 10tak godina od kad je pusten most rekao da se malo za**bao i da sajle u betonu propadaju brze nego ocekivano i da ce to morati da se resava. Autostrada la Italia koja je bila upravljac i odgovorna za most je imala projekat sanacije mosta koji je zapocet pa je zbog para pauziran taman kad se stiglo do stuba koji je i pao na kraju. A onda su se naplacali kazni i penala da im dobro nije, dobili nalog za vanredne preglede svih objekata koje imaju pod koncesijom i jedno 50-60 ljudi je osudjeno i zaglavilo na robiji od inzenjera, preko direktora do lokalnih politicara koji su bili u dilu sa njima.
Daj link od te fb grupe, da vidimo o čemu je reč? Prvi put čujem za to.
https://www.facebook.com/share/g/12AzBmj8xDS/ evo
 
Usrećila se Infra sa novim direktorom. Sve više počinjem da verujem da država namerno hoće da ugasi ovo preduzeće 🥺

 
Usrećila se Infra sa novim direktorom. Sve više počinjem da verujem da država namerno hoće da ugasi ovo preduzeće 🥺


Dal se ovaj lik ikada provozao vozom..
 
Đajić pozvan da svedoči
Pametan čovek javno objavljuje informaciju o pozivu i javno objavljuje ono što će izjaviti - za slučaj da ne zapliva u nekoj hladnoj reci ili da ga ne izduva promaja kroz prozor.
 
To što će izjaviti će biti potpuno nebitno i kao takvo irelevenatno za istragu, jer predmet istrage ni u jednom trenutku nije, niti će biti, finansijski kriminal, uključujući i koruptivne radnje, Tužilaštvo isključivo istražuje tehničke aspekte. Zašto je to tako, pa znamo već.
 
U vezi zahteva studenata, zna li neko da mi kaze, da li je dokumentacija u vezi rekonstrukcije sklonjena nakon nesrece? Sta konkretno oni traze da bude objavljeno, a nije?
 
Не знам да ли се њихови захтеви односе и на то, али ја бих захтевао објављивање и истрагу свих финансијско-коруптивних аспеката. Уговори и међусобни односи инвеститора, пројектаната, извођача, подизвођача, надзора...

Суштина би морала бити у томе да се темељно истражи, казни и укине пракса шминкања и крпљења јавних објеката за страшно велике новце, кроз потпуно тајновите и коруптивне дилове.
 
Ali od toga nema ništa, tužilac je od samog početka istraživao samo tehničke detalje, i u skladu sa tim i postupa, tražio je isključivo tehničku dokumentaciju, sektor za privredni kriminal u MUP-u nije dobio bilo kakve naloge i zahteve. Nema finansijske istrage, kao ni finansijskog veštačenja, pri čemu se mora imati u vidu da je klovn od premijera dan posle nesreće hitno putovao u Kinu da primi instrukcije za dalje postupanje.
 
Teza je da je dokimentacija uklonjena nakon nesrece i oni sada traze da se objavi siroj javnosti, a ja sam ovde vidjao neke linkove ka dokumentaciji, pa ne razumem na sta se taj zahtev tacno odnosi?
 
National Geographic, serijal rekonstrukcija nesreće. Bilo premijerno u petak u 21:00, sledeće emitovanje u sredu u 10:00.
Uzrok pada mosta skoro identičan kao i pad nadstrešnice. Vredi pogledati.
Pogledajte prilog 222349
Gledao sam par videa (dokumentarca) na ovu temu. Poznavajući pomenuti serijal znam da će oni objaviti sve tačno kako se desilo i rešiti sve mistrije ko što uvek rade.
Naravno da se retko gde sa sigurnošću može tvrditi šta se tačno i u detalje desilo. Ima zanimljivih paralela sa ovim našim slučajem ipak dosta je drugačije.

Slično je to što su u oba popustile zatege. U Đenovi su one bile od pred-napregnutog betona dok su ove u NS bile napregnute sajle koje je beton štitio (očigledno nedovoljno) od korozije. Ne znam da li se to i danas negde radi, iskreno mislim da ne. Zatege na mostovima ili bilo kojim projektima gde otkazivanje istih ugrožava živote mnogih moraju biti redovno kontrolisane i održavane. Koliko mi je poznato to je danas standardna praksa u mostogradnji.
Bitna razlika sa Italijom je to što su tamo mnogi ljudi odgovarali, a ovde izgleda puj pike ne važi. Srbija ne sme da stane.
 
Teza je da je dokimentacija uklonjena nakon nesrece i oni sada traze da se objavi siroj javnosti, a ja sam ovde vidjao neke linkove ka dokumentaciji, pa ne razumem na sta se taj zahtev tacno odnosi?
Nerazumni zahtevi u protestima su siguran put ka propasti tih protesta, videli smo to nebrojano puta. Ni u jednoj zemlji na svetu zakon o krivičnom postupku ne predviđa davanje na uvid javnosti svih dokaza iz sudskog postupka naročito kada je taj postupak ovako osetljiv i kada je u vrlo ranoj fazi.
Krivica naravno nije na studentima nego na Republičkom Tajnom Tužilaštvu, tajnom a ne javnom zato što od početka slučaja ni jednu konferenciju za štampu nisu održali, dali su samo 3-4 nemušta birokratska saopštenja. Ćutanje tužilaštva samo podgreva teorije zavere.
 
Neka me neko ispravi ako grešim, ali na železnici ne postoji, niti je ikada postojao pravilnik od održavanju zgrada iako su one sastavni deo železničke infrastrukture.

Pravilnik o elementima javne železničke infrastrukture definiše sledeće elemente:

1. Donji stoj pruge,
2. Gornji stroj pruge,
3. Telekomunikaciona železnička postrojenja i uređaji,
4. Signalno-sigurnostna železnička postrojenja i uređaji,
5. Elektrovučna i elektroenergetska postrojenja,
6. Zgrade železničkih službenih mesta i ostali objekti.

Za stavke od 1. do 5. postoje pravilnici o održavanju i to:

1. i 2. Pravilnik o održavanju gornjeg i donjeg stroja železničkih pruga,
3. Pravilnik o tehničkim uslovima i održavanju železničke telekomunikacione mreže,
4. Pravilnik o održavanju signalno-sigurnosnih uređaja,
5. Pravilnik o održavanju podsistema energija,
6. NEMA NIŠTA, a koliko je meni poznato nikada nije ni postojalo. Odatle i takav odnos železnice prema održavanju staničnih i ostalih zgrada. Sve se radi po sistemu reagovaćemo kad problem eskalira.

Da ne bude zabune, donošenje pravilnika je u nadležnosti Direkcije za železnice a ne u nadležnosti IŽS-a.
 
Vrh