Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

U moru budalastih izjava od strane kamenjara i arilhitekata, prof. Kuzmanović vrlo koncizno i odmereno:

 
Ово заиста вреди погледати. Потпуно отворено о трагедији у Новом Саду и уопштено о стању у српском грађевинарству, а неострашћено. И за разлику од архитеката, врло јасно, што ни не треба да чуди јер о конструкцијама највише знају грађевински инжењери - конструктивци.
 
Ово заиста вреди погледати. Потпуно отворено о трагедији у Новом Саду и уопштено о стању у српском грађевинарству, а неострашћено. И за разлику од архитеката, врло јасно, што ни не треба да чуди јер о конструкцијама највише знају грађевински инжењери - конструктивци.
Nažalost i profesor nije u pravu. U prvom delu emisije objasnio je da pošto je izdata jedna građevinska dozvola za ceo projekat, tehnički pregled mora da se radi za ceo projekat i upotrebna dozvola se nakon toga izdaje za ceo projekat. Ovo nije tačno! Zakon i pravilnici daju mogućnost da se za svaki deo koji predstavlja tehničko-tehnološku celinu (most, nadvožnjak, ž. st, međustanično-rastojanje, EVP/PS/PSN postrojenje...) radi zaseban tehnički pregled i izdaje zasebna upotrebna dozvola. Zašto ljudi komentarišu ono za šta nisu 100% sigurni?

Capture1.JPG



Capture2.JPG
 
Сам си заокружио и тврдиш супротоно од онго што пише.
А пише:који представља техничко-технолошку ЦЕЛИНУ.

Па, пошто је надстрешница део опште слике, закачена за кров и за конзоле, све што се чачка како са стране Надстрешнице тако и са стране корва или стубова захтева проверу свих делова. Није могуће прегледати независне компоненте и давати употребну дозволу понаособ.
 
Сам си заокружио и тврдиш супротоно од онго што пише.
А пише:који представља техничко-технолошку ЦЕЛИНУ.

Па, пошто је надстрешница део опште слике, закачена за кров и за конзоле, све што се чачка како са стране Надстрешнице тако и са стране корва или стубова захтева проверу свих делова. Није могуће прегледати независне компоненте и давати употребну дозволу понаособ.
Možda si me pogrešno razumeo, nije ovde reč o nadstrešnici niti je profesor o njoj pričao u tom delu izlaganja. On je prosto kritikovao pristup izdavanja jedne građevinske dozvole za ceo projekat misleći da tehnički pregled i upotrebna dozvola takođe moraju biti jedinstvene i da se mora čekati završetak kompletnog projekta pa da se radi tehnički pregled i da se aplicira za upotrebnu dozvolu.
 
Pravilnik je menjan ove godine, pre toga 2019g.poslednji put. E sada....da li je menjan zbog "nekog" ili ne, pitanje je sada?
 
@ttbgd
Tako je, mogli su i morali da izvade upotrebnu za stanicu kao nezavisnu tehničko tehnološku celinu. Evo još jedan relevantan član:
Screenshot_20241114-115620_Chrome.jpg

Edit. Da ne kažem da su morali i za ostatak pruge bg-ns i sve objekte mostove tunele kao samu prugu.
 
Maksimalna projektovana brzina na deonici Novi Sad-Subotica- drž granica:
Do 77+437,64 (poslednja skretnica u NS) - 100km/h
Do 77+940,91 (skretnica pred nadvožnjak) - 80 km/h
Do 79+123,34 (pred stajalište) - 95 km/h
Do 80+684,08 (rasp. Sajlovo) - 120 km/h
Do 82+304,13 (prva skretnica Rumenke) - 180 km/h
Do 168+400,94 (izlaz Naumovićevo) -
200 km/h
Do 172+281,65 (priključenje pruge iz Sente) - 160 km/h
Do 178+000,00 (izlaz iz stanice Subotica) - 100 km/h
Do 184+635,07 (državna granica) - 200 km/h
 
U moru budalastih izjava od strane kamenjara i arilhitekata, prof. Kuzmanović vrlo koncizno i odmereno:

Slazem se da su u svim dosadasnjim gostovanjima na svim televizijama bez razlike potpuni diletanti ali i Kuzmanovic je imao neke promasaje.
I on tvrdi da nije potpisao gradjevinski inzenjer. Ne razumem zasto dolaze nespremni u emisije.
Tvrdnja da je pala nadstresnica zbog dela zastakljene povrsine i da je staklo tesko kao beton je isto problematicna, jer je ovo staklo debljine 10mm a beton minimum 12cm tako da je poredjenje malo preterano. To je vrlo slicno tvrdnji da bi svaka zastakljena terasa pala zbog stakla i profila koji ga drze.
Za faznu gradnju je u pravu, Ne moze se izdati upotrebna dozvola niti traziti za delove iz projekta ako to nije definisano vec idejnim projektom i svim ostalim fazama projekata. U kompletnoj tehnickoj dokumentaciji mora taksativno stajati koji projekti tj objekti pripadaju kojoj fazi sto ovde, imajuci u vidu mnostvo objekata i cinjenicu da su neki objekti linijski, moze biti jako komplikovano, mozda i nemoguce. Ovo i da je uradjeno ne bi se odnosilo na nadstresnicu kao takvu vec na citavu stanicnu zgradu u NS u sklopu projekta pruge za Suboticu.
Svi koji mislite da kod privatnih investitora nema sakacenja projekata grdno se varate. Ima sigurno vise nego kod drzavnih nvesticija. Kod drzavnih moze biti problema u nedovoljnom kvalitetu projekata i posvecenosti revidenta projekta, kvalitetu izvedenih radova, kvalitetu nadzora nad izvodjenjem radova i sl ali korupcija se desava u smislu prenaduvanih ugovorenih cena i troskova izvodjenja, tj klasicno izvlacenje vise novca iz budzeta nego sto je realno potrebno za neki posao. Licno ne mogu ni da zamislim situaciju da bilo ko iz vlasti, ministarstva, grada ili cega god dodje kod direktora CIP-a recimo i kaze mu da kaze projektantu da stanji potporni zid ili smanji broj sipova za stubove mosta ili da smanji stubove za nadvoznjak.
 
Samo da osvetlimo još zašto SNS toliko insistira na tzv. građevinskom bumu - cela Srbija veliko gradilište itd, velike manipulacije su ubedljivo najlakše u građevinskom knjigovodstvu + Srbija ima jako malo vrsnih poreskih/finansijskih forenzičara i stručnjaka za to knjigovodstvo.
 
Slazem se da su u svim dosadasnjim gostovanjima na svim televizijama bez razlike potpuni diletanti ali i Kuzmanovic je imao neke promasaje.
I on tvrdi da nije potpisao gradjevinski inzenjer. Ne razumem zasto dolaze nespremni u emisije.
Tvrdnja da je pala nadstresnica zbog dela zastakljene povrsine i da je staklo tesko kao beton je isto problematicna, jer je ovo staklo debljine 10mm a beton minimum 12cm tako da je poredjenje malo preterano. To je vrlo slicno tvrdnji da bi svaka zastakljena terasa pala zbog stakla i profila koji ga drze.
Za faznu gradnju je u pravu, Ne moze se izdati upotrebna dozvola niti traziti za delove iz projekta ako to nije definisano vec idejnim projektom i svim ostalim fazama projekata. U kompletnoj tehnickoj dokumentaciji mora taksativno stajati koji projekti tj objekti pripadaju kojoj fazi sto ovde, imajuci u vidu mnostvo objekata i cinjenicu da su neki objekti linijski, moze biti jako komplikovano, mozda i nemoguce. Ovo i da je uradjeno ne bi se odnosilo na nadstresnicu kao takvu vec na citavu stanicnu zgradu u NS u sklopu projekta pruge za Suboticu.
Svi koji mislite da kod privatnih investitora nema sakacenja projekata grdno se varate. Ima sigurno vise nego kod drzavnih nvesticija. Kod drzavnih moze biti problema u nedovoljnom kvalitetu projekata i posvecenosti revidenta projekta, kvalitetu izvedenih radova, kvalitetu nadzora nad izvodjenjem radova i sl ali korupcija se desava u smislu prenaduvanih ugovorenih cena i troskova izvodjenja, tj klasicno izvlacenje vise novca iz budzeta nego sto je realno potrebno za neki posao. Licno ne mogu ni da zamislim situaciju da bilo ko iz vlasti, ministarstva, grada ili cega god dodje kod direktora CIP-a recimo i kaze mu da kaze projektantu da stanji potporni zid ili smanji broj sipova za stubove mosta ili da smanji stubove za nadvoznjak.
Može se izdati upotrebna dozvola za sve što predstavlja tehničko-tehnološku celinu koja se kao takva može samostalno koristiti, bez obzira kako je to predviđeno projektnom dokumentacijom. zakon o planiranju i pravilnik o vršenju tehničkog pregleda to dozvoljavaju i ne uslovaljavaju time šta je navedeno u projektu. Imaš gore u postovima označeno sve to iz zakona i pravilnika. Na komisiji za tehnički pregled je da proceni šta predstavlja tehničko tehnološku celinu.
 
Vrh