Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nisam mislio da je problem što nema originalnog projekta pa neće moći da vide šta je i kako (g)rađeno, već činjenica da nema projekta jer bi se onda postavilo pitanje "kako je nestao projekat?"

Nisam iz struke, ali mi zdrav razum govori da je moguće proveriti stanje armature i svega onog što se ne vidi, a i kolega je upravo pomenuo načine kako se to radi.

Glavni problem, ne samo ovde, je NEODRŽAVANJE objekata. Svi znamo da je to skupo, da su potrebni stručnjaci (pravi) da provere stanje starijih objekata, a oni nisu jeftini.

Zbog toga se i dešava da stvari propadnu, pa nas onda "ubede" kako je sve propalo i da mora da se ruši i pravi novo.
Jeste, propalo je, ali zato što nije održavano kako treba. Kod nas se održavanje svodi na krečenje i menjanje pločica, a čak i tada se ne obraća pažnja na stanje ispod tih pločica ili na vlagu (uproštavam stvar, ali jasno je o čemu pričam).

Tada se onda pominje Božija volja, 1000-ugodišnje kiše, a niko ne pominje zapuštenost i šta je sve dovelo do te zapuštenosti.
 
Da li čelične sajle mogu da toliko propadnu zbog rđe?

Da li beton može da propadne zbog vlage?

Da li je moguće da je beton malo "naprsao" na mestu gde su sajle ankerisane i da se voda tu zadržavala i zbog leda koji se širi taj beton je propadao svuda po malo oko ankera?

Da li je moguće da niko nije ozbiljnije pogledao te ankere u poslednjih 30 godina, a naročito tokom rekonstrukcija poslednjih godina?
 
Jesu li te kocke deo originalnog rešenja kada je stanica izgrađena ili su kasnije tu instalirane za potrebe reklamnog panoa?
Судећи по фотки након изградње, оригинално није имала "рекламу" на крову..
228581646_10159569530871241_8335763571881586394_n.jpg
 
Ovde se bavimo nagadjanjima zato što zvaničnih informacija nema. Meni je jasno da to stvara šum koji je možda štetan ali znajući sa kim imamo posla možda se i čačne nešto što bi oni probali da zataškaju.
Mislim da je ovaj događaj ono što je bio zemljotres u Skoplju, trenutak kada struka treba ozbiljno da se preispita da ne dozvoli da se ovo ponovi. Zato je i bitno da se svaki detalj razjasni.
Na primer loš kvalitet betona iza cik-cak grede bi mogao da se objasni samom tehnologijom izrade te grede. Ukoliko je njena oplata rađena tako da ima i gornju stranu da se beton ugrađuje kroz "levak" onda je razumljivo da je beton loš u toj zoni koja je na slici, ali ne govori ništa o betonu koji ima noseću funkciju (u samoj ljusci)
 
Postoje razne metode kao što je metaldetektor, ultrazvuk i rendgen.
Lovačka priča iz doba gradnje Gazele kaže da je lik nekim primitivnim ultrazvukom (samo sa kazaljkom bez ekrana) proveravao ključne varove i da je otkrio grešku, koju je skicirao. Ubio se tvrdeći da je siguran da postoji greška. Kada su konačni presekli videli su da je mehurić bio tačno kao na skici. Mali ali dovoljan da tokom godina razvije zamor metala. Lik otišao u inostranstvo.

Ukratko, itekako postoje neinvanzivne metode utvrđivanja položaja armature u građevinarstvu.

Evo jedne slike koja se deli ovih dana, deluje da je iz neke knjige.

Pogledajte prilog 218864


postoje metode ali...
inače, za Gazelu je vezan jedan kuriozitet koji su nam prepričavali profesori u dokolici.
projektan mosta je čuveni prof.Milan Đurić (dao je značajan doprinos u teoriji statičkih modela) i taj most nije izdržao probno opterećenje! prilikom navoženja korisnog/pokretnog opterećenja okupilo se mnogo sveta i najednom su počele okolo da zvižde zakovice koje su pucale u spojevima pa je sve obustavljeno. iste večeri profesor je doživeo srčani udar (preživeo je) a posle je u njegovom statičkom računu konstatovana greška pa je vršeno dodatno pojačanje konstrukcije.
 
Bilo je ovde mnogo nagađanja i dezinformacija. Što je u neku ruku i normalno jer gotovo niko sa sigurnošću ovde ustvari ne zna na koji su način sidrišta ugrađena u krov. Tako da polako počinjem da verujem da te betonske kocke nemaju direktne veze sa sidrištem.
Tu smo da kroz dijalog na forumu preko pogrešnih razmišljanja i pominjanja dođemo do nekih novih i tačnih saznanja.
Ja tako doživljavam ovaj forum.
E sad drugi par čarapa je to kada neko i pored saznanja i objašnjenja gura svoju priču.
Najstrašnije je što ni oni što su je rekonstruisali ne znaju sa sigurnošću šta su uradili a to je plaćeno životima.
Forumska nagađanja su mahom bezazlena.
 
Ако је стварно тако, онда је пројекат катастрофалан - али и то се морало знати. Као што се зна и за проблем са Газелом, који човек изнад изнесе:
postoje metode ali...
inače, za Gazelu je vezan jedan kuriozitet koji su nam prepričavali profesori u dokolici.
projektan mosta je čuveni prof.Milan Đurić (dao je značajan doprinos u teoriji statičkih modela) i taj most nije izdržao probno opterećenje! prilikom navoženja korisnog/pokretnog opterećenja okupilo se mnogo sveta i najednom su počele okolo da zvižde zakovice koje su pucale u spojevima pa je sve obustavljeno. iste večeri profesor je doživeo srčani udar (preživeo je) a posle je u njegovom statičkom računu konstatovana greška pa je vršeno dodatno pojačanje konstrukcije.
Да, то је последњи велики мост код којег су прорачуни рађени ручно, већ за мост код Бешке је коришћен компјутер. Професор се з...

Није тад у принципу ништа отклоњено засвагда, мада је смањено оптерећење (Јовин ми рече да зато нема више простора за пешаке, вероватно је тачно) прати се стање Газеле непрестано. Ако крену да се криве лимови - затварај. Тако су 2009. склоњена тешка возила.

Али ово овде нико није пратио, а зграда је имала критичну тачку.
 
Da li je moguće da niko nije ozbiljnije pogledao te ankere u poslednjih 30 godina, a naročito tokom rekonstrukcija poslednjih godina?
Ne znam da li je ovo pojašnjeno ranije ovde pa ne zamerite ako se vraćam ponovo na to al eto moram da pitam.
Kako bi se radio pregled tih ankera i sidrišta ako su utopljeni u beton krovne konstrukcije?
Ultrazvučno?
Pretpostavljam da postoji metodologija kako se to radi naravno.
 
Single point failure konstrukcija.
Pre ce biti multi-point (iliti opsti) javasluk. Nepregledane zatege, busenje stubova iznad, ispod i u nivou nadstresnice, dodatna opterecenja gde ne bi trebalo da ih bude, itd. Nije to dzabe bilo povezano tako kako je povezano i razlicito optereceno
dron (copy).jpg
 
Извињавам се због офф-а, Пантограф, ти си беше писао да се Газела почела "исправљати", о чему се ту радило? Ја се сећам неких прича из тог времена, али заборавих појединости.
 
Овај геолог је помињао да су запушени олуци били уграђени у стубове и да се на крову и у њима задржавала вода, те да је могуће да су олуци кородирали и да је вода била у контакту са бетоном стубова.
Мисли ли на стубове предње фасаде?
 
На то мислим, стубови носачи надстрешнице и крова, о које је била ослоњена надстрешница.
 
Извињавам се због офф-а, Пантограф, ти си беше писао да се Газела почела "исправљати", о чему се ту радило? Ја се сећам неких прича из тог времена, али заборавих појединости.
"Klecnula" je, što bi se reklo, pred otvaranje.
 
ОК то, него касније, током експлоатације.
 
То се односи вероватно на мост код Бешке.
 
Не знам то. Ако се мисли на ону "рупу" (улегнуће целом ширином) у коловозу што старији мостови имају негде на средини, то сада може да се исправи тако што се (уз помоћ сложених прорачуна) пројектује са "грбом", па се мост временом изравна. Код старијих се стварала рупа, па и на Газели.

На Бешкој је Жежељ лоше пројектовао стубове, па је један својевремено "кренуо" (санирано, мислим, деведесетих).
 
Vrh