Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Bukvalno jedina objava bilo koje firme iz sistema železnica od momenta kada se ubistvo desilo do danas. Kakvo pogano zlo su ti svi ljudi, to je strašno.


1730669361018.png
 
Не вреди.

Првог дана сам гуглао дотичну и жена је доктор и студирала је на БУ.

Овог Бранислава који је потписао реконструкцију станице нисам али по насловној страни делује ми све ок. Оно што није ок, јесте детаљ из главне свеске и због чега ће он свакако кривично одговарати:



Главна свеска није цели пројекат. Цели пројекат би морао да буде доступан на ЦЕОП-у, што колико чујем није.
Ппонављам и да обзиром на класификацију објекта мора да постоји и изјава а вероватније и читав елаборат конструктивца.
Da li neko ima onda celi projekat?
 
Главна свеска није цели пројекат. Цели пројекат би морао да буде доступан на ЦЕОП-у, што колико чујем није.
Ппонављам и да обзиром на класификацију објекта мора да постоји и изјава а вероватније и читав елаборат конструктивца.
Никад се на ЦЕОП-у не објављује цео пројекат тј. пројектна документација. Тако је по Правилнику о поступку спровођења обједињене процедуре електронским путем (члан 57): https://pravno-informacioni-sistem.rs/eli/rep/sgrs/ministarstva/pravilnik/2023/96/6/reg

Регистратор регистра обједињених процедура дужан је да:
1) се стара о законитом, систематичном и ажурном вођењу Регистра;
2) обезбеди јавну доступност података о току сваког појединачног предмета, као и објављивање локацијских услова, грађевинске и употребне дозволе и решења из члана 145. Закона кроз Централни информациони систем, у року од три радна дана од дана њиховог издавања;
3) у роковима и на начин прописан Законом и овим правилником, поднесе пријаву за привредни преступ, односно прекршајну пријаву, против имаоца јавних овлашћења и одговорног лица имаоца јавних овлашћења, ако су за подношење пријаве испуњени Законом прописани услови;
4) предузима друге радње неопходне за несметано и правилно функционисање Регистра.

На ЦЕОП-у може да се нађе грађевинска дозвола тј. Решење о грађевинској дозволи (број предмета: ROP-MSGI-27315-CPI-2/2021). Од стране 62 се наводе називи делова пројектне документације. Између осталог постоје:
  • 1/1.1 Пројекат архитектуре реконструкције, доградње и адаптације станичне зграде у железничкој станици Нови Сад ЦИП 2020-250-АРХ-1/1.1
  • 2/9.1.1 Пројекат конструкције реконструкције и адаптације станичне зграде у станици Нови Сад 2020-250-АРХ-2/9.1.1

Свеску 1/1.1 би требало да је потписао инжењер архитектуре са лиценцом 300, а 2/9.1.1 грађевински инжењер за конструкције са лиценцом 310. Нисам видео да је на интернету (мислим на портале и друштевене мреже, друге изворе немамо) неко објавио име и лиценцу одговорног пројетанта свеске 2/9.1.1 тако да не знамо ко је заиста потписао.
Као што је већ написано, главну свеску (свеску 0) потписује главни пројектант, а овде је то главни пројектант целокупне пруге тако да није чудно да је потписује грађевински инжењер за путеве, железнице и аеродроме са лиценцом 315.
 
@Austin Milbarge
To je sloj za upijanje vibracija od pokretnih stepenica da se ne bi prenosile dalje na celicne oslonce...

Sutra kad jedan od tviter strucnjaka bude pogledao ka nekom nadvoznjaku i bude video male crne podloske izmedju grede i stuba, pitace da li je realno da ne neko stavio naduvanu gumu sa tocka od zidarskih kolica da nosi most.
E sad sto nisu napravili neke ukrasne kocke okolo da se ne vidi… jbg, manje to bode oci nego ona armatura iz poda.
 
@Austin Milbarge

E sad sto nisu napravili neke ukrasne kocke okolo da se ne vidi… jbg, manje to bode oci nego ona armatura iz poda.

A od kakvog materijala se taj segment pravi? I ta objava predstavlja očito nepotrebno luđenje tamo gde ne treba da ga bude. Doduše to je čuvena Eko straža, najpoznatiji po tome što su za sve ekološke probleme u Srbiji krivi Romi.
 
Данас је Данијел Дашић, грађевински инжењер поставио овај апел на свом Твитер профилу.
Pogledajte prilog 218555
Толико.
Ovako su nadležni poslušali savet stručnjaka:
Omogućen prilazak železničkoj stanici

"Stručnjaci" su posle dva dana kanda shvatili da je sa zgradom sve okej i da nije zgoreg prići joj na 15 metara. Možda bi mogli i neku vođenu turu da organizuju. Vežbe iz statike da se održavaju u holu. Na krovu trampolina da se napravi u sklopu EXPO 2027.
 
Morao bi posle ovoga da se organizuje potpuni bojkot železnice koja ubija ljude. Samo je pitanje kada, gde i kako će se desiti sledeće ubistvo nedužnih ljudi.
 
Ne bih da rasplinjavam temu, ne mora ni da mi odgovarate previse da to nije moguce, ali neko je spomenuo ovde prvi dan mogucu sabotazu.

Ako hoćeš da diskutuješ o sabotaži, moraš ponuditi neki scenario iste. Na primer, postavljanje eksplozivnih punjenja na spojnice na krovu, pošto se na snimcima vidi da je odatle krenulo rušenje.

I zašto bi se neki zaverenici uopšte baktali sa nadstrešnicom u Novom Sadu kada imaju gomilu mesta od Beograda do Subotice gde se mnogo lakše može izvesti sabotaža. Videli smo da duž trase neke ekipe pećinara potpuno neometano čekaju vozove u zasedi i kamenuju ih, zamisli tek šta mogu da urade neki ozbiljno nameračeni diverzanti. Sigurno neće ići u centar Novog Sada da pred hiljadama svedoka sabotiraju nadstrešnicu.

Nevera koju ti iskazuješ spram veličine ovog nemara je potpuno normalna - normalan mozak ne može da pojmi da je uspostavljen sistem u kojem se statika monumentalnih objekata može na ovako ludački način ignorisati i narušavati. Teško je prihvatiti da je ta hobotnica sve poklopila i da svako ko je ispod njenog pipka potpisuje sve što nekom donosi pare, inače ga pipak obriše laganim pokretom i postavi drugog. To je sistem koji sada hrani sam sebe, više mu ni podešavanja nisu potrebna.

Ali to je surova istina koju valja prihvatiti i uraditi nešto dok se još može. Ako u celoj priči negde postoji sabotaža, možda može da se kaže da nam je država sabotirana na svim nivoima i sa ciljem da se raspadne po svim šavovima. Onda je samo pitanje gde će ti šavovi najgrđe da pucaju i sa kakvim posledicama.
 
Morao bi posle ovoga da se organizuje potpuni bojkot železnice koja ubija ljude. Samo je pitanje kada, gde i kako će se desiti sledeće ubistvo nedužnih ljudi.

Sami su se pobrinuli za bojkot. Vozom normalno moze da se ide samo na liniji BG-NS.

Inace, nije ovo radila zeleznica vec se vladajuca mafija dohvatila ove zgrade.
 
Na koji nacin se prilikom implementacije nekog projekta u gradjevini proverava da li je neki radnik na najnizem nivou napravio neku glupost?
Kako se zna da li je armatura dobro povezana itd? Da li je beton izliven kako treba itd?
 
Obratite pažnju na izjavu iz Novosti, na sam dan nezgode:
"Оно што Саобраћајни институт ЦИП може да каже, који је радио део техничке документације, да пројектом станичне зграде није обухваћена у конструктивном смислу надстрешница на јужној фасади, која је срушена и она нису биле ни предмет пројекта, ни реконструкције", рекао је Тица.
Ako i samo Ticu (Slavena) stave u kavez, biće već ogromna pobeda.

To je sramota sramote, radiš rekonstrukciju, a ne ispitaš zamor materijala i oštećenja na celom objektu.
 
Данас је Данијел Дашић, грађевински инжењер поставио овај апел на свом Твитер профилу.
Pogledajte prilog 218555
Толико.
ne sporim da bi sad bilo mudro da se sve zatvori do okončanja detaljne i nezavisne ekspertize ali mislim da se preteruje sa katastrofičnim scenarijima za glavni deo objekta (nakon sloma nadstrešnice).
nečelno je tačno da je nakon što su se zatege/vešaljke otkinule došlo do smanjenja momenta savijanja u krovnoj testerastoj ploči/ljusci nad oslonačkom zonom fasadnih stubova uz istovremeno povećanje momenata savijanja nad unutrašnjim delom zgrade i to bi - pogotovo u ovim okolnostima - trebalo proveriti. međutim, na osnovu nekog đavoljeg iskustva sa stat.proračunima ja ne mislim da će isti (proračuni) pokazati da je glavni raspon krovne ploče/ljuske ugrožen i to zbog dva razloga:
-unutrašnji raspon je mnogo veći od konzolnog dela na kom je bila okačena konstrukcija nadstrešnice pa u trenutnom stanju povećanje mom.savijanja nad unutrašnjim rasponom ne bi trebalo da je značajano (naravno - proveriti, uzimajući u obzir i opterećenja snegom kojeg trenutno nemamo na konstrukciji);
-važniji razlog je činjenica da je ovaj objekat praktično bio u ovoj projektnoj situaciji (bez okačene nadstrešnice) jer nekako mi deluje tehnološki logično da je prvo izgrađen glavni deo objekta pa tek, nakon toga, na kozolni deo krova ovešena konstrukcija nadstrešnice
razume se, sve ovo treba da se, kako rekoh, potvrdi stručnom i nepristrasnom analizom.
 
Vrh