Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Od planirane stanice do ulaza u aerodrom ima oko 500-600 metara. Duplo manje nego sto putnicima koji dodju na A gejtove treba dok ne izadju iz zgrade.
А од А гејтова до излаза из зграде вероватно бије кошава, пада киша и пржи сунце као од излаза до будуће железничке станице?
 
Da njje smesno bilo bi tuzno. Sve se radi naopako,a to sve su politicki projekti i ugradnje,gde gradjani najvise gube. Od bg h2o, preko metroa, pruge za aerodrom , rio tinta, fus renoviranja ulica , turskih tramvaja,. Posle se pitamo kako smo ovako bedni, a ovi voze lambordzinije i oblace se za 50 hiljada evra sa drzavnom platom.
Dakle, sve je na mestu tom logikom, pa i ova stanica.
 
Ja vidim da je železnička stanica aerodrom planirana na mestu zgrade budućeg terminala druge piste, u tom kontekstu ima nekog smisla jer kontam da im je bilo tako lakse nego da prokopaju pistu i naprave podzemnu stanicu ispod postojećeg terminala.
To nikad ne bi bilo gotovo za expo 2027.
 
Мерна кола Инфре
Merna kola_001.png
Merna kola_002.png
 
Ovo će u budućnosti moći ovako da se ispravi... Naravno, ako denivelisano ukrštanje ili skretnice mogu da se grade neposredno ispred krivene.
Screenshot_20240619-135444~3.png
 
Gledam ovo Mihajlovo rešenje, baš me zanima koliko bi se samo za cenu tog denivelisanog ukrštanja moglo platiti vozanja šatl buseva, da ne idemo u iskope ispod termianala i sl.
U Hrvatskoj su radili tunel u Dalmaciji kod Pelješkog mosta, i trebali su izvesti ili evakucionu cev ili imati stalno ekipu vatrogasaca na terenu. Izračunali su da im se više isplati sagraditi vatrgasnu stanicu, opremiti je i plaćati dežurstva vatrogascima sledećih XX godina koliki je projektirani vek tunela.
Mislim da je još jednostavnija situacija sa šat busevima vs iskop ispod PSS i terminala.

Idealno bi bilo imati i železnicu i tramvaj, kao recimo Cirih, ali to idealno ćemo dočekati nikad.
 
Gledam ovo Mihajlovo rešenje, baš me zanima koliko bi se samo za cenu tog denivelisanog ukrštanja moglo platiti vozanja šatl buseva, da ne idemo u iskope ispod termianala i sl.
U Hrvatskoj su radili tunel u Dalmaciji kod Pelješkog mosta, i trebali su izvesti ili evakucionu cev ili imati stalno ekipu vatrogasaca na terenu. Izračunali su da im se više isplati sagraditi vatrgasnu stanicu, opremiti je i plaćati dežurstva vatrogascima sledećih XX godina koliki je projektirani vek tunela.
Mislim da je još jednostavnija situacija sa šat busevima vs iskop ispod PSS i terminala.

Idealno bi bilo imati i železnicu i tramvaj, kao recimo Cirih, ali to idealno ćemo dočekati nikad.
Па могу и на стубовима изнад паркинга да направе крак пруге са наткривеном станицом. Мислим да је боље имати дугорочно решење које је повољније за путнике него полурешење проглашено за коначно и трајно. Уосталом, преко аутопута ће морати да граде мост, па не видим проблем да се бочни колосек из правца Земуна само продужи мостовском конструкцијом преко два колосека за Обреновац, и да се затим на вијадукту споји са колосеком за Земун.
Идеално би било да имамо метро линију која би аеродром повезала са аутобуском и железничком станицом у блоку 42, центром града и Прокопом.
Ово са аутобусом од стајалишта до терминала је крајње нелогично.
 
Poslednja izmena:
Може и трамвоз. Тј овај део који се одваја од Земуна не мора уопште да буде класичан воз, јер ту се терети неће овзити. Стога је боље одмах на стубове и терати туда трамвоз - возило које је много лакше од класичне ЕМВ гарнитуре.

Уз то, може да иде по железничкој инфораструктури али и у граду, као класичан трамвај.

И можда највећи плус, пољопривредно земљиште остаје јер се заузимају само онолико земље колико треба за стуб.
 
Може и трамвоз. Тј овај део који се одваја од Земуна не мора уопште да буде класичан воз, јер ту се терети неће овзити. Стога је боље одмах на стубове и терати туда трамвоз - возило које је много лакше од класичне ЕМВ гарнитуре.

Уз то, може да иде по железничкој инфораструктури али и у граду, као класичан трамвај.

И можда највећи плус, пољопривредно земљиште остаје јер се заузимају само онолико земље колико треба за стуб.
Zar ima tram voz za 25KV?
 
Sve se to znalo i ovde je diskutovano u oktobru prošle godine. Neki su još gajili nadu za toplu vezu mada sam verovao da nema ništa od te tople veze između stanice i terminala. Sad je potvrđeno da nema ni toga, otprilike poruka države je treba da smo beskrajno zahvalni i srećni što će biti bilo kakve pruge do aerodroma jer sva ova maštanja o metrou ili stanici integrisanoj sa terminalom košta pakleno mnogo.

Priča o šatlu je takođe diskutovana:

https://forum.beobuild.rs/threads/Železnice-infrastruktura.968/post-1142889
 
Imam pitanje. Zašto ne radi svetlosna signalizacija kako treba na Žeželjevom mostu? Danas se šetam i voz iz NS-a za BG, konkretno Kiss, je prošao kroz crveni signal na njemu. Zar, pošto ima Kiss ima ETCS lvl 2, nije trebao da se zaustavi na njemu?
 
Mislim da od otvaranja pruge taj signal stoji crven jer skretnice u NS na ulazu još okreće čovek. A ETCS suštinski funkcioniše uglavnom nevezano za svetlosnu signalizaciju ali saglasno sa njom da se ne bi bunili mv.
 
Ima kućica za skretničara na ulasku/izlasku, prilično sam siguran da ih ručno okreću 😀
 
Imam pitanje. Zašto ne radi svetlosna signalizacija kako treba na Žeželjevom mostu? Danas se šetam i voz iz NS-a za BG, konkretno Kiss, je prošao kroz crveni signal na njemu. Zar, pošto ima Kiss ima ETCS lvl 2, nije trebao da se zaustavi na njemu?
ETCS i APB radi do ispred tog signala.
Na sketnicama je skretničar sa crvenim barjakom, uredno.
Stanica NS je još uvek u rekonstrukciji.
Zbog čega nije završena dok je bio zatvor pruge za BG je pitanje za nadležne.
 
Imam pitanje. Zašto ne radi svetlosna signalizacija kako treba na Žeželjevom mostu? Danas se šetam i voz iz NS-a za BG, konkretno Kiss, je prošao kroz crveni signal na njemu. Zar, pošto ima Kiss ima ETCS lvl 2, nije trebao da se zaustavi na njemu?
Pošto još uvek nije završena u potpunosti stanica u Novom Sadu tako i njeni signalni sigurnosni uređaji nisu pušteni u rad.
Tako da TK a ujedno i ETCS radi samo do stanice Petrovaradin. Dok se na međustaničnom rastojanju između
NS-a i Varadina saobraćaj odvija u staničnom razmaku pa ti predsignali na Žeželjevom mostu nisu u funkciji.
 
Vrh