Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Мислим да од тога нема ништа, у Врбасу не постоји градски превоз сем онај за раднике, пут ка Куцури тј.новој станици је лош и цео тај потез према станици је запуштен, станица на коју се не може отићи пешке а бициклом је исто питање посебно ноћу, у старту подиже цену превоза. Рецимо од мене би такси до станице Врбас-Нова био минимум 400 динара ако не и више.
Tu treba praviti pritisak na opštinu da taj put pretvore u savremenu saobraćajnicu sa pešačkom i biciklističkim stazom i drvoredom. Ako nemaju para da sami to finansiraju onda uvek postoji mogućnost da pokrajinska vlada to potpomogne.
 
Bez šatl autobusa koji bi pokrivao celo naselje mrka kapa, ali plašim se da od toga nema ništa.

U stvari tu bi trebale dve linije, preko Centra do opšte bolnice i druga linija koja bi vozila preko Libre do Starog Vrbasa.
Ova druga bi lako mogla da bude i kružna.

Deluje mi kao da su opet promašili parking kapacitete i to za dosta.
 
Bez šatl autobusa koji bi pokrivao celo naselje mrka kapa, ali plašim se da od toga nema ništa.

U stvari tu bi trebale dve linije, preko Centra do opšte bolnice i druga linija koja bi vozila preko Libre do Starog Vrbasa.
Ova druga bi lako mogla da bude i kružna.

Deluje mi kao da su opet promašili parking kapacitete i to za dosta.
И мени.
Број паркинг места је несхватљиво мали на свим станицама.
Градити потпуно нову станицу у пољу а штедети на паркинг местима је посебно несхватљиво поготово када се у обзира узме то да од шатл буса или било каквог облика градског превоза у Врбас неће бити ништа.
 
Naša kolektivna podsvest nije još spremna za moderni brzi i masovni železnički prevoz, otud i mišljenje da je potrebno maksimum desetak parking mesta po stanici.
 
Naša kolektivna podsvest nije još spremna za moderni brzi i masovni železnički prevoz, otud i mišljenje da je potrebno maksimum desetak parking mesta po stanici.
Nismo mi Borg pa da imamo kolektivnu (pod)svest. Nije retkost čitati takve stvari na ovom forumu, svako malo neko uzima "u usta" ceo narod sa nekim svojim zaključcima.

Mislim da nije teško utvrditi ko je odgovorno lice za provedbu projekta i pisanje projektnog zadatka u ime ŽS ili glavni projektant, mada njega se malo šta pita, ako su stvari od početka postavljene loše.
 
Problem manjka parking mesta je birokratski, svaki projektant prati određene standarde prilikom projektovanja. Ako on proračuna prema tim standardima da treba 10 mesta, onda će on tu i staviti 10 mesta. Da ide preko i ne može na svoju ruku jer povećava (neopravdano) cenu.
Ovde je problem što su ti standardi zastareli pa verovatno ne predviđaju koncepte kao što je P+R ili nisu uzeli u obzir motorizaciju društva jer su najverovatnije pravljeni u prošlom veku.
 
Ako budu napravili bici i pešačku stazu, i ako budu organizovali liniju javnog prevoza, u Vrbasu ne bi trebalo biti problema.
Tu bi pored stanice moglo da se sagradi moderno novo naselje, koje bi ujedno samim tim spojilo stanicu sa ostatkom grada. Stanovništvo koje bi tu živelo imalo bi pristup železnici koja bi ih vozila na posao, školu, fakultet u Novi Sad za 15ak minuta, 45 do Bgd, itd.
U predgrađu Stokholma su sagradili potpuno novo naselje Vega, krčeći šumu, na pruzi kojom ide prigradska železnica, a nalazi se oko 20 km od centra Stokholma.
Mnogo je takvih naselja u predgrađima Stokholma nastalo bukvalno uz prugu, jeftiniji su stanovi, a brzo se dolazi do centra.
 
@Пантограф
Znam da je postoje linije koje su ultra uspešne kao BG-NS i to je nesporno nego hoću reći da inženjeri kad su projektovali stanične kapacitete i tu se vidi da im je falila vizija uspesnog sistema park and ride zeleznice negi su ostali u toj nekoj slici zeleznica Srbije od pre par godina gde ispred zeleznickih stanica uvek stoji po 3-4 parkiranih krševa pa su prema toj slici raspadnute železnice osmislili neke minijaturne parkinge za svaku rekonstruisanu stanicu.

Sreća u svemu tome je što je to propust koji se lako da rešiti proširenjem kapaciteta.

Jednostavno do sada nismo imali stanice varoši veličine Indjije ili Pazova sa većim brojem parking mesta, u kolektivu našem je to uvek bilo par mesta ispred stanice.
 
Parkinzi su loše projektovani definitivno.
Svakako mi u Srbiji baš i nemamo tu kulturu da se potrudimo da uredimo neki prostor oko nekog objekta. Vodimo se linijom manjeg otpora kao i uvek.
 
@Пантограф
Znam da je postoje linije koje su ultra uspešne kao BG-NS i to je nesporno

Svaka železnička linija u Srbiji na kojoj je proesečna brzina saobraćanja vozova 90+ km/h, koja spaja gradove iznad 30-40 hiljada stanovnika i ima takt na 1 sat u gušće naseljenim i na 2 sata u ređe naseljenim delovima zemlje biće ultra uspešna.
 
И мени.
Број паркинг места је несхватљиво мали на свим станицама.
Градити потпуно нову станицу у пољу а штедети на паркинг местима је посебно несхватљиво поготово када се у обзира узме то да од шатл буса или било каквог облика градског превоза у Врбас неће бити ништа.
Vrbas Nova:
6 parking mesta za zaposlene
6 parking mesta za taxi
27 javnih parking mesta
44 parking mesta za bicikle
Ovo jeste nedovoljno, ali sumnjam da se iko od građana uključio kad je projekat bio na javnom uvidu.
1718179720609.png
 
Gde vidiš 27 mesta ja vidm 15 naravno za bicikla nece biti narkirveno i nece biti normalni savremeni kavez
 
Parkinzi su loše projektovani definitivno.
Svakako mi u Srbiji baš i nemamo tu kulturu da se potrudimo da uredimo neki prostor oko nekog objekta. Vodimo se linijom manjeg otpora kao i uvek.
Генерално је пројектовање паркинга у Србији промашај, посебно за државне институције.
 
zapravo 12 kablova po 60 metara, pitanje je da li imaju svaki od tipova kablova na stanju.
Зар је могуће да нема камера? Ако постоје камере, онда је право чудо да не знају за починиоце, јер су морали дуже времена бити изложени камерама, ако постоје на станици и у околини. Такође, то су морали да одвезу аутом или комбијем, што значи да би могли бити откривени снимком таблица.
 
Vrh