Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

То значи да РВР нема атуостоп? Јел десила се колизија...
 
То значи да РВР нема атуостоп? Јел десила се колизија...

Ima, sva vozna sredstva koja saobraćaju preko 100 km/h ga moraju imati. Međutim postoji jedna stvar koja se zove taster. Taster poništava autostop. On se opslužuje kada je signal u kvaru uz obavezan nalog koji se dobija od otpravnika vozova, kako se voz ne bi zaustavio na signalu u kvaru koji pokazuje lažno zauzeće. E sad, problem je što je na prugama u Srbiji večito nešto u kvaru, pa umesto da se taster opslužuje samo u retkim situacijama, to je svakodnevna pojava, te to povećava mogućnost ljudske greške, bilo otpravnika, bilo mašinovođe. Bilo je recimo situacija da od Resnika do Mladenovca maltene nijedan signal ne radi, svi stoje crveni i ceo saobraćaj se odvija na nalog. I onda recimo mašinovođa prođe 15 signala u kvaru, 15 puta pritisne taster, dođe 16. koji je ispravan, mašinovođa napravi grešku, opet opsluži taster iako je zauzeće stvarno i eto karambola.
 
Poslednja izmena:
Ja razumem da je sistem železnice jako složen i da postoje jasne procedure ali nema tog sistema koji neće ostati ranjiv na ljudski faktor, koji je zapravo najslabija karika tog sistema. Samo hoću da kažem da se krađa na železnici ne sme tretirati kao "krađa gajtana" jer je mnogo više od toga.

A šta ako ne stigne da bude obavešten ili zakaže neki drugi ljudski faktor?

Tada i ne bi bila samo teška krađa...

Ali je za ovaj trenutak važnije da se i ovakvi, postojeći zakoni primene u rasponima kazni koji su već predviđeni za određena krivična dela i da to bude izvesno.

Načelno se slažem da bi i okolnost stvaranja povećanog stepena opasnosti kao potencijalne tj. bez konkretnog ostvarenja po lice/lica ili imovinu većeg obima trebalo tretirati kao posebnu, težu kvalfikatornu okolnost... Ali u okviru raspona kazne od 1-8 godina se to i radi (tj. bolje reći, rebalo bi da se radi, i tu se krije suština problema u primeni, a ne u novom normiranju u koji svi odmah pojure da potraže rešenje). Otud kazne imaju raspon i nije svaka krađa ista.

Inače već po postojećem zakon ovde i imamo sticaj krađe i izazivanja opšte opasnosti, samo je bitan faktor da opasnost bude konkretna, ne mora i da se ostvari.

Ti ističeš potencijalnu sa šta ako i ja se slažem, al onda idi ka maksimumu u već postavljenom rasponu i eto...
 
Na tu prugu će se moći skrenuti samo iz pravca Beograd centra?
 
Da tako je, vozovi koji dolaze iz pravca Batajnice se ne mogu uključiti na prugu ka Expo.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Nem
A što je najgore predvidjena je veza izmedju pruge za expo i teretne obilaznice ali opet bez mogućnosti iz pravca Batajnice tj NS.
 
То значи да РВР нема атуостоп? Јел десила се колизија...

Pogrešio si samo seriju, jer 711 nemaju auto stop, a iz sličnog su regiona...

I to je stvarno katastrofa i jedan ogroman propust, pogotovo za onu seriju iz 2016. Godine.
I što je najgore do 2019, kada je počela konačno ugradnja, vozovi su saobraćali normalno sa ograničenjem do 100 km/h misleći da su rešili tako problem.
21. Vek, a vozovi koji prevoze putnike bez autostop uređaja, pritom plaćeni 3,2 miliona evra po komadu.
Takoreći putnici sa glavama u torbi.
Cekaj, ako se rampa ne spusti, pa voz u punoj brzini udari u autobus pun dece, to nije izazivanje opasnosti, terorizam ili pokusaj ubistva? To je samo kradja 5 metara kabla?
Ili su lopovi elektroinzenjeri u zeleznici, koji znaju tacno koje kablove smeju , a koje ne smeju da kradu?

Kao što je napisano, nemoguće je da se desi, ali ako se vozač nije zaustavio ispred putnog prelaza takođe će odgovarati, jer da se zaustavio uočio bi u daljini voz.
 
Исправите ме ако грешим, али ми смо писали задатак за 711? Могли смо да тражимо нископодне возове? Сви сиписи на дисплеју и таблице са ознакама су на латиници, место уградње мотора је неадекватно спрам наших пруга зараслих у коров (могли су д абуду и на крову), такође, није одабран најјачи мотор, а брдске пруге то ипак захтевају. А сад, ето ни аутостопа нема, јер је максимална конструктивна брзина 100км/ч

А да ова запуштеност и имобилизација 50% 711 је чист јавашлук, говори чињеница да су сви погоснки агрегати: мотор, мењач, клима, клоња интернациналног порекла, тј нису изворно руски производи и да се могу набавити без обзира у ком се стању налази Русија.

Пре пар месеци видели смо да се и на прастаре локомотиве уграђују ови уређаји, који је разлог што 711 приликом ремонта не добијају аутостоп?
 
Pa napisao sam, ugrađuju se Auto Stop uređaji, ali to je trebalo odmah u proizvodnji. DMV je plaćen 3,2 miliona evra, to za 2016. nije bilo baš malo.

Ništa se tadašnji SrbijaVoz nije pitao oko nabavke 2016, pitao se Toma Grobar, jer je kredit morao da se potroši. Uzet je po merama iz 2011, iako su bile iznete ne baš male zamerke iz eksploatacije.

To za delove ne mora ništa da znači, Turski autobusi takođe koriste komponente Zapadnih proizvođača, pa su krš isto.
Bitna je završna obrada, uklopljavanje delova i konstrukcijskih rešenja, tu je 711 pao.
Ja sam imao tu priliku, da upoznam dosta stručnih ljudi i inžinjera iz održavanja (ne pričam o ljudima iz Srbiji), koji su izneli niz primedbi, počev od prenosa, hladnjaka i sistema za hlađenje, konstantno pregrevanje jednog motora i još nekoliko sitnijih zamerki. DMV je konstrukcijski na nivou nečega iz 80tih.
Zbog svega toga sada se u Srbijavozu radi na tome da se svi bitni problemi reše, odnosno da se uradi modifikacija DMV-a.

Jedino za šta se slažem jeste katastrofalno vođenje ZOVS-a, i nekih nebuloznih odluka koje su dovele do veće imobilizacije no što je potrebno.
 
Tada i ne bi bila samo teška krađa...

Ali je za ovaj trenutak važnije da se i ovakvi, postojeći zakoni primene u rasponima kazni koji su već predviđeni za određena krivična dela i da to bude izvesno.

Načelno se slažem da bi i okolnost stvaranja povećanog stepena opasnosti kao potencijalne tj. bez konkretnog ostvarenja po lice/lica ili imovinu većeg obima trebalo tretirati kao posebnu, težu kvalfikatornu okolnost... Ali u okviru raspona kazne od 1-8 godina se to i radi (tj. bolje reći, rebalo bi da se radi, i tu se krije suština problema u primeni, a ne u novom normiranju u koji svi odmah pojure da potraže rešenje). Otud kazne imaju raspon i nije svaka krađa ista.

Inače već po postojećem zakon ovde i imamo sticaj krađe i izazivanja opšte opasnosti, samo je bitan faktor da opasnost bude konkretna, ne mora i da se ostvari.

Ti ističeš potencijalnu sa šta ako i ja se slažem, al onda idi ka maksimumu u već postavljenom rasponu i eto...
Mislim da je ovo bar treći put da ovo moram ovde da pišem, ali imamo Zakon o železnici!

1. Krivično delo

Oštećenje železničke infrastrukture

Član 139

Ko ošteti, uništi, ukloni ili oduzme element ili deo elementa železničke infrastrukture iz člana 4. stav 1. tač. 2)-9) ovog zakona, bez obzira na količinu i vrednost oštećenih, uništenih ili oduzetih elemenata ili delova elemenata železničke infrastrukture, kazniće se zatvorom od tri meseca do pet godina.

Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana nastupila teška telesna povreda nekog lica ili imovinska šteta velikih razmera, učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.

Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana nastupila smrt jednog ili više lica, učinilac će se kazniti zatvorom od dve do 12 godina.

Takođe stanica NBG je pokrivena video nadzorom vrednim nekoliko desetina hiljada evra. Gde je on zakazao?
 
А да ова запуштеност и имобилизација 50% 711 је чист јавашлук, говори чињеница да су сви погоснки агрегати: мотор, мењач, клима, клоња интернациналног порекла, тј нису изворно руски производи и да се могу набавити без обзира у ком се стању налази Русија.

Katastrofalni procenat imobilizacije je bio i pre zapadnih sankcija Rusiji, tako da nije to problem, već kao što reče, javašluk.
 
Mislim da je ovo bar treći put da ovo moram ovde da pišem, ali imamo Zakon o železnici!



Takođe stanica NBG je pokrivena video nadzorom vrednim nekoliko desetina hiljada evra. Gde je on zakazao?

Ne moraš da ponavljaš ni treći put a pogtovo ne uz uzvičnik. Sporedno krivično zakonodavstvo raštrkano po raznim zakonima je normalna pojava.

Tu se potvrđuje da je u pitanju teška krađa član 204KZ, dodatno obrazložena, uz isti raspon 1-8 godina...

Ipak, skrenuo bih ti pažnju, kad već iskazuješ iznteres za materiju krivičnog prava, da tako formulisan navedeni član, stav 2 iz zakona o zeleznicama, dodatno preciziran uz navedenu kaznu, može suziti prostor za sticaj, što će onemogućiti prosto sabiranje kazni za 2 različita krivična dela. Tako formulisan uz dodato "teška telesna povreda" a predviđeno do 8 godina, zapravo može više da šteti nego da se u tom konkretnom zakonu nisu bavili krivičnom materijom uopšte, jer bi KD teška krađa (za ovo konkretno, izvršeno delo krađe sa žel infrastrukture o kojem govorimo) to pokrilo i eventualno otvorilo prostor za sticaj sa krivičnim delima teška telesna povreda ili izazivanje opšte opasnosti...

To me najviše brine kod citiranog član a najmanje me brine što si morao da ga ponoviš po treći put. Uz uzvičnik.
 
Policija i da uradi svoj posao i pohapsi pocinioce sudovi nece nista uraditi. Policija moze da ih zarzi kratko i to je to. Mora da ih pusti. Sudovi su ti koji ne rade svoj deo posla. Njih treba kriviti i smatrati odgovornima sto se ovakve stvari ponavljaju.
Grešiš. Sud niti može niti ima razloga da ne osudi čoveka za kog je dokazano da je pokrao kablove. Problem je upravo u policiji i tužilaštvu koje očigledno boli ona stvar da se pozabave otkrivanjem i gonjenjem lopova.

Cekaj, ako se rampa ne spusti, pa voz u punoj brzini udari u autobus pun dece, to nije izazivanje opasnosti, terorizam ili pokusaj ubistva? To je samo kradja 5 metara kabla?
Ili su lopovi elektroinzenjeri u zeleznici, koji znaju tacno koje kablove smeju , a koje ne smeju da kradu?
Naravno da nije nijedno od ta tri. Pročitaj zakon pa ćeš videti kako su ta dela definisana. A i čisto zdravorazumski, kako pobogu krađa kablova može da se kvalifikuje kao pokušaj ubistva?

Kazneni rasponi nisu od presudnog uticaja na odvraćanje od činjenja krivičnih dela, pogotovo ove vrste. Da sutra propišu doživotnu kaznu za ovo, sve bi ostalo kao i danas jer opet policija i tužilaštvo ne bi radili svoj posao. Godinu-dve (ne zaprećenih, već odležanih) iza rešetaka je sasvim dovoljno da čoveka odvrate od krađe kablova zarad neke sitne zarade.
 
Takođe, IŽS bi mogla (a i morala) da tuži lopove za naknadu štete koja ne uključuje samo vrednost kablova i troškove popravke, već i sva kašnjenja i otkazivanja vozova koja su posledica krađe.
Cesto nemaju sopstvenu imovinu kojom bi mogli da plate stetu, tako da taj deo obicno otpada. Sama tuzba bi u nekim slucajevima vise kostala zeleznicu od onog sto bi mogli da dobiju.
 
Naravno da nije nijedno od ta tri. Pročitaj zakon pa ćeš videti kako su ta dela definisana. A i čisto zdravorazumski, kako pobogu krađa kablova može da se kvalifikuje kao pokušaj ubistva?

Zamisli da neko ukrade znak ogranicenja brzine pored osnovne skole, ili znak za krivinu ispred ostre krivine. Svestan je da i u jednom i u drugom slucaju postoji velika verovatnoca da ce neko poginuti. Ili se ukradu vrata sa trafo stanice pored decjeg igralista.
Kazes da su to samo kradje i da treba suditi samo za cetvrt kvadratnog metra lima ili polovna vrata? Ili opasnost koja je NAMERNO izazvana iz neke pobude.
Istom logikom, roditelji onog klinca koji je pobio svoj razred treb tuziti samo za.. ne znam sta, valjda nepazljivo cuvanje lozinke za sef? Ne za posledice ili moguce posledice.
 
Poslednja izmena:
Nidje veze u primerima, roditelji su odgovorni za postupke deteta a nadlezne sluzbe i ucesnici za bezbednost saobracaja (i drumskog i zeleznickog) i objekata (trafostanice i sl.). Tako da za saobracaj (i eventualne nesrece) mogu pre biti krivi ucesnici (jer saobracaj moze da se odvija i bez ikakvih znakova) i nadlezni koji ne rade svoj posao nego lopovi koji rade svoj.
 
Ja ne znam zašto se video nadzor smatra za neku ozbiljnu zaštitu.

Kako on sprečava mene da sa kapuljačom i eventualno (ako bih bio malo ozbiljniji lopov) sa veštačkim brkovima, bradom, naočarama, da napravim neki prekršaj ili štetu?

Hoće li iz te kamere da izlete neki zraci koji će me onesposobiti kada krenem da radim nešto nezakonito?

Da li neko zaista misli da neko u svakom trenutku gleda te kamere i pomno prati da neko ne uradi nešto nepropisno? Da li ste svesni o kom broju kamera pričamo i koliko je to ekrana koje bi neko morao non stop da gleda?

O naknadnoj identifikaciji počionica mislim da ne vredi pričati, osim ako nije toliko glup da parkira vozilo negde da se nedvosmisleno utvrdi da je bio tu u tom trenutku.
 
Vrh