То значи да РВР нема атуостоп? Јел десила се колизија...
Ja razumem da je sistem železnice jako složen i da postoje jasne procedure ali nema tog sistema koji neće ostati ranjiv na ljudski faktor, koji je zapravo najslabija karika tog sistema. Samo hoću da kažem da se krađa na železnici ne sme tretirati kao "krađa gajtana" jer je mnogo više od toga.
A šta ako ne stigne da bude obavešten ili zakaže neki drugi ljudski faktor?
Kog će vraga i da se uključuju.
То значи да РВР нема атуостоп? Јел десила се колизија...
Cekaj, ako se rampa ne spusti, pa voz u punoj brzini udari u autobus pun dece, to nije izazivanje opasnosti, terorizam ili pokusaj ubistva? To je samo kradja 5 metara kabla?
Ili su lopovi elektroinzenjeri u zeleznici, koji znaju tacno koje kablove smeju , a koje ne smeju da kradu?
Mislim da je ovo bar treći put da ovo moram ovde da pišem, ali imamo Zakon o železnici!Tada i ne bi bila samo teška krađa...
Ali je za ovaj trenutak važnije da se i ovakvi, postojeći zakoni primene u rasponima kazni koji su već predviđeni za određena krivična dela i da to bude izvesno.
Načelno se slažem da bi i okolnost stvaranja povećanog stepena opasnosti kao potencijalne tj. bez konkretnog ostvarenja po lice/lica ili imovinu većeg obima trebalo tretirati kao posebnu, težu kvalfikatornu okolnost... Ali u okviru raspona kazne od 1-8 godina se to i radi (tj. bolje reći, rebalo bi da se radi, i tu se krije suština problema u primeni, a ne u novom normiranju u koji svi odmah pojure da potraže rešenje). Otud kazne imaju raspon i nije svaka krađa ista.
Inače već po postojećem zakon ovde i imamo sticaj krađe i izazivanja opšte opasnosti, samo je bitan faktor da opasnost bude konkretna, ne mora i da se ostvari.
Ti ističeš potencijalnu sa šta ako i ja se slažem, al onda idi ka maksimumu u već postavljenom rasponu i eto...
1. Krivično delo
Oštećenje železničke infrastrukture
Član 139
Ko ošteti, uništi, ukloni ili oduzme element ili deo elementa železničke infrastrukture iz člana 4. stav 1. tač. 2)-9) ovog zakona, bez obzira na količinu i vrednost oštećenih, uništenih ili oduzetih elemenata ili delova elemenata železničke infrastrukture, kazniće se zatvorom od tri meseca do pet godina.
Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana nastupila teška telesna povreda nekog lica ili imovinska šteta velikih razmera, učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.
Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana nastupila smrt jednog ili više lica, učinilac će se kazniti zatvorom od dve do 12 godina.
Ne bi me čudilo da se taj nadzor ni ne koristi.Mislim da je ovo bar treći put da ovo moram ovde da pišem, ali imamo Zakon o železnici!
Takođe stanica NBG je pokrivena video nadzorom vrednim nekoliko desetina hiljada evra. Gde je on zakazao?
А да ова запуштеност и имобилизација 50% 711 је чист јавашлук, говори чињеница да су сви погоснки агрегати: мотор, мењач, клима, клоња интернациналног порекла, тј нису изворно руски производи и да се могу набавити без обзира у ком се стању налази Русија.
Mislim da je ovo bar treći put da ovo moram ovde da pišem, ali imamo Zakon o železnici!
Takođe stanica NBG je pokrivena video nadzorom vrednim nekoliko desetina hiljada evra. Gde je on zakazao?
Grešiš. Sud niti može niti ima razloga da ne osudi čoveka za kog je dokazano da je pokrao kablove. Problem je upravo u policiji i tužilaštvu koje očigledno boli ona stvar da se pozabave otkrivanjem i gonjenjem lopova.Policija i da uradi svoj posao i pohapsi pocinioce sudovi nece nista uraditi. Policija moze da ih zarzi kratko i to je to. Mora da ih pusti. Sudovi su ti koji ne rade svoj deo posla. Njih treba kriviti i smatrati odgovornima sto se ovakve stvari ponavljaju.
Naravno da nije nijedno od ta tri. Pročitaj zakon pa ćeš videti kako su ta dela definisana. A i čisto zdravorazumski, kako pobogu krađa kablova može da se kvalifikuje kao pokušaj ubistva?Cekaj, ako se rampa ne spusti, pa voz u punoj brzini udari u autobus pun dece, to nije izazivanje opasnosti, terorizam ili pokusaj ubistva? To je samo kradja 5 metara kabla?
Ili su lopovi elektroinzenjeri u zeleznici, koji znaju tacno koje kablove smeju , a koje ne smeju da kradu?
Cesto nemaju sopstvenu imovinu kojom bi mogli da plate stetu, tako da taj deo obicno otpada. Sama tuzba bi u nekim slucajevima vise kostala zeleznicu od onog sto bi mogli da dobiju.Takođe, IŽS bi mogla (a i morala) da tuži lopove za naknadu štete koja ne uključuje samo vrednost kablova i troškove popravke, već i sva kašnjenja i otkazivanja vozova koja su posledica krađe.
Naravno da nije nijedno od ta tri. Pročitaj zakon pa ćeš videti kako su ta dela definisana. A i čisto zdravorazumski, kako pobogu krađa kablova može da se kvalifikuje kao pokušaj ubistva?