Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nađoh da je Srb rekonstrisisala iz sopstvenih resursa Čačak-Kraljevo 2017. Evo https://www.ekapija.com/news/193095...srbije-remontovala-31-km-pruge-kraljevo-cacak

Sto se tice BG-UE na ovom forumu sam citao da cesto i zbog kradji tegova na skretnicama kao i ukrstanja vozova se ceka po sat vremena u mestu, ako uspe to da se izbegne zastitom i ogradjivanjem koloseka, promenom signalizacije i eventualnim prosirenjem posotjecih koloseka u vecim mestima gde ce se ova mimiolazenja vršoti onda je 2 h mozda i realna prica, a to ne verujem da moze puno da kosta s obzirom da na ovoj liniji cesto ljudi i stoje tokom celog puta kolika je potraznja.

To je bilo neko krpljenje, što je očigledno, s obzirom da je brzina brzo sa 100 km/h ponovo pala na 80 km/h. Mislim da je ozbiljna rekonstrukcija rađena tamo negde dvehiljaditih, kad je rađena i elektrifikacija Čačak - Kraljevo.

EDIT: 2005. Čačak - Zablaće modernizacija, a 2010. završena elektrifikacija od Čačka do Požege, a 2011. od Čačka do Kraljeva:

https://www.srbija.gov.rs/vest/35580/pustena-u-saobracaj-modernizovana-pruga-cacak-zablace.php
https://www.ekapija.com/news/287188...-elektrifikacija-pruge-izmedju-cacka-i-pozege
https://www.politika.rs/sr/clanak/171065/Prvi-ulazak-voza-u-Cacak
 
Modernizacija pruge Čačak Zablaće?
Pa to je otvoreno samo da bi se reklo da je otvoreno. 🤣
9.5km, jedno stanično odstojanje. Pa tek sad vidim kakav je Velja bio manipulator. 🫣
 
Nađoh da je Srb rekonstrisisala iz sopstvenih resursa Čačak-Kraljevo 2017. Evo https://www.ekapija.com/news/193095...srbije-remontovala-31-km-pruge-kraljevo-cacak

Sto se tice BG-UE na ovom forumu sam citao da cesto i zbog kradji tegova na skretnicama kao i ukrstanja vozova se ceka po sat vremena u mestu, ako uspe to da se izbegne zastitom i ogradjivanjem koloseka, promenom signalizacije i eventualnim prosirenjem posotjecih koloseka u vecim mestima gde ce se ova mimiolazenja vršoti onda je 2 h mozda i realna prica, a to ne verujem da moze puno da kosta s obzirom da na ovoj liniji cesto ljudi i stoje tokom celog puta kolika je potraznja.
Upravo tako. Predugo cekanje ukrstanja, pruzni prelazi koji precesto ne rade i Rakovica su najveci problem trenutno, bar na delu od Bg do Va.
Ta pruga svakako vec ima solidnu potraznju, i jos veci potencijal, kad bi se bar sredilo ovo sto sam naveo.
 
Počeo je i remont gornjeg stroja od Trnavca do Sokolovice, nekih 10tak kilometara na pruzi Zaječar-Prahovo.
Kada se bude kompletiralo do Minićeva i gore pomenute deonice, biće remontovano 60% ukupne dužine Prahovo-Crveni Krst.
Ostaje da se uradi Sokolovica - Prahovo, Minićevo - Knjaževac i kompletirano je.

Bilo bi super, pošto je sada sređeno dosta, da se uvede jedan jutarnji IR iz Negotina do Niša, sa stajanjem u Rajcu, Brusniku, Trnavcu, Vražogrncu, Zaječaru, Minićevu, Knjaževcu, Niševcu, Svrljigu, odokativno bi putovao 4h Negotin-Niš, za 30 minuta duže od autobusa, ali povratna karta bi bila 1300 dinara, dok je kod Niš Ekspresa pvratna Negotin-Niš 4,000 dinara.
Takođe, konačno bi se dobila veza sa Majdanpečkim vozom, tako da bi ljudi iz Negotina mogli do centra svog okruga, jer trenutno Negotin nema nikakvu liniju do Bora.
Zaječar bi dobio jutarnju brzu vezu do Niša, sa 2h putovanja, isto važi i za Knjaževac, Svrljig, trenutno voz iz Zaječara u Niš stiže oko pola 11, ovaj bi stizao malo posle 8 što bi bilo korektno..
Ovo bi otpušilo jednu 710, i dalo šansu da se vrati treći par Zaječar-Majdanpek koji bi davao na vezu na predloženi IR koji bi se dodatno fidovao sa putnicima iz Bora i Majdanpeka.
Preostale 710 bi se trebalo iskoristiti za po 3 lokalca Niš-Zaječar, Zaječar-Prahovo, Zaječar-Majdanpek, uz 1 IR (potencijalno 2 u budućnosti), boli glava koliko bi dobro bilo.
 
Počeo je i remont gornjeg stroja od Trnavca do Sokolovice, nekih 10tak kilometara na pruzi Zaječar-Prahovo.
Kada se bude kompletiralo do Minićeva i gore pomenute deonice, biće remontovano 60% ukupne dužine Prahovo-Crveni Krst.
Ostaje da se uradi Sokolovica - Prahovo, Minićevo - Knjaževac i kompletirano je.

Bilo bi super, pošto je sada sređeno dosta, da se uvede jedan jutarnji IR iz Negotina do Niša, sa stajanjem u Rajcu, Brusniku, Trnavcu, Vražogrncu, Zaječaru, Minićevu, Knjaževcu, Niševcu, Svrljigu, odokativno bi putovao 4h Negotin-Niš, za 30 minuta duže od autobusa, ali povratna karta bi bila 1300 dinara, dok je kod Niš Ekspresa pvratna Negotin-Niš 4,000 dinara.
Takođe, konačno bi se dobila veza sa Majdanpečkim vozom, tako da bi ljudi iz Negotina mogli do centra svog okruga, jer trenutno Negotin nema nikakvu liniju do Bora.
Zaječar bi dobio jutarnju brzu vezu do Niša, sa 2h putovanja, isto važi i za Knjaževac, Svrljig, trenutno voz iz Zaječara u Niš stiže oko pola 11, ovaj bi stizao malo posle 8 što bi bilo korektno..
Ovo bi otpušilo jednu 710, i dalo šansu da se vrati treći par Zaječar-Majdanpek koji bi davao na vezu na predloženi IR koji bi se dodatno fidovao sa putnicima iz Bora i Majdanpeka.
Preostale 710 bi se trebalo iskoristiti za po 3 lokalca Niš-Zaječar, Zaječar-Prahovo, Zaječar-Majdanpek, uz 1 IR (potencijalno 2 u budućnosti), boli glava koliko bi dobro bilo.
A kolika bi brzina bila nakon rekonstrukcije?
Takođe, da li će raditi ikada prolazne kolosek između Požarevca i Majdanpeka?
 
Пар фотографија са пружног прелаза у Малом Пожаревцу
1000091686.jpg
1000091687.jpg
1000091689.jpg
1000091691.jpg
 
A kolika bi brzina bila nakon rekonstrukcije?
Takođe, da li će raditi ikada prolazne kolosek između Požarevca i Majdanpeka?

Do Minićeva 80 km/h, Zaječar-Vražogrnac 70 km/h, i od Vražogrnca 65 km/h ka Sokolovici.
Nije ništa specijalno, ali opet bolje i to nego onih 40 km/h, pritom i sa dosta ograničnenih deonica na 30 km/h.

Za prolazne, trebali su da rade, pragovi su dovučeni još od kada, ali mrka kapa.
Da bi se vratio Zaječar-Beograd, potrebno je srediti prolazne koloseke, podići brzinu na 80 km/h južno od Zvižda, srediti rasputnicu K, i remontovati prugu makar od Vražogrnca do Bora.
Dok god jedan Ubrzani ne može da prođe Požarevac-Zaječar za barem 3h, po meni nema govora o vozu Zaječar-Beograd.
 
Ја морам да поставим питање чисто ради куриозитета. Да ли је економски оправдано и да ли постоји реална потреба да се изгради пруга од Зајечара до Параћина?
 
Za Zajecar i Bor bilo bi najbolje da se uradi nova pruga od Resavice do Bora i tako se bukvalno spoji Zajecar i Beograd maltene pravom linijom preko Bora, jedno 50 km, jedini problem je sto je teren katastrofa jer je planincuga ali sa brzom prugom do Nisa bi se vreme putovanja od Beograda do Bora i Zajecara znatno smanjilo.
 
Pruga Požarevac-Zaječar bi bila atraktivna veza, ali svako ko je barem jednom vozio magistralom od Paraćina ka Zaječaru zna za teren, to bi bilo dosta skupo i pruga bi bila ograničena na 80/90 km/h u startu.

Po meni, sama postojeća deonica Zaječar-Beograd nudi dosta mesta za poboljašnja, trebalo bi od Jajinca do Požarevca sve da bude 100/120, jer će se valjda i u budućnosti setiti da povežu Smederevo i Požarevac kako treba, da budu prikladno povezani sa Beogradom, ujednom tu dobijamo element Zaječara.
Od Požarevca do Kaone može se lagano izvući 120 km/h, ravan teren.
Kod Stiga gde pruga pravi veliki polukrug (praktično izbija na Gradište) se može preseći novom trasom dugom oko 6 km između Beranja i Bara.
Od Kaone do Kučeva 80, od Kučeva do Brodice 100 zbog ravnijeg terena, i od Brodice do Majdanpeka opet sa 80.
Od Majdanpeka do Zaječara 90, iako prolazi brdovitim terenom, no naši soc preci nam ostaviše velike radijuse srećom.
Sva ta peglanja i ispravljanja bi zasigurno ispala manje od nove pruge Paraćin-Zaječar, treba to uzeti u obzir.

Šteta, moglo je već sada da se počne polako sa time, od Vražogrnca do Zaječara 6 krivina deli od 90 km/h, nalaze se na bezvrednom zemljištu, ekspropiacija minimalna, neznatno bi radovi poskupeli od ovih tekućih.
I tako deonica po deonicu i sklopiš do Požarevca, ali treba imati mozga...

No, nema kukanja, od Decembra 60% prige Prahovo-Niš u projektovanom stanju, ako žele mogu da sastave pristojan RV sa pristojnim vozovima.
Džaba mi lupamo glave kada oni ne koriste ni 3% ovoga što već sada imaju.
 
trebalo bi od Jajinca do Požarevca sve da bude 100/120, jer će se valjda i u budućnosti setiti da povežu

Od Jajinaca do Malog Požarevca bez nove trase nema šanse. Nakon remonta je Jajinci - Mala Ivanča 65 km/h i Mala Ivanča - Mali Požarevac 80 km/h zbog radijusa krivina.
 
Od Jajinaca do Malog Požarevca bez nove trase nema šanse. Nakon remonta je Jajinci - Mala Ivanča 65 km/h i Mala Ivanča - Mali Požarevac 80 km/h zbog radijusa krivina.

To i predlažem, od svih navedenih mera ta bi bila finansijski najskuplja.
Moraće svakako da se radi na toj sekciji, taj deo remeti planove prigradske železnice, Požarevca, Smedereva, i nas sa Istoka, mora takav pravac ipak da ima veće brzine.
Buduća kičma Istočne Srbije i uopšteno Istočnog dela Beograda.
 
To i predlažem, od svih navedenih mera ta bi bila finansijski najskuplja.
Moraće svakako da se radi na toj sekciji, taj deo remeti planove prigradske železnice, Požarevca, Smedereva, i nas sa Istoka, mora takav pravac ipak da ima veće brzine.
Buduća kičma Istočne Srbije i uopšteno Istočnog dela Beograda.

Iskreno, mislim da nema ništa od toga, s obzirom da se odustalo od toga da nova dvokolosečna pruga za Niš za veće brzine ide tuda, već se odabrala trasa preko Mladenovca. Ništa tu nije ni u planu, a s obzirom da je skoro završen kriminalni poluremont Jajinci - Mala Krsna, mislim da u narednih 15-20 godina to je što je, na žalost.
 
Pa to i jeste realnost, nego se uhvatih malo sanjarenja i planiranja. 🙂

Nažalost, Istočni krak Grada i uopšteno Srbije će ostati sa normama iz 19. Veka i 65 km/h dobrim delom, dok će ostali prilazi biti 120/160 km/h (izuzetak Barske pruge), to ujednom i oslikava odnos države prema našem jadnom delu ove zemlje. Nebitni smo, a možda bi trebalo biti drugačije!?
 
Ја морам да поставим питање чисто ради куриозитета. Да ли је економски оправдано и да ли постоји реална потреба да се изгради пруга од Зајечара до Параћина?
Trenutno se ekonomska opravdanost uopšte ne gleda kod postavljanja prioriteta u saobraćajnoj infrastrukturi. Naravno treba razmotriti ovo kruženje bruta iz Bora, tako da možda i ima neki potencijal.
Teorijski bi bilo zanimljivo povezati bor i Resavicu, ali je tamo užasno težak teren, teži od Barske pruge. A i od Resavice do Markovca bi morala skroz nova pruga.

Više kolega je ovde naivno navodilo Prostorni plan Srbije kao najavu da će nešto biti izgrađeno. E pa po prošlom planu je bila predviđena elektrificirana pruga Paraćin Zaječar. Koliko sam gledao, u novom je ne pominju.
Prostorni plan crta okvir za razne moguće projekte. Kasnije se neki od tih zamišljenih i realizuje u tim okvirima, za neke ređe se menja. To je primer novosadska pruga koja je planirana za 160km/h pa je promenjeno, da ne kažem unapređeno.

...idem sad na temu o putu da napišem nešto
 
Iskreno, mislim da nema ništa od toga, s obzirom da se odustalo od toga da nova dvokolosečna pruga za Niš za veće brzine ide tuda, već se odabrala trasa preko Mladenovca. Ništa tu nije ni u planu, a s obzirom da je skoro završen kriminalni poluremont Jajinci - Mala Krsna, mislim da u narednih 15-20 godina to je što je, na žalost.
Lagano se od Klenja odvoji krak ka M. Požarevcu i rešen problem malih poluprečnika preko Lipa i Vrčina.
 
Ta opcija postoji decenijama unazad ali nikako da se realizuje a u pitanju je par kilometra.
 
Nažalost, Istočni krak Grada i uopšteno Srbije će ostati sa normama iz 19. Veka i 65 km/h dobrim delom, dok će ostali prilazi biti 120/160 km/h (izuzetak Barske pruge), to ujednom i oslikava odnos države prema našem jadnom delu ove zemlje. Nebitni smo, a možda bi trebalo biti drugačije!?
Nova dvokolosečna pruga Pančevo-Smederevo rešava stvar i ubija veći broj muva istovremeno.

Graditi je umesto pruge kod Vinče bio bi pun pogodak.
 
Vrh