Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Cesto nemaju sopstvenu imovinu kojom bi mogli da plate stetu, tako da taj deo obicno otpada. Sama tuzba bi u nekim slucajevima vise kostala zeleznicu od onog sto bi mogli da dobiju.
Nema veze, poneki sigurno ima, a i samo maltretiranje u parnici je podsticaj da to više ne radiš. Svakako da je krivičnopravna zaštita primarna.

Zamisli da neko ukrade znak ogranicenja brzine pored osnovne skole, ili znak za krivinu ispred ostre krivine.
Znakovi se kradu svakodnevno u ovom gradu, pa niko nije dobio doživotnu za to.

opasnost koja je NAMERNO izazvana iz neke pobude.
Verujem da je namera usmerena ka sitnoj zaradi, a ne ka pogibiji nekoliko stotina ljudi. Pitanje je da li i koliko su lopovi uopšte svesni čemu ta oprema služi.

Istom logikom, roditelji onog klinca koji je pobio svoj razred treb tuziti samo za.. ne znam sta, valjda nepazljivo cuvanje lozinke za sef? Ne za posledice ili moguce posledice.
Roditeljima se ne sudi za teško ubistvo (za šta bi se tom detetu sudilo da je krivično odgovoran), već im se sudi za izazivanje opšte opasnosti sa posledicama. Poređenje uopšte nije na mestu.

Elem, nadam se da je jasno da ne branim lopove, ali mora da se zna neki red. Krivična dela su jasno definisana i ne može tako olako da se udara etiketa terorizma i teškog ubistva za sve što nam padne na pamet jer takvi presedani vode u mnogo gore vode od iskakanja voza iz šina. Propisana kazna je više nego adekvatna i samo je potrebno primenjivati važeći zakon.
 
Zna li neko da li je u planu neka rekonstrukcija, kakvo god poboljsanje linije ka Lazarevcu? Em je vecinom jednokolosecna, em ima delova gde se voz bas vuce, npr kroz Rakovicu ide 19 na sat. Od Valjeva do Bara se najavljuje brzina od 160 na sat, ali od Beograda do Lazarevca se putuje sat vremena.
 
Zna li neko da li je u planu neka rekonstrukcija, kakvo god poboljsanje linije ka Lazarevcu? Em je vecinom jednokolosecna, em ima delova gde se voz bas vuce, npr kroz Rakovicu ide 19 na sat. Od Valjeva do Bara se najavljuje brzina od 160 na sat, ali od Beograda do Lazarevca se putuje sat vremena.
Lažu, neće biti 160, biće projektovana brzina od prošlog veka, znači od 80 do 100 km/h
 
Zna li neko da li je u planu neka rekonstrukcija, kakvo god poboljsanje linije ka Lazarevcu? Em je vecinom jednokolosecna, em ima delova gde se voz bas vuce, npr kroz Rakovicu ide 19 na sat. Od Valjeva do Bara se najavljuje brzina od 160 na sat, ali od Beograda do Lazarevca se putuje sat vremena.

Pruga je rekonstruisana pre par godina. Brže ne može zbog krivina, brzina je 70-90 km/h (osim u Rakovici), a nema računice ispravljati ih ili dodavati drugi kolosek sa ovim obimom saobraćaja. U Rakovici je problem loše urađenih radova koji nikad nisu ispravljeni. Trebalo je da ide tužba protiv izvođača radova, ali to je izgleda zapalo negde u zadnju fioku.
 
Pruga je rekonstruisana pre par godina. Brže ne može zbog krivina, brzina je 70-90 km/h (osim u Rakovici), a nema računice ispravljati ih ili dodavati drugi kolosek sa ovim obimom saobraćaja. U Rakovici je problem loše urađenih radova koji nikad nisu ispravljeni. Trebalo je da ide tužba protiv izvođača radova, ali to je izgleda zapalo negde u zadnju fioku.
Hvala na odgovorima.
Imajuci u vidu cene stanova i zivota generalno po Bg, mislim da bi se uz nesto brzu prugu, dosta ljudi opredelilo da putuje na posao na relaciji Valjevo-Beograd na dnevnom nivou. E sad, da li bi to bilo dovoljno da opravda neke investicije ne znam, al trenutno stanje je daleko od idealnog.
 
Додик је у Санкт Петербургу разговарао са РЖДом око пруге Бањалука-Београд а и у Кини је тренутно делегација Републике Српске по истом задатку. С обзиром на то надајмо се да ћемо видети ускоро неке кораке ка изградњи те пруге која би повезала вероватно Београд-Шабац-Бијељину-Бања Луку. Када би направили брзу пругу попут ове према Суботици на том правцу, то би спојило наша два главна града перфектно. Е сад знамо да ће Федерација кочити такав пројекат где стигне...можда ће и они видети интерес у томе.
 
Додик је у Санкт Петербургу разговарао са РЖДом око пруге Бањалука-Београд а и у Кини је тренутно делегација Републике Српске по истом задатку. С обзиром на то надајмо се да ћемо видети ускоро неке кораке ка изградњи те пруге која би повезала вероватно Београд-Шабац-Бијељину-Бања Луку. Када би направили брзу пругу попут ове према Суботици на том правцу, то би спојило наша два главна града перфектно. Е сад знамо да ће Федерација кочити такав пројекат где стигне...можда ће и они видети интерес у томе.
Поштовани, није битно да ли ће гарнитура у Сарајеву видети интерес у томе, радиће онако како им нареде. Овде је мало другачија ситуација него са гасоводом или аеродромом у Требињу где је потрбна нова дозвола, пруга већ прелази границу на неколико места и тешко да ће Федерација моћи то да опструише.
 
Pruga je rekonstruisana pre par godina. Brže ne može zbog krivina, brzina je 70-90 km/h (osim u Rakovici), a nema računice ispravljati ih ili dodavati drugi kolosek sa ovim obimom saobraćaja. U Rakovici je problem loše urađenih radova koji nikad nisu ispravljeni. Trebalo je da ide tužba protiv izvođača radova, ali to je izgleda zapalo negde u zadnju fioku.
Ja mislim da je vrlo bitan tu drugi kolosek i ta pruga (Bg-Ue) je verovatno 2. najopterecenija posle ove do Ns, mislim da Uzice mora da bude na max 2 sata od Bga, a ne sada u najboljem slucaju 3h i 10 min, a dalje ka cg oke je jednokolosecna, dakle putovati za par godina rekonstrusanom prugom do Bara od Beograda 7+ sati kao pre 50 godina uopste nije uspeh i nije konkurentno i takvu rekonstrukciju uopste ne treba raditi.
Cacak - Kraljevo pao sa 100 na 80 jos ihahaj. Od Cacka do Pozege se ima utisak da je jos brze nego sto jeste jer ide kroz klisuru i tunele.

Na jednom yt kanalu ima snimak trase iz kabine kv-ca, ova pruga je nova i prava, na tom klipu vozu je potrebno 35 min od centra do centra brzinom 80 km/h, zna li neko zasto tu nije 120? (Doduse ima pruznih prelaza u nivou, mozda zbog toga). I dodao bih kako kada su radili tu rekonsteukciju nisu napravili vezu sa aerodromom Morava.
Ал је зато Краљево - Сталаћ тежи случај, о Крагујевац - Краљево да не причамо...
Zna li neko kada kreće rekonstrukcija ovih deonica? Takođe KG-Lapovo se pituje skoro sat vremena, realno Kragujevac je veliki grad koji je morao da se nadje nekako na buducoj brzoj pruzi makar nekim ,,brzim krakom" do Lapova
 
Додик је у Санкт Петербургу разговарао са РЖДом око пруге Бањалука-Београд а и у Кини је тренутно делегација Републике Српске по истом задатку. С обзиром на то надајмо се да ћемо видети ускоро неке кораке ка изградњи те пруге која би повезала вероватно Београд-Шабац-Бијељину-Бања Луку. Када би направили брзу пругу попут ове према Суботици на том правцу, то би спојило наша два главна града перфектно. Е сад знамо да ће Федерација кочити такав пројекат где стигне...можда ће и они видети интерес у томе.
Боље да раде нову траса од Сремске Митровице ка Рачи. И ова постојећа траса пруге од Шида до Бијељине захтева замену смера у Шиду.
 
Било која пруга за Бијељину ако се буде радила у будућности има смисла само преко трасе Мартинци - Рача. Најкраће, најбрже, најмање градње, погодан коридор, постојећи мост, користи се боље брза пруга до Митровице тако што се на њу вежу додатни градови, итд.
 
Ja mislim da je vrlo bitan tu drugi kolosek i ta pruga (Bg-Ue) je verovatno 2. najopterecenija posle ove do Ns, mislim da Uzice mora da bude na max 2 sata od Bga, a ne sada u najboljem slucaju 3h i 10 min, a dalje ka cg oke je jednokolosecna, dakle putovati za par godina rekonstrusanom prugom do Bara od Beograda 7+ sati kao pre 50 godina uopste nije uspeh i nije konkurentno i takvu rekonstrukciju uopste ne treba raditi.

Mislim da je sa sadašnjom trasom pruge moguće do oko 2:15-2:30 maksimalno da se skrati, pod uslovom da je cela dužina pruga u cakum-pakum stanju. Sve ispod toga zahteva izgradnju potpuno nove pruge koja bi povezivala dolinu Kolubare sa dolinom Zapadne Morave, a to je jako skupo. Mislim da u ovom trenutku ima drugih prioriteta. Ne treba se zaduživati kao Grčka.

Naravno da nije uspeh da se vrati nešto što je bilo pre 50 godina, ali mislim da je ipak to mnogo bolje nego da imamo prugu kojom se mili 30 km/h. Pre samo 15-20 godina kad su bile iole normalne brzine na barskoj pruzi putnika je bilo mnogo više. Bitna je potražnja, a ne prestiž. Ne takmičimo se ni sa kim. Jednokolosečna pruga na kojoj je brzina u proseku 85 km/h (negde 70, negde 100, negde između) u brdsko planinskom predelu, opremljena savremenom signalizacijom i modernim rešenjima nije nikakva sramota. Uostalom, ima takvih pruga i u Norveškoj i u Švajcarskoj.

Na jednom yt kanalu ima snimak trase iz kabine kv-ca, ova pruga je nova i prava, na tom klipu vozu je potrebno 35 min od centra do centra brzinom 80 km/h, zna li neko zasto tu nije 120? (Doduse ima pruznih prelaza u nivou, mozda zbog toga). I dodao bih kako kada su radili tu rekonsteukciju nisu napravili vezu sa aerodromom Morava.

Nije baš nova. Rekonstrukcija je bila možda 90-ih ili 2000-ih. Ako neko ima tačnije podatke, neka me ispravi. Brzina je bila 100 km/h nakon rekonstrukcije, kasnije spuštena na 80 km/h zbog stanja koloseka. 120 km/h ne može da bude zbog signalizacije.
 
Nešto u vezi sledeće trase oja će se raditi. Na temi putnički saobraćaj povela se priča o ovome. U Somboru na Subotičkom, Gakovačkom i Bezdanskom ( ovaj prelaz je prema Bogojevu ) putu planiraju denivelisane prelaze. Kako je došlo do ovoga nemam pojma. Na želzničkoj stanici radnici ložione isto pričaju o pruzi za 160 na sat ali jednokolosečnoj. Boga pitaj kako že se ovo završiti. Izgleda niko ništa ne zna sa sigurnošću. Ako je 250 miliona možda je i dvokolosečna.
 
Ali zar nije i sama pruga između Subotice i Segedina građena za 160, a puštena za manje? Možda to žele da urade.
 
Mislim da je sa sadašnjom trasom pruge moguće do oko 2:15-2:30 maksimalno da se skrati, pod uslovom da je cela dužina pruga u cakum-pakum stanju. Sve ispod toga zahteva izgradnju potpuno nove pruge koja bi povezivala dolinu Kolubare sa dolinom Zapadne Morave, a to je jako skupo. Mislim da u ovom trenutku ima drugih prioriteta. Ne treba se zaduživati kao Grčka.

Naravno da nije uspeh da se vrati nešto što je bilo pre 50 godina, ali mislim da je ipak to mnogo bolje nego da imamo prugu kojom se mili 30 km/h. Pre samo 15-20 godina kad su bile iole normalne brzine na barskoj pruzi putnika je bilo mnogo više. Bitna je potražnja, a ne prestiž. Ne takmičimo se ni sa kim. Jednokolosečna pruga na kojoj je brzina u proseku 85 km/h (negde 70, negde 100, negde između) u brdsko planinskom predelu, opremljena savremenom signalizacijom i modernim rešenjima nije nikakva sramota. Uostalom, ima takvih pruga i u Norveškoj i u Švajcarskoj.



Nije baš nova. Rekonstrukcija je bila možda 90-ih ili 2000-ih. Ako neko ima tačnije podatke, neka me ispravi. Brzina je bila 100 km/h nakon rekonstrukcije, kasnije spuštena na 80 km/h zbog stanja koloseka. 120 km/h ne može da bude zbog signalizacije.
Nađoh da je Srb rekonstrisisala iz sopstvenih resursa Čačak-Kraljevo 2017. Evo https://www.ekapija.com/news/193095...srbije-remontovala-31-km-pruge-kraljevo-cacak

Sto se tice BG-UE na ovom forumu sam citao da cesto i zbog kradji tegova na skretnicama kao i ukrstanja vozova se ceka po sat vremena u mestu, ako uspe to da se izbegne zastitom i ogradjivanjem koloseka, promenom signalizacije i eventualnim prosirenjem posotjecih koloseka u vecim mestima gde ce se ova mimiolazenja vršoti onda je 2 h mozda i realna prica, a to ne verujem da moze puno da kosta s obzirom da na ovoj liniji cesto ljudi i stoje tokom celog puta kolika je potraznja.
 
Vrh