:Što ste skromni, ajde da radimo za 350km/h?
Ideja o brzoj pruzi Kragujevac-Jagodina je odlična. Realna cena nije ispod 2 milijarde, a verovatno i više. Onih stotinak Jagodinaca koji putuju svakodnevno u Kragujevac će biti oduševljeno.
A svi ostali putnici bi psovali. Zanimljiva priča. Zbog oko 25km dalje trase do KG preko Velike Plane, predlažeš nov prugu vrednu mnoooogo para, a onda sve putnike šetaš da upoznaju Srbiju. koliko bi bila ta nova trasa preko KG i KŠ? Oko 270km?
Drugo, imaj u vidu da samo izlazak iz Beograda traje oko 20minuta i ako već imamo para koje prelivaju, upravu TU treba uložiti, počev od skretnica u Rakovici i rasputnice G.
Vrlo zanimljiv lik ovaj
@dexi Baci kosku i svi glođemo.
Apsolutno ne omalovažavam tvoj entuzijazam i neku ljubav koju gajiš za Šumadiju, ali ipak se infrastruktura planira drugačije nego rutiranje interneta.
Da li stvarno neko misli da je održiva brza pruga za čisto putnički saobraćaj i da karta košta 500din od Kragujevca do BG?
Evo izneću još jednom moj stav i odlazim malo da oladim od foruma.
Infrastruktura:
Srbiji ne treba ni jedan jedni kilometar brze pruge. Tvrdim!
Koridor na 160km/h, magistralne do 120km/h, a ostale koliko se gde izvuče.
Elektrifikacija gde ima smisla.
Pod hitno rešiti sve PP u Srbiji, denivelisati što više.
Osposobiti signalizaciju.
Teretni: povezati Smederevo sa Kovinom i dalje srediti preko Banata. To je mnogo veći prioritet nego most kod Vinče, a to niko ne razmatra kao opciju. U unutrašnjem teretnom mislim da je trenutno glavni problem ovo što se vozi od Bora ka Baru. U svakom pogledu.
Putnički: na koridoru i na magistralama uvesti taktni red vožnje.
Da se ja pitam okosnicu treba da nose ReExp vozovi sa možda malo manje stanica nego ovaj za NS.
Za IC ukinuti subvencije, pa neka se vozi ko ima para.
I da kažem nešto što se mnogima neće svideti, ali eto tako mislim.
Od međunarodnog ne treba mnogo očekivati. Ovo za Bar će ostati na ovom nivou i kad se poboljša ponuda. Za Zagreb, Temišvar i Sofiju mogu da idu po dva para dnevno sa po par vagona, da se vidi da imamo. Za Budimpeštu mislim da ima potencijala, a za Beč i Skoplje nemam pojma, možda. Za dalje relacije samo ako avio saobraćaj poskupi duplo, a neće.
Lokalni treba održavati subvencijama jer ima ljudi kojima znači. Ali u čitavom zbiru je to mala cifra.
...i da BG-VOZ treba da pređe u GSP, da oni voze a ne SV. (naravno zakoni, nabavka vozova itd)
Do rata na koridoru ka Zagrebu je bilo i preko 20.000/dnevno, ka Nišu nešto manje, NS 10.000, koliko i Barska do Užica u sezoni. To su cifre koje donose profit, ali se to sasvim sigurno više nikada neće ponoviti. Železnica je sredstvo masovnog prevoza i samo tako može da bude rentabilna. A brza pruga još sve puta 5.