Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Зликовци са запада су љути зато што нисмо узели њихов кредит.
 
Зликовци са запада су љути зато што нисмо узели њихов кредит.
Ja se nadam da je to samo u pitanju, a ne nešto drugo. Mislim i dalje mi ne ide u glavu kako neko ko ima vozove koji idu preko 350km/h ne može da ugradi opremu koja zadovoljava sertifikate EU.
 
Kome verovati na kraju, da nešto smrdi, smrdi. Ne kažu za džabe gde ima dima ima i vatre...

Pa ja se odavno nisam načitao većih gluposti.

,,Sve to je, kako su ocenili mađarski mediji, nepremostiva prepreka za kineske izvođače radova."
🤣🤣
Pa pitanje je da li će Evropa ikada dostići nivo kineskih železnica.

Kakvi alternativni putevi preko Slo i Hrv, menjanje pravcu u Schwarzachu, jednokolosečna pruga, menjanje pravca u Villachu, brzina voza ispod 100km/h, kakav crni alternativni pravac. Ovo će se završiti samo da malo dobiju evropski političari novac za lobiranje, da ne kažem mito.

Frankfurt-Ninberg-Linc-Beč-Bud-Bg;
Berling-Prag-Bratislava-Bud-Bg;
i naravno dalje Solun,Pirej Istanbul...
Da da Tirol, Koruška i Kranjska su alternativa. 🤣
Pa i nama gradiše kinezi i na kraju testirale Švabe.
 
Прича о "алтернативном правцу" се вероватно помиње у контексту тога што се у ХР планира други колосек од Дугог Села до Новске.
Међутим, то нема везе ни са Кинезима ни са пројектом пруге од Београда до Будимпеште.
 
Nešto me sad kopka, nama je dobar deo deonice BG-NS zapravo odrađen iz drugog kredita i deo za 200 km/h je odradila dobrim delom ili ceo ruska firma. Ko je kod nas radio signalizaciju? Rusi ili Kinezi, jer naša signalizacija je, tako je rečeno, usklađena i testirana sa ETCS2 normama (sad da li je i celokupan proces upravljanja koji je gore spominjan to ne veujem).
Koji deo dosad su zapravo stavrno radili kinezi i da li se uopšte zna pod kojim uslovima i koliko nam je ukupno zaduženje za prugu do Subotice?
Koliko vidim najviše želbi za projekte koje je finansirala Kina je da su ili kasnili, ili ostali nedovršeni, a da je pri tome kao uslov kredita bio i da kineska firma bude izvođač. Što samo po sebi i ne mora biti loše, ali se može pročitati da se recimo afričke zemlje gde su kineska ulaganja bila ogromna - žale da kinezi uopšte nisu upošljavali lokalnu operativu tj. nije bilo lokalnih podizvođača. Tako da su kinezi dali kredit, lova prošla preko državnih računa, otišla isključivo kineskim firmama i vratila se u Kinu. Kako su neke pruge tako izgrađene ispale potpuno neprofitabilne (u slučaju Kenije nikad nije izgrađen ključni deo koji je trebao da obezbedi da teretni transport bude veliki iz/ka luci Mombasa), ostale su im samo rate kredita i vrlo mali prihodi.
 
Samo kao podizvodjaci, znaci minimalna zarada.
Nešto me sad kopka, nama je dobar deo deonice BG-NS zapravo odrađen iz drugog kredita i deo za 200 km/h je odradila dobrim delom ili ceo ruska firma.
I iz treceg kredita i iz budzeta i odavde i odande, zvanicno je jedna cena, nezvanicno i duplo veca, znace se jednog dana kad se obelodane svi ugovori/racuni.
Ko je kod nas radio signalizaciju? Rusi ili Kinezi, jer naša signalizacija je, tako je rečeno, usklađena i testirana sa ETCS2 normama (sad da li je i celokupan proces upravljanja koji je gore spominjan to ne veujem).
Pupin i Kinezi, a od NS samo Kinezi.
 
Direktor IŽS u tekstu jednom rečju nije spomenuo kada planira da ponovo pusti saobraćaj južno od Rudnice, gde ga nema još od početka Korone, i da li ikada planira to da uradi? Zašto železničari uopšte održavaju desetak stanica na severu KiM i svu ostalu infrastrukturu, kada se ona uopšte ne koristi već 4 godine?
 
Evo, tabela je popunjena. Doyvolio sam sebi slobodu procene oko ukidanja stajališta. Ima i nekih komentara. Šta mislite?
E, da, vreme je da se krene sa sledećim korakom.

image_2024-03-21_025248615.png
 
Прича о "алтернативном правцу" се вероватно помиње у контексту тога што се у ХР планира други колосек од Дугог Села до Новске.
Међутим, то нема везе ни са Кинезима ни са пројектом пруге од Београда до Будимпеште.
Они пругу од Дугог Села до Крижеваца граде годинама, 36 километара пруге у равници, а радови на неким местима стоје, тако да ако неко има проблема у градњи пруге то су сигурно они.
Деоница од Крижеваца до Копривнице иде добрим темпом.
 
Вау какав вест! Још мало па смо најсрећнији народ на свету!
 
Мислим да само копирају неки ЕУ стандард по ком свака станица мора да има дефибрилатор. А питање је да ли ће обучити особље станица да их користе?
 
Ta ideja uopšte nije loša, sada većinom počinju i u dosta javnih ustanova da postavljaju te automatizovane defibrilatore za hitne slučajeve (AED), jer oni zaista u prvih nekoliko minuta mogu da spase život nekome. Jedino što treba znati je prepoznati simptome - ako je neko pao u nesvest, nema opipljiv puls ili ne diše. Svi ti defibrilatori imaju vrlo jasno uputstvo u koracima kako se koriste, i koliko znam, barem vani, imaju i govorno uputstvo. Namenjeni su da ih može koristiti bukvalno bilo ko, jer su automatizovani i kada se elektrode priključe defibrilator izmeri srčani ritam i ukoliko srčani ritam ne zadovoljava "uslove" za pražnjenje AED prosto neće ispaliti šok - dakle ne možete povrediti osobu AED-om.
 

Od ponedeljka navodno kreće rekonstrukcija na deonici Pirot-Sukovo, otvorena pruga u dužini oko 11 km. Kada će se raditi stanice i pružni prelazi to se i dalje ne zna. Mene jedino zanima ako neko ovde zna, da nam pojasni rečenicu:
Stižu italijanske šine! Sad sledi uklanjanje privremenih i postavljanje ,,italijanki". Kakve sad privremene šine...
 
Nešto me sad kopka, nama je dobar deo deonice BG-NS zapravo odrađen iz drugog kredita i deo za 200 km/h je odradila dobrim delom ili ceo ruska firma. Ko je kod nas radio signalizaciju? Rusi ili Kinezi, jer naša signalizacija je, tako je rečeno, usklađena i testirana sa ETCS2 normama (sad da li je i celokupan proces upravljanja koji je gore spominjan to ne veujem).
Koji deo dosad su zapravo stavrno radili kinezi i da li se uopšte zna pod kojim uslovima i koliko nam je ukupno zaduženje za prugu do Subotice?
Koliko vidim najviše želbi za projekte koje je finansirala Kina je da su ili kasnili, ili ostali nedovršeni, a da je pri tome kao uslov kredita bio i da kineska firma bude izvođač. Što samo po sebi i ne mora biti loše, ali se može pročitati da se recimo afričke zemlje gde su kineska ulaganja bila ogromna - žale da kinezi uopšte nisu upošljavali lokalnu operativu tj. nije bilo lokalnih podizvođača. Tako da su kinezi dali kredit, lova prošla preko državnih računa, otišla isključivo kineskim firmama i vratila se u Kinu. Kako su neke pruge tako izgrađene ispale potpuno neprofitabilne (u slučaju Kenije nikad nije izgrađen ključni deo koji je trebao da obezbedi da teretni transport bude veliki iz/ka luci Mombasa), ostale su im samo rate kredita i vrlo mali prihodi.
Neka me ispravi neko ako grešim.
Rusi su originalno dobili vijadukt i tunel kod Čortanovaca, ali je obim posla proširen na građevinske radove i elektrotehničku infrastrukturu od Stare Pazove do Novog Sada, kao i centar za daljinsko upravljanje u Novom Sadu. Sistem upravljanja saobraćajem je urađen po Kineskoj tehnologiji na celoj pruzi.

Kinezi su radili Beograd-Stara Pazova i sada rade od Novog Sada ka severu. Dovezli su svoje radnike, svoj materijal, svoje mašine i svoju hranu, radnici žive u radnom kampu koji su isto doterali iz Kine. Prevodioci i deo inženjera su domaći. Imali su neke domaće podizvođače, uglavnom na objektima pored pruge.
Kinezi generalno poštuju rokove, ali kvalitet nije uvek na nivou. Mada je bilo problema oko kvaliteta radova i sa domaćim podizvođačima koji su radili za RŽD...
 
Neko iz Infrastrukture treba u zatvor zbog ovoga, pisao sam o tome kako je politika firme da se bokteri više ne zapošljavaju, a evo i rezultata.

Ovo nije samo loše po bezbednost saobraćaja, već stvara gubitke i železničkim prevoznicima, pritom trase se i dalje plaćaju normalno za šta?!?

Screenshot_20240321_202753_Facebook.jpg
 
Vrh