Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Превоз до станице је неодржив, прескуп је и локална власт неће то да обезбеди.
Nije neodrživ, jeste skup i lokalnu vlast zabole. Nisam siguran da postoji sistem javnog prevoza bilo gde koji je profitabilan, odnosno ne prima subvencije. Tako da se samo radi o tome da će neko da troši pare na med za potenciju umesto na autobus za vas... Ali para ima i sasvim je normalno da se koriste za to što vama treba, koliko god političari pričali drugačije.

I jedni i drugi vas zamajavaju, ovi što kažu da nema para, iako svi znamo koliko kradu, i ovi drugi što pričaju o stanici za koju znaju da je nemoguća, jer zamisli da predlože nešto dobro, a vlast to usvoji?! Ode im argument.
Racionalno rešenje jeste autobuska linija Čortanovci-Beška sa stajanjem na železničkoj usklađenim sa regio vozovima. To je samo dva busa i najveći trošak su vozači, a ni to nije ništa sumanuto.

Dok god se traži voz, vlast će da kaže ne može, ako ne iz tehničkih, onda iz proceduralnih razloga, mora novi tender, projekat, pa tender, pa još jedan tender i onda zatvaranje pruge na nekoliko meseci... Sve je to preskupo i apsolutno nerealno.
 
Smanjivanje brzine ne rešava ništa. Fizički je nemoguće uglaviti stanicu od 4 koloseka na tom mestu.
 
Vesić je naveo da će u maju biti raspisan tender u okviru projekta izgradnje brze pruge Beograd - Niš za drugu i treću deonicu, a do kraja godine i za prvu.

Mi već radimo prugu od Niša do Brestovca (~23km) i onda ostaje još ~135 kilometara do Preševa, rekao je Vesić.

Inače ukupna dužina pruge Niš-Preševo je oko 160km.


Tri sekcije:
1) Brestovac – Grdelica (cca 34 km, od toga 15km Vinarci-Đorđevo već rekonstruisano),
2) Grdelica – Vladičin Han (cca 32 km), 3) Vladičin Han - Državna granica sa Severnom Makedonijom (Tabanovce) (cca 67km, od toga 30km već rekonstruisano, Vranjska Banja-Ristovac i Bujanovac-Bukarevac).
 
По пројекту је Ниш - Брестовац 120 км/ч. Од Брестовца до Суве Мораве остаје иста траса (кроз Грделичку клисуру), те су брзине ограничене тиме (70-120 км/ч), а од Суве Мораве до границе са Македонијом се делимично измешта траса и брзине би требало да буду 120-160 км/ч. Пруга остаје једноколосечна. Толико сам видео.
 
Železnička stanica Inđija
20240214_165312.jpg
 
По пројекту је Ниш - Брестовац 120 км/ч. Од Брестовца до Суве Мораве остаје иста траса (кроз Грделичку клисуру), те су брзине ограничене тиме (70-120 км/ч), а од Суве Мораве до границе са Македонијом се делимично измешта траса и брзине би требало да буду 120-160 км/ч. Пруга остаје једноколосечна. Толико сам видео.
Pa mislim stvarno bruka. Svuda može sve, samo za jug uvek najgore rešenje. Eto, baš tu su se setili da budu ekonomični i racionalni.
 
Pa mislim stvarno bruka. Svuda može sve, samo za jug uvek najgore rešenje. Eto, baš tu su se setili da budu ekonomični i racionalni.

Kaква брука? Па ово је квантни скок! 30 година се прича о некаквим брзим пругама 160-200-250 км/ч а на терену стање 30 км/ч...30 година људи немају нормалне пруге и возове док неки тамо демагогишу о некаквим свемирским брзинама.
 
Smanjivanje brzine ne rešava ništa. Fizički je nemoguće uglaviti stanicu od 4 koloseka na tom mestu.
Rešava sve zato što je dozvoljena izgradnja stajališta ako je brzina do 160km/h. Stanicu za saobraćajne potrebe već imamo napravljenu.

Ne pišem ovo da bih pokretao dalju diskusiju već čisto da istaknem da ovo nije valjani argument.
 
I stane voz i blokira prugu, pritom opasno mesto izmedju tunela i vijadukta.
Sigurno su inženjeri CIPa razmisljali o svemu tome već i rešili da ukinu stanicu zbog toga.
 
Поквари се воз и блокира пругу. И шта онда? Наредни воз налети на овај покварени?
И која је тачно разлика ако путник са перона падне на пругу којом воз иде 120, 160 и 200 км/ч? Ако иде 160, преживеће; ако иде 200, неће? Како да не.
 
I stane voz i blokira prugu, pritom opasno mesto izmedju tunela i vijadukta.
Sigurno su inženjeri CIPa razmisljali o svemu tome već i rešili da ukinu stanicu zbog toga.
Ovo može da se protumači kao da se vozovi kvare i blokiraju prugu samo na prijemno-otpremnim kolosecima. Ako nastavimo tu logiku, onda treba da se pitamo a šta ako voz stane i blokira prugu u samom tunelu? Ili na samom vijaduktu? Ili bilo gde?

Razumem šta si hteo reći, ali ovde to nije slučaj. Bilo koji voz može stati apsolutno bilo gde na pruzi u slučaju vanrednog događaja. Valjda zato imamo ceo sistem signalno-sigurnosnih uređaja.

Stanica ispred tunela je ukinuta zbog nedovoljno prostora za stanicu sa 4 koloseka koja je bila tvrdo uslovljena uslovima projekta (nisu smela stajališta). Do razmatranja bilo kojih drugih faktora nije ni moglo doći.

Ne mogu da ne primetim da su skoro svi ovde izneseni argumenti protiv stajališta "šuplji". Hvatanje za slamčice na osnovu tehnikalija. Najjači argument po meni je socio-ekonomska cena produženja putovanja regio voza za 3 minute za sve ostale putnike. To je jedino nenadoknadivo, a ovo sve ostalo se može rešiti.
 
Стане воз, било где на прузи, блокира један од два колосека, сигнализација то види, преусмерава се саобраћај на други колосек до отклањања воза у квару са отворене пруге. Побогу, неће никакав воз налетети.
 
Свеједно није воз крив у овом случају.
 
Hvala svima na odgovorima vezano za vraćanje stanice u Čortanovcima. Uz vaša mišljenja i razmenu mišljenja i meni koja sam laik u ovim temama je sve postalo dosta jasnije.
Moram još jednom da kažem da naša inicijativa nema baš nikakve veze sa politikom, da smo to sve pokrenuli suprug i ja potpuno spontano i da je tako i ostalo. Ni meni nije jasno odakle nam energije da se time bavimo, ali eto, nešto vuče.
I mi ćemo nastaviti, uprkos svim argumentima protiv, ali i po nekom koji je za. :)
 
@Lampuki mislim da svi ovde podržavamo vaše angažovanje i trud da se nešto unapredi i poboljša. Argumenti protiv su uglavnom saveti u kom pravcu da usmerite svoju borbu u smislu za nešto što možete da dobijete. Moj savet bi bio tražite vraćanje stanice, ali pošto su male šanse da to dobijete, uzmite u razmatranje taj minibus kao solidan i realističan plan b.
 
I ako među vama ima neko ko je saobraćajni inženjer i bio bi voljan da nam da neki savet, molim da mi se javi u privatnoj poruci. Hvala.
 
Опет ја, изивните, али не да ми ђаво мира.
Ово сам нашла, снимак како соко "пролеће" кроз станицу Нова Пазова, па да ли је могуће да неко прича о безбедности и да је то разлог што не постоји стајалиште у Чортановицма?
 
Vrh