Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Sijaju zvezdice, ali kada biste znali koliko ih je ministarstvo sputavalo sa dozvolama itd.. onda postaje jasnije da je nešto iznad bilo.

U poslednjih 6 meseci imaju odličnu dinamiku, a Staničenje-Pirot za sada rade bez kašnjenja, jer ih niko ne sputava.
Nema sputavanja ako nije priložena potpuna dokumentacija. Jedino ako razlog nije bio neke druge prirode.
 
Ne bih baš rekao, za most na Južnoj Moravi su ih odbijali barem 20 puta i na kraju ga primili, 2 godine je izgubljeno samo na taj objekat.
Odjednom dobijaju za sve faze, a pre toga ništa.

Jeste Trace pristupio pomalo amaterski poslu, ali toliko rvenja da bi na kraju sada sve glatko išlo, pomalo je čudno.
Inače, uredno su sve još na početku isplatili šine, pragove, signalizaciju prilično su transparentni.
 
 
Зато што се спремају за локалне изборе у априлу заједно са покретом Грађанин. Много пута им је речено да не може, да крену да траже аутобуски превоз ал не слушају.
 
Зато што се спремају за локалне изборе у априлу заједно са покретом Грађанин. Много пута им је речено да не може, да крену да траже аутобуски превоз ал не слушају.
Politika odradila svoje.
 
Превоз до станице је неодржив, прескуп је и локална власт неће то да обезбеди. Превоз који спаја село са Инђијом и Новим Садом је очајан (Ласта). Полазака нема, прескачу, препуни су, деца цело прво полугодиште нису стизала на прва два часа (постоји снимак који могу да вам окачим састанка са председником општине Инђија и руководством Ласте где је представница МЗ Чортановиц то рекла, веровали или не). Очигледно је да локална власт уопште тиме неће да се бави. Ако би под притиском и пристала, вероватно би то било врло привремено. А после покретати целу причу опет било би много теже.
Наравно да је стајалиште/станица могуће само ако има воље. Све ово апсолутно никакве везе нема са политиком. Покрет Грађанин се укључио и подржао, што се мене тиче нека скупљају политичке поене ако ће нам помоћи (за разлику од владајућих које је од почетка за то било баш брига).
Воз може на тој деоници пута да успори на 120 и у том случају нису потребни пролазни колосеци (као у Тошином бунару), колико би то реално успорило Соко? Ако баш не може да успори, онда могу да буду безбедносне баријере које би пуштале путнике на перон само кад регио воз стане.
Молим вас да ме упитите какав је проблем са тунелом? Тунел у Чортановицма је удаљен од места стајања за 60м више него тунел у Тошином бунару.
Молим вас за конструктивне одговоре, без надмености и поцењивања. Ценим ваша мишљења и зато сам овде, а цела ова акција је у циљу побољшања квалитета живота целог једног села (око 3000 људи).
 
Stavite im ultimatum ili da vam obezbede javni prevoz do stanice Beška ili da vam sagrade novu stanicu.
Postavite rok i ako ne bude ništa blokada pruge na ŽS Beška do ispunjenja zahteva.

Pa da vidimo dal im se isplati da uopšte nemaju vozove između Beograda i Novog Sada ili da vam uvedu prevoz do stanice.
 
Превоз до станице је неодржив, прескуп је и локална власт неће то да обезбеди. Превоз који спаја село са Инђијом и Новим Садом је очајан (Ласта). Полазака нема, прескачу, препуни су, деца цело прво полугодиште нису стизала на прва два часа (постоји снимак који могу да вам окачим састанка са председником општине Инђија и руководством Ласте где је представница МЗ Чортановиц то рекла, веровали или не). Очигледно је да локална власт уопште тиме неће да се бави. Ако би под притиском и пристала, вероватно би то било врло привремено. А после покретати целу причу опет било би много теже.
Наравно да је стајалиште/станица могуће само ако има воље. Све ово апсолутно никакве везе нема са политиком. Покрет Грађанин се укључио и подржао, што се мене тиче нека скупљају политичке поене ако ће нам помоћи (за разлику од владајућих које је од почетка за то било баш брига).
Воз може на тој деоници пута да успори на 120 и у том случају нису потребни пролазни колосеци (као у Тошином бунару), колико би то реално успорило Соко? Ако баш не може да успори, онда могу да буду безбедносне баријере које би пуштале путнике на перон само кад регио воз стане.
Молим вас да ме упитите какав је проблем са тунелом? Тунел у Чортановицма је удаљен од места стајања за 60м више него тунел у Тошином бунару.
Молим вас за конструктивне одговоре, без надмености и поцењивања. Ценим ваша мишљења и зато сам овде, а цела ова акција је у циљу побољшања квалитета живота целог једног села (око 3000 људи).
Нико вас не омаловажава. Али од тога нема ништа на отвореној прузи за те брзине. Можда једино да импровизују нешто на почетку мањег вијадукта код тунела, да се комуникација између два перона одвија испод сегмента вијадукта најближег старој станици. Минибус је изгледа ипак најрационалније решење, а би са том странком можете једино да покренете причу, па нека се они са општином договоре у вези финансирања, јер власт тамо купује балоне и прави Српску Кападокију, што значи да имају новца. Мој вам је савет да не пуштате политичаре у вашу иницијативу да скупљају бодове за кампању.
 
Превоз до станице је неодржив, прескуп је и локална власт неће то да обезбеди. Превоз који спаја село са Инђијом и Новим Садом је очајан (Ласта). Полазака нема, прескачу, препуни су, деца цело прво полугодиште нису стизала на прва два часа (постоји снимак који могу да вам окачим састанка са председником општине Инђија и руководством Ласте где је представница МЗ Чортановиц то рекла, веровали или не). Очигледно је да локална власт уопште тиме неће да се бави. Ако би под притиском и пристала, вероватно би то било врло привремено. А после покретати целу причу опет било би много теже.
Наравно да је стајалиште/станица могуће само ако има воље. Све ово апсолутно никакве везе нема са политиком. Покрет Грађанин се укључио и подржао, што се мене тиче нека скупљају политичке поене ако ће нам помоћи (за разлику од владајућих које је од почетка за то било баш брига).
Воз може на тој деоници пута да успори на 120 и у том случају нису потребни пролазни колосеци (као у Тошином бунару), колико би то реално успорило Соко? Ако баш не може да успори, онда могу да буду безбедносне баријере које би пуштале путнике на перон само кад регио воз стане.
Молим вас да ме упитите какав је проблем са тунелом? Тунел у Чортановицма је удаљен од места стајања за 60м више него тунел у Тошином бунару.
Молим вас за конструктивне одговоре, без надмености и поцењивања. Ценим ваша мишљења и зато сам овде, а цела ова акција је у циљу побољшања квалитета живота целог једног села (око 3000 људи).

Соко на тој деоници иде 200 км/х на сат, од те ваше приче нема ништа, колико год да се буните, станицу нећете добити. Теретњаке не пуштају док путнички возови иду, да случајно не би пореметили ред вожње Сокола, баш ће сад на новоотвореној прузи да поново граде, лупају и праве вама станицу. Поготово од тога нема ништа сада, кад пуштају деоницу до Суботице а почетком 2026. и до Будимпеште. Већ ако се Страхиња јавио да вам помогне, нека притисну Гака да вам бус обезбеди. После избора нико вашу станицу неће ни помињати.
 
Соко на тој деоници иде 200 км/х на сат, од те ваше приче нема ништа, колико год да се буните, станицу нећете добити. Теретњаке не пуштају док путнички возови иду, да случајно не би пореметили ред вожње Сокола, баш ће сад на новоотвореној прузи да поново граде, лупају и праве вама станицу. Поготово од тога нема ништа сада, кад пуштају деоницу до Суботице а почетком 2026. и до Будимпеште. Већ ако се Страхиња јавио да вам помогне, нека притисну Гака да вам бус обезбеди. После избора нико вашу станицу неће ни помињати.
Да сами траже аутобус и помоћ и добили би нешто, када се политика умеша све пропадне.
 
Brza pruga sa prosečnom brzinom 113 kilometara na sat? Jer ako pogledamo ove slike možemo da izračunamo sledeće:

image_2024-02-13_153200886.png
image_2024-02-13_153211024.png


Beograd - Niš - 230 km (do 200 km/č)
Niš - Brestovac - 23 km (? km/č)
Brestovac - Preševo - 135 km (do 160 km/č)
Preševo - Skoplje - Idomeni - 213 km (Preševo-Skoplje je pominjano 160 km/č)
Idomeni - Solun - 78 km (? km/č)

(230+23+135+213+78)/6=679/6=113 (km/č) prosečna brzina. Ako je minimum 200 km/č da se nešto računa kao brza pruga, onda je jedini deo koji je brza pruga Subotica-Niš, i ništa više. Neka me neko ispravi ako grešim. Zašto su onda na CIP-ovoj slici u drugom delu 2024+ lepo sve obojili u žuto od Budimpšešte do Soluna kada neće biti 200 km/č? Da me neko ne shvati pogrešno, bolje i 160 na sat nego sadašnjih ništa na sat, ali nije brza pruga nego propaganda.
 
@V-sky nije baš propaganda, jednostavno ne može voz da ide konstantno 200kmh pa da bude i takav prosek.

Evo primera, jedna od najbržih trasa u Nemačkoj je ICE trasa između Nirnberga i Berlina gde ICE dobrim delom trase vrti između 200 i 300 kmh. Tu trasu dužine skoro 450 km ICE pređe za 2:40 sata (sprinter, bez stajanja) ili 3:20 sata (sa stajanjima) što je na kraju prosek skoro 170kmh za ICE sprinter ili 135kmh za normalan ICE.

Za naše uslove je 113 kmh za prugu do Soluna fenomenalna vrednost, ali sumnjam da će se to dostići.
 
Kada se priča o klasifikaciji određene pruge kao pruge za velike brzine, tada se uslov od 200 km/h odnosi na tehničku brzinu. Velika je razlika u komercijalnoj brzini i maksimalnoj tehničkoj brzini, to nisu iste stvari. Na primer pruga Beograd - Subotica je projektovana sa ciljanom komercijalnom brzinom od 130 km/h, što je odlično za prugu sa tehničkom brzinom od 200 km/h na malo više od polovine trase. U našem slučaju za deonice južno od Niša bilo koja komercijalna brzina preko 100 km/h bi bila veliki uspeh.
 
Zašto mislite da je nemoguće da se brzina voza na jednoj kratkoj deonici smanji na tih 120 km/h? Evo u prethodnim postovima i sami pišete da je prosečna brzina voza daleko niža od 200km/h.
 
Zašto mislite da je nemoguće da se brzina voza na jednoj kratkoj deonici smanji na tih 120 km/h? Evo u prethodnim postovima i sami pišete da je prosečna brzina voza daleko niža od 200km/h.
Зато што је пруга грађена да буде за брзине од 200 км/х а не 120. Веома просто и једноставно. Није немогуће, али то никада урадити неће.
 
Zašto mislite da je nemoguće da se brzina voza na jednoj kratkoj deonici smanji na tih 120 km/h? Evo u prethodnim postovima i sami pišete da je prosečna brzina voza daleko niža od 200km/h.
Zašto baš 120 km/h?

Ako se već gađamo brzinama, onda je smisleno tražiti da se na tih nekoliko kilometara (recimo 5km) brzina spusti na 160 km/h jer to još uvek potpada pod standarde "obične" pruge i moglo bi se napraviti stajalište. Takva redukcija u brzini bi usporila Sokola za nekih minut (45 sekundi sam prolazak deonice, ~15 sekundi na ubrzanje i usporenje pre i posle). A kako Soko svejedno ima luft od 2 minute u redu vožnje, to se ne bi ni osetilo. To je to što se tiče Sokola.

Regio bi se zbog samog stajanja usporio za neka 3 minuta, ako podrazumevamo da prvo stajanje bude na novom stajalištu Beška bliže naselju, da se preskoči sadašnja stanica Beška koja bi ostala za saobraćajne potrebe samo, i da se stane na novom stajalištu Čortanovci ispred tunela.

Signalizacija bi morala da se prekonfiguriše i bili bi potrebni značajni građevinski radovi za stajališta po standardu, ali izvodljivo je tehnički. A kako interval sleđenja putničkih vozova na ovoj deonici nije planiran da bude ispod 5 minuta, to ne bi značajno uticalo ni na propusnost pruge tj. skoro nikako.

Nama je za propusnost glavni problem sustizanje IC i Regio vozova koji se u redu vožnje moraju projektovati u BG i NS čvoru. Tako da 1 minut za IC i 3 za Regio kod Beške neće urušiti koncept pruge, osim ako ne odlučimo da teramo teret ceo dan u ozbiljnim količinama, a jasno je da se od toga odustalo.

Ovo rešenje ima sijaset drugih mana i lično sam protiv, ali je izvodljivo kada bi postojala politička volja.

Autobuska linija koja bi u časovnom taktu hranila postojeću stanicu je bolje rešenje iz aspekta mobilnosti, zato što bi ljude dovodila značajno bliže kući i omogućila da se pokriju i druga naselja (npr. Banstol). Ako samo uvedemo novo-stara železnička stajališta, opet imamo problem da ljudi moraju da pređu po 2+km da dođu do stanice.

Takođe je ovo idealna situacija da se utaba put za sistematsko uspostavljanje lokalnih linija koje bi bile usmerene na železnicu. Ovo mora da dođe od države. Srbijavoz i ministarstvo moraju da učestvuju u ovome, a lokalna samouprava da se potpuno isključi iz priče o finansiranju.

Ovo je nešto što će nam trebati na raznim mestima u državi kako se budu modernizovale pruge, a gde će mesta dobijati nove udaljenije stanice koje su zajedničke sa drugim mestima. Možda možemo pomeriti Čortanovce i Bešku danas uz višemilionska ulaganja, ali šta ćemo sutra za Majdanpek, Aleksinac, Zlatibor ili Vrbas. Treba nam sistematsko rešenje.
 
Vrh