Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Jel plan da se pruga u tom delu izmesti da ne ide kroz bih posto federacija ne dozvoljava razmenu teritorije
 
Jel plan da se pruga u tom delu izmesti da ne ide kroz bih posto federacija ne dozvoljava razmenu teritorije

Не. Коштало би бога оца. На том делу се налази и тунел Голеш дужине 4949 м.

Штета што се не дозвољава размена територија. Решило би проблеме људи. У супротном смеру има пут Устибар (БиХ) - Рудо (БиХ), који пролази кроз Северин (Срб), а ту је и БиХ енклава Међуречје. За територију којом пролази пруга БГ-Бар, Србија би дала овај део и "мирна Босна".
 
Više puta su pribojski čelnici pregovarali o razmeni teritorije ali muslimanska strana je odbijala predloge. Između same Srbije i Srpske nema problema.

@WLABmz mislim da je u planu da enklava Međurečje ostane Srbiji. Na toj teritoriji ionako funkcionišuninstitucije Srbije, to je Bih samo na papiru. Koliko se sećam najviše teritorije koja bi se menjala bila bi nenaseljen, baš da se ne bi menjala struktura naseljenih mesta.
 

Ambiciozni planovi za naredne 6 godine za celokupnu zeleznicku mrezu.
Koliko toga ce uspeti da izvedu pitanje je sad.
 
Još uvek nema trotoara i bici staze celom dužinom kroz podvožnjak. Sedam dizel lokomotiva trune u depou.
Мислим да су те дизелке тј. њихове олупине све серије 642, осим једне МИНове локомотиве, а ту је међу њима и парњача за коју се надам да ће је коначно средити и изложити испред станичне зграде.
 
Мислим да су те дизелке тј. њихове олупине све серије 642, осим једне МИНове локомотиве, а ту је међу њима и парњача за коју се надам да ће је коначно средити и изложити испред станичне зграде.
I onda se iznajmljuje od Slovenaca a naše lokomotive zapuštene čekaju da se raspadnu same od sebe.
 
I onda se iznajmljuje od Slovenaca a naše lokomotive zapuštene čekaju da se raspadnu same od sebe.
Те су расходоване пре око 10 година најмање ако не и више, МИНова сигурно 90их. Али било је потенцијала да се 641, 642, 643 модернизују, као и 661.
 

Ambiciozni planovi za naredne 6 godine za celokupnu zeleznicku mrezu.
Koliko toga ce uspeti da izvedu pitanje je sad.
Planovi su zanimljivi, ali neću sad da pišem o tome.
Nisam ekonomista, ali sam prilično siguran da su za period od narednih 6 godina planirali sredstva veća od svih para uloženih u železnicu od 1881-2020. sa uračunatom inflacijom.
Da ne ubacujem u jednačinu BG-NS.

To bi bilo fantastično da nisu skoro sve pare iz kredita, koje će neko morati da vrati.
 
6 milijardi evra za glavne pravce i 3 miliardi za regionalne pruge, to mu dodje 9 milijardi sve ukupno.
 
Pretpostavljam da se mora odraditi i homologacija svake garniture ponaosob

Ne treba. Pošto su sve garniture iste, uzmeš dve tri, uradiš potrebne testove za homologaciju. Testovi elektromagnetnih smetnja, brzina, struja, autostop, sinhron, softver, kočenje (brza, rekuperativno...) itd...(tipska homologacija). Ostale samo digneš pantograf i vidiš rade ili ne. (pojedinačna homologacija). Kada se završe testovi za tipsku homologaciju i rezultat potvrdi nadležni organ u Srbiji, može se pustiti u promet sve garniture, jer proizvođač uvek garantuje da su sve garniture iste.
 
Недај Боже да неки пројекат који финансира Светска или Европска банка добију домаће фирме.. Кума дала, кума узела.
 
Pa nije bas kuma dala, kuma uzela. Prakticno su nam poklonili njihov softver po nasem izboru.
 
Углавном наше фирме и програмирају као честа рука.
Prakticno su nam poklonili njihov softver po nasem izboru.
1704831878190.png
 
U pitanju je i hardver i softver. Ovo je jeftino ako se uzme u obzir koji će ga sistem koristiti. Istu cenu plaćamo i mi i Nemci i Danci i Nikaragva ( zemlje su navedene bez veze ). Siemens naplaćuje razvoj kao retko koja kompanija na svetu ali se to na kraju višestruko isplaćuje. Pogledajte cenovnik medicinskog softvera Siemens kompanije pa će te vidieti šta je frapantno i skupo. Mene zanima cena održavnja ovog softvera to bi vam bilo zanimljivo pogledati kao i softverske nadogradnje. Ako je program full ok ali ako SV treba još neke dodatke izvan njega ne bi bio u nabavnoj službi.
 
Ako je program full ok ali ako SV treba još neke dodatke izvan njega ne bi bio u nabavnoj službi.

Софтвер је намењен пре свега ИЖС, а не СВ. Претпостављам да ће се помоћу њега побољшати параметри пропусности пруга, те ће се модернизоване пруге у Србији са ETCS нивоом осигурања коначно почети користити пуним капацитетом за које су плаћени, паралелно за путнички и теретни саобраћај, како и јесте у Аустрији, Немачкој итд. Ако је тако, онда би ово било најбоље утрошених 1,1 милион евра на железници у Србији у овом веку.
 
Vrh