Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Због укидања неких полазака. Но видећемо.
Lično mislim da je to nemoguće, okej ukinuto je par polazaka, ali BG-NS nastavlja da raste. Samo pogledajte vozove na BG-NS pre godinu dana i sada, mnogo puniji vozovi posebno od oktobra. Tako će biti i ove godine kad krene nova generacija đaka i studenata + novi radnici. Uvode se dodatni vozovi na BG-NS, uvode se novi vozovi na barskoj pruzi. Mislim da će biti veći, ali ne puno. Sledeća godina će biti baš dobra
 
Главни проблем даљем расту је у самом Београду, због лоше повезаности железнице са градским насељима. Но видећемо.
 
Mislim da bi produžetak linije NS-BG do Pančeva, sa stajanjem kod Vuka(naravno spušten peron) doveo do ozbiljnog povećanja broja putnika. Bio bi nam ko metro.
 
Нешто из Врбаса од данас

20240102_154838.jpg20240102_154852.jpg20240102_155119.jpg20240102_155308.jpg20240102_155122.jpg20240102_155129.jpg20240102_155134.jpg20240102_155301.jpg20240102_155304.jpg
 
Malo Excela:

godinaputničkih km [miliona km]putnika [miliona]prosečna vožnja [km]
2017​
374​
2018​
346​
2019​
286​
2020​
157​
2021​
190​
2,8​
67,85714​
2022​
427​
5,5​
77,63636​
2023​
527​
7​
75,28571​

Na osnovu podataka koje su preneli @Jelancha i @Boki123

Ako imate i za prethodne godine pošaljite mi da dodamo u tabelu. I naravno, dajte izvor.
 
Evo izvukao sam za Ex YU i naše komšije
Pretpostavljam da je do 2001. pod "Srbija" promet SRJ.
Country NameSerbiaCroatiaBosnia and HerzegovinaMontenegroNorth MacedoniaHungaryBulgariaSlovenia
1995
2.326​
1.139​
65​
x​
65​
8.336​
4.693​
595​
1996
1.415​
1.205​
30​
x​
120​
8.582​
5.065​
613​
1997
1.304​
1.158​
6​
x​
141​
8.672​
5.886​
616​
1998
1.368​
1.092​
4​
x​
150​
8.884​
4.740​
645​
1999
789​
1.137​
41​
x​
150​
9.514​
3.819​
623​
2000
1.236​
1.252​
38​
x​
176​
9.693​
3.472​
705​
2001
1.047​
1.241​
41​
215​
133​
10.005​
2.990​
715​
2002
954​
1.195​
38​
192​
98​
10.531​
2.598​
749​
2003
809​
1.163​
36​
192​
92​
10.286​
2.517​
777​
2004
821​
1.213​
34​
164​
94​
10.544​
2.404​
764​
2005
713​
1.266​
34​
122​
94​
9.880​
2.389​
777​
2006
684​
1.362​
36​
108​
105​
9.584​
2.422​
793​
2007
687​
1.611​
61​
122​
109​
8.752​
2.424​
812​
2008
583​
1.810​
78​
101​
148​
8.293​
2.335​
834​
2009
522​
1.835​
61​
99​
154​
8.073​
2.144​
840​
2010
522​
1.742​
59​
91​
155​
7.692​
2.100​
813​
2011
541​
1.486​
100​
65​
145​
7.806​
2.068​
773​
2012
540​
1.104​
54​
62​
99​
7.806​
1.876​
742​
2013
612​
948​
40​
73​
80​
7.843​
1.826​
760​
2014
453​
927​
35​
76​
80​
7.738​
1.702​
697​
2015
509​
951​
34​
81​
178​
7.609​
1.552​
709​
2016
438​
836​
24​
84​
83​
7.653​
1.458​
680​
2017
377​
745​
30​
60​
59​
7.731​
1.438​
650​
2018
347​
756​
40​
67​
64​
7.770​
1.479​
656​
2019
285​
734​
56​
67​
62​
7.752​
1.524​
698​
2020
157​
449​
15​
28​
25​
4.854​
1.119​
397​
2021
191​
540​
x​
x​
25​
5.435​
1.205​
542​
 
Cuo sam od Kineza da čim završe do Kelebije prelaze na Subotica - Sombor.
Da li će biti do 160 ili 200, videćemo. Po meni najrealnije kao do Segedina (projektovana 160) a voz ide 100 :D
 
Cuo sam od Kineza da čim završe do Kelebije prelaze na Subotica - Sombor.
Da li će biti do 160 ili 200, videćemo. Po meni najrealnije kao do Segedina (projektovana 160) a voz ide 100 :D
Kakvih 200. Rekonstruisaće za 120 km/h kao i Subotica-Segedin (160 je samo donji stroj što znači da su krivine za 160 km/h). Tih 120 je sasvim dovoljno.
 
120 je za putnički. Još nisam video ni jednu kompoziciju da ide 120..

Maксимална брзина за ДМВ 711 који саобраћа на линији Суботица - Сегедин је 100 км/ч, те због тога не може брже. Када буду кренули возови са електровучом возови ће ићи максимално дозвољеном брзином од 120 км/ч.
 
Maксимална брзина за ДМВ 711 који саобраћа на линији Суботица - Сегедин је 100 км/ч, те због тога не може брже. Када буду кренули возови са електровучом возови ће ићи максимално дозвољеном брзином од 120 км/ч.

Vmax vozova serije 711 sa autostopom je 120 km/h.
Bez autostopa 100 km/h.
Pretpostavljam da iz razloga što još nisu svi opremljeni sa AS ne stavljaju veću brzinu.
Inače, Ruskinja šiba bez problema 120 km/h hehe.
 
Sinoć sam se vraćao iz NS. Došao na šalter na stanici, kaže teta, nema karata za "Sokola" uopšte za taj dan.
Morao da se vraćam "Regiom". Unutra ludilo: Nema rezervacije mesta, ljudi stoje jedni drugima na glavama, plus neka vesela momčadija u WC-u.
Ispraznio se tek na NBG.
 
Zeleznicka stanica u Vrscu.
Koliko se secam sprema se rekonstrukcija pojedinih zeleznickih stanica na pruzi BG-VS, ali ona nije ukljucena u taj projekat.

IMG-7335.jpg

IMG-2040.jpg


IMG-2037.jpg
IMG-2038.jpg
IMG-2039.jpg
Sta joj fali, moze ona tako da stoji jos 10 - 20 godina, pogotovo ako je pod zastitom drzave. Jedino sto treba je da se okace neki klime tu i tamo i da se pojedini prozori zamene belom PVC stolarijom.
 
Sinoć sam se vraćao iz NS. Došao na šalter na stanici, kaže teta, nema karata za "Sokola" uopšte za taj dan.
Morao da se vraćam "Regiom". Unutra ludilo: Nema rezervacije mesta, ljudi stoje jedni drugima na glavama, plus neka vesela momčadija u WC-u.
Ispraznio se tek na NBG.
I prošle godine u ovo vreme je bilo ludilo, ljudi na odmorima pa odlučili da putuju
 
Sinoć sam se vraćao iz NS. Došao na šalter na stanici, kaže teta, nema karata za "Sokola" uopšte za taj dan.
Morao da se vraćam "Regiom". Unutra ludilo: Nema rezervacije mesta, ljudi stoje jedni drugima na glavama, plus neka vesela momčadija u WC-u.
Ispraznio se tek na NBG.
Nisi morao, u Sokolu možeš da kupiš kartu bez obzira na to da li su sva mesta rezervisana.
 
Pozdrav,

Moram priznati da me ali opasno nervira što se ljudi u Sokolu prave blesavi glede rezervisanih brojeva sedišta, svaki put dižem ljude koji sede na mestu koje mi je sistem /kakav god da je, koliko god glup i još gluplji bio/ dodelio i stalno se bune....čiveče, ako ti na karti piše 55, sedi na 55, zašto je to toliki problem????
Pozdrav,
Petar
 
Pozdrav,

Moram priznati da me ali opasno nervira što se ljudi u Sokolu prave blesavi glede rezervisanih brojeva sedišta, svaki put dižem ljude koji sede na mestu koje mi je sistem /kakav god da je, koliko god glup i još gluplji bio/ dodelio i stalno se bune....čiveče, ako ti na karti piše 55, sedi na 55, zašto je to toliki problem????
Pozdrav,
Petar
To su ljudi sa mesečnim kartama koji ne žele da kupuju rezervacije i to se toleriše. Po pravilima bi svako morao da ima rezervaciju.
 
Sinoć sam se vraćao iz NS. Došao na šalter na stanici, kaže teta, nema karata za "Sokola" uopšte za taj dan.
Morao da se vraćam "Regiom". Unutra ludilo: Nema rezervacije mesta, ljudi stoje jedni drugima na glavama, plus neka vesela momčadija u WC-u.
Ispraznio se tek na NBG.
I prošle godine u ovo vreme je bilo ludilo, ljudi na odmorima pa odlučili da putuju
Ништа ту није чудно, тако је сваког викенда и празницима још откад је уведен „Соко“. Најкритичније је пре подне из Београда и увече из Новог Сада. Недељом увече се карте из Новог Сада распродају по 4-5 сати унапред. Не памтим кад сам се возио „Соколом“ недељом поподне и увече. Не пада ми на памет да купујем карту 4-5 сати унапред па углавном идем регио возовима или регио експресом.
Често се распродају све карте и радним данима за воз у 09:00 из Новог Сада и 17:00 из Београда, али углавном може да се купи пола сата пре поласка. Петком поподне мора да се купи раније, а осталим радним данима зна да буде критично ако се игра нека утакмица.
Мени је бесмислено да карту за релацију од 75 километара, где вожња траје 35 минута и има тридесетак полазака дневно, купујем дан унапред или 6 сати унапред. Ја ову релацију сматрам скоро градским превозом.
 
Poslednja izmena:
Што само показује колико су недовољни капацитети на Соколу. Уместо да већина директних путника НС-БГ иде Соколом, добар део се прелива на Регио. А онда тамо нема капацитета за оне којима је Регио и намењен односно за оне који користе међустанице. А они слепи поред очију опет поручише и нове IC возове сличног капацитета.

Да се разумемо, ако неко због ниже цене карте бира да путује дуже и иде Региом, то је у реду и то је мањина. Међутим, ако ти желиш да идеш Соколом, а мораш да идеш Региом, то је онда озбиљан неуспех планирања капацитета.
 
Мени је са повластицом регио 261 динар, а ИЦ 435 дин. Није нека велика разлика у цени тако да увек бирам ИЦ ако има места. Откад су дозволили да се улази у ИЦ без карте, постоји опција да се у вози плати 703 дин. (нисам 100% сигуран да је та цена, али ту негде је и не важи повластицас) иако нема карата на шалтери и апликацији. Та 703 динара су ипак значајно скупља од 261 динара тако да бих платио само ако баш журим, а викендом углавном могу да идем пола сата касније или раније.

Ништа њих не спречава да убаце Флирт (осим што их нема довољно, али биће их више за неколико месеци) без стајања између Новог Београда и Новог Сада. Само треба да га назову, на пример, експрес уместо интерсити и да буде нешто јефтинији од интерситија.
 
Vrh