Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ovo već deluje zanimljivo da se ode na par sati u Loznicu, Šabac. Koje su brzine do Zvornika?
 
Je li izvodljivo i isplativo da elektrolokomotiva vuče taj voz do Rume pa da dalje nastavlja sam?
 
Je li izvodljivo i isplativo da elektrolokomotiva vuče taj voz do Rume pa da dalje nastavlja sam?
Jeсте, али нема сврхе, осим ако би композиција воза са вагонима за Шид вукла ДМВ.
Koliko treba autobusom do Šapca?
Како кад, некад 1:15 некад 1:30, плус гужва на аутопуту од аеродрома до Мостара која је непредвидива. А и сами поласци аутобуса су непредвидиви. Другар јуче чекао Ракету на Сава центру сат времена, после из Шапца отишао на станицу, Банбус у поласку каснио пола сата.

Оно што је сад проблем јесте општа неинформисаност грађана Шапца и осталих путника. Многи мисле да се и даље преседа у Руми и да се путује око два сата.
 
Ovo već deluje zanimljivo da se ode na par sati u Loznicu, Šabac. Koje su brzine do Zvornika?
BG-RU 100 km/h, RU-Donja Bornina 80 km/h (mestimično 50 km/h ali na kratke deonice), Do Zvornika 50 km/h.
Koliko treba autobusom do Šapca?
Ja kad sam se vozio ranije oko 1 sat i 15 min, do skoro je bilo 1 sat i 30ak min zbog kruženja u radova. Sad nzm, jer nisam siguran da li koriste novi autoput. Svakako je tu negde, ali do Loznice je voz brži. Cena je isto jeftinija rekao bih duplo ako ne i više. Samo autobus ima polaske na sat vremena za Šabac recimo.
 
Je li izvodljivo i isplativo da elektrolokomotiva vuče taj voz do Rume pa da dalje nastavlja sam?
Nije isplativo jer ti onda trebaju dodatne mašinovođe, osoblje itd.

Treba napomenuti da će vrlo brzo da se radi elektrifikacija i modernizacija pruge Ruma-Šabac-Zvornik pa neće biti potrebe za dizel vučom
 
За сада аутобуси и даље иду преко села од Румске раскрснице до Шапца. Мада је кроз та села доста мања гужва па се и она брже пролазе.
Србијавоз сад треба да поради мало на локалној пропаганди, а сам град Шабац да коначно среди околину железничке станице, пошто је станична зграда скоро сређена.
 
Мислим да је Рума пре имала две гарнитуре 711.
 
Мислим да је Рума пре имала две гарнитуре 711.

За ова два пара Зворник - Београд је потребна 1 гарнитура. Међутим, по садашњем реду вожње испада да гарнитура ноћи у Зворнику или обавља ноћну режи вожњу Зворник - Рума - Зворник. Није ми јасно како су то решили.
 
Значи фали трећа гарнитура. Мада слабо ми ово да једна гарнитура има само три пара за цео дан, а пређе трасу за 35 минута. Да макар вози Рума-Зворник, и да буде наштелован за преседање са возовима Шид-Рума-Београд.
 
Значи фали трећа гарнитура. Мада слабо ми ово да једна гарнитура има само три пара за цео дан, а пређе трасу за 35 минута. Да макар вози Рума-Зворник, и да буде наштелован за преседање са возовима Шид-Рума-Београд.
Ja sam pokušao da napravim malo jači red vožnje, ali je to nemoguće jer bi se upropastio lep sadašnji red vožnje koji odgovara učenicima i koji se masovno koriste. Došao sam do zaključka da ne treba ništa dirati. Neko je ovde predlagao da se linija produži do Sremske Mitrovice, to mi je okej
 
Kada kreće voz Novi Sad - Užice? Možda je neko već napisao, ali nisam video.
 
До Митровице би био пун погодак, пошто нема аутобуса Шабац-Митровица.
 
Да, а доста људи из Шапца ради у Митровици, као и људи из Митровице у Шапцу. А раздаљина друмом је смешна 34 km преко Дреновца (једно село између два града) или 38 км преко Сремских села. Последњих година је баш срозан квалитет аутобуског превоза и у самом Мачванском округу, као и са градовима у суседним окрузима.
 
A ova priča vezano za rampu koja bi putnike puštala na peron samo neposredno pred dolazak voza? Znam da je trebalo sve raditi ranije i meni isto nije jasno kako i zašto nije. Mi smo se u skorije vreme doselili u Čortanovce i meni je nebulozno da voz prolazi kroz selo i nikada ne stane. Ljudi u selu zaista imaju ogroman problem.
Suprotno ovome što vam većinski preporučuju 'realisti' na ovoj temi, obavezno postojano i autistično nastavite da insistirate na zaustavljanju voza u vašem naselju - ne zanima vas da li je 'stanica', 'stajalište', 'službeno mesto'; tim tehnikalijama nek se bave nobelovci sa železnica.

U suprotnom, uvešće vam neku krljavu autobusku liniju i posle 6 meseci će je ukinuti 'jer nema putnika'. Troškovi autobuske linije su veliki, posebno za manje opštine; ka Prokopu ne žele da uvode linije, niti da skrenu trolejbus da malo kruži, a uvešće za Čortanovce... i to će da potraje. Kako da neće. Znači, ne to, nego voz da se zaustavi; zaustavljao se toliko dugo = stečeno pravo. Vratite voz. Tačka.

Ako je potrebno, obavezno blokirajte 'brzu prugu', na zgražanje malograđana.

P. S. Evo i u postu iznad koji se u međuvremenu pojavio kao poručen da vam pomogne u odluci, piše se o srozavanju kvaliteta autobuskog prevoza u vašem susedstvu (u Mačvi). Toliko je i realno da ćete od autobusa imati korist. Baš se lepo namestilo. Veliko hvala, @Дошљак :)
 
Poslednja izmena:
Pravo poredjenje treba da bude u pravcu voz vs. licni automobli... Ne vidim uopste potrebu da za Novi Sad idem svojim kolima.

Da, ali samo za Novi Sad.
Mada ne vidim zaista potrebu, svuda se prave i ispunjavaju inicijative za jeftiniji javni prevoz, a i može se gledati kao i pomoć države zbog povećane inflacije.

Biću sada napadnut, ALI moram...
Nešto što me je uvek impresioniralo kod železnice jeste heterogenost u vidu strukture putnika, privlačila je i siromašne i bogate, meni je to uvek bilo zanimljivo, a sa druge strane i lepo.
Odjednom nakon ponovnog uvođenja linije ka Novom Sadu i otkrivanja voza od strane ljudi boljeg imovinskog stanja počinje da se pravi jedna "reality" priča od železnice kreće loženje da smo železnička sila na Balkanu itd...
Teži se ukidanju nekih stvari, povećavaju cene i ostale mere, jer se "juri" Zapad, a opet se zaboravlja da smo mi mentalitetno i ako hoćemo još bukvalnije ekonomski u zasotatku, a i dooosta različiti od njih.

Siromašni nemaju ni kola, ni pare za autobus, a sada bi smo da ih isteramo i iz voza, postavlja se pitanje čime će putovati?
Hajde da spustimo malo loptu, nije Srbija Beograd-Novi Sad i plašim se da mnogi to ne shvataju, ne namerno, već slučajno.
Mora malo da budemo realniji prema sebi, ako ne ništa.

Jedan od novih "fancy" ataka vidim i u ukidanju jutarnjeg u 4:48 iz Vršca za Beograd, kako je moguće da se ukine pun voz koji je donosio zaradu?
Tu apsolutno ne može da stoji opravdanje, ma dal bilo tehničko ili već šta drugo. Već opet nrke maloumne ideje "kako ja mislim da treba"
Bukvalno ovako nešto:
Screenshot_20231210_182038_Instagram.jpg



Nadam se da se niko neće osetiti prozvanim, ali ova situacija podseća na ono "došli divlji da oteraju pitome".
 
Vrh