Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Постало је некако стандард у Европи да су Интерсити међуградски даљински возови вишег ранга, а Еуросити исто само у међународном саобраћају. Само што, осим у југоисточној Европи, нигде Интерсити не може бити воз са нивоом опремљености као наш нови Флирт.
 
Hoćemo li Barac sutra zvati euronajt? :) Svestan sam toga, ali "Intersiti" znači bukvalno "međugradski", tako da ne odstupamo ni od kakvih standarda kada pričamo svojim jezikom. :) Ok, nek bude oznaka IC u broju voza kako bi se ispoštovano "standard" i kad ga najavljuješ na engleskom nazovi ga "intersiti" ali kad pričamo po naški daj da ga zovemo naški :)

Svakako se slažem da domaći Flirtofi nisu na IC nivou... Nije ni KISS na nivou evropskih regionalnih vozova...
 
Prica se da su to predizborno-pozdravne izjave i turneja, da se vd sprema za novu fotelju

Tačno, ali insistiraće da ostane, toliko nije lud da prihvati nešto više u ovoj trenutnoj situaciji.

Vrši se mobilizacija svakog iole sposobnog kadra u stranci za više funkcije, prošlo je vreme Tome Mone, shvatili su da je vrag odneo šalu.
Mada zanimljivo koliko su samouvereni da će se sve nastaviti svojim tokom posle 17.
 
Kako nije Kiss na nivou evropskih regionalnih vozova?
Po opremljenosti kabine naš nije. čak ni u prvoj klasi, po mom skromnom mišljenju, zamisli da se voziš 6-7 sati u njemu do Prijepolja recimo, ok udobnije značajno nego u Flirtu stoji ali opet bitno ispod evropskog standarda. To što se koristi za pola sata do NS pa se ne oseti je druga priča...
 
Po opremljenosti kabine naš nije. čak ni u prvoj klasi, po mom skromnom mišljenju, zamisli da se voziš 6-7 sati u njemu do Prijepolja recimo, ok udobnije značajno nego u Flirtu stoji ali opet bitno ispod evropskog standarda. To što se koristi za pola sata do NS pa se ne oseti je druga priča...
Opremljenost kabine Kissa bitno ispod evropskog standarda?
 
Наш KISS је исти као код Вестбана и Дојчебана. По свим је европским стандардима, али опет не бих рекао да је удобан за неке дуже међународне релације. Немци га користе на линији Дрезден - Рошток и Штутгарт - Цирих, а Аустријанци Беч - Салцбург - Инзбрук. За наше услове Суботица - Нови Сад - Београд - Ниш идеално. Нешто преко тога, не.
 
 
Daće IC rang vozu čija je prva klasa duplo neudobnija od druge klase regionalnog voza sa juga Italije. Kad su već uveli tu kategoriju trebalo je da je rezervišu za najkomfornije vozove (KISS i npr. sređeni Z1), ovako samo na kvarno dižu cene karte.
 
Šta znači ovaj kolosek za ispitivanje? Jel to kolosek za ispitivanje Simensovih tramvaja ili će početi da prave železniča vozila? Kapiram da proširuju proizvodnju, već bismo videli na vestima.

1.png


I zašto rade za 80km/h tih 13 km, zašto ne za 120km/h?

2.png

Mape su sa ove stranice iz dokumentacije:

 
Iskreno, ja ne vidim sta je kod nasih vozova neudobno. Sedista su relativno tvrda, ali to je u principu dobro za duza putovanja. Licno znam da mnogo lakse predjem 1500 km u BMW-u nego u Reno-u kog sam ranije vozio.
 
ФЛИРТ није за путовања дужа од сат и по. 711 је удобнији. РВР са пластичним седиштима је само за приград.
 
ФЛИРТ није за путовања дужа од сат и по. 711 је удобнији. РВР са пластичним седиштима је само за приград.
Sve je to istina, samo ću spomenuti da sedišta kao što su u FLIRTu se u Švajcarskoj koriste za vozove koji putuju kroz celu zemlju i po 4-5-6 sati.
Ali treba težiti ka neĉem boljem za putnike, nadam se da će u sledećim iteracijama kupovine mali više paziti na ovaj detalj
 
Имајмо на уму да је воз био одабир за дужа путовања пре свега због удобности у односу на аутобус. Ако се то изгуби, онда ће путници прећи на аутобус.
Корак у назад је што се избацују композиције са вагонима.
 
Имајмо на уму да је воз био одабир за дужа путовања пре свега због удобности у односу на аутобус. Ако се то изгуби, онда ће путници прећи на аутобус.
Корак у назад је што се избацују композиције са вагонима.
Kompozicije sa vagonima uopšte nisu toliko voljeni. Prosečan putnik (ne mi koji smo upućeni) će ih odmah asocirati sa starim, sporim, kvarovima, bez klime itd. Dok sa druge strane EMV gledaju kao nešto moderno novo i klimatizovano. Čak možda mislim da bi pre putovali u EMVu sa nešto neudobnijim sediština umesto vagonima. Opet napominjem, prosečan putnik.
 
Šta znači ovaj kolosek za ispitivanje? Jel to kolosek za ispitivanje Simensovih tramvaja ili će početi da prave železniča vozila? Kapiram da proširuju proizvodnju, već bismo videli na vestima.
I zašto rade za 80km/h tih 13 km, zašto ne za 120km/h?
Јесте, за тестирање трамваја. Треба да има и трећу шину, да могу да тестирају и трамваје за метарски колосек.

Не би имало смисла овај слепи патрљак градити за 120, тешко да ту има куд да се жури.
 
Sve je to istina, samo ću spomenuti da sedišta kao što su u FLIRTu se u Švajcarskoj koriste za vozove koji putuju kroz celu zemlju i po 4-5-6 sati.

Koja su to sedišta?
Obiđoh celu Švicu i nijedan IC ili IR nije imao sedišta kao u našem Flirtu.
Mada je Dosto onako pomalo kritičan, nije bilo problema da se izdrži cela relacija od Sankt Gallena do Ženeve od 4h.

Dodatni + je što na glavnin IC pravcima šalju sinhron redovno na skoro svakim polascima, te mesta ima vrlo često i više nego što treba.
 
Kompozicije sa vagonima uopšte nisu toliko voljeni. Prosečan putnik (ne mi koji smo upućeni) će ih odmah asocirati sa starim, sporim, kvarovima, bez klime itd. Dok sa druge strane EMV gledaju kao nešto moderno novo i klimatizovano. Čak možda mislim da bi pre putovali u EMVu sa nešto neudobnijim sediština umesto vagonima. Opet napominjem, prosečan putnik.

Na žalost zbog prethodnih iskustava i železnice koja se raspada sve potpuno stoji! Ali prosečni putnici bi brzo bi promenili mišljenje kada bi ušli u nove (ili novije) a čiste vagone. Eto Česi, Slovaci, Poljaci, Mađari svi kupuju nove klasične vagone (ako ne grešim ČD je skoro kupio veliki broj od Siemensa). Hrvati dosta dobro održavaju svoje stare... Nema udobnijeg putovanja od putovanja u kupeu!
 
Ja sam išao ovim vozom recimo 3 sata, a on produžuje dalje i vozi 5 sati od Locarna do Bazela
 
Kompozicije sa vagonima uopšte nisu toliko voljeni. Prosečan putnik (ne mi koji smo upućeni) će ih odmah asocirati sa starim, sporim, kvarovima, bez klime itd. Dok sa druge strane EMV gledaju kao nešto moderno novo i klimatizovano. Čak možda mislim da bi pre putovali u EMVu sa nešto neudobnijim sediština umesto vagonima. Opet napominjem, prosečan putnik.
Опет заборављамо просечног путника железница који путује до Пожеге или Прибоја нпр. Он је навикао на вагоне.
Проблем није у вагонима већ у локомотивама старим 40 и више година. Србијавоз тај проблем може да превазиђе као што то раде и Србија карго и приватници, изнајмљивањем модерних локомотива, ако је већ купивина нових скупа, дугачка и компликована.
Опет и седишта у ЕМВ могу да се прилагоде за дужа путовања, није ни то нека мудрост нити нуклеарна физика.
 
Vrh