Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

DB je zajedno sa ostalim velikim evropskim zeleznickim kompanijama izdao studiju Metropolitan Network o razvitku HSR. Ovako izgleda buducnost zeleznice na primeru Budimpeste. Ako se posmatraju karte, najveci dobitnici ce biti istocno centranoevropske, istocnoevropske i jugozapadnoevropske drzave. Prednjacimo sto DB jos nezna za Beograd Budimpesta HSR.
Screenshot 2023-10-28 220704.png

 
Screenshot 2023-10-28 221257.png

Naravno da smo vec sada jako dobri, brzine su na nivou, mogu ovaj algoritam malo da unaprede sto 2019 ima malo low, a znamo koliko su vozovi 2019 jurili.
 
...a znamo koliko su vozovi 2019 jurili.
Pa osim BG-NS i BG-VA i nije neka razlika, negde je malo brže, na većini je vidno sporije.
Problem sa ovim mapama je što ne uzimaju granice u obzir, jedino ako EU nema nameru da smeni vlast u Srbiji i da nas pripoji kod njih.

Drugo, što se vidi golim okom su mnoge nelogičnosti, npr. oko pruga u Dalmaciji. Kojom magijom je Lika crvena a Split žut, kad voz mora preko Like do Splita?
I po Srbiji svašta aproksimirano.
Ipak, treba pogledati ovu kartu i dobro videti dokle je žuto. To je teorijska granica dokle voz ima doseg.
Čitam i ne verujem kako ovde ljudi maštaju o međunarodnim vozovima. 21. vek je aman.
 
Apsolutno i to iz više razloga.
Sada bus koji kreće u 13.30 iz Knjaževaca stiže oko 18.40 u Beograd. 5 sati. Tu možda i ima logike, ali iz Zaječara, nema pojma.

Ukratko, železnica je vid masovnog transporta. Iz istočne Srbije nema takvog zahteva ka Beogradu i severu, u putničkom saobaćaju.
Za zaječarski kraj je sasvim dovoljno da reše Čestobrodicu na putu za Paraćin, koja ume da pravi probleme zimi.


Osamdesetih je postojao ubrzani voz Beograd - Niš - Prahovo pristanište. On je odavno ukinut.
Zaječar kao centar istočne Srbije bi mogao dobiti jedan do dva direktna voza dnevno do Beograda, ako bi se borska pruga ozbiljnije sredila. Za Knjaževac i Svrljig će biti puna kapa ako ponovo dobiju 4 pari Re vozova dnevno do Zaječara i Niša, koji su saobraćali pre remonta pruge.

Još devedesetih do početka dvehiljaditih je postojao direktan voz Prahovo Pristanište-Negotin-Zaječar-Bor-Majdanpek-Kučevo-Požarevac-Beograd. Linija Prahovo Pristanište-Beograd preko Niša je sumanuta čak i za osamdesete kada su sve pruge bile u kudikamo boljem stanju nego danas, jer se baš kruži preko svake mere. Mislim da je tu veća kilometraža nego Beograd-Bar.
 
Kad smo kod Zaječara u rv-u iz 2000.
stoje kušet kola Zaječar-Bar.
 
Postojala je i 2004, kretao jedini voz u 3.30 izjutra (!) iz Beograda i išao 7 sati po redu vožnje.

A zanimljivo iz Prahova ka Beogradu oko 2 izjutra, odnosono 2:10 iz Negotina i negde oko 3:30 iz Zaječara, nije dugo trajalo do ukidanja.
Odmah iz njega oko 4:00 iz Prahova je išao običan PT ka Zaječaru i on se odmah bio vezivao sa Niškim (često nastavljala ista garnitura), takav sistem se održao do 2018.
Jutarnjem Zaječar-Niš je davao vezu i jutarnji iz Majdanpeka, polazak opet tu malo iza 4:00h, i kasnije je u povratku opet davao vezu sa polaskom oko 20:30h iz Zaječara ka Majdanpeku, taj treći par "fiderski" za relaciju Za-Niš je ukinut 2022. godine.
Da ne govorimo da je pre rekonstrukcije bilo 4 polaska Zaječar-Niš, a do 2017 čak 5.
Postojao je jedan solidan sistem za Srpske uslove koji su nazadnjaci razbili i to nisu smeli da urade, praktično su lupili poslednji ekser u kovčegu mrtvaka. Da makar sede na lokalu kompetentni ljudi koji bi pritiskali centralu, al jok...

Kad smo kod Zaječara u rv-u iz 2000.
stoje kušet kola Zaječar-Bar.

Bilo je i posle 2000te sezonski/vanredno, postoje čak i neke fotke.
On se kačio posle na Niški barac i nastavljao dalje, nažalost, ni teorijska šansa da se taj voz vrati iako za Crnogorske primorje vlada interesovanje.

Uostalom šta reći za Zaječarski region kada se ove godine nije ni osetila gitarijada u vozovima, u stvari autobusima zbog radova na remontu.
Uopšteno i ta Gitarijada je propala kao železnica.
 
Čitam i ne verujem kako ovde ljudi maštaju o međunarodnim vozovima. 21. vek je aman.

Не разумем ово. Број међународних возова у Европи се повећава у последњих 5-6 година, након пада који је био пре тога. Зашто у 21. веку не би имали међународне возове? Довољно је само у суседну Мађарску отићи и видети коју количину међународних возова имају. Даље ка западу да и не причам.
 
Svi u centralnoj evropi planiraju da unaprede njihove pruge na 200-230 pa tako i veza Budimpeste sa Bratislavom.

E sad ostala je grupa drzava Bugarska Rumunija Hrvatska Slovenija, oni modernizuju na 160.
Zato je trebalo Beograd-Nis kompletno na 200 km/h dici a ne ono prekidima 160 km/h pa 200 km/h.
A da se mene pitalo NS-SU i BG-NIS bi bili ne na 200km/h vec na 230 km/h
 
A da se mene pitalo sve bi bilo 160km/h i mirna Bačka, Srem, Pomoravlje i ostali. Ali bi sve bilo gotovo. Za ovolike uložene pare, dobili smo samo oko 40km brze pruge, za sada.

Не разумем ово. Број међународних возова у Европи се повећава у последњих 5-6 година, након пада који је био пре тога. Зашто у 21. веку не би имали међународне возове? Довољно је само у суседну Мађарску отићи и видети коју количину међународних возова имају. Даље ка западу да и не причам.
Tako, ali to de facto i nisu međunarodni vozovi nego više kao naši JŽ međurepublički.
Mnogo smo daleko od Evrope i politički i geografski da bi maštali o tome. I kad bi postojao voz za Minhen, bio bi prazan.
 
Tako, ali to de facto i nisu međunarodni vozovi nego više kao naši JŽ međurepublički.
Mnogo smo daleko od Evrope i politički i geografski da bi maštali o tome. I kad bi postojao voz za Minhen, bio bi prazan.

Није шија него врат. Шта су онда возови Грац - Варшава, Беч - Гдањск, Будимпешта - Хамбург, Будимпешта - Цирих, Беч - Букурешт итд? Ми више немамо ни "ЈЖ међурепубличке". Дневне возове наравно да не треба терати даље од Беча / Љубљане, нема смисла, али са завршетком пруге до Будимпеште, као ноћна конекција спаваћих/кушет кола Минхен и Цирих су сасвим ок. Ако Загреб додаје додатна кушет кола за Цирих, значи да би било путника и из Београда уз само два сата дуже возно време него из Загреба (ако се иде преко Будимпеште новом пругом).

Пре 10+ година били су возови из Београда за Цирих, Минхен, Праг, попуњени ту и тамо, али уз лоше пруге и лошу ценовну политику. Уз убрзана возна времена, ноћна путовања са спаваћим/кушет колима за све релације од преко 7 сати и добру ценовну политику, много се може урадити. Примери у суседству показују. И то не на западу само - имаш јако добар пример ноћног воза Софија - Истанбул, који је доживео ренесансу.
 

Ово je oк. Брзина на отвореној прузи 200 км/ч. У зони станица Рума и Шид 160 км/ч и у зони станице Сремска Митровица 120 км/ч, што значи да је планирано рационално, без рушења у зони насеља због пар десетина секунди времена за возове који не стају и пар секунди времена за возове који стају у овим станицама. Тако је нешто могло бити урађено и у Врбасу, како би остала станица Врбас на главној прузи, и уштедело нешто новца, без непотребног дугачког и скупог вијадукта. Али авај, неко се учи на туђим, а неко на својим грешкама.
 
Velikim entuzijazmom majstora u Makišu uskoro će Vectron 917 ponovo ugledati pruge Srbije, skinut je i ogavni veliki grafit sa lokomotive.
Majstori se nadaju da će uskoro osposobiti još nekoliko lokomotiva bilo 193/441/444/461 u zavisnosti od toga koliko uslovi dozvoljavaju.
 
Kojа су спрдња државне железничке компаније у Србији - стоје им нове локомотиве месецима, ускоро и годинама због замене осовина.
 
Kojа су спрдња државне железничке компаније у Србији - стоје им нове локомотиве месецима, ускоро и годинама због замене осовина.
To je zato što se sve radi ad hok.
"Samo da završimo ovo sad i da pokupimo lovorike a posle ko ga j ebe, neka se neko drugi zaebava sa održavanjem".
Tako je i sa onim silnim lokomotivama serija 441,444 i 461 koje su postale taoci i žrtve tih istih vektrona.
Debili su mislili da su završili posao sa 16 vektrona i da im ove stare lok. ne trebaju više.
E sad kad imaju dnevno oko 15 ispravnih lokomotiva u saobraćaju,žale se da su za to krivi država i privatnici.
Sav menadžment bi ja na goli otok i macole u ruke ali na žalost to danas nije moguće.
 
Dobili sertifikat za zamenu osovina?

Na ovoj lokomotivi problem nisu bile osovine zato je i sređena.
Ostale i dalje čekaju da dođu osovinski sklopovi iz Želvoza, pisao sam već o tom problemu, mada je vreme da se ponovo raspitam šta se dešava sa time.
Pokušaće sada da srede neke 441/461 pošto tu može da se radi preko štapa i kanapa, najavljeni su i remonti dizanjem ovog domaćeg kredita, ali to nema veze sa trenutnom samoinicijativom u Makišu.
Problem je što su ostali depoi SKG-a po Srbiji praktično uništeni, u Nišu elektro depo ne radi skoro 2 godine, Požega tanko, Kraljevo propalo skroz za dizele,ne mogu više ni dizel motor da prebace sami, Novi Sad kao da ne postoji više, Subotica sa gotovo 5 radnika.
Sada su ostali samo ovi u Makišu pa daj šta daš, čisto da se drže u životu.
U MIN-u su gurnuli neke lokomotive, i ako se pare od kredita iskoriste srediće ih (155 i jedna 444.)
Teška situacija, pre nekoliko dana imali su više aktivnih dizel lokomotiva nego elektro.
 
To je zato što se sve radi ad hok.
"Samo da završimo ovo sad i da pokupimo lovorike a posle ko ga j ebe, neka se neko drugi zaebava sa održavanjem".
Tako je i sa onim silnim lokomotivama serija 441,444 i 461 koje su postale taoci i žrtve tih istih vektrona.
Debili su mislili da su završili posao sa 16 vektrona i da im ove stare lok. ne trebaju više.
E sad kad imaju dnevno oko 15 ispravnih lokomotiva u saobraćaju,žale se da su za to krivi država i privatnici.
Sav menadžment bi ja na goli otok i macole u ruke ali na žalost to danas nije moguće.

Ima bolja solucija od Golog otoka - sve ih poslati na isušivanje bosutskih močvara sa sitnim cediljkama za čaj...
 
Vrh