Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Тако је нешто могло бити урађено и у Врбасу, како би остала станица Врбас на главној прузи, и уштедело нешто новца, без непотребног дугачког и скупог вијадукта. Али авај, неко се учи на туђим, а неко на својим грешкама.
Неизводљиво без озбиљног рушења.
Денивелисано одвајање из станице Врбас према Сомбору и индустријским колосецима за силос и шећерану, подвожњаци и пеглање кривине би мање-више сравнили читало насеље.
Вијадукт јесте скупо решење али он уједно премошћује и Велики бачки канал и државни пут 1Б реда и укуда пружни прелаз у улици Раде Марјанца.
Између изградње новог моста, два подвожњака, рушења више десетина објеката и изградње вијадукта и нове станице нема велике разлике у цени а посматрано из географског центра Врбаса нова станица налази се ближе од старе.
 

Prilozi

  • IMG_20231029_234910.jpg
    IMG_20231029_234910.jpg
    119,3 KB · Pregleda: 301
  • IMG_20231029_234940.jpg
    IMG_20231029_234940.jpg
    141,5 KB · Pregleda: 266
Poslednja izmena:
Неизводљиво без озбиљног рушења.
Денивелисано одвајање из станице Врбас према Сомбору и индустријским колосецима за силос и шећерану, подвожњаци и пеглање кривине би мање-више сравнили читало насеље.
Вијадукт јесте скупо решење али он уједно премошћује и Велики бачки канал и државни пут 1Б реда и укуда пружни прелаз у улици Раде Марјанца.
Између изградње новог моста, два подвожњака, рушења више десетина објеката и изградње вијадукта и нове станице нема велике разлике у цени а посматрано из географског центра Врбаса нова станица налази се ближе од старе.
Sa 140 km/h i minimalno rušenje je mogla da se ostavi postojeća stanica. A da ne pričamo da bi nas izašlo jeftinije pa bi možda bilo i za neki autobus po gradu...
 
Sa 140 km/h i minimalno rušenje je mogla da se ostavi postojeća stanica. A da ne pričamo da bi nas izašlo jeftinije pa bi možda bilo i za neki autobus po gradu...
Угрубо.
Није баш минимално рушење.
Изградња подвожњака или надвожњака приличан број кућа оставио би без приступа, преблизу су пута + куће које би морале бити уклоњене због пеглања кривине, другог колосека и денивелисаног одвајања.
Улагати озбиљан новац у пругу која је део најважније пруге у држави и део важног међународног коридора а укрштање пруге и магистралног пута, у насељу, који представља и везу становника Врбаса са индустријском зоном оставити у нивоу не иде никако једно са другим.
IMG_20231030_075836.jpg
 
Pogledajte prilog 178590

Vaš reporter uživo sa mesta zločina: polazak za NS (trebao je da voz krene iz NS za BG u 7:19) kasni 50 minuta. Iz SV ni obrazloženja..Reggio express za 7:43 takodje će kasniti zbog ove pometnje.
Od 30.10. u 00.30 do 03.11. u 22.00 sata zatvoren je desni kolosek između stanica Petrovaradin i Novi Sad.
Što rezultira ova kašnjenja.
 
Ово je oк. Брзина на отвореној прузи 200 км/ч. У зони станица Рума и Шид 160 км/ч и у зони станице Сремска Митровица 120 км/ч, што значи да је планирано рационално, без рушења у зони насеља због пар десетина секунди времена за возове који не стају и пар секунди времена за возове који стају у овим станицама. Тако је нешто могло бити урађено и у Врбасу, како би остала станица Врбас на главној прузи, и уштедело нешто новца, без непотребног дугачког и скупог вијадукта. Али авај, неко се учи на туђим, а неко на својим грешкама.
Ovde treba naglasiti koliko je preodredila istorijska lokacija zeleznickih infrastruktura takve odluke. U Rumi pruga ne sece kroz centar grada i izvan je i ekonomske zone ili granici sa njom. U SM pruga sece kroz sam grad. Sto je bila prednost sa novim tehnologijama je obrnuto. Svakako lepa vest za Srem da se prikljuce u HSR Srbije, nekada je Ruma bila odrediste svih vozova Simplon-Ekspresa i drugih znacajnih "Luksus"- vozova - neki preporod mozemo ocekivati na Savskom koridoru, koji je nepotrebno ignorisan u post-jugoslavenskim drzavama.
 
Šta se desilo sa njim?
Sa njim ništa.
Na pruzi (Beograd Centar) - Stara Pazova - Novi Sad - Subotica - državna granica - (Kelebia) na području stanice Novi Sad
predstoje radovi na ugradnji postrojenja kontaktne mreže, koji će se izvoditi sa desne strane stanice (na novopoloženim
kolosecima br. 4, 5. i 6.).

U periodu od 30. oktobra 2023. godine od 0:30 časova do 03. novembra 2023. godine do 22:00 časa odobrava se zatvor
desnog koloseka dela pruge Petrovaradin - Novi Sad uz neprekidno isključenje napona u postrojenjima kontaktne mreže,
dok će levi kolosek biti zatvaran svake noći u intervalu od 0:30 do 05:00 časova uz isključenje napona u postrojenjima
kontaktne mreže.
 
Sa njim ništa.
Na pruzi (Beograd Centar) - Stara Pazova - Novi Sad - Subotica - državna granica - (Kelebia) na području stanice Novi Sad
predstoje radovi na ugradnji postrojenja kontaktne mreže, koji će se izvoditi sa desne strane stanice (na novopoloženim
kolosecima br. 4, 5. i 6.).

U periodu od 30. oktobra 2023. godine od 0:30 časova do 03. novembra 2023. godine do 22:00 časa odobrava se zatvor
desnog koloseka dela pruge Petrovaradin - Novi Sad uz neprekidno isključenje napona u postrojenjima kontaktne mreže,
dok će levi kolosek biti zatvaran svake noći u intervalu od 0:30 do 05:00 časova uz isključenje napona u postrojenjima
kontaktne mreže.
U redu, hvala ti.
 
Od 30.10. u 00.30 do 03.11. u 22.00 sata zatvoren je desni kolosek između stanica Petrovaradin i Novi Sad.
Što rezultira ova kašnjenja.
Могли су да најаве негде. Ја сам због Србија воза јутрос закаснио на посао. Да су најавили синоћ, кренуо бих једним возом раније. Булајић прича о неком корисничком искуству. Корисничко искуство нула. На сајту никакве информације. Карта може уредно да се купи прекп апликације. Разглас на станици тих и неразумљив.

На крају је кренуо у 07:41. Одједном може промена смера за 5 минута. Притом, дошао празан из Београда.
 
Могли су да најаве негде. Ја сам због Србија воза јутрос закаснио на посао. Да су најавили синоћ, кренуо бих једним возом раније. Булајић прича о неком корисничком искуству. Корисничко искуство нула. На сајту никакве информације. Карта може уредно да се купи прекп апликације. Разглас на станици тих и неразумљив.

На крају је кренуо у 07:41. Одједном може промена смера за 5 минута. Притом, дошао празан из Београда.
🤷
PS. Sad čujem da je bio neki tehnički problem u TPS-u pa garniture nisu mogle da izađu na vreme u saobraćaj. Možda je to ustvari razlog za ovolika kašnjenja jutros.
 
Poslednja izmena:
Sa strane korisnika, zeleznica je i dalje veoma nepouzdana. Dyabe sva ulaganja, ako je vozni red idiotski i pouzdanost polazaka vezana za horoskop.
U zeleznici nikako da shvate da su oni tu zbog putnika i njihovih potreba, a ne da bi se sami sebi divili.
 
Чини ми се да би постојање још неких депоа Србија воза за ЕМВ допринело већој поузданости.
 
Ja ne znam zašto ne ostave više vozova na ž. stanicu u NS-u tokom noći. Ima savršeno dovoljno prostora. I drugi kolosek, osim prvog i ona dva sporedna/krnja je gotov.
 
Морају увече у депо на прегледе и ради одржавања. Било би добро да имамо мање депое у Суботици, Шиду и Панчеву у будућности.
 
Ja ne znam zašto ne ostave više vozova na ž. stanicu u NS-u tokom noći. Ima savršeno dovoljno prostora. I drugi kolosek, osim prvog i ona dva sporedna/krnja je gotov.
Pa i ostavljaju garnituru u NS preko noći. Problem je što nema garnitura za bilo kakvu rezervu. Svakako, sve ovo što se danas desilo je izuzetak. Kašnjenja su izuzetno izuzetno retka. Sad se dešava najviše kašnjenja usled preopterećenosti polazaka pa produženig vremena prijema i otpreme putnika.
 
Lepo lepo, ova pruga i sto prolazi kroz manjih gradova bice veliki benefit za Sremce a i Macvance a u daljoj perspektivi i onih iz Bosne. Max speed i iznad 200 na nekim deonicama.
Screenshot 2023-10-30 143525.png
Screenshot 2023-10-30 143546.png
 
Sve level crossings idu u istoriju - ima ih nekoliko koji su bas kriticni - a Rumska stanica bice svetska - 400 m duzine - evo nas do Parisa. A bitno je sto cu peroni u rumi biti i metar siri od Sremske Mitrovice 7,4 prem 6.1 m. Velika je razlika, a to ima smisla sto ce u Rumi dozvoljena brzina biti veca.
Screenshot 2023-10-30 144118.png
Screenshot 2023-10-30 144219.png
Screenshot 2023-10-30 144422.png
 
Могли су да најаве негде. Ја сам због Србија воза јутрос закаснио на посао. Да су најавили синоћ, кренуо бих једним возом раније. Булајић прича о неком корисничком искуству. Корисничко искуство нула. На сајту никакве информације. Карта може уредно да се купи прекп апликације. Разглас на станици тих и неразумљив.

На крају је кренуо у 07:41. Одједном може промена смера за 5 минута. Притом, дошао празан из Београда.
Notifikacija preko aplikacije je najbolja stvar i ne košta ih ništa.
 
Моје неко виђење је да ако желе да праве нову пругу за Шид, боље да виде да одвајање крене још од Батајнице и да пруга прође између Војке и Крњешеваца, па између Попинаца и Голубинаца, и између Путинаца и Доњих Петроваца до Руме, да се заобиђу Пазове, а да се добију три нова стајачишта за побројана села. Стара пруга да остане за правац ка НС.
 

"Postoji još jedan projekat koji se nadam da kreće sledeće godine. To je pruga koja iz Pančeva ide kroz Banat, prema Zrenjaninu i Kikindi, sve do Subotice i ona treba da bude zajedno sa našim kineskim partnerima modernizovana za brzinu od 120 kilometara na sat"

" železničko-drumski most na Dunavu dužine oko dva kilometara same konstrukcije i to su dva najznačajnija objekta na sektoru C, odnosno obilaznice koja će omogućiti Pančevcima i svima koji dolaze iz ovog kraja Banata da se priključe na auto-put Niš–Beograd"

Izgleda da majstori Kinezi uskoro prebacuju skele sa NS-SU na PA-ZR - KI / SU.

Da li ova dva projekra - Zeleznicki most na Dunavu i rekonstrukcija pruge kroz Banat - znace izgradnju alternativnog koridora HSR i izmestanje transporta tereta i opasnih tereta kroz Banat?
 
Моје неко виђење је да ако желе да праве нову пругу за Шид, боље да виде да одвајање крене још од Батајнице и да пруга прође између Војке и Крњешеваца, па између Попинаца и Голубинаца, и између Путинаца и Доњих Петроваца до Руме, да се заобиђу Пазове, а да се добију три нова стајачишта за побројана села. Стара пруга да остане за правац ка НС.
Imas tu stari rimski grad municipium Bassianae (nije iskopan i prostor je van ekonomske aktivnosti) na severnom delu Novih Petrovci-pa bi pruga mogla samo juzno od N. Petrovca - a tu bi tek bile ekpropriacije sto bi kocilo izgradnju. Projekt prati staru trasu da bi se sto manje rusilo i imalo sto manje ekpropriacije. Inace ta sele su stvarno sela sa malo ekonomsko aktivnom stanovnistvom. Imaju samo veci podeo agrarnog stanovnistva pa trenutno veza prugom je malog znacaja. Ko je nekad bio u Budanovci zn na sta mislim - izvorni Srem sa svetsko poznatim manifestacijama - fijakerada, bostanijada itd. Jos bi zapadno Batajnice prosao kroz vojni objekt garde vojske srbije Dobanovci od 584 ha sa poznatom lovistem.
 
Poslednja izmena:
Нека додатна пруга кроз Срем могла би да се одваја од Сурчина.

Мада, јесте да и ја живим у Срему, али, две пруге за 200 км на сат, неколико аутопутева... лепо је имати један регион који је развијенији од просека ЕУ, али кад немаш неке који су у просеку земаља Магреба, а можда и мало испод.

Оно... пруга за Зрењанин неће бити за 200 км/х; ни не треба, али Рума је за Зрењанин - Махачкала.
 
Vrh