Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pupin to nikako nije mogao da uradi bez da mu Kinezi ne daju podatke o svojim komunikacionim protokolima. To je bio sitan posao za Kineze (interfejsi u Prokopu i Inđiji), zato su i prepustili Pupinu.
Ocigledno je u Madjarskoj krupniji posao pa Kinezi ne znaju ili nece a ni da angazuju nekog treceg. Verovatno ce se vec nekako "dogovoriti", ili novim zaduzivanjem ili dobijanjem jos nekog posla
 
Ocigledno je u Madjarskoj krupniji posao pa Kinezi ne znaju ili nece a ni da angazuju nekog treceg. Verovatno ce se vec nekako "dogovoriti", ili novim zaduzivanjem ili dobijanjem jos nekog posla

Посао је исти или чак мањи јер се гради СС систем за 160 км/ч, а не 200 км/ч као код нас.
 
Recimo, 1980-tih je Goša bila jedna od 4 evropska proizvođača sa tehnologijom proizvodnje vagona za 200km/h.

Ово спада једну од оних СФРЈ бајки. Гоша је прве вагоне за 200 км/ч произвела тек крајем 80-их и то захваљујући лиценци коју је купила, а не сопственим развојем технологије. И било је много више од 4 произвођача путничких вагона у Европи који су произвели вагоне за 200 км/ч пре Гоше.
 
20230922_210856.jpg
20230922_210849.jpg


Subotica, radi se u 22
 
Zemlje poput Srbije u najboljem slučaju mogu imati neku podizvođačku ili šrafciger industriju, eventualno da budu regionalni proizvođač i serviser Simens vozova i tramvaja za Balkan, na primer. I to u najboljem slučaju.
Slažem se sa svime Karlo..
Ali mogu slobodno reći, već kada smo kod bezbednosnih sistema, da imamo veliki potencijal u tom delu industrije, pišem sve ono što sam video.
Imamo dobre škole, vredne ljude, ali nemamo adekvatni kadar koji bi vodio firmu ili ti tkzv "menadžment".

Kod "Altpro-a", odnosno Signalinga kako su registrovani kod nas, u izvršnoj službi rade sve Srpski radnici podeljena u dva tima - 1 tim stariji 1 tim mlađi, a i tu je jedan vrsan varioc iz MIN-a, odlično rade.
Taj Srpski kolektiv Hrvati šalju i u Bosni bez problema, zaista ljudi su top klasa i divno predstavljaju naš narod i domišljanost.

Zanimljivo, na železnici najbolje funkcionišu kolektivi & firme sa Hrvatima, Bosancima, Srbima, Crnogorcima itd..
Održali su se dobri međunacionalni odnosi i pored svih loših dešavanja iz prošlosti..
 
Ми можемо много тога сами да урадимо. Не нећу рећи све, јер нешто једноставно немамо ресурсе, али много тога, у чему зависимо од увоза, би итекако могли сами.
 
Poslednja izmena:
Данас поново корумпирани кондуктер у регио возу на прузи Београд - Нови Сад. У питању је воз 2409. Овог кондуктера подмитила нека два момка, имају неких 20-25 година. Опет послао мејл Србија возу па да видимо да ли ће да реше проблем или да буду саучесници у корупцији.
 
Ово спада једну од оних СФРЈ бајки. Гоша је прве вагоне за 200 км/ч произвела тек крајем 80-их и то захваљујући лиценци коју је купила, а не сопственим развојем технологије. И било је много више од 4 произвођача путничких вагона у Европи који су произвели вагоне за 200 км/ч пре Гоше.
Ovo za vagone jeste tačno ali ne bih potcenjivao veličinu i značaj Goše iz onog vremena. Još 1969. god Goša je proizvela svoj elektromotorni voz
serije JŽ 410/414. Na žalost napravljene su samo dve garniture jer je politička odluka bila da se kupe RVR garniture koje su plaćane kliringom.
GGosa.jpg


Sa jedne od probnih vožnji
Gosa 2.jpg
 
Данас поново корумпирани кондуктер у регио возу на прузи Београд - Нови Сад. У питању је воз 2409. Овог кондуктера подмитила нека два момка, имају неких 20-25 година. Опет послао мејл Србија возу па да видимо да ли ће да реше проблем или да буду саучесници у корупцији.
Три кондуктера са релације БГ-НС су недавно добили отказе. Битно је само да стижу пријаве јер без пријава путника нема ништа.
 
Zanimljivo, na železnici najbolje funkcionišu kolektivi & firme sa Hrvatima, Bosancima, Srbima, Crnogorcima itd..
Održali su se dobri međunacionalni odnosi i pored svih loših dešavanja iz prošlosti..

зато што од прошлости не можеш себи да купиш хлеб. осим ако ниси историчар, али то је друга прича
 
Ovo za vagone jeste tačno ali ne bih potcenjivao veličinu i značaj Goše iz onog vremena. Još 1969. god Goša je proizvela svoj elektromotorni voz
serije JŽ 410/414. Na žalost napravljene su samo dve garniture jer je politička odluka bila da se kupe RVR garniture koje su plaćane kliringom.
Pogledajte prilog 174021


Sa jedne od probnih vožnji
Pogledajte prilog 174022

Како ми је жао овог пројекта, а још ми је грђе што немамо музеј да оставимо ово. Додуше, сви погонски елемти су били германски, али зато све остало је било наше.
 
да се вратим у Шведску, и да се надовежем на пост у теми Градски превоз у свету. од Нићепинга до Стокхолма саобраћа воз на сваких сат времена, цена возне карте је 156 круна (око 13 евра тј. 1.500 динара) и пише име путника. воз који вози је Цмокић, потпуно исти као и код нас (илити Соко за неупућене), за 200 км/х, четири модула, све је мање више исто.. и у том возу постоје дисплеји као у нашем, где пише која је следећа станица и тренутна брзина воза. занимљиво је да је на тој прузи где је Нићепинг максимална брзина 120 км/х и пруга је једноколосечна. тек од места Јерна креће 200 км/х. али, постоји и још један дисплеј, који показује на који воз може да се преседне у следећој станици, на ком колосеку и за колико тај воз наилази

у сваком случају, ево слика:

IMG-20230905-141721.jpg


IMG-20230905-145404.jpg


IMG-20230905-145648.jpg


и ево га воз споља:

IMG-20230905-151141.jpg
 
Neoficijalna informacija:
Od 23. se otvara Subotica-Segedin voz sa sledećim redom vožnje:
Subotica --> Segedin
7:00 (SV), 15:00 (MAV), 18:00 (SV)
Segedin --> Subotica
8:42 (SV), 12:42 (MAV), 19:42 (SV)

Vreme vožnje 1 sat i 20 min od čega je 30 min granica u Röszke
 
Neoficijalna informacija:
Od 23. se otvara Subotica-Segedin voz sa sledećim redom vožnje:
Subotica --> Segedin
7:00 (SV), 15:00 (MAV), 18:00 (SV)
Segedin --> Subotica
8:42 (SV), 12:42 (MAV), 19:42 (SV)

Vreme vožnje 1 sat i 20 min od čega je 30 min granica u Röszke

ДМВ и брзина 60 км/ч претпостављам. Где се обавља гранична контрола Р. Србије? Сва три поласка имају везу у Сегедину за Будимпешту (25 минута чекање).
 
ДМВ и брзина 60 км/ч претпостављам. Где се обавља гранична контрола Р. Србије? Сва три поласка имају везу у Сегедину за Будимпешту (25 минута чекање).
DMV 711, a mislim da je brzina veća jer bi bez kontrole stigao za 45 min. Predviđeno je samo 30 min u Reskeu što verovatno znači da će tu biti i jedna i druga kontrola. Beograd-Budimpešta će biti oko 11 sati sa ovom vezom, odnosno oko 4 sata Subotica-Segedin
 
Три кондуктера са релације БГ-НС су недавно добили отказе. Битно је само да стижу пријаве јер без пријава путника нема ништа.
А да ли уопште контрола улази у возове? Ја се сећам да је контрола проверавала карте пре 6-7 година. Од отварања пруге их нисам видео ниједном, а путујем чешће него раније.
 
А да ли уопште контрола улазо у возове? Ја се сећам да је контрола проверавала карте пре 6-7 година. Од отварања пруге их нисам видео ниједном, а путујем чешће него раније.
Meni ušla jednom od otvaranja i znam za još 2 puta da je ušla poznanicima. Svakako nedovoljno a obzirom da znam par ljudi koji svakodnevno kontrolišu.
 
Не може овај проблем да се реши пријавама путника већ чешћим ненајављеним контролама. Нисмо ми Швајцарска па да путници масовно пријављују корумпиране кондуктере (тамо вероватно ни не краду, али би сигурно пријавили). Неко гледа како ће јефтиније да прође па тутне кондуктеру 100-200 динара, није га брига да ли ће сутра укинути тај воз због "мањег броја путника". Неко има карту, али неће да се меша у туђа посла и пријављује. Неко мисли да је пријава узалудна.
 
Vrh