Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Inspektori postoje na gotovo svim linijama ali pitanje je da li oni dele dobit sa kondukterom da to prećutkuju ?
 
Најјача је прича била у међународном за Софију. Од Софије до Цариброда је важила тарифа 4 лева/ 2 евра/ 250 дин, шта год имаш. Ако би неко имао карту, бугарски кондуктер би му објашњавао да је следећи пут не купује. Такође си се договарао после са српским кондуктерима, сваком понешто помало, пошто су се мењале екипе у Нишу и Лапову. Реално је могло да се Београд - Софија стигне за око сома динара, а редовна цена карте је била 20 и нешто евра. Бус је сад мислим око 40 евра. Говорим све за један смер. Најгора ситуација је била кад матори, дебели, ниски кондуктер који здиба на алкохол некој клинки странкињи није хтео да призна Интеррејл карту између Цариброда и Ниша јер наводно фали нека страница и тражио јој паре. На крају смо га ми домаћи путници натерали да од*ебе и извињавали јој се.

А о шверцу свега и свачега у том возу да не причам, нарочито у ноћном. У Сталаћу су излетали увек са свим и свачим из воза и увек имали доушника да, ако их чека полиција у Сталаћу продуже до Ћићевца. Причали су ми ти шверцери и разне догодовштине, па је тако једном (поузданост ове приче не гарантујем) испао црнац из таванице на ходнику вагона са купеима негде између Беле Паланке и Ниша. КДК га закључао у купе и звао полицију да дође на станицу у Ниш. Полиција дошла, али био тада неки штрајк у МУП-у па су само констатовали и пустили црнца да тумара Нишом. :ROFLMAO:
 
Inspektori postoje na gotovo svim linijama ali pitanje je da li oni dele dobit sa kondukterom da to prećutkuju ?

Ја се сећам да су раније кондуктери имали и шеме да дају путнику неку карту, ако сумњају на контролу, па му после узму.
 
Ја се сећам да су раније кондуктери имали и шеме да дају путнику неку карту, ако сумњају на контролу, па му после узму.

Sada se daje prazan račun iz aparata i onda na kameri deluje kao da je sve uredno, ali...
 
А да, а био је и неки лик из Ужица давно давно, који је опљачкао неку благајну ваљда, и на неком импровизованом штампачу фалсификовао Интеррејл карте и продавао за 50-100 евра за месец дана по целој Европи.

У СФРЈ је била шема са међународним картама за псе, које су упола цене од карте за одраслу особу. Причали су ми како је то функционисало, али заборавих тачно процедуру.
 
U Priboju je postojao lik koji je falsifikovao karte 90ih godina, navodno je tehničkom olovkom stavljao tačkice i simulirao matrični štampač i prepravljao karte kupljene za kraću relaciju. Provaljen je tako što je postalo sumnjivo da se broj prodatih karata između Priboja i Pribojske Banje povećao za "hiljadu posto" :D
 
A šta se sve švercovalo u putničkom iz Bijelog Polja....niste svesni koliko kutija cigara može da stane u plafnon voza sa kupeima. Putnički se rotirao u BP, a pored železničke je bila "pijaca švercovanih Milovih cigareta". Do reda vožnje vagoni se napune, CG policija iskulira. Onda se te cigare izbacuju kroz prozore a drugi deo ekipe čeka pored pruge da uhvati. Pa su neki i išli da čekaju voz ne bi li uhvatili tuđu pošiljku i pobegli :D
Šverc je toliko postao očigledan i bahat da su jednom likovi upali u kupe gde je bila moja porodica i počeli da ubacuju cigare ispod naših sedišta. Moj otac ih je isterao uz pretnju policijom.
 
Uskoro će ovaj lepotan u Rumuniju na probne vožnje. Sećam se da je 2014. tamo u Krajovu išla i 413 003-004.
Tada je prilikom ispitivanja postigla brzinu od 177km/h. Videćemo kako će se pokazati ova nova.
IMG_20230817_210501.jpg
 
@Rile zašto ne mogu kod nas da se testiraju sad kad imamo brzu prugu ? Administracija ili ?
 
Na pruzi Bgd-Vrsac postoji inspektor koji proverava rad konduktera.
Inspektor koji prima platu i proverava konduktera koji prima platu a ujedno i mito, dok putnik placa kartu. Pretpostavljam da Inspektor ima nadzornika koji isto tako prima platu, a nadzornik sefa, pa sve tako 20 stepenica hijerarhije do direktora. Posle sto propada preduzece..
 
Inspektor koji prima platu i proverava konduktera koji prima platu a ujedno i mito, dok putnik placa kartu. Pretpostavljam da Inspektor ima nadzornika koji isto tako prima platu, a nadzornik sefa, pa sve tako 20 stepenica hijerarhije do direktora. Posle sto propada preduzece..
ja sam zaista video inspektora. Proverava da li putnici imaju karte i d ali je kondukter validirao iste.
 
Takođe, Vesić je podsetio da se očekuje rekonstrukcija pruge od Beograda do Bara, kao i da je ona jednako važna kao i brza pruga koja se gradi od Beograda do Niša.

- Rekonstruisali smo prugu do Valjeva, a sada nas čeka deonica Valjevo-Vrbnica. Do kraja godine završavamo projekat rekonstrukcije. Tom prugom će se voziti 120 kilometara na sat, naveo je Vesić, i istakao da time pokazujemo koliko je Vladi Srbije važno povezivanje sa Crnom Gorom.

cela vest: https://www.blic.rs/biznis/vesti/srpski-tag-uskoro-i-na-crnogorskim-putevima/xxwj65x
 
Takođe, Vesić je podsetio da se očekuje rekonstrukcija pruge od Beograda do Bara, kao i da je ona jednako važna kao i brza pruga koja se gradi od Beograda do Niša.

- Rekonstruisali smo prugu do Valjeva, a sada nas čeka deonica Valjevo-Vrbnica. Do kraja godine završavamo projekat rekonstrukcije. Tom prugom će se voziti 120 kilometara na sat, naveo je Vesić, i istakao da time pokazujemo koliko je Vladi Srbije važno povezivanje sa Crnom Gorom.

cela vest: https://www.blic.rs/biznis/vesti/srpski-tag-uskoro-i-na-crnogorskim-putevima/xxwj65x

А шта је са Ниш - Димитровград? Вучић је рекао 2021. да ће бити готово 2024. са све електрификацијом и обилазницом око Ниша. Радови нису ни почели, иако је уговор са извођачем радова одавно потписан.
 
Takođe, Vesić je podsetio da se očekuje rekonstrukcija pruge od Beograda do Bara, kao i da je ona jednako važna kao i brza pruga koja se gradi od Beograda do Niša.

Očekujemo, očekujemo pa ajde krenite sa nečim jbt!
On umesto da je sada na terenu između Dimitrovgrada i Niša i da zavrće uši izvođaču i ljudima iz IŽS-a zašto još nisu počeli, on stavlja kamen temeljac na Retail Park i obećava kule i gradove.
Toma Mona je makar bio zanimljiv.🥱

Nekako nađoh ovu retku fotografiju sa radova Međurovo-Brestovac, počeli su i most da prave čak, završiće sve za jedno dve godine taman.😀
Screenshot_20230823_133804_Gallery.jpg
 
@Rile zašto ne mogu kod nas da se testiraju sad kad imamo brzu prugu ? Administracija ili ?
To su posebni testovi koje ne može izvoditi na brzoj prugi jer nema merne opreme. Ispituju se vučne karakteristike, kočenje, energija, vibracije, elektromagnetne smetnje, uređaji za sigurnost signala, ispitivanja ležajeva... Testni centar mora da ima sertifikat prihvaćen od ERA. Imaju ga samo četiri centara u Evropi. Kada su testovi završeni, novi Flirt je usaglašen sa TSI standardom.
 
U ovom postu vam predstavljam moju ideju za red vožnje na zapadnom izlazu iz Beograda nakon izgradnje pruge za EXPO.

Ovaj red vožnje uključuje:

2x IC voza na sat
2x RE voza na sat
2x AeroEkspres voza na sat
2x BGvoza 1 (Batajnica) na sat
2x BGvoza 4 (EXPO) na sat

Napomene:
1) Infrastruktura
Red vožnje je pravljen bez radova na infrastrukturi na delu Beograd Centar - Batajnica i stoga je kapacitet maksimalno iskorišćen. Vremena vožnje su uzeta iz postojećeg RV, a za novu prugu su izračunata i upoređena sa najavama.
2) IC vozovi
Zadržan je postojeći slot za IC voz, a dodat je još jedan 30 minuta nakon njega. Ovaj slot se može koristiti za međunarodne vozove u pravcu Zagreba ili Budimpešte, i/ili za nove linije ka Loznici ili Somboru
3) RE vozovi
RE voz za/iz Suboticu menja slot zbog potrebe preticanja IC voza (koje je najpovoljnije u Novom Sadu kako je ovde i planirano). Stoga RE voz za Suboticu kreće u xx:35 i u Novi Sad stiže koji minut pre IC voza gde ga propušta. Isto je u drugom smeru.
RE voz za Šid se pretpostavlja da će imati značajno veću frekvenciju nakon modernizacije pruge do granice. U kombinaciji sa linijom za Šabac ili Loznicu kao i potencijalno skraćenu varijantu do Sremske Mitrovice možemo očekivati satni takt (verujem da bi se tražnja vrlo brzo stvorila za tako nešto).
Sa obe ove linije dobijamo takt od 30 min od Beograda do Pazove, a ukoliko se linija iz Subotice produži do Pančeva ovo može služiti kao zamena za BGvoz.
4) AeroEkspres (AE)
Uvodi se nova usluga AE koja saobraća na liniji Beograd Centar-Aerodrom sa zaustavljanjem samo na Novom Beogradu. Ova linija ima takt od 30 minuta i zgodne veze (max do 15 min) sa IC vozovima ka severu. Potrebne su 2 garniture u svakom trenutku da saobraćaju.
5) BGvoz
BGvoz je najveća žrtva, zbog nedostatka voznih sredstava i dodatne infrastrukture kako bi preticanje moglo da se izvrši ostaje sa relativno niskim frekvencijama saobraćaja. Planirano je 2 linije:
BGvoz 1 Batajnica - Ovča i
BGvoz 2 Beograd Centar - Expo
Obe linije imaju takt od 30 minuta i usklađene su u redu vožnje kako bi se omogućilo presedanje od 3 minuta od Aerodroma ka gradu i od 5 minuta obrnuto.
Za BGvoz 4 je potrebno 4 garniture u svakom trenutku.
6) Zemun
Ostavljeno je dovoljno prostora za bar 5 vozova po satu od Beograd Centra do Zemuna, ovo nije uneto u tabelu zbog jasnoće čitanja, ali su i ove trase planirane.

Zaključak:
Moguće je isplanirati kršten red vožnje i takav bi iskoristio skoro ceo kapacitet postojeće pruge. Najveći problem je vreme putovanja IC voza koje se posle Novog Beograda značajno smanjuje, a za ostale rangove ostaje relativno visoko. Pa tako imamo situaciju da BGvoz od Novog Beograda do Batajnice dođe za 20ak min, a IC za 9 min. Tih 11 min je u redu vožnje izgubljeno.
Kao prelaznu meru predlažem gradnju još 2 koloseka od Zemun Polja do Batajnice, ovde prostora ima, nema nikakvih tunela i bilo bi izvodljivo da se uradi čak i do 2027 godine. Ovime bi se oslobodio kapacitet i pre svega pružila fleksibilnost u slučaju kašnjenja (RV koji sam izradio je izuzetno osteljiv na kašnjenja).

Dugoročno rešenje jesu 4 koloseka od Beograd Centra do Batajnice, ali i nova pruga Tošin bunar - Aerodrom - Batajnica za sve vozove sem BGvoza. Jedino je potrebno dobro isplanirati denivelaciju kod Tošinog bunara (koja bi bila u tunelu) kao i stanicu Aerodrom kojoj treba dosta prostora za širenje.
Napomena: sivom su označene stanice u kojima taj voz ima bavljenje. Za NBG je ubačeno i vreme dolaska i polaska.

 
Vrh