Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nego kakvi lekovi se koriste u svetu za tzv sunčane krivine
1) Otpuštanje šine je odvrtanje pričvrsnog pribora u određenim klimatskim uslovima kada je temperatura šine srednja za to klimatsko područje +/-2 stepena. Prilikom ponovnog zatezanja, zateže se prvo svaki peti prag, da se iskoristi temperatura, koja se u roku od par sati može promeniti mnogo. Tada se u odnosu na tu pozoiciju postavljaju dilatacije.
2) Dilatacione sprave. Retko sam ih viđao u Srbiji osim na mostovima.
3) Dodatni pribor protiv pomeranja koloseka, koji se ugrađuje pri temperaturi +5 stepeni.
4) Jako je važno da bude dovoljno balasta, tamo gde se balast osipa i ne dopunjava imamo probleme.
5) Mazanje šine belom bojom (već pomenuto).
6) Ignorisati MMF kada je u pitanju savetovanje o reformi železnice. Ne smanjivati broj zaposlenih na održavanju ispod tehnološkog minimuma u odnosu na opremu/tehniku održavanja sa kojom se raspolaže.
 
Nisam znao da su dozvolili prodaju karata za IC u vozu. 703 RSD je karta, ali samo kešem plaćanje.
 
И ја сам видео пре неколико недеља да је тако једна породица са двоје деце купила карте па ми било чудно. Иначе, кондуктер им је рекао да се за децу плаћа пуна цена карте уколико се купује у возу.
Вероватно су схватили да не могу више да изађу на крај са људима који не знају да се карта купује пре уласка у воз. Такве сцене сам гледао три-четири пута.
 
И ја сам видео пре неколико недеља да је тако једна породица са двоје деце купила карте па ми било чудно. Иначе, кондуктер им је рекао да се за децу плаћа пуна цена карте уколико се купује у возу.
Вероватно су схватили да не могу више да изађу на крај са људима који не знају да се карта купује пре уласка у воз. Такве сцене сам гледао три-четири пута.
Nije da ne znaju, mislim ima, ali retkih. Lično sam prisustvovao kada se par putnika dogovoralo među sobom kako da zeznu konduktera jer nisu kupili karte, a da iste ne plate jer im je ta fora prošla već jednom i nisu platili niti kaznu, niti kartu za sledeći polazak. A i kondukteri su popustljivi i često ne naplate kaznu.
 
Bruka i sramota da se još prodaju karte u vozu, čak i u Sokolu. Čuo sam iz prve ruke da i dalje može dogovor sa kondukterom! Bruka, sve otpustiti
Naravno, u regionalnim NS-BG redovna stvar. Tačno znam i koji kondukteri, ne po imenu, ali kada bih ih video znao bih. Samo se pitam da li tu nekad dolazi kontrola, čuo sam da je par puta bila u Sokolu, ali ih nisam nikada video.
 
Завршени су радови на реновирању зграде железничке станице у Шапцу. Поред рушења дозиданих приземних просторија, сређени су кров, столарија и фасада. Верујем да је сређена и унутрашњост мада нисам улазио.
Фасада није урађена оригинално, фале украси, али је пристојније.
Надам се да ће средити у скорије време и широки плато испред станичне зграде, као и тротоаре до саме станице. Овде се виде и сређени паркинг и нови травњак на месту где је било једно дозирано приземно крило.

20230821_190416.jpg
 
Лево. Широк је овај асфалт од станичне зграде до колосека. Мислим да је то последица што је станична зграда оригинално изграђена за пругу узаног колосека ка Бањи Ковиљачи, нормални колосек за Кленак је додат тек након изградње железничког моста 30их година. После рата 50их година укинут је узани колосек. Пруга од тада нове триангле код моста до Бање је проширена.
20230821_190419.jpg

Eво како је то оригинално изгледало када је узани колосек био ближи станичној згради. Штета што није сачуван макар један са неким Ћиром као експонатом. Ја сам као мали увек био љубоморан на Руму што имају парну локомотиву иза станице као експонат :D
1692652055629.png
 
Не знам ко је то... А на фотографији ми делује да је станична зграда предалеко што се и види на фотографији коју је Дошљак поставио.
 
Једно 20 метара има од станичне зграде до првог колосека, па није упао у кадар пошто ми је акценат био на самој згради :D
 
Bruka i sramota da se još prodaju karte u vozu, čak i u Sokolu. Čuo sam iz prve ruke da i dalje može dogovor sa kondukterom! Bruka, sve otpustiti
Prisustvovao u Barskom vozu. Do granice dogovor. Od granice "kolege iz Cg su takodje fleksibilne"

Hajlajt pijana kondukterka i kondukter koji u torbici nosi flašu piva.
 
A sto su oporavili stanicu svaka im čast ako je to isti objekat kao na crnobeloj fotki
 
kao neko ko se bavi grafičkim dizajnom, ovo što rade sa logoima i kolor šemama je jedan od boljih primera amaterizma koji sam video

izbor fontova, njihov odnos sa samim logoom, nepostojanje standarda oko par varijanti (npr. na čelu voza je dovoljan samo logo, slovima su izgubili balans), to što se po svaku cenu lepe za boju zastave (+ što je meni lično nijansa plave na zastavi očajna i sve te imitacije i pokušaji da se preslikaju na razne proizvode budu neuspešne jer se ne ističe i vrlo loše ide zajedno sa takođe lošom nijansom crvene).. meni bi iskreno mnogo lepše izgledalo da su lokomotive jednobojne kada već ne umeju kreativnije da se poigraju sa datim bojama.. recimo, šveđanka mi super izgleda spreda onako crvena, ali čim je vidim bočno plače mi se.. "aerodinamika" kolor šema na nivou mojih crteža aviona kada sam imao 10 godina

te nove lokomotive bi neuporedivo bolje izgledale da su npr. cele teget ili da su cele crvene boje i nikome ne bi pala kruna s glave ako nemaju veze sa nijansama na zastavi

evo primer iz Estonije, em nisu silovali klor šemu svojom trobojkom (koja je meni lično čak i jedna od najlepših zastava) em je dizajn sam po sebi elegantan i sa manje elemenata mnogo dinamičniji nego ovaj bućkuriš ovde, svakako ima taj osećaj kretanja

Stadler_FLIRT_EMU_1330_and_DMU_2235_Tallinn_2015.jpg

дај молим те, причамо о српским железницама, не о неком нормалном предузећу где раде људи који нешто знају и размишљају
 
Za "Sokola" ne znam, ali za Barca je apsolutno sigurno. Treba cimati Vesaru na Twitter-u, njemu je poslednjem u interesu da od "Sokola" ne dobijaju lovu.
 
Bruka i sramota da se još prodaju karte u vozu, čak i u Sokolu. Čuo sam iz prve ruke da i dalje može dogovor sa kondukterom! Bruka, sve otpustiti
Оно што примећујем да се на релацији Београд - Нови Сад знатно смањила таква пракса. Пре пет година су ми кондуктери сами тражили да им дам новац, а да не издају карту (иако сам спремио СРБ плус за куповину карте, а карту нисам могао да купим пре уласка у воз јер благајна не ради). Сада је то врло ретка појава. Путујем десетак пута месечно свим возовима (IC, REx, RE) и видео сам можда два-три пута у регио возовима. Не знам како је на другим пругама.
А карте се продају у возу јер не раде благајне увек у свим станицама. Не исплати се да ради благајна за три путника који уђу увече
у воз у, на пример, Сремским Карловцима.

Можда за почетак слати мејлове или писати на друштвеним мрежама генералном директору Србија воза. Видим да људи често каче његове одговоре са друштвених мрежа. Ако то не упали, онда писати Весићу.
 
Vozeći se skoro svim prugama u SRB, skontao sam da najmanje šverca i kondukterskih tarifa ima u Istočnoj Srbiji, iako se do pre 5-6 godina karta gotovo nije pisala, što je dokaz da se sve može urediti.
Isto Vršac-Beograd ili Sombor-Novi Sad nema tih nečasnih radnji.
Kancer tog problema je bio i ostao Jug Srbije, ali svaki put kada sam se vozio tamo bila je ta kdk tarifa i izluđivalo me.
Večito sa njima je bio neki cirkus, čak je i revizor bio korumprian haha.
 
Bogami ja nijednom nisam dobio kartu na pruzi između Novog Sada i Sombora, a vozio sam se nekoliko puta u poslednjih godinu dana.
 
Na pruzi Bgd-Vrsac postoji inspektor koji proverava rad konduktera.
 
Vrh