Već smo dosta pisali na tu temu, ali ponovićemo se sada..
Što se tiče pruge Požarevac-Majdanpek odrađen je remont đene đene.
Rađen je gornji stroj od Pozarevca do Bratinca, od Bratinca do Zvižda je preskočeno (podbijan i rešetan kolosek samo), jer je tu pruga bila remontovana '91.
I stvarno, do Zvižda to i liči na nešto (Vmax 80 km/h), nakon Zvižda rađen je gornji stroj negde do Blagojevog kamena i tu je prekinuto.
Preskočeni su svi mostovi, stanice, tuneli itd..
S obzirom da je remont užasno izveden južno od Zvižda brzina je stavljena na 50 km/h, a ni sastavi nisu zavareni, od Požarevca do Majdanpeka postoje i nekoliko ograničenih vožnji van ovih laganih.
Infra je krajem 2022. krenula u rešavanje pruge Požarevac-Majdanpek ili možda bolje rečeno pokušala.
Potpisan je ugovor sa ZGOP-om oko preskočenih tunela i to je urađeno u roku, potpisan je ugovor oko zavarivanja sastava i taman kada je izvođač završavao posao naprasno se pokupio i otišao ostavivši dobar deo sastava nezavarenim i nadalje se više ništa nije pročulo.
Šta se desilo ostaje nam da nagađamo, nešto je menjano skoro u tenderskoj dokumentaciji tako da problemi očigledno postoje tu.
Trebao je da se potpiše još jedan ugovor oko izvođenja radova na staničnim kolosecima u Zviždu, Kaoni i Kučevu, materijal je dopremljen, al opet ćorak.
Neko moje nagađanje je da ZGOP prebukiran i da čekaju da se oslobode mašine i radnici kako bi potpisali ugovore ali to je samo moj lični zaključak i verovatno je skoru neka retardirana priča i razlog.
Treba napomenuti da se između Požarevca i Majdanpeka nalazi dobar broj putnih prelaza koji se obezbeđuju po proceduri što dodatno usporava saobraćaj.
Za razliku od pruge Požarevac-Majdanpek prugu Zaječar-Niš ne pogađaju loše izvedeni radovi, već laži političara i ostalih nadležnih.
Kada su radovi krenuli tamo zime 2019. bio je potpisan ugovor samo za deonicu Matejevac-Svrljig, u međuvremenu kasnije je potpisan i za Svrljig-Knjaževac, treći paket radova nikada nije potpisan, a pare koje su bile namenje nestale su *puf*.
Postoji i tabla u stanici Svrljig gde sve jasno piše (čudi me da je nisu kasnije sklonili).
Radovi između Matejevca i Knjaževca su kasnili dosta, ne krivicom izvođača, već IŽS-a, jer nije na vreme dovlačen materijal (kamen, pragovi, šine itd...).
Danas iz baš tih razloga IŽS ovlašćuje izvođača da nabavlja sav materijal osim šina i opet nisu sposobni ni tu jednu stavku na vreme da nabave...
Između Knjaževca i Zaječara su menjani pojedinačno pragovi polovno drvenim sa Koridora i kolosek je rešetan i podbijen, stavljen Vmax 30 km/h i vozi brale.
Na sreću, bilo je samo jedno iskliznuće što i nije tako loše kakva je pruga..
Prošle godine je odrađen remont Crveni Krst-Matejevac za koji i dan danas čekamo podizanje brzine sa 40 na 65 km/h i nadam se da ćemo to dočekati pri novim RV-om.
I eh da, od Crvenog Krsta do Knjaževca je projektovana brzina 65 km/h, neko bi rekao tako malo što i jeste, ali ima razloga i za to.
Pruga ima izuzetno male radijuse koji uslovljavaju takvu brzinu kretanja, nije bilo prostora da se to lako poveća i ostali smo na toliko.
Kada se spusti vozno vreme Crveni Krst-Matejevac voz će prelaziti za isto vreme kao autobus Knjaževac-Niš.
Nažalost, trasa Svrljig-Niš je izuzetno nepovoljnija od drumske, jer kruži oko Niša i to je još jedan hendikep zašto vozovi putuju toliko.
Ove godine radi se na Grljan-Zaječar ; Zaječar-Rasputnica 1 ; Rasputnica-Trnavac, kada se to sredi Grljan-Zaječar će biti 80 km/h npr.
Sledeće godine ako bog da kreće Knjaževac-Grljan i ta saga oko pruge Niš-Zaječar bi trebalo konačno da se završi.
Istupeh ga solidno, ali htedoh da napišem sve crno na belo.
Nisu zbog vrućine (mada je zvezda solidno bila upekla ovde kod nas danas
).
Kolosek je popustio na više mesta zbog neodržavanja i starosti, samo što je sada to bilo u malo ekstremnije primeru.
Nešto mi svakako miriše da će se od narednog RV-a brzina između Bora i Majdanpeka spusti na 40 km/h pa videćemo..