Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pobogu zašto bela šema na Flirtu? Mislio sam da je to zaštitna folija.

Zar nije bilo reči da je to rezervisano za Kissove ili u je u ovoj zemlji nemoguće uraditi bilo kakvu standardizaciju?
Жешћи промашај, после пуног поготка са шемом за прву туру ФЛИРТа која добро стоји и на локомотивама. Плус, погледајте Вектроне како пролазе са белом бојом.
 
Stigao u depo :
IMG-49b7f4bb1a09985804f8018e977a48fc-V.jpg
 
Ова шема припрема гледаоца да је следећа куповина Штадлер Смајл? или је превара да се исити глдао обмане да је ово Смајл:LOL:
 
Ова шема припрема гледаоца да је следећа куповина Штадлер Смајл? или је превара да се исити глдао обмане да је ово Смајл:LOL:
Običan gledaoc nema blage veze šta je to SMILE. I dalje ljudi iz provincije kada vide Flirt na Prokopu pitaju da li je to taj SOKO.
 
Trenutno je vanredna situacija između Zaječara i Požarevca sa laganim vožnjama.
Najgore je ipak između Bora i Majdanpeka gde imamo 10 laganih vožnji u ukupnoj dužinu od oko 20 km.
ZOP se bori koliko može, ali slabo se tu šta može mnogo učiniti..
Screenshot_20230817_184739_Facebook.jpg


S obzirom da je Vmax između Majdanpeka i Bora 60 km/h, a da se u ovoj situaciji kombinovano sa ograničenim i laganim vožnjama vozi na 80% deonice manje od toga pogođeni su najpre putnički vozovi i kašnjenje ovih vozova je od 10 do 30 minuta.
U principu vozovi iz pravca Zaječara do Bora idu na vreme, posle Bora skupljaju kašnjenje, tako da iz Majdanpeka uvek po pravilu dosta kasne ka Zaječaru.
Screenshot_20230817_185650_Chrome.jpg


Šta je dodatni problem?
Dodatni problem je u tome što kada voz 2761 kasni u dolasku 12:01 u stanicu Zaječar blokira voz 2772 za Negotin da krene na vreme u 12:05.
U slučaju kašnjenja voza 2761 više od 20 minuta blokira i polazak voza 2743 za Niš zbog davanja veze između 2761-->2743.
Kasniji polazak voza 2743 uzrokuje kašnjenje koje se prenosi na voz 2742 iz Niša koji čeka 2743 u Minićevu na ukrštavanje.
I tako nastaje čitavi domino efekat zbog jedne šugave deonice.
 
Trenutno je vanredna situacija između Zaječara i Požarevca sa laganim vožnjama.
Najgore je ipak između Bora i Majdanpeka gde imamo 10 laganih vožnji u ukupnoj dužinu od oko 20 km.
ZOP se bori koliko može, ali slabo se tu šta može mnogo učiniti..
Pogledajte prilog 170574

S obzirom da je Vmax između Majdanpeka i Bora 60 km/h, a da se u ovoj situaciji kombinovano sa ograničenim i laganim vožnjama vozi na 80% deonice manje od toga pogođeni su najpre putnički vozovi i kašnjenje ovih vozova je od 10 do 30 minuta.
U principu vozovi iz pravca Zaječara do Bora idu na vreme, posle Bora skupljaju kašnjenje, tako da iz Majdanpeka uvek po pravilu dosta kasne ka Zaječaru.
Pogledajte prilog 170573

Šta je dodatni problem?
Dodatni problem je u tome što kada voz 2761 kasni u dolasku 12:01 u stanicu Zaječar blokira voz 2772 za Negotin da krene na vreme u 12:05.
U slučaju kašnjenja voza 2761 više od 20 minuta blokira i polazak voza 2743 za Niš zbog davanja veze između 2761-->2743.
Kasniji polazak voza 2743 uzrokuje kašnjenje koje se prenosi na voz 2742 iz Niša koji čeka 2743 u Minićevu na ukrštavanje.
I tako nastaje čitavi domino efekat zbog jedne šugave deonice.

Zar pruga od Pozarevca do Majdanpeka nije rekonstruisana??? Otkud tu lagane voznje.....
Sta se zapravo desava sa tim nasim rekonstrukcijama koje radi Infrastruktura u sopstvenoj reziji, moze neko strucan da mi objasni??? Rekonstruisana je pruga od Nisa do Zajecara pa cujem da voz i dalje mili i da brzina nije ni priblizno projektovanim brzinama.
 
Jesu li lagane vožnje zbog vrućine ili? Danas nema ni 30 stepeni
 
Već smo dosta pisali na tu temu, ali ponovićemo se sada..

Što se tiče pruge Požarevac-Majdanpek odrađen je remont đene đene.
Rađen je gornji stroj od Pozarevca do Bratinca, od Bratinca do Zvižda je preskočeno (podbijan i rešetan kolosek samo), jer je tu pruga bila remontovana '91.
I stvarno, do Zvižda to i liči na nešto (Vmax 80 km/h), nakon Zvižda rađen je gornji stroj negde do Blagojevog kamena i tu je prekinuto.
Preskočeni su svi mostovi, stanice, tuneli itd..
S obzirom da je remont užasno izveden južno od Zvižda brzina je stavljena na 50 km/h, a ni sastavi nisu zavareni, od Požarevca do Majdanpeka postoje i nekoliko ograničenih vožnji van ovih laganih.
Infra je krajem 2022. krenula u rešavanje pruge Požarevac-Majdanpek ili možda bolje rečeno pokušala.
Potpisan je ugovor sa ZGOP-om oko preskočenih tunela i to je urađeno u roku, potpisan je ugovor oko zavarivanja sastava i taman kada je izvođač završavao posao naprasno se pokupio i otišao ostavivši dobar deo sastava nezavarenim i nadalje se više ništa nije pročulo.
Šta se desilo ostaje nam da nagađamo, nešto je menjano skoro u tenderskoj dokumentaciji tako da problemi očigledno postoje tu.
Trebao je da se potpiše još jedan ugovor oko izvođenja radova na staničnim kolosecima u Zviždu, Kaoni i Kučevu, materijal je dopremljen, al opet ćorak.
Neko moje nagađanje je da ZGOP prebukiran i da čekaju da se oslobode mašine i radnici kako bi potpisali ugovore ali to je samo moj lični zaključak i verovatno je skoru neka retardirana priča i razlog.
Treba napomenuti da se između Požarevca i Majdanpeka nalazi dobar broj putnih prelaza koji se obezbeđuju po proceduri što dodatno usporava saobraćaj.

Za razliku od pruge Požarevac-Majdanpek prugu Zaječar-Niš ne pogađaju loše izvedeni radovi, već laži političara i ostalih nadležnih.
Kada su radovi krenuli tamo zime 2019. bio je potpisan ugovor samo za deonicu Matejevac-Svrljig, u međuvremenu kasnije je potpisan i za Svrljig-Knjaževac, treći paket radova nikada nije potpisan, a pare koje su bile namenje nestale su *puf*.
Postoji i tabla u stanici Svrljig gde sve jasno piše (čudi me da je nisu kasnije sklonili).
Radovi između Matejevca i Knjaževca su kasnili dosta, ne krivicom izvođača, već IŽS-a, jer nije na vreme dovlačen materijal (kamen, pragovi, šine itd...).
Danas iz baš tih razloga IŽS ovlašćuje izvođača da nabavlja sav materijal osim šina i opet nisu sposobni ni tu jednu stavku na vreme da nabave...
Između Knjaževca i Zaječara su menjani pojedinačno pragovi polovno drvenim sa Koridora i kolosek je rešetan i podbijen, stavljen Vmax 30 km/h i vozi brale.
Na sreću, bilo je samo jedno iskliznuće što i nije tako loše kakva je pruga..
Prošle godine je odrađen remont Crveni Krst-Matejevac za koji i dan danas čekamo podizanje brzine sa 40 na 65 km/h i nadam se da ćemo to dočekati pri novim RV-om.
I eh da, od Crvenog Krsta do Knjaževca je projektovana brzina 65 km/h, neko bi rekao tako malo što i jeste, ali ima razloga i za to.
Pruga ima izuzetno male radijuse koji uslovljavaju takvu brzinu kretanja, nije bilo prostora da se to lako poveća i ostali smo na toliko.
Kada se spusti vozno vreme Crveni Krst-Matejevac voz će prelaziti za isto vreme kao autobus Knjaževac-Niš.
Nažalost, trasa Svrljig-Niš je izuzetno nepovoljnija od drumske, jer kruži oko Niša i to je još jedan hendikep zašto vozovi putuju toliko.

Ove godine radi se na Grljan-Zaječar ; Zaječar-Rasputnica 1 ; Rasputnica-Trnavac, kada se to sredi Grljan-Zaječar će biti 80 km/h npr.
Sledeće godine ako bog da kreće Knjaževac-Grljan i ta saga oko pruge Niš-Zaječar bi trebalo konačno da se završi.

Istupeh ga solidno, ali htedoh da napišem sve crno na belo.🙂


Jesu li lagane vožnje zbog vrućine ili? Danas nema ni 30 stepeni

Nisu zbog vrućine (mada je zvezda solidno bila upekla ovde kod nas danas😁).
Kolosek je popustio na više mesta zbog neodržavanja i starosti, samo što je sada to bilo u malo ekstremnije primeru.
Nešto mi svakako miriše da će se od narednog RV-a brzina između Bora i Majdanpeka spusti na 40 km/h pa videćemo..🙃
 
kao neko ko se bavi grafičkim dizajnom, ovo što rade sa logoima i kolor šemama je jedan od boljih primera amaterizma koji sam video

izbor fontova, njihov odnos sa samim logoom, nepostojanje standarda oko par varijanti (npr. na čelu voza je dovoljan samo logo, slovima su izgubili balans), to što se po svaku cenu lepe za boju zastave (+ što je meni lično nijansa plave na zastavi očajna i sve te imitacije i pokušaji da se preslikaju na razne proizvode budu neuspešne jer se ne ističe i vrlo loše ide zajedno sa takođe lošom nijansom crvene).. meni bi iskreno mnogo lepše izgledalo da su lokomotive jednobojne kada već ne umeju kreativnije da se poigraju sa datim bojama.. recimo, šveđanka mi super izgleda spreda onako crvena, ali čim je vidim bočno plače mi se.. "aerodinamika" kolor šema na nivou mojih crteža aviona kada sam imao 10 godina

te nove lokomotive bi neuporedivo bolje izgledale da su npr. cele teget ili da su cele crvene boje i nikome ne bi pala kruna s glave ako nemaju veze sa nijansama na zastavi

evo primer iz Estonije, em nisu silovali klor šemu svojom trobojkom (koja je meni lično čak i jedna od najlepših zastava) em je dizajn sam po sebi elegantan i sa manje elemenata mnogo dinamičniji nego ovaj bućkuriš ovde, svakako ima taj osećaj kretanja

Stadler_FLIRT_EMU_1330_and_DMU_2235_Tallinn_2015.jpg
 
Zapravo farbanje je prikazano i na amblemu, meni je zanimljivo
Da, samo što logo ima "white space", a ne bele linije koje su prikazane kao kolor šema na vozu. Trebalo je crveno da ide do vrha prozora, plavo kao što je sada, i sve ispod prozora sivo - e to bi onda bio logo.
 
kao neko ko se bavi grafičkim dizajnom, ovo što rade sa logoima i kolor šemama je jedan od boljih primera amaterizma koji sam video

izbor fontova, njihov odnos sa samim logoom, nepostojanje standarda oko par varijanti (npr. na čelu voza je dovoljan samo logo, slovima su izgubili balans), to što se po svaku cenu lepe za boju zastave (+ što je meni lično nijansa plave na zastavi očajna i sve te imitacije i pokušaji da se preslikaju na razne proizvode budu neuspešne jer se ne ističe i vrlo loše ide zajedno sa takođe lošom nijansom crvene).. meni bi iskreno mnogo lepše izgledalo da su lokomotive jednobojne kada već ne umeju kreativnije da se poigraju sa datim bojama.. recimo, šveđanka mi super izgleda spreda onako crvena, ali čim je vidim bočno plače mi se.. "aerodinamika" kolor šema na nivou mojih crteža aviona kada sam imao 10 godina

te nove lokomotive bi neuporedivo bolje izgledale da su npr. cele teget ili da su cele crvene boje i nikome ne bi pala kruna s glave ako nemaju veze sa nijansama na zastavi

evo primer iz Estonije, em nisu silovali klor šemu svojom trobojkom (koja je meni lično čak i jedna od najlepših zastava) em je dizajn sam po sebi elegantan i sa manje elemenata mnogo dinamičniji nego ovaj bućkuriš ovde, svakako ima taj osećaj kretanja

Stadler_FLIRT_EMU_1330_and_DMU_2235_Tallinn_2015.jpg
Sta znam meni lepsi ovaj nas sto je stigao, ova kolor sema mi vise lici na neki tramvaj. No to je stvar ukusa.
 
Решење јесте крајње аматерско, као и цео визуелни идентитет Србија воза, или уопште идентитет предузећа почевши од самог имена.
 
Već smo dosta pisali na tu temu, ali ponovićemo se sada..

Što se tiče pruge Požarevac-Majdanpek odrađen je remont đene đene.
Rađen je gornji stroj od Pozarevca do Bratinca, od Bratinca do Zvižda je preskočeno (podbijan i rešetan kolosek samo), jer je tu pruga bila remontovana '91.
I stvarno, do Zvižda to i liči na nešto (Vmax 80 km/h), nakon Zvižda rađen je gornji stroj negde do Blagojevog kamena i tu je prekinuto.
Preskočeni su svi mostovi, stanice, tuneli itd..
S obzirom da je remont užasno izveden južno od Zvižda brzina je stavljena na 50 km/h, a ni sastavi nisu zavareni, od Požarevca do Majdanpeka postoje i nekoliko ograničenih vožnji van ovih laganih.
Infra je krajem 2022. krenula u rešavanje pruge Požarevac-Majdanpek ili možda bolje rečeno pokušala.
Potpisan je ugovor sa ZGOP-om oko preskočenih tunela i to je urađeno u roku, potpisan je ugovor oko zavarivanja sastava i taman kada je izvođač završavao posao naprasno se pokupio i otišao ostavivši dobar deo sastava nezavarenim i nadalje se više ništa nije pročulo.
Šta se desilo ostaje nam da nagađamo, nešto je menjano skoro u tenderskoj dokumentaciji tako da problemi očigledno postoje tu.
Trebao je da se potpiše još jedan ugovor oko izvođenja radova na staničnim kolosecima u Zviždu, Kaoni i Kučevu, materijal je dopremljen, al opet ćorak.
Neko moje nagađanje je da ZGOP prebukiran i da čekaju da se oslobode mašine i radnici kako bi potpisali ugovore ali to je samo moj lični zaključak i verovatno je skoru neka retardirana priča i razlog.
Treba napomenuti da se između Požarevca i Majdanpeka nalazi dobar broj putnih prelaza koji se obezbeđuju po proceduri što dodatno usporava saobraćaj.

Za razliku od pruge Požarevac-Majdanpek prugu Zaječar-Niš ne pogađaju loše izvedeni radovi, već laži političara i ostalih nadležnih.
Kada su radovi krenuli tamo zime 2019. bio je potpisan ugovor samo za deonicu Matejevac-Svrljig, u međuvremenu kasnije je potpisan i za Svrljig-Knjaževac, treći paket radova nikada nije potpisan, a pare koje su bile namenje nestale su *puf*.
Postoji i tabla u stanici Svrljig gde sve jasno piše (čudi me da je nisu kasnije sklonili).
Radovi između Matejevca i Knjaževca su kasnili dosta, ne krivicom izvođača, već IŽS-a, jer nije na vreme dovlačen materijal (kamen, pragovi, šine itd...).
Danas iz baš tih razloga IŽS ovlašćuje izvođača da nabavlja sav materijal osim šina i opet nisu sposobni ni tu jednu stavku na vreme da nabave...
Između Knjaževca i Zaječara su menjani pojedinačno pragovi polovno drvenim sa Koridora i kolosek je rešetan i podbijen, stavljen Vmax 30 km/h i vozi brale.
Na sreću, bilo je samo jedno iskliznuće što i nije tako loše kakva je pruga..
Prošle godine je odrađen remont Crveni Krst-Matejevac za koji i dan danas čekamo podizanje brzine sa 40 na 65 km/h i nadam se da ćemo to dočekati pri novim RV-om.
I eh da, od Crvenog Krsta do Knjaževca je projektovana brzina 65 km/h, neko bi rekao tako malo što i jeste, ali ima razloga i za to.
Pruga ima izuzetno male radijuse koji uslovljavaju takvu brzinu kretanja, nije bilo prostora da se to lako poveća i ostali smo na toliko.
Kada se spusti vozno vreme Crveni Krst-Matejevac voz će prelaziti za isto vreme kao autobus Knjaževac-Niš.
Nažalost, trasa Svrljig-Niš je izuzetno nepovoljnija od drumske, jer kruži oko Niša i to je još jedan hendikep zašto vozovi putuju toliko.

Ove godine radi se na Grljan-Zaječar ; Zaječar-Rasputnica 1 ; Rasputnica-Trnavac, kada se to sredi Grljan-Zaječar će biti 80 km/h npr.
Sledeće godine ako bog da kreće Knjaževac-Grljan i ta saga oko pruge Niš-Zaječar bi trebalo konačno da se završi.

Istupeh ga solidno, ali htedoh da napišem sve crno na belo.🙂




Nisu zbog vrućine (mada je zvezda solidno bila upekla ovde kod nas danas😁).
Kolosek je popustio na više mesta zbog neodržavanja i starosti, samo što je sada to bilo u malo ekstremnije primeru.
Nešto mi svakako miriše da će se od narednog RV-a brzina između Bora i Majdanpeka spusti na 40 km/h pa videćemo..🙃


Znaci sve u svemu opsta papazjanija. Zalosno da to preduzece koje treba da bude osnova obnove nasih zeleznica funkcionise tako lose. Sto je fora ne treba te regionalne pruge da budu 120km/h, tu se i sa 60 postaje konkurentan autobusu, ali nazalost i tih 60 je misaona imenica. Secam se nekada davno od Prokuplja do Nisa se stizalo brze nego autobusom iako pruga ide "obilazno" preko Doljevca i do Doljevca se nije prelazilo 50km/h. Pa opet brze nego bus.

Sada vise i nemamo prugu :oops: Poceli su da rade onu deonicu koju je 2021 dobio cuveni Bauvezen, skinuli sine i pragove i otisli. Sada to rade, ali ne smem ni da zamislim sta sa ostatkom pruge. Tu nema vise kolosecne resetke ni tucanika, koliko sam cuo vise nije moguce ni pojedinacno zameniti pragove jer kolosecna resetka tone.... a oni kao planiraju da poprave te dve deonice i da puste prugu. :D
 
Vrh