Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Fali im što su najneudobnija od svih vozova u SV. Jesi li putovao Flirtom 7 sati? Koristimo prigradske kompozicije preduga putovanja


Dosta putnika putuje samo na određenoj deonici npr. Beograd-Valjevo, Valjevo-Užice itd. Leđa stradaju samo onima koji putuju celu relaciju.



Jeste, problem je. Ćirilizatori dosadili ste više.
 
Има и верзија са више врата. ФЛИРТ по акрониму јесте приградски воз. Ок до Ваљева, НС, Панчева, Јагодине, Шида. Није погодан за путовања до Пријепоља, Ниша, Прешева.
 
Koliko po obliku mogu zaključiti radi se o ovim sedištima 2 klase. Naravno u našem FLIRT-u su drugačije presvučena.
-2021-12-14_Interior_of_a_British_Rail_Class_755_(406)_train,_Norfolk.jpeg
 
Kada smo vec pominjali jos uvek hipotetickog ,,Kineza" EMV setio sam se vec postojeceg ,,Kineza" elektrolokomotive.

"Kinez" lokomotive, serija 463, su vec 6 godina u sluzbi TENT-ove zeleznice, a jako je malo podataka o ovoj seriji.
Moze li se saznati kako se pokazala u eksploataciji?
U prvom periodu kada je stigla cuo sam dosta pohvala na njen racun (snaga, pouzdanost,....).

Kakav je presek stanja nakon 6 godina?

Kada je stigla ova serija lokomotive bilo je reci da bi trebalo da se testira na barskoj pruzi, jer bi po parametrima snage i adhezije trebalo da odgovara ovoj tehnicki specificnoj i zahtevnoj pruzi.

Da li je izvrseno testiranje na barskoj pruzi?

Lokomotiva serije 463 - TENT
Slika: M. Zarkovic
1691096047147.png
 
Zašto su ga ovako drugačije farbali sa druge strane, mnogo mi se više dopada primer sa prve fotografije.

Još malo pa gotovo...
Ovaj logo napred je ispao užasno, trebali su da stave samo ove crte "vozića" bez naziva preduzeća..

Foto: Petar Barna

Pogledajte prilog 168821

Još da vidimo kako izgleda unutrašnjost... Zanimljivo da se kolor šema razlikuje na strani gde su vrata upravljačnice u odnosu na stranu gde vrata nema.
Izvor: instagram/192_rs
Pogledajte prilog 169016
 
Мени је глупо што нови ФЛИРТови уопште има нову шему фарбања кад се иде ка некој врсти унификације са шемом првих ФЛИРТова која је примењена и на неким 441 и 461.
 
Gde će se tačno nalaziti ova nova stanica Rumenka? Hoće li biti negde izvan naselja, kao Beška i Vrbas-Nova ?
Налазиће се изван насеља и користиће само у саобраћајне сврхе, не и за пријем и отпрему путника. У суштини ће бити распутница јер ће се у њу уливати тј. одвајати колосеци за теретне возове из/ка Нови Сад ранжирној.
 
Zašto su ga ovako drugačije farbali sa druge strane, mnogo mi se više dopada primer sa prve fotografije.
Samo nagađam da je zbog toga kako bi vrata upravljačnice bila jednobojna. Kada bi se koristio šablon sa druge strane, vrata bi bila dvobojna, crveno/bela. To kažem jer sam na garniturama koje već saobraćaju viđao skroz crvena vrata upravljačnice, bez plavog dela koji bi trebao da se nalazi tu, pa se narušava šablon kolor šeme. Predpostavljam da su menjana ili popravljana pa su ofarbana samo u crvenu. U normalnim železničkim upravama ovo što sam rekao bilo bi bizarno, ali obzirom na stanje kod nas, ne bi me čudilo da su i o tome razmišljali.
Evo primera kako to izgleda, sa napomenom da je na ovoj slici garnitura bila nova, u procesu proizvodnje, pa su vrata još uvek bila skroz crvena.
wHuktkpTURBXy84NmI3NjU5MzUyZDlmZjJlOWUxYThlYzdhM2IxNjEzYi5qcGeRkwLNBRQA.jpeg
 
Šta predstavlja ovaj znak S 110 i S iza njega?
Fotografija je sa prvog perona stanice Sremski Karlovci. Na drugom peronu ima na obe strane perona, a na prvom samo kada se gleda ka Novom Sadu, tj. suprotno od smera kretanja voza.

Da se nadovežem, FLIRT koji je sada na 2411 ima plavi donji deo vrata upravljačnice, ali je udubljenje za ručku crveno pa opet kvari dizajn.
20230804_113301.jpg
 
Kada smo vec pominjali jos uvek hipotetickog ,,Kineza" EMV setio sam se vec postojeceg ,,Kineza" elektrolokomotive.

"Kinez" lokomotive, serija 463, su vec 6 godina u sluzbi TENT-ove zeleznice, a jako je malo podataka o ovoj seriji.
Moze li se saznati kako se pokazala u eksploataciji?
U prvom periodu kada je stigla cuo sam dosta pohvala na njen racun (snaga, pouzdanost,....).

Kakav je presek stanja nakon 6 godina?

Kada je stigla ova serija lokomotive bilo je reci da bi trebalo da se testira na barskoj pruzi, jer bi po parametrima snage i adhezije trebalo da odgovara ovoj tehnicki specificnoj i zahtevnoj pruzi.

Da li je izvrseno testiranje na barskoj pruzi?

Lokomotiva serije 463 - TENT
Slika: M. Zarkovic
Pogledajte prilog 169027
Ona je već krštena sa "Kineskinja" tako da je to usvojeno.
Što se tiče kvaliteta u eksploataciji?
Dovoljno je reći da su blizu 1M pređenih kilometara i da su radile svo ovo vreme bez defekta. Bukvalno bez defekta!!!
Što se tiče njenog testiranja na Barskoj pruzi...
Ja prvi put čujem za tako nešto. Ona nije izlazila van pruga koje koristi železnički prevoz TENT.
 
Plus se piše dobro došli ‒ odvojeno. Stravično da jedna državna firma nema para da plati lektora ili pogleda, u najgorem slučaju, Instagram-profil Dnevna doza pravopisa.
Krenuh da pisem da se dobro dosli pise odvojeno, jer sam procitao da si napisao da se pise spojeno, e boze i sad ne mogu da obrisem komentar
Ali ajde nema veze da edukujemo:
Dobro dosli u nasu luksuznu zeleznicku stanicu
Dobrodosli su nam ovi flirt vozovi (pridev)
 
Zapravo je gramaticki tacno, pise se Dobro dosli, jer te neko pozdravlja i zeli ti DOBRODOSLICU. Dobrodosli je pridev. primer: Dobrodosli su nam Flirt vozovi.
Tako da nemoj da pljujes kada je strana firma pismenija od tebe samoga :D
Je li ja mašim neku tvoju poentu ili je ovo samo neko začkivanje radi začikavanja? Ako želiš nekome ko ulazi u voz dobrodošlicu, treba da stoji dobro došli. Nigde na displeju nećeš napisati to što si ti rekao jer apsolutno nema potrebe, a ni smisla. U krajnjem slučaju, adresa je rečnik Matice srpske iz 2017. godine za sve nedoumice.

U nuždi, ovaj sajt povremeno nudi fina rešenja: https://kakosepise.com/rec/dobro-dosli-ili-dobrodosli/

Ovo drugo ne bih da komentarišem.
 
Ne znam šta da kažem. Izmenja čovek svoj post evo 5. put, a ispostavilo se da nije ni inicijalni pročitao kako treba. :rolleyes:
 
Ona je već krštena sa "Kineskinja" tako da je to usvojeno.
Što se tiče kvaliteta u eksploataciji?
Dovoljno je reći da su blizu 1M pređenih kilometara i da su radile svo ovo vreme bez defekta. Bukvalno bez defekta!!!
Što se tiče njenog testiranja na Barskoj pruzi...
Ja prvi put čujem za tako nešto. Ona nije izlazila van pruga koje koristi železnički prevoz TENT.

Hvala na odgovoru. Odlično! Drago mi je što ovo čujem.

I sada šta reći kada se uporede sa Vektronima Karga, koji su kraće u eksploataciji, a imobilizacija ogromna.
Naravno da je do održavanja ali ipak da se čovek začudi. Ove ,,Kineskinje" su bile u nabavci valjda oko duplo jeftinije od Vektrona.
Verujem da bi ovaj tip lokomotiva odgovarao i Kargu.


Davno sam čuo, negde kada su došle ,,Kineskinje" da su ih planirali za testiranje na Barskoj pruzi, da se u praksi proveri da li bi mogle biti naslednik Rumunki. Kako zbog velike snage od 7MW, tako i zato što je šestoosovinska, sa dobrom adhezijom, manjim osovinskim opterećenjem od 20t, a pri tome ima valjda i rekuperaciju, pa vraća struju u mrežu.
 
Još da vidimo kako izgleda unutrašnjost... Zanimljivo da se kolor šema razlikuje na strani gde su vrata upravljačnice u odnosu na stranu gde vrata nema.
Izvor: instagram/192_rs
Pogledajte prilog 169016
Ne samo da se razlikuje nego skroz remeti koncept kolor seme gde oblik crvene povrsine vise ne prati oblik logoa i prelazi preko plave povrsine. Ako su vec operisani od bilo kakvog osecaja za lepo i dizajn, mogli su kao sokola da prekopiraju od SBB-a semu i malo promene boje i to je to, a ne da pokusavaju kao sami nesto da prave, a na kraju ni to ne uspeju da isprate...
 
Nije još uvek.. od Orlovat glavne do Orlovat stajališta osim par zamenjenih pragova nije ništa rađeno..

Nije završeno, jer nije bilo ni predviđeno da se radi..
Rađeno je 24,5 kilometara pruge na ojačanju elemenata gornjeg stroja između službenih mesta Orlovat Glavna-Titel, a taj posao je izveden u roku od strane izvođača ZGOP, mislim da je brzina ostala loša samo na Titelskom mostu (20 km/h).
Stanica Orlovat i krak rasputnice (kao i cela rasputnica) ka Orlovat stajalištu mora da se radi izdvojenom rekonstrukcijom, sada trenutno se radi između Lukićeva i Orlovata, a plan je da se se sve spoji od Orlovata do Kumana u nekom budućem periodu.
Od Kumana do Banatskog Miloševa je već rađeno solidno ojačenje gornjeg stroja, tako da kada se spoji Lukićevo-Kumane u teoriji imaćemo dobru prugu od Orlovata do Kikinde, samo će proći dosta vremena.. (da se raspišu tenderi za po svaku deonicu, urade projekti i krene u realizaciju itd..)

Infra je promenila taktiku na regionalnim i magistralnim prugama, sada se ne rade veliki komadi sa totalnim zatvorima, već deonice od po 20-30km sa delimičnim zatvorom za teretni saobraćaj i potpunom obustavom za putnički saobraćaj gde Srbija Voz sam procenjuje da li će organizovati zamenski prevoz (u prevodu ako ih neko stisne.)
S obzirom da rade ovako, to mi govori da od one famozne modernizacije i elektrifikacije sa sve brzinom od 120 km/h na pravcu Pančevo-Zrenjanin-Subotica nema ništa ili da barem neće skoro.

Što se tiče putničkog saobraćaja postoji plan da se iz Novog Sada do Orlovata Stajalište puste RE vozovi gde bi bila veza sa vozovima Zrenjanin-Beograd Centar, ali to su samo planovi, jer je realizacija pod znakom pitanja zbog nedostatka DMV-a i osoblja, a i teretni saobraćaj je i dalje pod jakim intezitetom
 
U svakom slucaju, jedan od vecih benefita izgradnje brze pruge, jeste cinjenica da ,,Banatska magistrala" (Beograd - Pancevo - Zrenjanin - Senta - Subotica) sa krakom Novi Sad - Olovat dobija ulogu rezervnog obilaznog i paralelnog alternativnog teretnog pravca izmedju Beograda i Subotice.
Mislim da se sada vec moze reci da je ova uloga bajpas pravca, banatskoj magistrali sasvim sigurno obezbedila buducnost i u najmanju ruku pristojno odrzavanje za teretni saobracaj.

Nadam se da ce isto vaziti i za ,,Istocnu/Timocku magistralu" (Mala Krsna - Pozarevac - Bor - Zajecar - Nis) kao bajpas pravca buduce brze pruge izmedju Beograda i Nisa.
 
Vrh