Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Evo za @Bora80 red vožnje 10/11, da potkrepim tvrdnju

Lovcen je 434/435
Suboticki 436/437

E, te godine je postojao hibrid dnevnih vozova cele godine je dnevni voz isao iz Beograda u vreme Tare, a nazad u vreme Poslovnog, dok je sezonac isao iz Beograda u vreme poslovnog, a nazad u vreme Tare, tako da je celogodosnji bio 431/432, a sezonac 1130/1133. Mada, ne secam se dobro, moguce da sezonac te godine nije ni isao iako je stajao u RV. Svakako, secam se da kada su crnogorci modernizovali 10 vagona (ugradili klimu), da je poslovni isao cele godine sa novim CG vagonima kao broj 432/433, a Tara kao broj 430/431 sa nasim vagonima.

20230623_124406.jpg


А ево и видео пословног 432/433 у сред зиме једног члана форума, да додатно поткрепим тврдњу:

 
Па на бизнис модел сам и мислио, не на пробу вагона. Каква проба бизнис модела који постоји већ деценијама на железници? Дај, немој се шалити.
Pa valjda i treba ispitati biznis model i pronaći šta najbolje funkcioniše. Godinama taj vagon ne ide i ne funkcioniše. Naravno da ga treba aktivirati što da se nešto dodatno zaradi, što da se ponudi bolja usluga, što da se pripremi model za Budimpeštu.

Inače na temi Aerodrom imate analizu pruge do Aerodroma i moguih rešenja.
 
Pa valjda i treba ispitati biznis model i pronaći šta najbolje funkcioniše. Godinama taj vagon ne ide i ne funkcioniše. Naravno da ga treba aktivirati što da se nešto dodatno zaradi, što da se ponudi bolja usluga, što da se pripremi model za Budimpeštu.

Inače na temi Aerodrom imate analizu pruge do Aerodroma i moguih rešenja.

Је л' се испитивао бизнис модел за Сокола? Није. Ма нека распишу тендер за израду студије бизнис модела за вагон ресторан који ће саобраћати 60 дана у години. Лопине и неспособњаковићи. Како им раније није требао бизнис модел? Нек ангажују исте ове што раде на Соколу, цене су сасвим ок, исто примене и овде и то је то...
 
Ne moraju da se cimaju sa "biznis" planom za šank, dovoljno je da ga zakače i ubace piće po pristupačnim cenama.

Ako im je i to preteško, mogu da konsultuju lika koji tegli ručni frižider po vozu i dere se "hladno pivo, sokovi", verujem da ima odličnu studiju isplativosti prodaje napitaka u vozu za Bar.
 
Ne moraju da se cimaju sa "biznis" planom za šank, dovoljno je da ga zakače i ubace piće po pristupačnim cenama.

Ako im je i to preteško, mogu da konsultuju lika koji tegli ručni frižider po vozu i dere se "hladno pivo, sokovi", verujem da ima odličnu studiju isplativosti prodaje napitaka u vozu za Bar.

Ахаааа, сад сам схватио. Србија воз се уствари плаши конкуренције... :ROFLMAO:
 
Mislim menu je prvom nelogično da se "ispituje" bife na jednoj liniji da bi se taj "studija" posle iskoristila na potpuno drugoj liniji, na brzoj pruzi ka EU. Mogu da ga ubace i za Zaječar, možda će im valjati i ta statistika za brzu prugu.

A sa druge strane, zašto ne kupimo neka nova kola za brzu, kad već sve ide od nule. I baš im zafalio taj stari bife koji bi realno trebao da bude na Barcu.
 
Poslednja izmena:
На крају можда углаве некако аутомате за сокове и грицкалице у постојеће вагоне.
 
Pozdrav,

Soko iz NS-@ sa polaskom u 13h kasnio je danas 10min, kako je proleteo Bešku zaveo je naglo kočenje sa 200 do 0, 'ugasio' se i tako stajao u kukuruzu 10min...onda nastavio sa 140-160-120...ima li neko info šta se dogodilo?

Pozdrav,
Petar
 
Pozdrav,

Soko iz NS-@ sa polaskom u 13h kasnio je danas 10min, kako je proleteo Bešku zaveo je naglo kočenje sa 200 do 0, 'ugasio' se i tako stajao u kukuruzu 10min...onda nastavio sa 140-160-120...ima li neko info šta se dogodilo?

Pozdrav,
Petar
Verovatno problem sa ETCS-om. Ništa strašno. Prolazna stvar. Dešava se.
 
@Gruber kako izgleda naglo kočenje pri 200 u vozu? Najviše što sam doživeo je na 60 kad pijani Crnogorci povuku kočnicu :)
 
Mada sam već bio pisao da planiram da napravim reportažu oko radova na ojačanju elemanata gornjeg stroja na delu pruge Knjaževac-Zaječar od Grljana do Zaječara, moje obaveze, loše vremenske prilike su odložile te planove.
Da ne bih gubio vremena evo čisto malo "update" oko trenutnih radova.

Trenutno se radi solidno, položeno je oko 70% koloseka na toj deonici, završeno kompletno možda oko 20% deonice, a sami radovi su ušli u gradsko područje Zaječara.
Kao što sam bio pisao rok da se sve završi do 22. Juna nije bio realan, sada je sve produženo do 20. Jula i mislim da će se radovi do tada okončati.
Takođe, vremenske prilike nisu bile naklonjene radnicima, prvo velike padavine pa sada ogromne vrućine te nisu mogle da se rade mnoge pozicije.
Nakon ove deonice, prelazi se na deonicu Zaječar-Rasputnica Vražogrnac i to bi bilo to za ovu godinu, biće urađeno 23 km pruge, globalno gledano 50% deonice Niš-Prahovo pruge biće sređeno kada se sve završi.
Trebalo bi za sledeću godinu da se izdvoje finansijska sredstva za nastavak radova, videćemo koliko i za šta sve tačno.
S obzirom da se pruga Prahovo-Niš rekonstruiše gledano celovito već sada bi trebalo uvesti direktne Regio vozove (Prahovo)-Negotin-Zaječar-Niš da bi se maksimilizovao efekat ovih rekonstruisanih deonica i postigla veća ekonomičnost, ali otom potom o tome ću pisati u nekim sledećim porukama.

Da se vratim na tekuće radove, malo fotografija.

Buldozer TG80, služi za zemljane radove, odnosno kada se ukloni stari kolosek priprema podlogu za novi.
S obzirom da je stanica Zaječar udaljena od ove lokacije, ostavljen je ovde, jer se ne isplati vraćati ga do ZGOP-ove baze u stanici.
20230622_181618.jpg


Pripreme za stavljanje novih šina sa strane i skidanje starog kolosečnog polja.
20230622_181643.jpg


20230622_181652.jpg


Radovi na postavljanju novog koloseka su stigli do ove tačke.
Kao što možete primetiti nema više šina postavljenih pored starog koloseka, dok ne dođu ova pozicija će morati da sačeka nastavak.
Postoji nekoliko tehnika za uklanjanje starih i postavljanje novih kolosečnih polja, ZGOP koristi mašinu "Donelli PD350" ona radi po principu da se kreće po šinama postavljenim sa obe strane starog koloseka, kada ukloni stari kolosek mašina postavlja nove pragove, kada ode do sledeće sekcije za demontažu, iza radnik spaja šine sa strane na nove pragove.
Infarstruktura, na primer, ima mašinu koja ne zavisi od šina postavljenih pored starog polja, već može da se kreće nezavisno i postavlja gotova kolosečna polja sa pragovima, šinama i kolosečnim priborom na podlogu što je u neku ruku efikasnije.
Možda sada sve ovo zvuči konfuzno, ali kada budem radio reportažu tokom radova biće jasnije.
20230622_181649.jpg


Pogled na novi kolosek, ima još da se radi ovde, naravno.
20230622_181912.jpg


S obzirom na radijuse od 300m, projektovana brzina je 80 km/h.
20230622_181947.jpg

20230622_181901 (1).jpg


Pragovi su "Made in Serbia", iz Svrljiga "MIN-DIV", proizvodnje 22/23 u zavisnosti onoga što je bilo na lageru, deo se dopremio u Grljanu prugom, drugi deo u Zaječaru kamionima, drveni pragovi za štitna polja i propuste se dopremaju iz Bosne, deo drvenih pragova je recilkliran sa Koridora za ukrsne koloseke.
20230622_181928.jpg

20230622_181922.jpg


Kolosečni pribor.
20230622_181936.jpg


Kako je to nekada izgledalo...
DSC_0217.jpg


Još malo fotki.
20230622_182305.jpg

20230622_182336.jpg


A ovo je nekad bilo, mada je ovo "ekstremni primer", jer većina pragova ipak nije bila baš u ovakvom stanju.
Deo pruge od Grljana do Zaječara je verovatno i najgori na celoj toj deonici od Knjaževca ka Prahovu, te se zato i radi, kolosek se penzioniše nakon nešto više od 60 godina eksploatacije.
20230622_182324.jpg


To je to od mene za sada, nadam se da ću sledeće nedelje napraviti detaljniju reportažu kada prođu obaveze, pozz.. :sesir:
 
Pozdrav,

@stex_pb: zalepio me je za sediše popto sam sedeo na kontra strani...niko nije odleteo, mislim da se zaustavio za cca 15-20sec.

Pozdrav,

Petar
 
Biznis model se radi na nivou firme obično startup kompanije i nema veze sa jednim vagonom.
Za restoran će se verovatno prvo raditi SWOT analiza da se vidi šta se dobija i koje su "pretnje" za tako nešto, potom se radi analiza isplativosti na koju Bulajić verovatno misli.
Sigurno im se neisplati da kače vagon na Barca ako će prihod biti niži od rashoda.
Soko je druga priča, to je bio državni i politički interes, vagon restoran na Barcu je interes putnika koji putuju tim vozom, država sigurno neće dotirati novac koji je potreban da bi taj vagon bio na nuli. Moja pretpostavka jeste da će vagon verovatno biti uveden, ali da će manjak prihoda biti dopunjen povećanjem cene karte.

I hajde da prekinemo da poredimo stvari od pre 15. godina, tada je u Srbiji živelo 7,3 miliona ljudi danas živi 6,6 miliona. Većina od tih 6,6 miliona živi u Beograd-u. Sama kupovna moć stanovnika nam je opala od tada, potrošačka korpa iznosi 51000. plate i penzije pokušavaju da prate samu inflaciju, ali kao što svi znamo bezuspešno. Minimalna zarada iznosi 43000. što je 10000. ispod potrošačke korpe koja na mesečnom nivou raste za oko 600. dinara. Ovo su sve podaci od Marta ove godine osim prosečne zarade koju sam uzeo za mesec Maj kada ima najviše radnih sati.
 
Soko je druga priča, to je bio državni i politički interes, vagon restoran na Barcu je interes putnika koji putuju tim vozom, država sigurno neće dotirati novac koji je potreban da bi taj vagon bio na nuli. Moja pretpostavka jeste da će vagon verovatno biti uveden, ali da će manjak prihoda biti dopunjen povećanjem cene karte.

Не може се повећавати цена карте на индивидуалној линији. Цена карте из Србије за Црну Гору се рачуна по међународној SET тарифи која је јединствена за цело Балканско полуострво (изузев Хрватску и Словенију).
 
Evo za @Bora80 red vožnje 10/11, da potkrepim tvrdnju

Lovcen je 434/435
Suboticki 436/437

E, te godine je postojao hibrid dnevnih vozova cele godine je dnevni voz isao iz Beograda u vreme Tare, a nazad u vreme Poslovnog, dok je sezonac isao iz Beograda u vreme poslovnog, a nazad u vreme Tare, tako da je celogodosnji bio 431/432, a sezonac 1130/1133. Mada, ne secam se dobro, moguce da sezonac te godine nije ni isao iako je stajao u RV. Svakako, secam se da kada su crnogorci modernizovali 10 vagona (ugradili klimu), da je poslovni isao cele godine sa novim CG vagonima kao broj 432/433, a Tara kao broj 430/431 sa nasim vagonima.

Pogledajte prilog 165397

А ево и видео пословног 432/433 у сред зиме једног члана форума, да додатно поткрепим тврдњу:

Zamisli kada samo taj RV nemam u svojoj evidenciji. Očigledno je to bilo samo te godine tako :) Izvini na mojoj sumnji u tebe
 
20230623_190548.jpg


@Jelancha Da li će se sređivati i pešački pružni prelazi ka Kraljevici? Da li je planirana rampa kod Dobrodošli?

ne znam kako idu faze montiranja, ali kod stanice kod bolnice postoji jedna nagla uvala.. mislio sam da se prvo radi čvrsta podloga pa tek onda ređaju kolosek
 
Poslednja izmena:
Pogledajte prilog 165449

@Jelancha Da li će se sređivati i pešački pružni prelazi ka Kraljevici? Da li je planirana rampa kod Dobrodošli?

ne znam kako idu faze montiranja, ali kod stanice kod bolnice postoji jedna nagla uvala.. mislio sam da se prvo radi čvrsta podloga pa tek onda ređaju kolosek

Teško je da će se sređivati bilo šta, čak šta više nakon radova obično ostane haos na prelazima, infrastruktura ponekad izfinansira neka aslfaltiranja ili uređenja, ali opet ne za sve prelaze.
Prelaz kod "Dobrodošli" je verovatno jedan od najpreglednijih u Istočnoj Srbiji (kada je trava pokošena :)) i sumnjam da i ako bi se iscimali za opremu da bi je baš tu postavlili.
Sa druge strane, taj prelaz je izuzetno frekventan, videćemo kako će sve funkcionisati kada opet krene saobraćaj, s obzirom da vozovi više neće ići 30 km/h već 80 km/h, što svakako nije mala razlika.

Ne radi se donji stroj pruge, ali ne brini, kada prodju i ostale mašine i odrade sve potrebne radnje biće i on u nivou.
Nažalost, po meni je veliki problem što se uvek preskače donji stroj, ali šta je tu je, ZGOP je do sada uspešno radio gornji stroj, videćemo samo koliko će trajati sve.:unsure:
 
На десном колосеку од Ср. Митровице до Шида једна лагана вожња брзином од 10 км/ч у дужини од 4 км и једна брзином од 20 км/ч у дужини од 8 км. Иначе је редовна брзина 30 км/ч. Какво лудило!
 

Jel na REx polascima saobraća Flirt ili Kiss ?
Znači debili u Infri su sad skratili ionako prekratak i debilan interval za saobraćanje teretnih vozova ka i iz Novog Sada. Sa 5 na 4 sata.
Ma bravooooo!!! 👏👏👏
 
Znači debili u Infri su sad skratili ionako prekratak i debilan interval za saobraćanje teretnih vozova ka i iz Novog Sada. Sa 5 na 4 sata.
Ma bravooooo!!! 👏👏👏

Zato lepo pustiš dizelku i za 6-7 sati si od Subotice preko Sente do Pančeva. ;)
A da je debilno debilno je, red vožnje je takav da već sada mogu da se puste teretni vozovi preko dana, jer ima prostora dovoljno za nekoliko sigurno.
Ispade da je iskorišćenost pruge bila bolja dok je bila jednokolosečna deonica Inđija-NS..

Inače iskliznule 3 cisterne kod Požege, kažu procureo plin iz jedne.
 
Zato lepo pustiš dizelku i za 6-7 sati si od Subotice preko Sente do Pančeva. ;)
A da je debilno debilno je, red vožnje je takav da već sada mogu da se puste teretni vozovi preko dana, jer ima prostora dovoljno za nekoliko sigurno.
Ispade da je iskorišćenost pruge bila bolja dok je bila jednokolosečna deonica Inđija-NS..

Inače iskliznule 3 cisterne kod Požege, kažu procureo plin iz jedne.
Naravno da može već sad preko dana da se puštaju kargo vozovi prugom ka NS-u.
Ali verovatno neki stranački lik u Nemanjinoj ne želi da se slučajno desi da neka teretnjara ostane defekt,pa da zbog toga SOKO zakasni koji minut.
Likovi koji sede u upravi IŽS su sve samo ne sposobni da kvalitetno upravljaju takvim sistemom kakav je železnica.
Svakoga dana je sve gore i gore, sve je više i više laganih vožnji na svim pravcima. Telekomanda na niškoj pruzi je u prekidu od Mladenovca pa skroz do Velike Plane. Između njih je jedino Palanka posednuta otpravnikom vozova pa su čekanja i kašnjenja vozova neizostavno.
Od sinoć je teretna obilaznica Ostružnica-Rasputnica B-rasputnica K - Resnik zatvorena zbog "kidanja" kontaktne mreže. Teretni saobraćaj u prekidu jer debili ne dozvoljavaju da se kargo vozovi provlače kroz "čvor" od Batajnice preko Novog Beograda ka Rakovici i dalje ka jugu. A skretnice koje su van funkcije na ulazu u Bgd R zbog iskliznuća vagona iz pravca Ostružnice pre mesec dana ne dozvoljavaju provlačenje vozova kroz Makiš.
U Požegi ispale cisterne zbog jučerašnjih "sunčanih krivina" koje su popodne loše sanirane. Curenje plina iz jedne cisterne je brzo zaustavljeno i nije predstavljalo opasnost za ljude i okolinu.
Sve u svemu,IŽS zahvaljujući nikad goroj upravi i menadžmentu je pala na najniže grane još od devedesetih.
Zlo i naopako!!!
 
Znači debili u Infri su sad skratili ionako prekratak i debilan interval za saobraćanje teretnih vozova ka i iz Novog Sada. Sa 5 na 4 sata.
Ma bravooooo!!! 👏👏👏

Дебили у инфри и даље на прузи пројектованој за мешовити саобраћај не умеју да организују мешовити саобраћај...
 
Vrh