Bilo bi dobro kada bi se otvorio podfurm za železnicu i tu da nabacamo različite teme koje je Došljak naveo.. Ali dobro, nije ni ovo problem, samo je malo zbrda-zdola kada se čita.
Ova tema bi mogla slobodno da promeni naziv u "Železnica u Srbiji", ne znam da li se Igor slaže sa time?!
Da se vratimo na železnicu, prošlo je tačno 3 godine kako je voda odnela prugu između Kuršumlije i Prokuplja na famoznom 35. kilometru pruge kod sela Beloljin i nevreme napravilo više klizišta dalje ka Merdaru.
Pruga je konačno povezana na 35. kilometru i trenutno se završavaju radovi, a uskoro bi vozovi mogli konačno da saobraćaju do Kuršumlije.
Izgleda da je ovo bio pritisak vojske da se pruga obnovi, jer u Kuršumliji postoji kasarna gde su smešteni tenkovi koji se trasnportuju prilikom parada ili vojnih manevri, a s obzirom da je železnicom prevoz najefikasniji pruga je morala da se obnovi.
O pruzi dalje ka Merdaru se više ništa ne govori, kolosek je demontiran na 74. kilometru, ali ništa više od toga, neki moj instinkt kaže da su se ispod Kuršumlije odrekli saobraćaja.
Što se tiče putničkog saobraćaja tu ništa ne treba očekivati dok se ne završi pruga do Brestovca, a i iovako trenutno SV u Nišu nema nijedan DMV, tu bi moralo da se nešto kombinuje sa Zaječarskim pravcem ili da se iščupa neki 711 od neke druge sekcije što je jako teško..
Brzina od Doljevca do Kuršumlije je 30 km/h.
Kad sam kod Zaječarske pruge, opet je krenula fosforna kiselina na trasi Prahovo-Šabac što su dobre vesti, nadam se da će se isto i desiti i za Bugarsku kada se otvori Niški pravac.
U sastavu tog voza se nalaze dosta novih tipova cisterni koje nisu ranije išle, pretpostavljam da je to uzrok istrage, a i verujem da su morali da pojačaju održavanje istih..
Čuo sam da se nešto spominje i opet pokretanje vozova sa amonijakom, sve u svemu vraća se polako taj teret na prugu što su dobre vesti, u svakom slučaju bolje nego da preteški kamioni rovare puteve i mrtvo umorni vozači voze kroz naseljena mesta.