Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Саобраћај на барској прузи је поремећен тамо негде од деведесет и неке године са тенденцијом падања и излажења из коме и држањем у животу на апаратима.
 
Читам ову тему и шта се све дешава на железници, а и сам радим на истој, па ми није јасно зашто се тема зове Модернизација железнице!? :LOL: :cry:
Јер све написано и оно што се догађа, је већином све, само не модернизација.
 
Читам ову тему и шта се све дешава на железници, а и сам радим на истој, па ми није јасно зашто се тема зове Модернизација железнице!? :LOL: :cry:
Јер све написано и оно што се догађа, је већином све, само не модернизација.

Па како је на железници све наопако, тако је и назив ове теме наопак. :ROFLMAO:
 
Саобраћај на барској прузи је поремећен тамо негде од деведесет и неке године са тенденцијом падања и излажења из коме и држањем у животу на апаратима.
Secam se da je tamo do '97. recimo moglo da se putuje normalno,Barac je polazio u 10:10 a negde u 12:45 je stizao u Pozegu,kasnjenja su bila zanemariva. Ubrzo je pocelo mic po mic da se produzava vreme putovanja.
 
Читам ову тему и шта се све дешава на железници, а и сам радим на истој, па ми није јасно зашто се тема зове Модернизација железнице!? :LOL: :cry:
Јер све написано и оно што се догађа, је већином све, само не модернизација.
Ја сам предлагао да се ова тема угаси и да отворимо више тема, пар општин за инфраструктуру, државне и приватне оператере, и засебне за веће пројекте, нпр. за брзу пругу. Овде сад имамо мешано месо, стање инфраструктуре (у просеку очајно нажалост), стање возног парка (исто у просеку очајно нажалост), лепе репортаже са разних радова. Ако нпр. железничке станице имају
засебне теме, сматрам да и пруге исто заслужују, па да лепо отворимо теме пруга Београд-Бар, Београд-Ниш, Ниш-Димитровград, Tимочке пруге, Београд-Шид, Београд-Суботица...
 
Слажем се. Тема има убедљиво највише постова на подфоруму.
 
Изгуби се нит дискусије. Нпр. поведемо причу о реду вожње, и онда улети снимак радова око Суботице па се прича скрене на ту тему, па се деси неко искакање и онда четири стране о томе и тако у круг.
 
Bilo bi dobro kada bi se otvorio podfurm za železnicu i tu da nabacamo različite teme koje je Došljak naveo.. Ali dobro, nije ni ovo problem, samo je malo zbrda-zdola kada se čita.
Ova tema bi mogla slobodno da promeni naziv u "Železnica u Srbiji", ne znam da li se Igor slaže sa time?!

Da se vratimo na železnicu, prošlo je tačno 3 godine kako je voda odnela prugu između Kuršumlije i Prokuplja na famoznom 35. kilometru pruge kod sela Beloljin i nevreme napravilo više klizišta dalje ka Merdaru.
Pruga je konačno povezana na 35. kilometru i trenutno se završavaju radovi, a uskoro bi vozovi mogli konačno da saobraćaju do Kuršumlije.
Izgleda da je ovo bio pritisak vojske da se pruga obnovi, jer u Kuršumliji postoji kasarna gde su smešteni tenkovi koji se trasnportuju prilikom parada ili vojnih manevri, a s obzirom da je železnicom prevoz najefikasniji pruga je morala da se obnovi.
O pruzi dalje ka Merdaru se više ništa ne govori, kolosek je demontiran na 74. kilometru, ali ništa više od toga, neki moj instinkt kaže da su se ispod Kuršumlije odrekli saobraćaja.
Što se tiče putničkog saobraćaja tu ništa ne treba očekivati dok se ne završi pruga do Brestovca, a i iovako trenutno SV u Nišu nema nijedan DMV, tu bi moralo da se nešto kombinuje sa Zaječarskim pravcem ili da se iščupa neki 711 od neke druge sekcije što je jako teško..
Brzina od Doljevca do Kuršumlije je 30 km/h.

Kad sam kod Zaječarske pruge, opet je krenula fosforna kiselina na trasi Prahovo-Šabac što su dobre vesti, nadam se da će se isto i desiti i za Bugarsku kada se otvori Niški pravac.
U sastavu tog voza se nalaze dosta novih tipova cisterni koje nisu ranije išle, pretpostavljam da je to uzrok istrage, a i verujem da su morali da pojačaju održavanje istih..
Čuo sam da se nešto spominje i opet pokretanje vozova sa amonijakom, sve u svemu vraća se polako taj teret na prugu što su dobre vesti, u svakom slučaju bolje nego da preteški kamioni rovare puteve i mrtvo umorni vozači voze kroz naseljena mesta.:dil:
 
Ово је тема која обрађује највише различитих тема из једне области. Мислим да је овај подфорум довољан да у њему буде 5-10 конкретних тема о железници. Већ и имамо 3-4 теме о различитим железничким станицама или о неким аеродромима малог значаја, о непостојећем речном путничком саобраћају и сл.
 
U petak su za Bar otišli ŽPCG vagoni, dva Beelm i jedan Aeelm, a iz Bara za Beograd tri SV Beelmt. Crnogorski su u boljem stanju, a i lepši je osećaj putovati u kupeima.

Nekoliko fotografija sa različitih putovanja:
Vršac
20221008_183038.jpg

Most kod manastira Ćelije
20220928_132752.jpg

Most između tunela 56 i 57 na barskoj pruzi
20230623_145218.jpg

Tunel 11 na barskoj pruzi
20220928_134201.jpg
 
Još jedan primer koliko su nam ključni infrastrukturni objekti koje koriste stotine ljudi u nekim trenucima zaštićeni... Običan detektor pokreta u stubovima mostova koji zove policiju i ne bi bilo problema. Čak mogu i da sklope ugovor sa privatnim obezbeđenjem i da se ugrade, ali previše su glupi.
 
Iz nekog razloga jutjub mi uopšte nije preporučivao klipove sa ovog kanala i ako redovno izbacuje snimke radova sa pruge, ugl ovo su snimci od pre par nedelja ali vrlo detaljni i vidim da je izbacio snimak pre 5 dana.
 
Znam da je već možda komentarisano, ali prvi put sam se vozio "sokolom" sada za vikend, a i železnicom posle dužeg vremena, pa da prokomentarišem. Na putu za NS nije bilo gužve, u povratku je voz bio pun. U oba slučaja je bilo ljudi koji nisu kupili kartu za taj voz (regio voz koji ide u drugom terminu) ali se voze njih jer je bolji i brže stiže. To nije problem kada ima mesta ali u povratku mi je zasmetalo jer sa ženom i detetom (zbog povratne karte) jedva sam našao mesto. Čak je i gospodja prekoputa mene komentarisala preko telefona "šta me briga, šta mi mogu, da me izbace na nbg stanici". Ne znam zašto na ulazima ne stoje kondukteri koji proveravaju karte, za koju mislim da je cena prihvatljiva. Kondukteri su samo opomenuli putnike da ta karta nije za taj voz i da obrate pažnju. Na sajtu je stojalo da je nemoguće kupiti kartu u tom terminu (proveravao sam zbog gužve) ali je mesta ipak bilo tako da verovatno nisu skroz ažurni.

Što se tiče samog voza osećao sam se kao u Švedskoj :) Kreće u minut i stiže u minut, klimatizovano, ima hrane i pića, interneta, utičnica, čist... svakako za pohvalu. Kupovina online i na aparatima je takodje za pohvalu jer je na blagajnama uvek red. Imalo je i onih kojima ipak nešto smeta jer "nisu oni platili kartu da bi slušali dreku dece", bilo je dosta male dece koja su se smejala i igrala. U polasku sam bio prvi razred, u povratku drugi. Nikakvu razliku nisam video osim što u drugom razredu ima više klinaca i dece pa ko želi ipak više mira neka kupi prvi razred. Kada i ako se ovo bude realizovalo da brza pruga ide od Smederevske Palanke do Subotice biće pravo uživanje izbegavati automobil.

Što se stanice tiče, u NS izadješ skoro u centru, okretnica autobusa je odmah ispred sa nekoliko linija dok je u Beogradu kao pustinja, nema parkinga, a nisam nešto primetio ni autobuse, verovatno se još radi na tome.
 
Znam da je već možda komentarisano, ali prvi put sam se vozio "sokolom" sada za vikend, a i železnicom posle dužeg vremena, pa da prokomentarišem. Na putu za NS nije bilo gužve, u povratku je voz bio pun. U oba slučaja je bilo ljudi koji nisu kupili kartu za taj voz (regio voz koji ide u drugom terminu) ali se voze njih jer je bolji i brže stiže. To nije problem kada ima mesta ali u povratku mi je zasmetalo jer sa ženom i detetom (zbog povratne karte) jedva sam našao mesto. Čak je i gospodja prekoputa mene komentarisala preko telefona "šta me briga, šta mi mogu, da me izbace na nbg stanici". Ne znam zašto na ulazima ne stoje kondukteri koji proveravaju karte, za koju mislim da je cena prihvatljiva. Kondukteri su samo opomenuli putnike da ta karta nije za taj voz i da obrate pažnju. Na sajtu je stojalo da je nemoguće kupiti kartu u tom terminu (proveravao sam zbog gužve) ali je mesta ipak bilo tako da verovatno nisu skroz ažurni.
To je problem više do popustljivosti određenih konduktera, ali sam ja viđao više puta da naplaćuju kaznu od 2000 din za onoga ko nema kartu u Sokolu (doduše nisam video da neko ima kartu za drugi voz pa mu se naplati kazna). Provera karata na vratima nije moguća jer konduktera ima dvoje, a vrata ima 8, onaj ko želi da uđe bez važeće karte će ući bez važeće karte.
Što se tiče termina i nemogućnosti kupovine karata, sistem je privremeno tako rešen da oni ostavljaju x (ja mislim oko 20ak) mesta za pretplatne karte. Ovo će se uskoro rešiti jer će u aplikaciji postojati opcija samo rezervacija sedišta za one koji poseduju pretplatne karte, pa će se ljudi terati da kupuju rezervacije.
 
To je ok, da bude mesta za svaki slučaj. Za konduktere ne znam, ako ne može da ih bude dovoljno onda da se uvede neki penal ako karta nije za taj voz, jer koliko sam video ljudi svesno kupuju za drugi voz jer možda tako nema kazni ni doplate. Pohvalno je da postoje kazne ako neko nema kartu.
 
To je ok, da bude mesta za svaki slučaj. Za konduktere ne znam, ako ne može da ih bude dovoljno onda da se uvede neki penal ako karta nije za taj voz, jer koliko sam video ljudi svesno kupuju za drugi voz jer možda tako nema kazni ni doplate. Pohvalno je da postoje kazne ako neko nema kartu.
Ne, kazna se svakako plaća ako nemaš važeću kartu, nego to kondukteri puste jer možda stvarno misle da su ljudi pogrešili.
 
Pa i jeste, svako od njih se pravio lud u fazonu "a ovo nije taj voz, jao nisam znao"
 
Zanimljivo, železnica izgleda nije postojala pre brze pruge pa ljudi ne znaju da razlikuju vozove. Srpska posla....
Zapravo i nije, nemaš pojma koliko ljudi ne zna kako se koristi voz. Znam za slučajeve gde ljudi čak idu autobusom do Novog Sada jer nisu sigurni kako se koristi voz. Treba vremena za sve, ja mislim da je već prošlo dovoljno. Ovaj konkretan slučaj je svakako zloupotreba toga i dobre volje konduktera
 
Vrh