Mada sam već bio pisao da planiram da napravim reportažu oko radova na ojačanju elemanata gornjeg stroja na delu pruge Knjaževac-Zaječar od Grljana do Zaječara, moje obaveze, loše vremenske prilike su odložile te planove.
Da ne bih gubio vremena evo čisto malo "update" oko trenutnih radova.
Trenutno se radi solidno, položeno je oko 70% koloseka na toj deonici, završeno kompletno možda oko 20% deonice, a sami radovi su ušli u gradsko područje Zaječara.
Kao što sam bio pisao rok da se sve završi do 22. Juna nije bio realan, sada je sve produženo do 20. Jula i mislim da će se radovi do tada okončati.
Takođe, vremenske prilike nisu bile naklonjene radnicima, prvo velike padavine pa sada ogromne vrućine te nisu mogle da se rade mnoge pozicije.
Nakon ove deonice, prelazi se na deonicu Zaječar-Rasputnica Vražogrnac i to bi bilo to za ovu godinu, biće urađeno 23 km pruge, globalno gledano 50% deonice Niš-Prahovo pruge biće sređeno kada se sve završi.
Trebalo bi za sledeću godinu da se izdvoje finansijska sredstva za nastavak radova, videćemo koliko i za šta sve tačno.
S obzirom da se pruga Prahovo-Niš rekonstruiše gledano celovito već sada bi trebalo uvesti direktne Regio vozove (Prahovo)-Negotin-Zaječar-Niš da bi se maksimilizovao efekat ovih rekonstruisanih deonica i postigla veća ekonomičnost, ali otom potom o tome ću pisati u nekim sledećim porukama.
Da se vratim na tekuće radove, malo fotografija.
Buldozer TG80, služi za zemljane radove, odnosno kada se ukloni stari kolosek priprema podlogu za novi.
S obzirom da je stanica Zaječar udaljena od ove lokacije, ostavljen je ovde, jer se ne isplati vraćati ga do ZGOP-ove baze u stanici.
Pripreme za stavljanje novih šina sa strane i skidanje starog kolosečnog polja.
Radovi na postavljanju novog koloseka su stigli do ove tačke.
Kao što možete primetiti nema više šina postavljenih pored starog koloseka, dok ne dođu ova pozicija će morati da sačeka nastavak.
Postoji nekoliko tehnika za uklanjanje starih i postavljanje novih kolosečnih polja, ZGOP koristi mašinu "Donelli PD350" ona radi po principu da se kreće po šinama postavljenim sa obe strane starog koloseka, kada ukloni stari kolosek mašina postavlja nove pragove, kada ode do sledeće sekcije za demontažu, iza radnik spaja šine sa strane na nove pragove.
Infarstruktura, na primer, ima mašinu koja
ne zavisi od šina postavljenih pored starog polja, već može da se kreće nezavisno i postavlja gotova kolosečna polja sa pragovima, šinama i kolosečnim priborom na podlogu što je u neku ruku efikasnije.
Možda sada sve ovo zvuči konfuzno, ali kada budem radio reportažu tokom radova biće jasnije.
Pogled na novi kolosek, ima još da se radi ovde, naravno.
S obzirom na radijuse od 300m, projektovana brzina je 80 km/h.
Pragovi su "Made in Serbia", iz Svrljiga "MIN-DIV", proizvodnje 22/23 u zavisnosti onoga što je bilo na lageru, deo se dopremio u Grljanu prugom, drugi deo u Zaječaru kamionima, drveni pragovi za štitna polja i propuste se dopremaju iz Bosne, deo drvenih pragova je recilkliran sa Koridora za ukrsne koloseke.
Kolosečni pribor.
Kako je to nekada izgledalo...
Još malo fotki.
A ovo je nekad bilo, mada je ovo "ekstremni primer", jer većina pragova ipak nije bila baš u ovakvom stanju.
Deo pruge od Grljana do Zaječara je verovatno i najgori na celoj toj deonici od Knjaževca ka Prahovu, te se zato i radi, kolosek se penzioniše nakon nešto više od 60 godina eksploatacije.
To je to od mene za sada, nadam se da ću sledeće nedelje napraviti detaljniju reportažu kada prođu obaveze, pozz..