Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Evo i par kadrova od "Zamedia" sa mesta VD-a.
Cisterne su iskliznule još kod perona stanice Trnavac i tako se vukle jedno 150 m sve do skretničkog bloka kada je došlo do pucanja vazdušnog voda dveju cisterni i tek tada se voz zaustavio.
Mašinovodja i njegov pomoćnik su verovatno osetili na lokomotivi da slabo vuče, al s obzirom da je brzina bila 10 km/h, bili su noćni uslovi i da je to bila tek 13ta cisterna u kompoziciji nisu mogli da primete da nešto nije u redu.
Takođe, stanica Trnavac nema noćno dežurstvo te niko nije mogao da izvesti osoblje lokomotive da doslovno oru kolosek, da nije bilo skretnice tek bi ih krivina zaustavila gde bi se verovatno cisterna izvrnula.
Kao što se vidi na fotografijama pričinjena je znatna materijalna šteta.

Screenshot_20230430_193455_YouTube.jpg

Screenshot_20230430_155533_Facebook.jpg


Evo i na skretnici isklznulog vagona.
Screenshot_20230430_160607_Facebook.jpg

Screenshot_20230430_193531_YouTube.jpg


Odavde se može i najbolje videti koliko je dugo cisterna putovala van šina.
Screenshot_20230430_193503_YouTube.jpg


Meštani Trnavca kažu da su se kuće u blizini izuzetno tresle kao da je bio zemljotres što je i logično, međutim kada ste na dizel lokomotivi (pogotovo EMD) slabo imate osećaja za ovakve okolnosti i zato osoblje nije moglo da odmah primeti šta se dešava.
 
 
Evo i par kadrova od "Zamedia" sa mesta VD-a.
Cisterne su iskliznule još kod perona stanice Trnavac i tako se vukle jedno 150 m sve do skretničkog bloka kada je došlo do pucanja vazdušnog voda dveju cisterni i tek tada se voz zaustavio.
Mašinovodja i njegov pomoćnik su verovatno osetili na lokomotivi da slabo vuče, al s obzirom da je brzina bila 10 km/h, bili su noćni uslovi i da je to bila tek 13ta cisterna u kompoziciji nisu mogli da primete da nešto nije u redu.
Takođe, stanica Trnavac nema noćno dežurstvo te niko nije mogao da izvesti osoblje lokomotive da doslovno oru kolosek, da nije bilo skretnice tek bi ih krivina zaustavila gde bi se verovatno cisterna izvrnula.
Kao što se vidi na fotografijama pričinjena je znatna materijalna šteta.

Pogledajte prilog 160603
Pogledajte prilog 160604

Evo i na skretnici isklznulog vagona.
Pogledajte prilog 160605
Pogledajte prilog 160606

Odavde se može i najbolje videti koliko je dugo cisterna putovala van šina.
Pogledajte prilog 160607

Meštani Trnavca kažu da su se kuće u blizini izuzetno tresle kao da je bio zemljotres što je i logično, međutim kada ste na dizel lokomotivi (pogotovo EMD) slabo imate osećaja za ovakve okolnosti i zato osoblje nije moglo da odmah primeti šta se dešava.

е туго моја железничка
 
Otvoren je pothodnik u NS, vozovi se zaustavljaju na drugoj lokaciji sad.
20230503_163639.jpg

20230503_163716.jpg

IC voz u 16h iz Beograda za Novi Sad skoro potpuno pun, video sam i prvi put da se naplaćuje kazna od 2000din jer putnik nije imao kartu.
 
Srbija će od jeseni imati najmoderniji železnički depo u regionu

U septembru se očekuje završetak radova na Tehničko-putničkoj stanici Zemun. U najmodernijem depou u regionu s povećanim kapacitetima radiće se održavanje vozova, kontrolno-tehnički pregledi, popravke. To je i osnovni zadatak kompanije "Srbija voz", koja ima cilj da poveća bezbednost saobraćaja i poboljša nivo usluge u skladu sa evropskim standardima. Najavljena je kupovina pet novih vozova "Soko", dok će već od avgusta u Srbiju početi da stižu 18 novih Štadlerovih elektromotornih vozova.

Novoizgrađena i modernizovana Tehničko-putnička stanica Zemun, jedan od najvažnijih objekata novog Beogradskog železničkog čvora, biće završena, uprkos izazovima - pandemije, zakasnelim isporukama mehanizacije i nedostatku radne snage, do kraja septembra.

"Radovi su počeli u septembru 2019. godine i predviđeno je proširenje kapaciteta koje Srbija Voz ima za održavanje voznih sredstava zbog toga što su u poslednjih deset godina uložena velika sredstva u nabavku novih voznih sredstava. Ovo je investicija od 51 milion evra, pored postojećeg objekta koji ima 14.000 kvadrata, izgrađeno je još 18.000 kvadrata objekata za održavanje, 18 kilometara novih koloseka, zajedno sa elektrificiranom kontaktnom mrežom", ističe Mašan Radojević iz "Srbija voza".
Koje će usluge pružati modernizovana stanica
U najmodernijem depou u regionu s povećanim kapacitetima radiće se održavanje vozova, kontrolno- tehnički pregledi, popravke.
"Kroz tehničko-putničku stanicu mi pružamo taj osnovni preduslov gde nema kompromisa - to je bezbednost. Međutim, tamo se vozovi takođe i čiste i taj aspekt higijene voza takođe je tamo. Tehničko-putnička stanica je najvažnija i za taj aspekt. Ono što se dešava kada voz uđe u stanicu kada prima putnike to je sve nadogradnja na tu osnovu koju treba da pruži Tehničko-putnička stanica Zemun i ostali depoi po Srbiji", objašnjava Ivan Bulajić, direktor "Srbija voza".
Anita Dimoski iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture navodi da se kreditima Svetske banke omogućava rekonstrukcija i modernizacija i drugih deopa na železničkoj mreži.
"Kompanija koja sad obavlja javni prevoz putnika, to je Srbija Voz, će raditi i rekonstrukciju drugih depoa, ali ovaj u Zemunu je centralni depo za 'Srbija voz'", ističe Dimoski.
Moderni kompleks prostire se na 35 hektara zemljišta između stanica Zemun i Zemun polje, između levog i desnog kraka pruge prema Novom Sadu i predstavlja novi Beogradski železnički čvor, u koji ulaze tri teretne stanice – Makiš, Zemun polje, Karaburma i putničke u Prokopu, Zemunu, Novom Beogradu i Rakovici, Tehničko-putnička stanica Kijevo, ranžirna stanica u Makišu i železnička obilaznica oko prestonice.
"Sama činjenica da je saobraćaj organizovan tako da najveći broj vozova polazi iz Beograda znači da je depo koji se nalazi u blizini glavne železničke stanice Centar ujedno i najvažniji. Njegova važnost će dodatno biti uvećana tako što ubuduće sve linije koje polaze iz Beograda neće polaziti iz Beograd centra nego će polaziti iz Depoa do prve stanice u Zemunu, a onda iz Zemuna kroz Novi Beograd, stanicu Prokop, pa sve dalje ka jugu", objašnjava Bulajić.
Dimoski naglašava da bilo da je modernizovana ili rekonstruisana železnička pruga, ona mora proći potvrdu ili certifikaciju evropskih institucija da bi mogla da bude deo železničke evropske mreže.
"Mi se svakako i preko pravnih tekovina i preko zakona usklađujemo sa načinom funkcionisanja železničkog saobraćaja u Evropi i mi činimo jednu veliku železničku mrežu", ističe Dimoski.
Stižu novi vozovi
Tokom 2022. godine vozom je u Nemačkoj prevezeno 132 miliona putnika, u Sloveniji 14, u Srbiji oko šest miliona, a unapređenjem i modernizacijom pruga, kako najavljuju iz "Srbija Voza", očekuje se u narednim godinama više od 20 miliona putnika.
Prosečna starost voznog parka "Srbija Voza" je 35 godina, ali kako najavljuju, ta situacija bi trebalo da se promeni. Najavljena je kupovina pet novih vozova "Soko", a 18 novih Štadlerovih elektromotornih vozova, već početkom avgusta počinju da stižu u našu zemlju. Oni će se na prugama Srbije naći sredinom 2024. godine.

https://www.rts.rs/lat/vesti/ekonomija/5183686/tehnicko-putnicka-stanica-zemun-srbija-voz.html
 
Izlaz iz stanice Priboj prema Baru, nisam mogao da ocenim da li vare ili seku šinu. Na ovom delu već 40 godina aktivno je veliko klizište koje je potpuno poremetilo geomtetriju pruge kao i ostale putne, stambene i vodoprivredne infrastrukture
IMG_20230503_115552.jpg
 
Radovi kod rasputnice Sajlovo,Kinezi tu imaju kamp za radnike,takođe se rade pragovi i šine.
IMG_20230504_130031_333.jpg

Spremni su za postavljanje stubova km na trasi pruge pored kampa.
IMG_20230504_130046_520.jpg

Radovi na stajalištu pored kod Rumenačkog puta,postavljene su nadstrešnice iznad stepenica.
IMG_20230504_131108_048.jpg

Postavljanje koloseka stiglo skoro do stajališta,kod male sive hale na sredini slike se vidi kompozicija sa mašinom za postavljanje šina i pragova.
IMG_20230504_131245_106.jpg

Nisam išao do samog ž. stajališta jer su bili neki u odelima zajedno sa radnicima,verovatno inženjeri.
 
Sutra će biti već 6. dan kako ne saobraća voz Zaječar-Prahovo-Zaječar.
Problem u tome jeste što Srbija Voz ne obezbeđuje nikakav alternativni prevoz, niti tako nešto očigledno nema u planu, pruga čeka remont pa je upitno da li će i putnički vozovi uopšte krenuti skoro.

Zbog ovoga, stanovnici mnogih sela ne mogu da završe svoje opšte životne potrebe (kupovina namirnica u Negotinu, plaćanje računa itd...), alternativa za Zaječarska sela i postoji, ali Negotinska sela su u velikom problemu zbog neadekvatnog drugog prevoza.

Nadam se da će neko videti ovu poruku i reagovati, situacija je zaista alarmantna za ovaj kraj!😔
 
@Jelancha
Zamolio me je drugar koji nema nalog na forumu da te pitam koliko i koja sve tačno mesta kod Negotina su ugrožena i za koja mesta treba alternativni prevoz?
Hvala unapred.
 
Pozdrav za drugara.🙂

Krenuću ipak prvo od Zaječarskih sela.
Sva sela u toj opštini imaju besplatan prevoz preko 6 dana ze za njih ovo i nije neki bauk.
Problem jeste nedelja kada ne saobraćaju linije ka selima i kada je voz jedini izbor, takođe preko cele sedmice iz razloga što autobus retko saobraća pa je voz mnogima izbor čak i tada iako nije besplatan kao autobus.
Takođe sva sela u ovoj grupi (Vražogrnac, Trnavac, Čokonjar, Tabakovac) su imala zahvaljujući vozu direktnu vezu za Negotin, to je bilo veoma bitno, jer su neke stvari jeftinije u Negotinu nego Zaječaru, a neke stvari se mogu obaviti u Zaječaru, a neke u Negotinu.

Od Negotinskih sela (Tamnič, Braćevac, Crnomasnica, Rajac, Rogljevo, Veljkovo i delimično Kobišnica u ovoj situaciji) imaju samo 2 puta dnevnu liniju koju drži AS Turs i koj jee skroz neadekvatn za stanovnike ovih sela, čak i kada bi se namestio red vožnje cena karte je za taj autobus nerealna, neki ljudi bi morali da izdvajaju po 1000 din da odu i da se vrate do Negotina.
Za ljude sa sela je to nerealna cifra i ne može biti nikakva normalna alternativa, umesto da se voze 30 minuta sa 200 din, voze se duplo više i troduplo skuplje.
Opet važi ista priča kao i za Zaječarska sela samo kontra ovog puta, sva Negotinska sela nemaju direktnu vezu sa Zaječarom, svakodnevno barem dobar deo ljudi je putovalo iz Zaječara prema Crnomasnici, Tamniču, Braćevcu ili Rajcu, za njih sada alternativa ne postoji, pa čak ni neki nerealni pretplaćeni mini kombi.
Takođe, bila su česta međuputovanja tipa Tabakovac-Rajac ili Čokonjar-Rogljevo, sada ti ljudi više nemaju isto alternativu, praktično ljudi ne mogu više da se druže ili rade nešto zajedno.
Prahovo je isto očajno povezano sa Negotinom (autobus saobraća svaki drugi dan bkvl) pa je voz mnogima bio dobro došao iako je saobraćao samo dva puta dnevno, a cena karte u jednom pravcu je koštala manje od litar benzina.

Mnogi ljudi su koristili voz umesto automobila, jer je bio dosta jeftiniji, eto sada im je oduzeta i ta socijalna karta, no oni imaju barem dostojnu alternativu
Učenici srednjih škola u Zaječaru moraju da putuju autobusom iz Negotina čija je karta gotovo 1000 din u jednom pravcu i tako skoro svakog vikenda.

Kao što vidite, ceo kraj je paralisan i ko zna koliko će trajati sve ovo, ljudi su uplašeni da voz neće skoro, a kako stvari stoje tako će izgleda i biti.
SV je ovo isto radio i kod Matejevca kada je skraćivao vozove i nije želeo da obezbedi alternativni prevoz do Niša koji je bio na 10 km.
Neverovatno je da ovo opet rade, a situacija je jako ozbiljna ovog puta, zar je toliko teško da se organizuje taj jedan autobus koliko je potrebno za celodnevni obrt?🤕
 
Drugar video, pozdravlja i one tebe i zahavljuje ti se puno na informacijama.
Pratimo...
 
Nike mi jasno zasto poslednji peron, onaj kod koloseka broj 6 ima kraću nadstrešnicu od ostalih?
Зато што је направљен како би био направен без одређеног математичко-техничког плана чему би служио, као што је то урађено и на Прокопу. 10 колосека на Прокопу за нешто чему економско-технички разум говори 6 колосека. Нови Сад има такав положај на мрежи да 5 пролазних колосека за пријем и отпрему путника са по једним чеоним са обе стране станице задовољавају и најамбициозније могуће потребе у путничком саобраћају.
 
Nije baš modernizacija zeleznica ali odavno bi trebala da bude.

Žs Priboj, zgrada spolja lepo fasadirana, čekaonica onako, može bolje ali zlatna kakvih ima. Trosmenski šalter za karte zamenjen jednosmenskim, a i tada ih mrzi da kucaju karte, kažu može i u vozu. Telefon za informacije više ne možete dobiti. Želtursov bife na terasi, nazvan Paluba, ne radi od propasti istog. Bukvalno stanica se vratila u 19vek.
Tri perona,koristi se samo jedan. Sa drugog je nekada polazio ćira ka Bosni a za treći ne znam svrhu. Dva imaju izlaze u podzemni prolaz koji je skoro renoviran. Prolaz se osim za perone koristi kao prilaz pešačkom mostu ka bolnici i jako je prometan. Iako je renoviran, osvetljen i pod kamerama, opet je jako zapušten i zapišan.
6 prolaznih koloseka, 3 slepa u teretnom delu stanice, 1 industrijski za mlin koji je preasfaltiran.
Stanica projektovana za neki drugi industrijski Priboj koji više ne postoji kao takav.
IMG_20230507_112341.jpg
IMG_20230507_112201.jpg
IMG_20230507_112518.jpg
 
Sutra će biti već 6. dan kako ne saobraća voz Zaječar-Prahovo-Zaječar.
Problem u tome jeste što Srbija Voz ne obezbeđuje nikakav alternativni prevoz, niti tako nešto očigledno nema u planu, pruga čeka remont pa je upitno da li će i putnički vozovi uopšte krenuti skoro.

Zbog ovoga, stanovnici mnogih sela ne mogu da završe svoje opšte životne potrebe (kupovina namirnica u Negotinu, plaćanje računa itd...), alternativa za Zaječarska sela i postoji, ali Negotinska sela su u velikom problemu zbog neadekvatnog drugog prevoza.

Nadam se da će neko videti ovu poruku i reagovati, situacija je zaista alarmantna za ovaj kraj!😔

нормална железничка предузећа би обезбедила аутобуски превоз. али ниједно наше железничко предузеће није нормално, тако да ником ништа
 
@Karlo del Ponte
Nije mi jasna tvoja racunica 5 prolaznih koloseka i po jedan čeoni sa svake strane.

Ja sam izračunao 6 prolaznih koloseka, 3 čeona ka Subotici i 2 čeona ka Beogradu.
Sto je ukupno 11 koloseka.

Evo je i kolosečna šema.

Pogledajte prilog 161073
Sada zamisli neku idealnu situaciju maksimalno pune železničke stanice u momentu vezanih presedanja. Recimo, svakih sat vremena tipa 7:30, 8:30, 9:30 itd.
1. prolazni kolosek brzi/ekspresni voz Beograd-Subotica
2. prolazni kolosek brzi/ekspresni voz Subotica-Beograd
3. prolazni kolosek prigradski za Bečej (ako se obnovi pruga za Bečej)
4. prolazni kolosek regionalni za Zrenjanin
levi čeoni kolosek za Gajdobru (regionalni za Sombor ili prigradski za Bačku Palanku).
desni čeoni regionalni za Šid ili Šabac preko Rume.
5. prolazni kolosek za tranzit brzih teretnih vozova i ukoliko zatreba u slučaju remonta jednog od staničnih koloseka.

Ako imamo 7:30, 8:30, 9:30 vezana presedanja sa brzim/ekspresnim, tada, recimo, u 7:00, 8,00 9,00 imamo vezana presedanja sa regionalnim/regio ekspresom Beograd-Novi Sad samo sa najopterećenijim prigradskim pravcima, dakle tada treba još manje koloseka. I eto pravilno postavljen projektni zadatak. Po Nemačkoj i Holandiji ima jako puno savršeno funkcionalnih železničkih stanica sa 4-6 koloseka sa daleko više vozova nego što će Novi Sad ikada imati. Sa jedne strane mnogo nepotrebnih staničnih koloseka u Novom Sadu i na Prokopu, a sa druge strane pre 5 godina prepolovljen kapacitet Železničkog čvora Beograd.

Da tih 5 prolaznih i po jedan čeoni u Novom Sadu je za superambiciozni plan razvoja putničke železnice u Vojvodini.
 
Vrh