Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

teško da je bila dika i ponos grada, meni je oduvek bila horor, pogotovu pre tog renoviranja što spominju.. nema potrebe da se pumpa toliko kada se priča o jedinoj putničkoj stanici u gradu što samo po sebi već ima težinu

mada nisam imao pojma da je do ovoga došlo, prizori su gori nego što su bili nakon bombardovanja
 

Juče se na Investicionu Opravku u Želvoz uputila garnitura sa fotografije (710-002).

Sada su u Želvozu 001, 009 & 002.
Imaju velike probleme sa remont istih, nemaju ni majstore pa su mnogi tu u najmu ( ovo važi za sve vozna sredstva tamo), a i kubure sa delovima poprilično, 001 je sada već preko 2 godine na remontu.
Mislim da ćemo da pravimo Bjelovar od blata, nadam se da grešim..:rolleyes:
 
Ova je pre dva dana vraćena sa remonta iz Smedereva gde je provela godinu dana
i nakon probnih vožnji biće puštena u saobraćaj.
412 019-020

019-020.jpg
 
Koliko oni plaćaju nije niko ni lud da im radi, zato unajmljuju radnike iz TPS-a i Makiša za remonte RVR-a..

‐-------------------------------------------------------------

Eto, vodili smo diskusiju pre određenog perioda o tome kako bi Plavi Voz mogao više da se iskoristi i danas je vozio za učesnike "RailBelgrade23".
Naravno da je lokomotiva prljava i ovo im je bio veliki organizacioni zahvat..🙃

Foto: Miloš Ličanin
FB_IMG_1682692979774.jpg
 
A najviše rade manevru, šalim se, uskoro će vući agenciju između Dimitrovgrada i Niša..;)

Bila je šansa za 002 da se remontuje u MIN-u, ali je to puklo nažalost, 004 je bila donor delova kada se radio SO na 003 & 001, te je ona na neki način i otpisana.
Šteta, jako dobra serija, po meni su bolje čak i od Regana.
Inače, koga zanima, 666 ima 2500 KS, 661 1970 KS, dok SŽ Regan ima 2160 KS, tako da su Đavolice ubedljivo najjače lokomotive u državnim preduzećima trenutno!

Jedan od detalja koji me impresionirao kod ovih lokomotiva jeste i što na pojedinim mestima imaju i dodatni lim (sa bočne strane) koji ih delimično štiti od udara hitaca, što je i logično s obzirom na činjenicu koga su vukle.:D
Njihov težina po osovini je 16t, te su na istom nivou kao "olakšane" 661, to im je omogućavalo da vuku B vozove između Zaječara i Beograda zbog onog lošeg dela između Požarevca i Majdanpeka.

Evo jednog fotića iz Zaječara sa 666-001, voz B 870 koji je imao polazak u čak 2:30 iz Zaječara za Beogrda.
Ako se dobro zagledate primetićete i zanimljiv sastav od dva Betejca, s obzirom da je on obično išao sa Al, Bl vagonima.:)

Foto: Damian Clement

10925476_10204962905425567_4749782330027415088_o.jpg



U Požarevcu je taj voz uvek bio oko nešto pre 7, da bi do "Štajge" stigao oko 9.
10629424_10204962934226287_4244911150848825162_o.jpg


Kada dođe zima, na vozu su se kačila Energetska kola, odnosno Generator pare, jer 666 naravno nisu imale/niti nemaju nikakav sistem za grejanje.

Foto: Lucy Sheffield

128660548_3665651996833734_8562384465208204210_n.jpg


Maršalke su često znale da uskoče u Zaječarskom čvoru i na teretnim vozovima, po potrebi ako zafali neka 661, fotka je iz stanice Brusnik.

Foto: Slobodan Ilić

Freight_train-Brusnik-2.jpg


Što se tiče 661 ista se procedura za grejanje primenjivala sa parnim generatorom kod onih 661 koje su bile olakšane uklanjanjem parnog generatora i rezervoara za vodu, lokomotive 661 su imale Katov i Uljanikov tipove generatora.
Evo kako je izgledala i ta kombinacija.

Foto: afc45014


No, gledalo se da lokomotive u vučama imaju i dalje te generatore, tako su manje više sve tadašnje lokomotive iz raspodele za VV Zaječar iz 2000. god imale isti 134, 139, 143, 149, 158, 159, 161 & 232.

134, vrlo brzo isključena iz saobraćaja, nikada nije dočekala remont i spokojno je završila u Zaječaru.
p3013991572-3.jpg


Isto se dogodilo sa 139. Foto: afc45014
Снимак екрана (769).png


149 je skončala u Topčideru.
Снимак екрана (770).png


Za 161 ili 159 uopšte ni ne postoje fotografije ili ih barem za sada nisam još našao, za ostale je suština ista, a to je da su imale sve preko potrebne generatore, ponekada su kasnije kada se pomalo sve okrenulo naglavačke uskakale olakšane 661 za vuču iz drugih sekcija, no to je za drugu temu.

Tako da za kraj, jedna od moje favoritkinje, 232, koja je imala generator, naravno.

Foto: Richard Lea.

459766_10150672405042703_69551288_o.jpg
 
Poslednja izmena:
666 su mi oduvek bile omiljene, najlepši zvuk motora

jednom sam išao vozom bg-za 13. januara 2001. i sećam se da je vukla 666 sa generatorom i samo 2 vagona.. kažem samo jer je celo putovanje bilo jedno jako neprijatno iskustvo da mi više nikada nije palo na pamet da uđem u voz na toj relaciji.. nisam siguran da li mi je to bila jedina vožnja sa 666, ali se sećam ovih kombinacija sa teretnim vagonima

i jedno glupo pitanje, postoji li još uvek to groblje lokomotiva na zaječarskoj stanici? mnogo vremena je prošlo od kada sam se poslednji put zavlačio u tom delu stanice, a i ne verujem da sam više toliko hrabar haha
 
661 koja je vukla Niški od Požege takođe je imala generator pare
 
i jedno glupo pitanje, postoji li još uvek to groblje lokomotiva na zaječarskoj stanici? mnogo vremena je prošlo od kada sam se poslednji put zavlačio u tom delu stanice, a i ne verujem da sam više toliko hrabar haha

Odavno su završile u brener, tačnije one su prve otišle pod nož.
Nakon njih su ostale Mađarice 641 koje su odolevale dugo, dok ih SKG nije oterao takođe pod nož.
Na kraju, su na teretnom bloku ostali samo Eas, Eanos & Fad vagoni koji su isečeni u periodu 2019-2021.
Tokom 2022. isečeni su i svi generatori u stanici, kao i jedna polovina 710-005.
Od svega u teretnom bloku je ostala 641-320, pomoćni voz, par izuzetno starih putničkih kola i poneki zaostali Eas, Tadds itd...

Za Zaječar i Loznicu najbolje bi bilo za koju godinu nabaviti vodonične garnature.

Nije loša ideja, ali za to treba ozbiljno održavanje koje mi trenutno nemamo.
Naš ZOVS bilo gde u Srbiji sastavlja kraj sa krajem jedva, radnici su bedno plaćeni i većinom su ostale samo starije osobe na radu.
Pojedini depoi su slabo snabdeveni sa delovima i time dosta improviziju, uzimajući sve to u obzir nerealno pa i potpuno neodgovorno da uzmemo takve vozove bez nekog većeg ulaganja u osnovu sistema.
Mada sam mišljenja, barem za Zaječar, da bi sa 8 710 i 2 711 mogao da se napravi jedan ozbiljni RV, tako da nam možda za sada i nisu potrebna neka nova sredstva već ova stara..🙃
 
Боље да узму дизел ФЛИРТ да се купује са електричним.
 
DMV ima dovoljno ako se krenu održavati, ne treba nama novi DMV. Dosta pruga će u narednom periodu biti elektrificirano, pa neće biti velike potrebe za DMV (jedno od njih i Ruma-Zvornik)
 
Da li neko zna koja je uloga ovih žica što vise sa vijadukta u Čortanovcima? Za neke je zakačeno i kamenje,a na nekima je bilo i flaša sa vodom. Žice se na nekim mestima nalaze na samo 5m razmaka jedna od druge.
IMG_20230429_144734_749.jpg
IMG_20230429_143512_444.jpg
IMG_20230429_143538_488.jpg
 

Ko hoće nek čestita
 
Добро је па је без цурења. Срамота да се зна који су правци битни за опасан транспорт, а нема улагања у њих.
 
Ironično ili ne, juče je pristigao materijal za remont deonice Grljan-Zaječar, pa posle i ka Trnavcu..😃

Pruga između Rasputnice-Trnavca-Čokonjara je u izuzetno lošem stanju i ovo će se dešavati dok se ne reši taj deo, čudo pa više ne ispadaju između Mokranja i Kobišnice gde je isto baš loš deo..

Mada verujem da će posle ovoga prebaciti i sumpornu kiselinu na kamion i tako rešiti sve svoje probleme, jadna li si železnico moja..
 
Vrh