A najviše rade manevru, šalim se, uskoro će vući agenciju između Dimitrovgrada i Niša..
Bila je šansa za 002 da se remontuje u MIN-u, ali je to puklo nažalost, 004 je bila donor delova kada se radio SO na 003 & 001, te je ona na neki način i otpisana.
Šteta, jako dobra serija, po meni su bolje čak i od Regana.
Inače, koga zanima, 666 ima 2500 KS, 661 1970 KS, dok SŽ Regan ima 2160 KS, tako da su Đavolice ubedljivo najjače lokomotive u državnim preduzećima trenutno!
Jedan od detalja koji me impresionirao kod ovih lokomotiva jeste i što na pojedinim mestima imaju i dodatni lim (sa bočne strane) koji ih delimično štiti od udara hitaca, što je i logično s obzirom na činjenicu koga su vukle.
Njihov težina po osovini je 16t, te su na istom nivou kao "olakšane" 661, to im je omogućavalo da vuku B vozove između Zaječara i Beograda zbog onog lošeg dela između Požarevca i Majdanpeka.
Evo jednog fotića iz Zaječara sa 666-001, voz B 870 koji je imao polazak u čak 2:30 iz Zaječara za Beogrda.
Ako se dobro zagledate primetićete i zanimljiv sastav od dva Betejca, s obzirom da je on obično išao sa Al, Bl vagonima.
Foto: Damian Clement
U Požarevcu je taj voz uvek bio oko nešto pre 7, da bi do "Štajge" stigao oko 9.
Kada dođe zima, na vozu su se kačila Energetska kola, odnosno Generator pare, jer 666 naravno nisu imale/niti nemaju nikakav sistem za grejanje.
Foto: Lucy Sheffield
Maršalke su često znale da uskoče u Zaječarskom čvoru i na teretnim vozovima, po potrebi ako zafali neka 661, fotka je iz stanice Brusnik.
Foto: Slobodan Ilić
Što se tiče 661 ista se procedura za grejanje primenjivala sa parnim generatorom kod onih 661 koje su bile olakšane uklanjanjem parnog generatora i rezervoara za vodu, lokomotive 661 su imale Katov i Uljanikov tipove generatora.
Evo kako je izgledala i ta kombinacija.
Foto: afc45014
No, gledalo se da lokomotive u vučama imaju i dalje te generatore, tako su manje više sve tadašnje lokomotive iz raspodele za VV Zaječar iz 2000. god imale isti 134, 139, 143, 149, 158, 159, 161 & 232.
134, vrlo brzo isključena iz saobraćaja, nikada nije dočekala remont i spokojno je završila u Zaječaru.
Isto se dogodilo sa 139. Foto: afc45014
149 je skončala u Topčideru.
Za 161 ili 159 uopšte ni ne postoje fotografije ili ih barem za sada nisam još našao, za ostale je suština ista, a to je da su imale sve preko potrebne generatore, ponekada su kasnije kada se pomalo sve okrenulo naglavačke uskakale olakšane 661 za vuču iz drugih sekcija, no to je za drugu temu.
Tako da za kraj, jedna od moje favoritkinje, 232, koja je imala generator, naravno.
Foto: Richard Lea.