Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Problem je tužilaštvo. Kad se za krađu mreže bude sudilo za terorizam a ne za "pljačku" stvari će početi da idu na bolje. ...
Znači 20 godina strogog zatvora plus prinudni rad na infrastrukturnim projektima koji se tiču železnice. I to sa sve bukagijama i naoružanim čuvarom iznad glave.
...+ suđenje za terorizam uz par spektakularnih hapšenja će imati efekta sigurno.
...
2. Suđenje za terorizam i visoke zatvorske kazne za počinioce, minimalno 8 godina, kao u Italiji
....

Da ponovim po stoti put, ovo i nije krađa, ne procesuira se po Krivičnom zakoniku, već po Zakonu o železnici:
Član 139

Ko ošteti, uništi, ukloni ili oduzme element ili deo elementa železničke infrastrukture iz člana 4. stav 1. tač. 2)-9) ovog zakona, bez obzira na količinu i vrednost oštećenih, uništenih ili oduzetih elemenata ili delova elemenata železničke infrastrukture, kazniće se zatvorom od tri meseca do pet godina.

Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana nastupila teška telesna povreda nekog lica ili imovinska šteta velikih razmera, učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.

Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana nastupila smrt jednog ili više lica, učinilac će se kazniti zatvorom od dve do 12 godina.

Dakle zakon i kazne imamo, policiju i tužilaštvo nemamo.
 
Da ponovim po stoti put, ovo i nije krađa, ne procesuira se po Krivičnom zakoniku, već po Zakonu o železnici:


Dakle zakon i kazne imamo, policiju i tužilaštvo nemamo.
Dakle, promeniti član u tom zakonu. I sve te radnje koje on obuhvata preinačiti u teške krađe i na kraju krajeva i nazvati pravim imenom a to je "terorizam"!!!
I naravno ovo sve sa bukagijama i naoružanim čuvarima ostaje.
Mislim da bi ovo bio minimum minimuma. Toliko.
 
Sve stoji... ali učinilac koji je izdržavaoc višečlane porodice, sa maloletnicima, ne ide u zatvor. Imovinu, primanja, nema da se iz njih naplatiš.
Pa mi nemamo krađu automobila u krivičnom zakonu. Hej, "neovlašćena upotreba"!?
Ček, ček, ček...
Nisam pravnik pa izvint'e na čuđenju.
Znači ja kao jedini izdržavaoc višečlane porodice, mogu sutra u MAXI da se samouslužim i izađem napolje neplativši račun bez bojazni da ću prekosutra ići u zatvor??? Kakav je ovo onda pravni sistem i država???
 
Sve stoji... ali učinilac koji je izdržavaoc višečlane porodice, sa maloletnicima, ne ide u zatvor. Imovinu, primanja, nema da se iz njih naplatiš.
Pa mi nemamo krađu automobila u krivičnom zakonu. Hej, "neovlašćena upotreba"!?

Da ali i tu je kazna do 5 godina za obijanje i krađu automobila, problem je što su nam zatvori prepuni pa se zato većinom pribegava donjem limitu raspona, nanogicima i kućnom pritvoru.

Za ovakve krađe vitalnih objekata, kao što je železnica, je samo dovoljno da ministarstvo pravde jasno da preporuku sudijama da treba ići na gornju granicu jer se radi o ozbiljnom ugrožavanju javne bezbednosti. Ti ako bi sve ove poslao na ovih 5 godina iz zakona i to revnosno sprovodio za svaku krađu na železnici, brzo bi prekinuli.
 
Da li je zaista u pitanju krada ili kradja samo izgovor za nesposobnost?
 

Dakle, rekonstrukcija stanične zgrade u Ćupriji koštaće 30 miliona dinara?!?!?!? a ako ste dobro ispratili trasu nove brze pruge od Beograda do Niša, ova pruga će ZAOBIĆI Ćupriju i ukinuće se stajalište tamo.
Kako se zove ovaj srpski specijalitet? - PRANJE PARA
 
Боже, шта људи овде пишу...

П.С. нису их стари дизелаши спасили већ чињеница да струје и даље има - Украјинске железнице имају око 1600 електричних локомотива и око 200 дизел локомотива. Да нема струје, били би у огромном проблему.
Prastaj ako te je moje neznanje uvredilo. Ne razumem se puno u zeleznicu, samo mi je tema interesantna pa reko da napisem sta sam procitao ali ne brini, nece se ponoviti.

Procitao sam u analizi kada su bili najjveci udari na energetsku infrastrukturu gde je naznaceno da su sve dizel lokomotive koriscenje u vojne svrhe kada je snabdevanje bilo upitno ili neregularno.
 
Nova pruga na tom delu je već izgrađena, Ćuprija nije na glavnoj trasi, ali je ostala pruga do nje. Nema ništa sporno.

То са Ћупријом је тежак дебилизам. Уместо да изграде нову станицу на новој траси, која би била свега 350 метара удаљена од садашње, а стару трасу и станицу укину, они одржавају патрљак пруге од Ћуприје до Параћина, на коју морају да скрећу возови, успоравају, продужавају возно време и умањују пропусну моћ нове двоколосечне пруге.
 
Да, ни стара станица није на бог-зна-каквом месту, не би био губитак никакав.
 
Pa ti time ne rešavaš samo trenutnu štetu, već predupređuješ masu drugih potencijalnih krađa. A da ne pričam o akumuliranim troškovima koji nastaju kao posledica poremećaja redovitosti saobraćaja. Plus promena zakona i okarakterisanja takvih krađa kao delo terorizma. Znači 20 godina strogog zatvora plus prinudni rad na infrastrukturnim projektima koji se tiču železnice. I to sa sve bukagijama i naoružanim čuvarom iznad glave.

Prvo boldovano je generalna prevencija. Imaš pravo tu kao i dalje vezano za štetu.

Lepo si opisao da šteta nije samo vrednost ukradenih stvari, nego i gubici za železnicu od takvih zastoja, otkazanih polazaka, gubici koji putnici mogu da pretrpe od zakašnjenja, promene planova i sl. + apstraktna, potencijalna šteta - ako taj vid saobraćaja nije pouzdan, onda će ljudi birati drugi. Sve je to šteta, tako da je ona ogromna i opravdave sve načine borbe jer je takvim radnjama ugorožena i bezbednost javnog saobraćaja.

Ovo bi moglo biti krivično delo krađe u sticaju sa izazivanjem opšte opasnosti. I tu pooštriš kazne.

Neko je naveo zakon o železnici pa kaže nije krađa. Nije šija nego vrat. Sporednim zakonom u odnosu na opšti (KZ) je samo precizirana krađa, kakav je vid krađe u pitanju... Kazne svakako treba pooštriti, donja granica treba da bude 3 godine, a ne 3 meseca.

I onda ne možeš jer si porodičan čovek i imaš dobro vladanje da budeš uslovno osuđen ili dobiješ nanogicu ili se nagodiš sa tužilaštvom. Ako kazna bude 6 meseci onda možeš. Zato je bitno povećati relativni minimum za to delo.

E sad ide deo gde su te ponele emocije.

Ne moze biti terorizam jer im umišljajem nije obuhvaćeno i sejanje straha za neodređeni broj ljudi. Ne možeš to dokazati.

Nemamo više tzv. režim strogog zatvora i prinudni rad je zabranjen. Ali kao što rekoh kazne treba pooštriti.

I bitno je praćenje gde te sekundarne sirovine završavaju i ko ih otkupljuje i pušta u promet. Odgovornost i kontrola postoje i na toj strani i to se može ispratiti, a ne samo ko je ukrao... Dobro si primetio, jedno je jedna šipka a drugo 800m sajle.

Tako da prvi deo posta vrlo konkretno i korisno, posle su te malo ponele emocije sa bukagijama i slični predlozi... Ali može da bude teška krađa (ili kako je već formulisano zakonom o železnici, suština je ista) pooštriti minimum + izazivanje opšte opasnosti. Sude mu za dva dela.

Mislim da bi čak bilo korisno brisati te članove iz zakona o zeleznici, pa da se članovi Krivičnog zakonika primene jer je ovako moguće da nema sticaja sa izazivanjem opšte opasnosti (jer se pretpostavlja da ako je na pruzi izvršena krađa onda je i opšte opasna radnja pa tako propisano delo u zakonu o železnici pravi prividni sticaj sa delom izazivanje opšte opasnosti, pa mu onda ne mogu suditi za 2 dela.. A bolje da mu sude za 2 dela nego jedno i kazna će biti veća.)
 
@Noki
Hvala na ovako iscrpnom komentaru na moj post.
Moja želja za 20 godina strogog zatvora i bukagijama je eto želja prožeta emocijama, pošto me stvarno sve više i više nerviraju ove krađe duž pruge.
Takođe izuzetno nervira to što izgleda da se lopovima ne može ili ne želi stati na put.
A za ovo oko terorizma...
Danas kradu delove kontaktne mreže(koji budi rečeno ne mogu dovesti do katastrofalnih posledica) ali sutra se mogu preorjentisati na delove koloseka i skretnica. E sad zamisli voz sa 2000 tona amonijaka da se istrese na skretnicama kod stanice Novi Sad a usled otuđenja nekog dela skretničkih sprava.
Primer dajem,može biti bilo koji grad u Srbiji gde prolazi pruga. Biraj po želji.
I desi se curenje tog amonijaka kao onomad u Staničenju i pola grada bude potrovano. Da li ćemo tada većati da li je to za 3,5 ili 10 godina zatvora po važećem krivičnom zakoniku? Ili bi mogli da generalizujemo svaku krađu na železnici i da je okarakterišemo kao terorizam?
Znači, otuđen jedan tirfon sa koloseka je identično sa namerom da se prevrne voz sa 2000 tona amonijaka u centru Novog Sada!!!
Ja ne vidim veću prevenciju od toga i potencijalno obeshrabrivanje lopova za bilo kakvu krađu na železnički postrojenjima. Jednom za uvek završimo sa lopovlukom i krenemo dalje.
Eto, to je moje mišljenje pa vi sad sudite.
 
Poslednja izmena:
Danas, i privatni operater "Kombinovani Prevoz" krenuo prugom Zaječar-Niš, iz daljine cenim da su vagoni "Lokotrans-a".

20230209_120531(0).jpg


Tu je i potisak:

20230209_120613.jpg
 
„Kažete pruga je prestala da radi, pruga će da radi, ali od marta sledeće godine kad bude obnovljena, pošto oni koje podržavate nisu uradili ni metar rekonstruisane pruge, a kamoli metar nove. Od 2000. do 2012. rekonstruisano 30,5 kilometara, nula metara u Toplici, nula metara u Nišu, nula metara bilo gde. A nove pruge nula metara, tek da ljudi čuju. Mi smo uradili 785 kilometara rekonstruisali pruge i 108,5 kilometara nove pruge. Sada radimo mnogo nove pruge i pretvaranje u brzu prugu da bismo spojili Niš i Beograd i Preševo sa Brestovcem i Nišem, da bismo imali brzu prugu od Subotice do Dimitrivograda. Do marta sledeće godi završićemo prugu i imaćemo mnogo bržu prugu i vozove od Kuršumlije i Niša, jer tako hoćemo da spojimo Kuršumliju sa Beogradom, i sa Bugarskom, Severnom Makedonijom i Grčkom“, rekao je Vučić.


 
Možda nije terorizam ali je opasno ugrožavanje bezbednosti trećih lica (putnika i posade voza). Ili sabotaža infrastrukture od državnog zančaja.
 
Da ponovim po stoti put, ovo i nije krađa, ne procesuira se po Krivičnom zakoniku, već po Zakonu o železnici:


Dakle zakon i kazne imamo, policiju i tužilaštvo nemamo.
Zakon o železnici zapravo daje povlasticu lopovima. Kada njega ne bi bilo, to bi se kvalifikovalo kao teška krađa sa težim kaznama od onih iz Zakona o železnici.

Svakako, rešenje nije pooštravanje kazni već dosledno hvatanje lopova i sprovođenje postojećeg zakona.

Ili bi mogli da generalizujemo svaku krađu na železnici i da je okarakterišemo kao terorizam?
Znači, otuđen jedan tirfon sa koloseka je identično sa namerom da se prevrne voz sa 2000 tona amonijaka u centru Novog Sada!!!
Ne može ipak to da se izjednači sa namerom, nemoguće je dokazati. Postojeće kazne su sasvim adekvatne samo se nedovoljno adekvatno primenjuju.
 
Mogao bi da se poveća minimum od 3 meseca, zaista je malo jer to često u praksi znači samo uslovnu osudu...

Razumem ogorčenost ljudi i želju da se lopovima stane na put jednom za svagda.

Postoje neka dela poput sabotaže, diverzije, međutim i tu se ceni i dokazuje cilj koji je učinilac imao nezavisno od posledica koje je prouzrokovao... Bitno je šta je on želeo da ostvari protivpravnu imovinsku korist ili ostvaruje neki politički cilj, napada na državno uređenje. Da li mu je cilj da seje strah i pobije ljude, ili je to objektivna posledica njegove nesmotrene krađe... Ali to što ne možemo da ga kvalifikujemo kao terorizam (tj. slična povezana krivična dela iz iste glave, čini mi se da je terorizam kao takav brisan iz zakona) ne znači da ne možemo da mu damo kaznu kao za terorizam ako imamo kao posledicu smrt većeg broja ljudi, trebalo bi propisati težu kaznu za kvalifikovani oblik, zašto da ne... To je samo 1 u nizu koraka da se ovo spreči...
 
Na tenderu za remont i modernizaciju 3 DMV serije 711 pobedila je Fabrika železničkih vozila Želvoz.
Ponude su dostavili i rumunski Reloc i zrenjaninski Šinvoz, ali su njihove ponude odbijene zbog neposedovanja zahtevanih sertifikata i neispunjavanja zahteva iz tenderske dokumentacije.
Inače ponuda Želvoza bila je najskuplja sa ponuđenom cenom od oko 444.500.000 dinara bez PDV-a, Relok je ponudio cenu od oko 443.300.000 dinara bez PDV-a, dok je Šinvoz ponudio cenu od 414.600.000 dinara bez PDV-a.
Garantni rok za izvršene radove biće 2 godine.
 
Evo još jednog Beobuildbeobuildera koji je otišao u medije
 
Na tenderu za remont i modernizaciju 3 DMV serije 711 pobedila je Fabrika železničkih vozila Želvoz.
Ponude su dostavili i rumunski Reloc i zrenjaninski Šinvoz, ali su njihove ponude odbijene zbog neposedovanja zahtevanih sertifikata i neispunjavanja zahteva iz tenderske dokumentacije.
Inače ponuda Želvoza bila je najskuplja sa ponuđenom cenom od oko 444.500.000 dinara bez PDV-a, Relok je ponudio cenu od oko 443.300.000 dinara bez PDV-a, dok je Šinvoz ponudio cenu od 414.600.000 dinara bez PDV-a.
Garantni rok za izvršene radove biće 2 godine.
Da nije ovo malo mnogo para za 3 garniture?
Otprilike 1.25 milki evra po jednoj jedinici?
 
Vrh