Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da li neko ima informaciju koji je vagon restoran 0409? Navodno je prošle godine izdvojeno 51 hiljada evra za njegovu opravku.

Od ostalih zanimljivih informacija u izveštaju o realizaciji programa poslovanja SV jeste da su prihodi povećani u odnosu na 2021. sa 5.5 milijardi din na 7,1 milijardi (66 posto dolazi iz subvencija!!!, ostatak iz poslovanja). Prihodi su oko prognoziranih vrednosti a kod međunarodnih usluga su 145% od planiranog. Rashodi su povećani u odnosu na prošlu godinu ali su manji nego očekivani.
Prihodi i rashodi iz finansiranja se razlikuju dosta u odnosu na godinu pre, sve u svemu srbija voz je prošlu godinu zavrsio sa 115 miliona din u minusu, a planirano je 1.2 milijarde.
Ukupno je u predizeću 2196 zaposlenih, ima podaci o najvišim/najnižim/prosečnim platama ako nekog zanima nek pogleda.
4.44 milijarde dinara subvecija u 2022, za reklame je izdvojeno 45.7 miliona dinara što je duplo više od prognoziranog.

Prevezeno je 5.690.750 putnika (6.2 posto više od planiranog), 104% više od 2021., 424.1 mil putničkih kilometara (5.2% više nego planirano).
U unutrašnjem saobraćaju imamo 107.3% putnika više nego 2021, a putnilčkih kilometara 137.3% više
U međunarodnom saobraćaju imamo 40.8% putnika više nego 2021, a putnilčkih kilometara 51.4% više
Screenshot_84.png

48.3% prihoda od transporta je od BG-NS, broj preveznij putnika je 41% na ovoj pruzi u odnosu na ukupan broj

Saobraćalo je 91.750 vozova, planirano 112.671 odnosno 24.140 je otkazano, 66 vozova dnevno je otkazano u proseku!!!!!
Otkazani vozovi: 16.756 BGvoz (najviše na delu relacije), obustavljeni međunarodni (BG-ZG, SU-Kelebija, Dimitrovgrad-Sofia), unutrašnji (Niš-Matejevac), 1.250 vozova je otkazano zbog DMV711!!!
Screenshot_84.png


Piše da je ugovoreni datum isporuke prvog Stadler Flirta 4.8.2022, a poslednjeg 10.8.2023. 15.4.2022 je isporučilac tražio produženje roka (umesto 33 nedelje sad je 110 nedelja navodeći višu silu (Kovid i rat), ali je nakon sastanaka sa 77 nedelja produžetka smanjeno na 53 nedelje.
Novi datum za prvi voz 17.8.2023, poslednji 3.10.2024

Na BG-NS se 50 posto karata kupi preko interenta što je smanjilo troškove

2022 je uveden novi informativni sistem SAP za upravljanje resursima preduzeća

Još jedna informacija van ovog izveštaja a iz ugovora imeđu Pančeva i Srbija voza za "Panvoz". Maks vrednost ugovora je 90 mil din sa PDV Srbija voz dobija naknadu po km i to 817 din bez PDV za realizovan vozni kilometar po redu vožnje, a 508.15 din po km za prevoz praznih garnitura. 90% od karata dobija Pančevo, 10% Srbija voz i ovaj ugovor važi do 31.12.2023. To je to u suštini iz celog ugovora ima svega par strana ostalo je u za obezbeđivanje prodaje karata, informacija na redu vožnje i šta se dešava u slučaju više sile.
 
Боки, можете ли да сазнате преко Дијаграма какви су планови Србија воза за музејски воз Романтика?
 
Боки, можете ли да сазнате преко Дијаграма какви су планови Србија воза за музејски воз Романтика?
Naravno, videćemo i za Romantiku i za Plavi voz. Stvarno ima potencijala za sve i svašta, žalosno je što to sad stoji neiskorišćeno. Uz dobar marketing, posebno strancima, imali bi prebukirane ture za koje bi mogli da deru. Ameri naročito vole te ex communist stvari, plavi voz bi za njih bio fantazija. Titovim vozom, titovom prugom kroz Jugoslaviju...
 
Ако су им проблем поправке парњача, ваљало би да виде има ли која исправна у Колубари, наводно су исправне паркиране након набавке дизелки.
 
Ако су им проблем поправке парњача, ваљало би да виде има ли која исправна у Колубари, наводно су исправне паркиране након набавке дизелки.
Koliko ih ima? Ako ih ima više može se organizovati da se opravka vrši radnim danima, a vikendom i praznicima da saobraćaju.
Šta mislite gde bi trebalo da saobraćaju ovi turistički vozovi?
Beograd-Palić je možda dobar kandidat, al samo vikendom i praznicima kad je manje opterećena pruga BG-NS.
Beograd-Istočna Srbija, Beograd-Zlatibor

Jeste sve ovo korisno ali ajde mi prvo da uvedemo normalan voz i sredimo prugu pa možemo da se bakćemo ovim stvarima
 
Romantika mora kroz Istočnu Srbiju (Požarevac-Zaječar-Niš), u onakav predeo odlično bi se uklopila.:love:

Između 2000 i 2010. god bilo je dosta vožnji parnjačom kroz "moje krajeve", iako sam bio mali klinac, sećam se pomalo nečega, doduše uhvatio sam te poslednje delove turističkih vožnji.
U principu, to su većinom bili Nemački ljubutelji železnica koji su zahtevali trasu preko Istoka i uvek su bili impresionirani predelom.

To su bile ovakve vožnje:

Foto: Zoran Veresić
Screenshot_20230210_234227_Facebook.jpg


Postoji i dobra reportaža o putovanju jedne od tih "posebnih vožnji" kroz Istok Srbije, ja ko za baksuza ne mogu da je nađem na YT-u trenutno.

Taj period posle 2000 god. je bio baš "pozitivan" po železnički saobraćaj u Istočnoj Srbiji (pogotovo nakon dolaska 710), a specijali su bili baš okosnica tog nekog malog napretka koji je ubrzo stagnirao i krenuo u rikverc.

Inače zanimljivo, već kada sam u tom periodu, nakon dolaska 6 jedinica 710, broj putnika se u Zaječarskoj sekciji povećao za 400 %, što je za današnje vreme premija!
A putničkih vozova je bila ihahaj...

Bože, kao da je sve to bilo juče, moj deda me je vodio na jedno brdo iznad sela Tabakovac odakle se pucao pogled na prugu, pa je bila fora šta će da naiđe..
Nikad se nije znalo tačno, počev od sastava običnih PT vozova, pa kad se pojavi "Šveđanin" bilo je baš moćno, jer je bio "glanc" nov i za mene potpuna neka revolucija, a kad naiđe teretni još bolje, ovih specijalnih vozova je ipak bilo teško nahvatati, vozovi su mi tuda bili puno interesantnije na prugama ŽS nego u NL (verovali ili ne)..;)

Danas planinarim u tom kraju divljim stazama, pa kada izađem iz voza u Tabakovcu (stanica sa okačene slike) pokupi me neka tuga, pogotovo kada vidim onakve fotke kao gore, ali ipak radi nostalgija na max, to je bilo detinjstvo..

Odoh malo u OT, oprostite, ali to su bili poslednji trzaji naše železnice, a i bogami najlepši dani mog života...:D
 
Koliko ih ima? Ako ih ima više može se organizovati da se opravka vrši radnim danima, a vikendom i praznicima da saobraćaju.
Šta mislite gde bi trebalo da saobraćaju ovi turistički vozovi?
Beograd-Palić je možda dobar kandidat, al samo vikendom i praznicima kad je manje opterećena pruga BG-NS.
Beograd-Istočna Srbija, Beograd-Zlatibor

Jeste sve ovo korisno ali ajde mi prvo da uvedemo normalan voz i sredimo prugu pa možemo da se bakćemo ovim stvarima
Романтика је имала 3 парњаче, али је последња била оперативна серија 33.
У Колубари би требало да је остало 6 парњача, серије 52 и 62.
Kakve bre parnjače na brzoj pruzi šta vam je?
Могла би Романтика БГ-НС-Палић преко Панчева, Титела и Сомбора.
 
Романтика је имала 3 парњаче, али је последња била оперативна серија 33.
У Колубари би требало да је остало 6 парњача, серије 52 и 62.

Могла би Романтика БГ-НС-Палић преко Панчева, Титела и Сомбора.
Može, i to da kreće sa Vuka.
To bi bio dvodnevni izlet :)

Lepe su parnjače, vozio sam se jednom. Nego ajde da prvo opravimo 711, da sredimo Koridor i ostale magistralne pruge, pa onda Romantika.
 
Ако тако будемо радили, неће бити шта да се среди за Романтику :( Погледајмо Бугаре како имају успешно парни воз у експлоатацији.
 
Mene najviše nervira u vezi parnjača i eksponata jeste njihova seča i to ponekad usred bela dana, a iza njihovog opstanka su često stojali ljudi, obični ljubitelji, koji su se mukom borili da ne završe pod presu.🤐

Zanimljivo da na godišnjem nivou i nema puno vožnji sa Plavim vozom koji je relativno kompletan sa Maršalkom, malo fali marketinga...
 
Treba sve paralelno raditi, što ne bi Srbija voz iskoristio priliku da zaradi dodatni novac na takvim vozovima. Mogu te linije biti izuzetno profitabilne. Nažalost, trenutno su u fokusu neke druge stvari.
Могла би Романтика БГ-НС-Палић преко Панчева, Титела и Сомбора.
Uf moraš ih teraš kroz Vuk onda, zamisli vraćaš se sa posla i zavije te parnjača parom 🤣
Ali no, moglo bi naravno. Možda ne preko Novog Sada, možda preko Zrenjanina? Kreneš ujutro, tamo imaš slobodono vreme i vratiš se uveče.
Romantika mora kroz Istočnu Srbiju (Požarevac-Zaječar-Niš), u onakav predeo odlično bi se uklopila.:love:

Između 2000 i 2010. god bilo je dosta vožnji parnjačom kroz "moje krajeve", iako sam bio mali klinac, sećam se pomalo nečega, doduše uhvatio sam te poslednje delove turističkih vožnji.
U principu, to su većinom bili Nemački ljubutelji železnica koji su zahtevali trasu preko Istoka i uvek su bili impresionirani predelom.

To su bile ovakve vožnje:

Foto: Zoran Veresić
Pogledajte prilog 154103

Postoji i dobra reportaža o putovanju jedne od tih "posebnih vožnji" kroz Istok Srbije, ja ko za baksuza ne mogu da je nađem na YT-u trenutno.

Taj period posle 2000 god. je bio baš "pozitivan" po železnički saobraćaj u Istočnoj Srbiji (pogotovo nakon dolaska 710), a specijali su bili baš okosnica tog nekog malog napretka koji je ubrzo stagnirao i krenuo u rikverc.

Inače zanimljivo, već kada sam u tom periodu, nakon dolaska 6 jedinica 710, broj putnika se u Zaječarskoj sekciji povećao za 400 %, što je za današnje vreme premija!
A putničkih vozova je bila ihahaj...

Bože, kao da je sve to bilo juče, moj deda me je vodio na jedno brdo iznad sela Tabakovac odakle se pucao pogled na prugu, pa je bila fora šta će da naiđe..
Nikad se nije znalo tačno, počev od sastava običnih PT vozova, pa kad se pojavi "Šveđanin" bilo je baš moćno, jer je bio "glanc" nov i za mene potpuna neka revolucija, a kad naiđe teretni još bolje, ovih specijalnih vozova je ipak bilo teško nahvatati, vozovi su mi tuda bili puno interesantnije na prugama ŽS nego u NL (verovali ili ne)..;)

Danas planinarim u tom kraju divljim stazama, pa kada izađem iz voza u Tabakovcu (stanica sa okačene slike) pokupi me neka tuga, pogotovo kada vidim onakve fotke kao gore, ali ipak radi nostalgija na max, to je bilo detinjstvo..

Odoh malo u OT, oprostite, ali to su bili poslednji trzaji naše železnice, a i bogami najlepši dani mog života...:D
Sjajna priča, hvala za ovaj post. Bilo bi lepo da ima nekih dodatnih sadržaja duž pruge koji bi se mogli posetiti, ili da vozi skroz do Niša preko Zaječara.
Zanimljivo da na godišnjem nivou i nema puno vožnji sa Plavim vozom koji je relativno kompletan sa Maršalkom, malo fali marketinga...
Da, do korone je plavi voz saobraćao do Užuca i nazad i uvek bio prebukiran najviše strancima. Žalosno je koliko ne možemo da iskoristimo potrncijal. Danas se može otići u depo plavog voza, mislim da je karta 150din i treba se najaviti. Ja planiram uskoro da odem.
 
Taчно тако, безвезе је неискористити све могуће потенцијале. Плави воз и Романтика су атракције, а да будемо реални и Соко је био атракција у почетку. Ево нпр. могли би да уведу музејске возове Београд-Пожега-Ужице са обиласком музеја узаног колосека у Пожеги и трансфером путника аутобусима од Ужица до Шарганске осмице да се провозају и тамо.
 
Taчно тако, безвезе је неискористити све могуће потенцијале. Плави воз и Романтика су атракције, а да будемо реални и Соко је био атракција у почетку. Ево нпр. могли би да уведу музејске возове Београд-Пожега-Ужице са обиласком музеја узаног колосека у Пожеги и трансфером путника аутобусима од Ужица до Шарганске осмице да се провозају и тамо.
hmm mislim da tim ljudima ne bi taj muzej bio toliko interesantan. To je možda za ljubitelje železnica.
Evo kako bi moglo:
Beograd-Užice ujutro pa autobusom do Mokre Gore (Šarganska osmica i Drvengrad) i u povratku obilazak Užica eventualno i nazad za Beograd uveče. Taj kraj stvarno ima potencijala za višednevnr izlete i Zlatibor i Tara...
 
Возољубитељима да не буде интересантан музеј узаног колосека? Мада бих га ја из Пожеге преселио на Шарганску осмицу.
 
Возољубитељима да не буде интересантан музеј узаног колосека? Мада бих га ја из Пожеге преселио на Шарганску осмицу.
Nene, ljudima koji nisu vozoljubitelji ne bi bio interrsantan, to sam hteo reći.
Što se muzeja tiče, to je dugoročno stvarno. Prvo dovedemo železnicu u red pa kad to bude u zamahu napravimo veliki železnički muzej ili muzej celokupnog saobraćaja (bio sam u Luzernu u muzeju takvom stvarno je fenomenalan).
 
То си управу, путници треба да буду шира публика од возољубитеља.
Битно је само сачувати експонате, нажалост, многи рђају и пропадају широм земље. Изузетак је само Пожега која је плод личног ентузијазма запослених у железници.
 
То си управу, путници треба да буду шира публика од возољубитеља.
Битно је само сачувати експонате, нажалост, многи рђају и пропадају широм земље. Изузетак је само Пожега која је плод личног ентузијазма запослених у железници.
Šta uopšte mi imamo od potencijalnih muzejskih eksponata da se može sačuvati?
 
Poslednja izmena:
Има доста тога, у Београду најмање 8 локомотива (4 дизелке плавог воза, парњача плавог воза испред бивше станице, локомотива узаног колосека испред управе железнице, и две најстарије парњаче из бивше ложионице, девастиране покушајем крађе) у Нишу најмање 7 (једна у депоу Црвени крст, једна у кругу МИНа, три на слепом колосеку код станице, и по једна као експонати испред станице и испред управе железнице), најмање две парњаче од Романтике које су дуже ван употребе па су девастиране у Лапову, и још десетине парњача што изложених неадекватно по станицама широм Србије што по фабрикама и рудницима, плус што би као експонати могли да се појаве и по примерак дизелки (661, 641, 642, 643, 644...) и електро локомотива (441, 461), шинобус, макоса, РВР.
Ево списка само за парњаче
 
Da da, ali treba samo srediti sve te parnjače, šinobuse, vagone itd. RVR svakako uskoro ide pa može da se odvoji par komada da se sačuva. I eto napravimo muzej sa svim tim eksponatima, preselimo muzej avijacije na to mesto, dodamo drumski i vodni saobraćaj i sve to da bude zanimljivo interaktivno (simulatori :)) i na pristupačnoj lokaciji. I eto jedne velike atrakcije za grad u kome se nalazi, bilo bi sjajno. Ali no, otom potom
 
Ух, сеоба ваздухопловног музеја би баш била подухват :) Али за сада би ваљало прво збринути постојеће железничке експонате. Макар да буду на једном месту и да се спречи да их прорасте коров као што је иначе случај.
 
@Jelancha
kada si već kod parnjaka u Zaječaru, da li se možda sećaš one izložene parne lokomotive na stanici? šta se desilo sa njom? znam da je od jednom nestala mada verovatno ima već dvadesetak godina kako je nema

a ove što su vozile jedno vreme sećam se i toga i tada mi baš nije bilo jasno otkuda od jednom parne lokomotive, ali daleko su dani kada sam kao klinac odlazio na stanicu da gledam 666 i ostale lokomotive koje su svirale celu noć, sada se čovek prosto zaraduje tj. svako sviranje primetiš koliko je postalo retko, nekada ih nismo ni primećivali koliko su se često čule

bilo bi lepo da neko usnimi celu trasu za-niš kao što već ima snimak od Požarevca, žalosno je koliko ljudi nisu svesni prizora na toj trasi
 
Treba sve paralelno raditi, što ne bi Srbija voz iskoristio priliku da zaradi dodatni novac na takvim vozovima. Mogu te linije biti izuzetno profitabilne. Nažalost, trenutno su u fokusu neke druge stvari.

Uf moraš ih teraš kroz Vuk onda, zamisli vraćaš se sa posla i zavije te parnjača parom 🤣
Ali no, moglo bi naravno. Možda ne preko Novog Sada, možda preko Zrenjanina? Kreneš ujutro, tamo imaš slobodono vreme i vratiš se uveče.

Sjajna priča, hvala za ovaj post. Bilo bi lepo da ima nekih dodatnih sadržaja duž pruge koji bi se mogli posetiti, ili da vozi skroz do Niša preko Zaječara

Moglo bi svašta da se osmisli, i sami Nemci su imali neki mini program, ako se dobro sećam.

U klisuri su se često zaustavljali da bi pravili fotografije, na svu sreću tada je bilo dosta posednutih stanica te je bilo prostora za umetničke slobode na otvorenoj pruzi...

@Jelancha
kada si već kod parnjaka u Zaječaru, da li se možda sećaš one izložene parne lokomotive na stanici? šta se desilo sa njom? znam da je od jednom nestala mada verovatno ima već dvadesetak godina kako je nema

a ove što su vozile jedno vreme sećam se i toga i tada mi baš nije bilo jasno otkuda od jednom parne lokomotive, ali daleko su dani kada sam kao klinac odlazio na stanicu da gledam 666 i ostale lokomotive koje su svirale celu noć, sada se čovek prosto zaraduje tj. svako sviranje primetiš koliko je postalo retko, nekada ih nismo ni primećivali koliko su se često čule

bilo bi lepo da neko usnimi celu trasu za-niš kao što već ima snimak od Požarevca, žalosno je koliko ljudi nisu svesni prizora na toj trasi

Jedna Zaječarska parnjača je završila na Šarganu, trebalo bi da je to taj eksponat.
To je valjda serija 83, po inventarskom stanju 025 & 052 su bile predviđene kao eksponati za Zaječar, jedna od njih je ta koja je premeštena, znači trebalo bi da je 052.
U krugu depoa se nalazi i jedan kotao parnjače koji je služio za grejanje prostorija.

Moraću da pitam Dulevoz-a da li ima neke planove za snimanje deonice Zaječar Niš, red bi bio.🙂

Inače, ja sam ophodao celu deonicu između Knjaževca i Svrljiga, podelio sam u etape ta pešačenja.

Mogu da okačim fotografije i ovde na forumu, ali ima dosta materijala, a i potrebno je vreme da se sve to lepo zakači i opiše kako treba!
 
Vrh