Romantika mora kroz Istočnu Srbiju (Požarevac-Zaječar-Niš), u onakav predeo odlično bi se uklopila.
Između 2000 i 2010. god bilo je dosta vožnji parnjačom kroz "moje krajeve", iako sam bio mali klinac, sećam se pomalo nečega, doduše uhvatio sam te poslednje delove turističkih vožnji.
U principu, to su većinom bili Nemački ljubutelji železnica koji su zahtevali trasu preko Istoka i uvek su bili impresionirani predelom.
To su bile ovakve vožnje:
Foto: Zoran Veresić
Pogledajte prilog 154103
Postoji i dobra reportaža o putovanju jedne od tih "posebnih vožnji" kroz Istok Srbije, ja ko za baksuza ne mogu da je nađem na YT-u trenutno.
Taj period posle 2000 god. je bio baš "pozitivan" po železnički saobraćaj u Istočnoj Srbiji (pogotovo nakon dolaska 710), a specijali su bili baš okosnica tog nekog malog napretka koji je ubrzo stagnirao i krenuo u rikverc.
Inače zanimljivo, već kada sam u tom periodu, nakon dolaska 6 jedinica 710, broj putnika se u Zaječarskoj sekciji
povećao za 400 %, što je za današnje vreme premija!
A putničkih vozova je bila ihahaj...
Bože, kao da je sve to bilo juče, moj deda me je vodio na jedno brdo iznad sela Tabakovac odakle se pucao pogled na prugu, pa je bila fora šta će da naiđe..
Nikad se nije znalo tačno, počev od sastava običnih PT vozova, pa kad se pojavi "Šveđanin" bilo je baš moćno, jer je bio "glanc" nov i za mene potpuna neka revolucija, a kad naiđe teretni još bolje, ovih specijalnih vozova je ipak bilo teško nahvatati, vozovi su mi tuda bili puno interesantnije na prugama ŽS nego u NL (verovali ili ne)..
Danas planinarim u tom kraju divljim stazama, pa kada izađem iz voza u Tabakovcu (stanica sa okačene slike) pokupi me neka tuga, pogotovo kada vidim onakve fotke kao gore, ali ipak radi nostalgija na max, to je bilo detinjstvo..
Odoh malo u OT, oprostite, ali to su bili poslednji trzaji naše železnice, a i bogami najlepši dani mog života...