Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

I ponovo lopine rade...

''Na pruzi Beograd Centar - Rasputnica ,,G“ - Rakovica - Mladenovac - Lapovo - Niš - Preševo - državna granica -
(Tabanovce), zbog otuđenja opreme KM, čvrstih tačaka, od strane "NN" lica, dana 10.02.2023. godine (petak) sa važnošću
odmah pa do opoziva, uvode se sledeće lagane vožnje:
1. u ukrsnici Pinosava, kroz 2. (drugi) kolosek od km 17+600 do km 18+310 sa 20 km/h u dužini od 710 m.
Produženje voznih vremena zbog ove lagane vožnje kod vozova za prevoz putnika i lokomotivskih vozova iznosi
+1 minut, kod teretnih vozova iznosi +2 minuta.
2. između službenih mesta Pinosava i Ripanj, od km 19+350 do km 20+365 sa 30 km/h u dužini od 1015 m.
Produženje voznih vremena zbog ove lagane vožnje kod vozova za prevoz putnika i lokomotivskih vozova iznosi
+1 minut, kod teretnih vozova iznosi +2 minuta.''

Lagana vožnja između Krnjače i Ovče, koja je nastala iz istog razloga, još uvek nije sanirana tako da je sada za očekivati da
će sledeći atak na kontaktnu mrežu biti negde na barskoj pruzi.
Ovo sad već postaje vrlo frustrijajuće.
 
Šta će tek biti kada se otvori pruga do Subotice... pa na tolikoj trasi kroz pusta polja će moći da se mažnjava neprekidno.. osim ako ne ograde u kompletu i puste struju..
 
Malo samo, pec, pec po prstićima lepljivim..
1253581_screenshot-3_ls.jpg
 
Moгли би да пусте дроновима да чувају и да прате када неко скине па после лепо да га сачекају. Дронови са лепом камером су нешто што и обичан човек може да приушти, а камоли државна фирма.
А ако мисле да би им било превише људи који надледају могли би да плате некога да направи софтвер да јави када се појави нешто близу пруге (као у електрани око превеликог грумена угља). А чак не мора ни то, него да пусте одма дрон када негде нешто фали па да стигну бар да виде куда се одвози па сваког ко је био у контакту са тим људима да пропусте кроз шаке (правно па можда и физички).

ЕДИТ: ово око софтвера би се односило на софтвер који анализира снимке из дронова, или камера близу пруге
 
Treba da se upotrebe svi mogući resursi za zaštitu. Na primer, i u Holandiji se dešavaju krađe bakra sa pruge, a bore se protiv na sve načine - night vision, kamere, senzori, psi, bezbednjaci iz infre koji noćima stražare pokriveni kamuflažom ne bi li ih nahvatali. I daje rezultate. Broj krađa bakra sa železenice tokom godina:

2B5D74E4-9AF7-4E5E-92D5-DD8E32877A4F.jpeg
 
Meni je neverovatno da do sada ta "NN" lica nisu nijednom uhvaćena tokom krađe, okej, voz se čuje kada nailazi, ali ipak im je potrebno vremena da posklanjaju pribor i ostalo, kako ih uopšte nijedan mv ne primeti dok prolazi tim delom, znači da su već negde dalje od pruge?!

Prosto, sve više verujem da postoji neka krtica u IŽS-u koja obaveštava te lopine o kretanju vozova i time su osigurani da ih niko neće primetiti..
Druga opcija je da znaju da čitaju grafikone, mada većina teretnih vozova uvek kasni na Koridoru, tako da nema pravila kada će šta tačno naići..

Jednom mi je jedan klinac u Niškom vozu pričao kako se tamo neki lik iz sela u blizini njegovog obogatio za sve pare kradući baš te delove..
Možda je i izmišljao, a možda i nije, bilo je to baš kada je krenula ta epidemija krađa čvrstih tačaka, moguće da je i ta osoba u zatvoru već..🙃

Sve u svemu, deluje mi da ovo rade osobe pod protekcijom pojedinaca u određenim službama, ako je tako, slaba nam valjda od bilo kojih zaštita kada im se na neki način dozvoljava radnja...
 
Zanimljivo kako niko ništa nije krao 8 meseci, a sad kradu svaki čas nešto..
 
mislim da nam je ovo promaklo.
NACRT ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA

izmene vezane za PP
Član 15.​

“Član 149.

Za regulisanje saobraćaja na prelazu puta preko železničke pruge u istom nivou upotrebljavaju se semafori sa svetlima crvene i žute boje. Svetla moraju biti postavljena po vertikalnoj osi, jedno ispod drugog, i to: crveno svetlo gore, a žuto svetlo dole, odnosno po horizontalnoj osi, jedno pored drugog: crveno svetlo levo, a žuto svetlo desno.

Svetla iz stava 1. ovog člana imaju sledeće značenje:

1) crveno svetlo - zabranjen prolaz;

2) žuto svetlo - zabranjen prolaz, osim u slučaju kada se vozilo ne može bezbedno zaustaviti ispred navedenog znaka i

3) trepćuće žuto svetlo - obaveza za sve učesnike u saobraćaju da se kreću uz povećanu opreznost zbog eventualnog nailaska voza jer semafor kojim se najavljuje približavanje voza nije ispravan ili se ne koristi, odnosno semafor i uređaj za zatvaranje saobraćaja na prelazu puta preko železničke pruge u istom nivou nije ispravan ili se ne koristi.

Na semafor iz stava 1. ovog člana može se dodati uređaj za davanje zvučnih znakova kojim se učesnici u saobraćaju obaveštavaju o tome da je dat svetlosni saobraćajni znak kojim se najavljuje približavanje voza, odnosno spuštanje uređaja za zatvaranje saobraćaja na prelazu puta preko železničke pruge.ˮ

Član 153. menja se i glasi:


Član 16.​

“Član 153.

Prelaz puta preko železničke pruge mora biti obeležen propisanom saobraćajnom signalizacijom.

Na prelazu puta sa savremenim kolovoznim zastorom (asfalt, beton, kocka i sl.) preko železničke pruge u istom nivou postavljaju se semafori kojima se reguliše saobraćaj na prelazu puta preko železničke pruge ili semafori sa branicima ili polubranicima, u skladu sa propisima kojim se uređuje bezbednost u železničkom saobraćaju.

Branicima i polubranicima kojima se zabranjuje i sprečava prelazak vozila preko železničke pruge, može se dodati uređaj za davanje zvučnih znakova koji upozoravaju na spuštanje branika ili polubranika i približavanje voza.

Kada su na prelazu puta preko železničke pruge postavljeni semafor, odnosno semafor sa branicima ili polubranicima, a uređaj za njihovu upotrebu nije ispravan ili se ne koristi, semafor mora pokazivati trepćuće žuto svetlo.

Bliže propise u pogledu tehničkih karakteristika i načina postavljanja branika ili polubranika, izgled i tehničke karakteristike semafora, donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja.ˮ

Član 48.​

Obavezuje se upravljač železničke infrastrukture da semafore koji najavljuju približavanje voza na svim prelazima preko pruge u nivou, koji su u upotrebi i koji se nalaze na putu na dan stupanja na snagu ovog zakona, zameni sa semaforima sa dvobojnim svetlima u roku od tri godine od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Odredba člana 137. stav 2. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima (“Službeni glasnik RSˮ, br. 41/09, 53/10, 101/11, 32/13 - US, 55/14, 96/15 - dr. zakon, 9/16

- US, 24/18, 41/18, 41/18 - dr. zakon, 87/18, 23/19 i 128/20  dr. zakon), prema kojoj se na prelazu puta preko železničke pruge saobraćaj vozila reguliše samo svetlima crvene boje i odredba člana 149. istog zakona prema kojoj se svetlosni saobraćajni znakovi kojima se najavljuje približavanje voza prelazu puta preko železničke pruge u istom nivou daju naizmeničnim paljenjem dva crvena trepćuća svetla u obliku kruga, što označava obavezu učesnika u saobraćaju da se zaustave, primenjuju se na prelazima puta preko železničke pruge regulisanim u skladu sa navedenim odredbama, do zamene semafora u skladu sa odredbama ovog zakona, a najkasnije tri godine od dana stupanja na snagu ovog zakona.
 
Da li će se uskoro ponovo uvesti voz za Zagreb i Ljubljanu? Mislim da je neko skoro na forumu objavi nešto u vezi toga.
 
никако полубраници, с обзиром да ће полумозгаши и безмозгаши узети да их обилазе

Ja ne znam zasto i dalje ugradjuju te polubranike kad znaju da smo zatupljen narod koji rizikuje svoj život radi 2 minuta uštede vremena.

Nek ugrade branike koji blokiraju celu širinu puta i rešen problem, mnoge zemlje imaju takve putne prelaze.
 
Vrh