Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ograde se u ovakvim slucajevima projektuju sa rupama koje propustaju vetar i smanjuju naprezanja.
 
Zidaju se mostovi i nadvoznjaci vekovima i sve ograde na njima su prezivale ovaj danasnji biblijski vetar, sem ove ograde koja je nedavno postavljena, Pala je posle prvog jaceg vetra.
 
Mozda je porozan beton mosta koji je izgradjen pre par decenija pa je odvalio srafove zajedno sa ogradom.
Vetar ima ozbiljnu silu cupanja kad nailazi na velike povrsine.
 
Ovo je tipska, panelna ograda, i verovatno ima "mehanizam", šablon po kojem se kači, tj. kad kupuješ nju, kupuješ i sve što treba za kačenje. Kažem verovatno jer nisam video, inače sam prilično siguran. Dalje, cela se odvalila, nije jedan segment, tako da se vrlo verovatno niže jedna za drugu, tj. "zajedno rade". Ako bih morao da pretpostavim, nisu bušili sve rupe nego su preskakali, jer "ma koji će klinac svi, dobro je ovako", i onda ako su bušili rupe za svaku drugu stopicu, nosivost zavrtnjeva su smanjili za polovinu.

Ne vidim sa slike da li je bušna ograda, ili je neki pleksiglas ili nešto, uglavnom opterećenje od vetra se uzima preko udarnog pritiska vetra, pritiskuće na jednu ili drugu stranu. Udarni pritisak vetra je neki broj da ne davim, koji se uzima iz karte vetra uz neke parametre nebitno. Suština je da taj pritisak vetra množi sa pripadajućom površinom na koju vetar deluje, i dobija sila pomoću koje se računaju uticaji u osloncu. Ako je površina rupičasta, proporcionalno manje opterećenje od vetra se dobija.

Ono što mi je nerezonski, jeste da nisu išli na bočno kačenje, jer ako staviš odozgo i izbušiš rupe, staviš anker vijke npr. i dalje će da ti radi ta ograda, tj. da se mrda onako rukom kad protreseš. Naročito na tu dužinu, i naročito što bočno nigde nije pridržana. Mnogo bolje rešenje bi bilo da se stavila sa bočne strane, i onda se dobija linija oslanjanja sa betonom, gde bi sa tri para zavrtnjeva dobili praktično momentnu vezu. Ili potapanje stubića u beton što je takođe često, i isto se dobija momentna veza.

Ukratko, ako bih morao da se kladim, kladio bih se da nisu svi zavrtnjevi stavljeni.

Mozda je porozan beton mosta koji je izgradjen pre par decenija pa je odvalio srafove zajedno sa ogradom.
Vetar ima ozbiljnu silu cupanja kad nailazi na velike povrsine.
Ne znam kad je most urađen ali svakako zavrtnjevi se postavljaju tako da su opterećeni smicanjem, nikako čupanjem. Analogija sa zidom sa slikom, slika ekser vuče na dole, da ga polomi, ne počupa. Ako je ispucao beton da uopšte nema trenja sa zavrtnjevima, onda kao da zavrtnjeve ni nemaš, i svi redom treba da se samoubijemo ako je tako.
 
Ovo jeste bio danas vrlo jak vetar, ali da se ne lažemo nije bio katastrofalan. Tek postavljena ograda nije smela celom dužinom da se iščupa i tačka. Očigledno postoji ozbiljan propust pri projektovanju i/ili izvođenju radova. Kako na drugim mostovima ograde nisu počupane na ovaj način ako je ovo baš bilo toliko katastrofalno???
Meni se ovolika visina ovih pleksiglas panela nikako ne čini logičan izbor celom dužinom. Ranije su se na mostovima iznad kontaktne mreže (tačnije iznad elektrificirane pruge) postavljale dodatne više ograde u vidu metalne mreže. To se sigurno ne bi iščupalo jer kroz to vetar prolazi, ova novotarija sa pleksiglasom je popustila jer je kao ogromno jedro.
Ne treba ići predaleko - idite na jadransko primorje gde su ozbiljne bure, pa se da videti kako se projektuju ograde koje treba da su visoke, zaštitne, a da istovremeno igraju ulogu zaštite od jakog vetra. Nigde nećete videti neprekidnu dugačku površinu pleksiglasa koji predstavlja potpunu prepreku za vetar (samim tim bi trpela ogromne pritiske), već su svuda vrlo česte perforacije vertikalno ili horizontalno, sa zakošenim "krilcima" koji ublažavaju vetar jer mu u tom mikrookruženju menjaju pravac u odnosu na dominantan, time delujući na smanjenje jačine u osnovnom pravcu vetra (igra ulogu burobrana).
 
Hocemo li nekad da dozivimo da procitamo da je N1 pohvalio nesto? Uvek su tu da kritikuju kad ne valja (naravno i treba ukazati na to) ali nikada ih nema kad je nesto dobro uradjeno.
Aha, istog dana kad Pink, informer i Happy iskritikuju vlast. Znači nikad.
Srbija nema normalne medije, na žalost.
Ovo je tipska, panelna ograda, i verovatno ima "mehanizam", šablon po kojem se kači, tj. kad kupuješ nju, kupuješ i sve što treba za kačenje. Kažem verovatno jer nisam video, inače sam prilično siguran. Dalje, cela se odvalila, nije jedan segment, tako da se vrlo verovatno niže jedna za drugu, tj. "zajedno rade".
Slika govori više od 1000 reči. Ograda je dobra, jer je pala cela, nije se razlistala. Loše je pričvršćena.
Ovo je blam za izvođače i nadzor, manje za državu kao investitora.
Država je odgovorna što uglavnom namešta tendere prema politici a ne prema znanju i mogućnostima izvođača.

Nadzorni organ je najodgovorniji jer nije ispratio način na koji je ograda postavljena.
Izvođač uvek ide logikom da posao uradi što pre i što jeftinije.

Vetar jeste bio jak, ali nikako neuobičajen za Srem.

Ne treba zanemarivati značaj ovog događaja. Vrlo glupa graška, koje je mogla skupo da se plati.
 
Као неко ко је данас био путник на прузи желим да кажем да апсолутно није битно да ли је пала ограда или зашто је пала, то се дешава. Оно што јесте срамотно је систем информисања. Описаћу сцену на станици у Новом Саду у 13:55, 5 минута пре планираног поласка Сокола за БГ а 4 и по сата након почетка прекида: Апсолутни хаос, нико не зна шта се дешава. Хол пун људи. Не постоји ниједан екран који би обавестио о било чему, не постоји разглас.

Људи покушавају да купе карте, не успевају. Људи који су већ купили карте излазе на перон где уредно Кис стоји, само да виде да се врата не отварају када пристисну на дугме. Онда гледају у чуђењу шта се збива, па неко други од путника им приђе и објасни да је изгледа нешто у прекиду. Они не знају ни коме да верују, па гледају шта ће даље. Редови за питања на шалтеру подугачки, нико не спомиње када ће кренути, да ли има заменског буса, да ли је само кашњење, да ли је обустава.

То је само на лицу места. Ајмо онда други аспект, апликација: Никакво обавештење. Имаш карту коју си редовно купио, железница већ нека 4 и по сата зна шта се дешава (око 9 и нешто се десио прекид), и нико ништа не обавештава тебе као путника. Очекује се изгледа да свако мало улазиш на ред вожње и зивкаш позивни центар сваки дан, чисто онако, да провериш шта се збива. А позивни центар ти каже кренуће око 15 часова сигурно, само да би се испоставило да је кренуо саобраћај тек у 18. Замало да им поверујем и чекам тих 15 часова, срећа, па сам поучен тиме колико су ме пута преварили као путника отишао на аутобус.

Трећи аспект, сама обавештења на реду вожње. Ово је тек посебна прича... предугачко је да се ставља овде, ко хоће, може да погледа на сајту. 16 објава, једна обећава да ће кренути до једног термина, друга да ће тек од другог термина. У трећој се отказују 2 поласка, у четрвртој још три. Како просечан путник уопште да се снађе. И сада ти треба да идеш редом и читаш све и гаташ да би видео шта ће се десити. Уместо да стоји само једна једина објава где пише саобраћај прекинут и отказани сви поласци до повратка у номрално стање, које се очекује тад и тад. Но, хајде... барем су објављивали нешто, то је побољшање у односу на раније.

И четврта тачка - организација саобраћаја. И овде морам смирено да пишем да их не назовем разним погрдним именима. Прекинута контактна мрежа између Инђије и Бешке... у реду. Искључиш ту секцију контактне мреже, и прекинеш саобраћај на том делу... не на целој прузи! Зашто побогу није ишао воз Београд - Инђија - Београд или Београд - Стара Пазова - Београд, имали су два Флирта на тој страни! Имали су и један Кис на новосадској страни, могао је да иде и он као регио на релацији Нови Сад - Бешка - Нови Сад.
Зато што је пала ограда у њиви између Бешке и Инђије, неко из нпр. Нове Пазове није могао да дође на посао у Београд нормалним путем, иако није било никаквих инфраструктурних препрека да се поласци на тој страни реализују.

Имали смо разних дебилизама на нашим пругама, али овде полако премашују сами себе. Не кривим их ни на секунд што је ограда пала, али за све остало су сами криви са својом неспособношћу и немарношћу.

Ceo ovaj post govori upravo o jednom velikom problemu na nivou cele zemlje. Još davno sam pominjao koliko bi bilo lakše živeti u BG-u i sa onakvim GSP-om samo da je informacija lakše dostupna putnicima, da se zna kada vozilo dolazi, koliko je popunjeno (što danas sam gugl po sebi radi) itd. Isto smo imali i situaciju kada su za vreme kovida ljudi stajali na snegu satima i čekali da urade test, da bi u jednom trenutku samo osoblje reklo da nema više testova i desetine ljudi posle nekoliko sati čekanja poslali kući, a kao da do tada nisu mogli da provere koliko imaju testova i da ovima na kraju reda kažu odmah da ne čekaju. Na kraju pogledajmo samo BAS, kriminal na kvadrat, za plaćene "stanične usluge" ne dobiješ ni dispelj na peronu, pa osobe sa oštećenim sluhom ne znaju ni šta se čuje sa razglasa, a tamo gde ima ekrana sve islkjučivo na sprskom, kao da stanica nije i medjunarodna.
 
Kod nas su nadzorni organi samo na papiru, ne samo na državnim poslovima već u kompletnom sistemu. Nije bitno da li hobluješ parket ili gradiš brzu prugu. Ako nisi 24h pored izvođača (a nisi) napraviće ti neku proneveru. Ovu ogradu je možda pravio neki šesti podizvođač koji u tom lancu verovatno zaradi nešto smešno i samo gleda da otkači posao.
Takve stvari sam svojim očima gledao kao mladi stažista u državnoj firmi. I to baš u primeru ograde na lokalnom mostu, tako da me ovo ne čudi.
 
ИЖС треба да обезбеди профил пруге од оваквих појава, било оградом било ивичњаком.
 
Nije trebao da koči,nakon toga bi se verovatno smanjio broj ne samo takvih situacija,već bi i divljaci na ulicama pazili da im auto ne opali tramvaj ili autobus.
 
Danas mi aplikacija po prvi put ne radi. Možda zbog onog od juče...

Na automatu su dodali više destinacija da se odabere za kupovinu karte, ranije ih je bilo svega nekoliko...

Moze da se bira samo odredišna destinacija ne i polazak. Polazak je podešen na stanicu na kojoj ste.
20230205_111337.jpg
 
Danas mi aplikacija po prvi put ne radi. Možda zbog onog od juče...

Na automatu su dodali više destinacija da se odabere za kupovinu karte, ranije ih je bilo svega nekoliko...

Moze da se bira samo odredišna destinacija ne i polazak. Polazak je podešen na stanicu na kojoj ste.
Kako je bilo samo nekoliko, zar nije bilo moguce ukicati sve? I mislim da su trebali da ostave da mozes kupiti od bilo koje stanice, sad sam ja na prokopu imam posla u batajnici i posle idem do ns, ali ocu da kupim kartu na delu batajnica-novi sad. Recimo jedan primer
 
To je upravo moj današnji primer... Ja sam sad u Bataji...

Na samom početku kad su uveli automate nije mogla da se bira bilo koja krajnja destinacija... Ili ja barem nisam primetio tu opciju...
 
Mislim da je moguće uz kucanje da se nađu sve destinacije ili makar najbitnije (gotovo da ne koristim automate, pa ne znam baš tačno)..

No, zanimljivo da se na fotografiji koju je Noki postavio vide stanice poput Zvečana i Leposavića, gde voz nije kročio 3 godine..

Da li izbacuje grešku pri biranju tih stanica ili se karte stvarno mogu kupiti za datu relaciju iako ne možete da stignete vozom? 😳
 
Mislim da ne mogu za te... Izbacuje sve moguće stanice kao i na redu vožnje na sajtu... kad klineš siguran sam da ne vode ka kupovini 🙂 mada nisam kliknuo
 
Danas pišu karte uz pečat kao 90tih.. nešto im sa sistemom nije u redu...
Zanimljivo, ko zna šta je u pitanju. Koliko vidim aplikacija radi sasvim normalno. Možda će apdejt danas?
Mislim da je bilo moguće na kartomatu izabrati opciju više stanica pa da kucaš, to je stara funkcija.

Mislim da je moguće uz kucanje da se nađu sve destinacije ili makar najbitnije (gotovo da ne koristim automate, pa ne znam baš tačno)..

No, zanimljivo da se na fotografiji koju je Noki postavio vide stanice poput Zvečana i Leposavića, gde voz nije kročio 3 godine..

Da li izbacuje grešku pri biranju tih stanica ili se karte stvarno mogu kupiti za datu relaciju iako ne možete da stignete vozom? 😳
Misliš Zvecan i Leposavic :D
 
Zanimljivo, ko zna šta je u pitanju. Koliko vidim aplikacija radi sasvim normalno. Možda će apdejt danas?
Mislim da je bilo moguće na kartomatu izabrati opciju više stanica pa da kucaš, to je stara funkcija.

Na početku sigurno nije bilo, primetio bih.. a posle sam dugo kupovao na aplikaciji... Mozda su uveli letos...

Kažeš aplikacija radi, ne znam jesi li probao da kupiš kartu na aplikaciji? Meni samo taj kljucni deo ne radi... 🙂 Kaže da je cena karte 0 dinara al tek na poslednjem koraku. I tad kad klikneš piše mi neuspela transakcija.
 
Na početku sigurno nije bilo, primetio bih.. a posle sam dugo kupovao na aplikaciji... Mozda su uveli letos...

Kažeš aplikacija radi, ne znam jesi li probao da kupiš kartu na aplikaciji? Meni samo taj kljucni deo ne radi... 🙂 Kaže da je cena karte 0 dinara al tek na poslednjem koraku. I tad kad klikneš piše mi neuspela transakcija.
Verovatno ti je i umesto imena pisalo "Null null" taj problem postoji dosta dugo i rešenje je samo manuelno očistiti memoriju isključivanjem aplikacije i ponovnim ulaženjem. Nažalost, nije ispravljeno još uvek.

Meni aplikacija radi normalno, izračuna korektno cenu karte i uključi popust.

P.S. ako nije ovo što smo naveli i ako je neki drugi bak slobodno skreenshotuj da ubacimo u primedbe
 
Misliš Zvecan i Leposavic :D

Ništa bež ošišane latinice..😁

Ipak imamo žrtvu jučerašnjeg nevremena koje je haralo kroz celu Srbiju..

Naime 664-105 je naletela na drvo i valjano se oštetila, videćemo šta će biti dalje sa njom..

Radovi na tunelima između Majdanpeka i Požarevac se privode kraju, zbog ovog remonta imamo rekordnih malo manje od 30 laganih vožnji koje će delom nestati kada se remont završi.

Fotke je uslikao Majstor Nikola Nemeš aka Koll 😃

received_749489409625531.jpeg


received_713445143572191.jpeg


received_706915647749284.jpeg


received_541147967995462.jpeg


 
Na početku sigurno nije bilo, primetio bih.. a posle sam dugo kupovao na aplikaciji... Mozda su uveli letos...

Kažeš aplikacija radi, ne znam jesi li probao da kupiš kartu na aplikaciji? Meni samo taj kljucni deo ne radi... 🙂 Kaže da je cena karte 0 dinara al tek na poslednjem koraku. I tad kad klikneš piše mi neuspela transakcija.
Ради апликација. Купио карту пре 40 минута. Рачуна нормално и попуст 30% на основу СРБ плуса. Тај баг се и мени повремено дешава. Само се затвори апликација у потпуности (као што је написао Боки123) и поново отвори.
 
Ništa bež ošišane latinice..😁

Ipak imamo žrtvu jučerašnjeg nevremena koje je haralo kroz celu Srbiju..

Naime 664-105 je naletela na drvo i valjano se oštetila, videćemo šta će biti dalje sa njom..

Radovi na tunelima između Majdanpeka i Požarevac se privode kraju, zbog ovog remonta imamo rekordnih malo manje od 30 laganih vožnji koje će delom nestati kada se remont završi.

Fotke je uslikao Majstor Nikola Nemeš aka Koll 😃

Pogledajte prilog 153836

Pogledajte prilog 153837

Pogledajte prilog 153838

Pogledajte prilog 153839
Sjajno, kojom brzinom će se kretati kroz tunel? Oće li se smanjiti vreme putovanja?
 
Ради апликација. Купио карту пре 40 минута. Рачуна нормално и попуст 30% на основу СРБ плуса. Тај баг се и мени повремено дешава. Само се затвори апликација у потпуности (као што је написао Боки123) и поново отвори.
Izuzetno iritirajući bag kao i izlogovanje korisnika svaki par dana
 
Vrh