Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kada planiraju da puste voz Balkan za Sofiju? Hteo bih ponovo ići u metro-turizam kao proletos, ali autobus košta đavo i po, nema povratne karte i imao sam na raspolaganju samo 3-4 slobodna sata. Savršeno bi mi odgovarao voz koji u Sofiju stiže ujutru/pre podne, i uveče kreće nazad za Beograd.
 

"Nacionalna kompanija za železnički prevoz putnika ... najavljuje do februra ove godine i puštanje nove, naprednije verzije, koja će pored kupovine karata imati i dodatne funkcionalnosti."

Možda numeracije slobodnih sedišta koje ćemo sami birati u aplikaciji, to bi bilo dobro...
 
Videćemo, u pitanjima koja ćemo postaviti na sastanku sa Srb vozom će biti i međunarodni saobraćaj, dinamika njegovog vraćanja i planirani rolling stock.
Mislim da je međunarodna železnička veza izuzetno bitna, pa makar se voz klackao 30 km/h. Nama će Budimpešta biti glavni pravac, 80 posto putnika će dolaziti odatle, ostatak iz Zagreba. Ako hrvati budu kočili, njima na štetu, Mađari će preuzeti taj tranzit. Nadam se bar tom jednom vozu za Ljubljanu i dalje ka Cirihu, ako išta. A za Budimpeštu da se pravi glavna stvar

U potpunosti se slažem sa svime napisanim, iako sam pesimista želim Vam puno uspeha na sastanku...;)
 
Kada planiraju da puste voz Balkan za Sofiju? Hteo bih ponovo ići u metro-turizam kao proletos, ali autobus košta đavo i po, nema povratne karte i imao sam na raspolaganju samo 3-4 slobodna sata. Savršeno bi mi odgovarao voz koji u Sofiju stiže ujutru/pre podne, i uveče kreće nazad za Beograd.
I da se vrati "Balkan" ne bi ti odgovarao, jer je to bio dnevni voz..

Sada postoje dva pogranična voza iz stanice Dimitrovgrad, ali treba stići do tamo...
 
cvnGEKw.png


Evo sta planiraju u istocnoj evropi tj u nasem severnom okruzenju.
Dosta projekata na JAKO dugackom stapu.
Poljaci prednjace
Cesi imaju ambiciozne projekte pa cak i slovaci nisu losi
Madjarska koliko god imala dobru zeleznicu kao sto sam i ranije napomenuo je crna rupa brzih pruga i slaba karika sistema koji treba da se medjusobno umrezi.
 
Vozovi za Makedoniju i Bugarsku se neće puštati do završetka infrastrukturnih projekata (dakle 10 god sig)

Videćemo šta će biti za aplikaciju, mi ćemo im dati naše predloge šta da se ubaci u aplikaciju, nešto će se poklopiti sigurno, a nešto možda ubace dodatno. Mislimo da treba presedanja, to za sedišta, obaveštenja u aplikaciji, i još neke stvari. U suštini imamo 400+ stvari za sad iz različitih kategorija što primedbi što predloga

Nešto mi se sve čini da Hrvatska ne želi veze ka SRB i BiH, vrv politička odluka. Ako su im tako visoke cene, što nisu ukinuti vozovi za Budimpeštu, Cirih, itd. Svakako njima na štetu, Mađari će od toga imati najveću korist

Mislim da Mađarska planira brzu prugu od Budimpešte do Varšave preko Bratislave.
 
Kada planiraju da puste voz Balkan za Sofiju? Hteo bih ponovo ići u metro-turizam kao proletos, ali autobus košta đavo i po, nema povratne karte i imao sam na raspolaganju samo 3-4 slobodna sata. Savršeno bi mi odgovarao voz koji u Sofiju stiže ujutru/pre podne, i uveče kreće nazad za Beograd.
Sumnjam da će se to desiti skoro. 2019. sam se vozio tim vozom do Niša i bilo nas je možda petoro u vozu, a stanje vagona je bilo neopisivo. Prozori toliko prljavi da se bukvalno ništa ne vidi, a mogu da se otvore samo na kip. Klime nije bilo, tako da je u vagonima bilo 30+ stepeni celih pet sati vožnje od dvestotinak kilometara.
 
Poslednja izmena:

"Nacionalna kompanija za železnički prevoz putnika ... najavljuje do februra ove godine i puštanje nove, naprednije verzije, koja će pored kupovine karata imati i dodatne funkcionalnosti."

Možda numeracije slobodnih sedišta koje ćemo sami birati u aplikaciji, to bi bilo dobro...
Ili opcija da se u nju ubaci mesečna karta...
 
Madjarska koliko god imala dobru zeleznicu kao sto sam i ranije napomenuo je crna rupa brzih pruga i slaba karika sistema koji treba da se medjusobno umrezi.

Мађари раде шта је добро за њих и то треба ценити. Не можеш бити слаба карика неког система, ако тај систем још увек није успостављен. Мађарска има преко 20 пута више путничких километара годишње од Србије. Србија и да сутра изгради и модернизује све што је најављено на железници и за то потроши силне милијарде долара и евра, неће моћи ни да пљуне под прозор Мађарима, што се броја путника тиче, док Мађари могу за то време само да одржавају шта имају и ситно лицкају и дорађују. Cost benefit анализа код нас једноставно не постоји. Иде се на скупе, мегаломанске пројекте који се раде годинама који ће крајном кориснику пружити услугу тек за нијансу бољу него да је утрошено дупло мање пара и дупло мање времена. Људима је потребно сутра нешто боље него што имају данас, а не да на то чекају деценијама, а неки ни не дочекају.
 

"Nacionalna kompanija za železnički prevoz putnika ... najavljuje do februra ove godine i puštanje nove, naprednije verzije, koja će pored kupovine karata imati i dodatne funkcionalnosti."

Možda numeracije slobodnih sedišta koje ćemo sami birati u aplikaciji, to bi bilo dobro...

Зато мени апликација жестоко багује у задња три дана на Ајфону, док на Андроиду нормално ради.
 
Мађари раде шта је добро за њих и то треба ценити. Не можеш бити слаба карика неког система, ако тај систем још увек није успостављен. Мађарска има преко 20 пута више путничких километара годишње од Србије. Србија и да сутра изгради и модернизује све што је најављено на железници и за то потроши силне милијарде долара и евра, неће моћи ни да пљуне под прозор Мађарима, што се броја путника тиче, док Мађари могу за то време само да одржавају шта имају и ситно лицкају и дорађују. Cost benefit анализа код нас једноставно не постоји. Иде се на скупе, мегаломанске пројекте који се раде годинама који ће крајном кориснику пружити услугу тек за нијансу бољу него да је утрошено дупло мање пара и дупло мање времена. Људима је потребно сутра нешто боље него што имају данас, а не да на то чекају деценијама, а неки ни не дочекају.
Upravo tako, ovo je dobro rečeno.
Po meni Subotica - Beograd je ok da se pravi za 200 km/h zbog povoljnog terena i povezivanja dva najveća grada i između njih.
Međutim za sada je prugu Beograd - Niš - Dimitrovgrad trebalo samo kvalitetno remontovati + Stalać-Đunis nova trasa, kao i krak prema Preševu, uz to remont barske pruge, Lapovo - Kragujevac - Kraljevo, i Kraljevo - Kruševac - Paraćin, i ostalo bi novaca za ko zna šta još, a dobili bi skroz nešto novo i dobili bi železnicu u Srbiji, ovako će samo Bg- Niš koštati kao sve nabrojano.
Kada bi brzina od Resnika do Velike Plane bila 80-100km/h bez laganih vožnji, ostatak 120km/h i eto Stalać - Đunis 160 km/h, to uopšte ne bi bilo loše za 2h i 30 min bi stizao neki brzi voz sa jedno 6,7 stajanja u najvećim mjestima.
Ovako će trebati 10-15 godina da se kompletira pruga Bg-Niš sa krakovima ka Dimitrovgradu i Preševu, a za barsku prugu da i ne govorim.
 
Popravljeno, valjda se neće ponavljati


Naravno da će se događati. Sasvim normalna stvar. Kada merna kola naiđu na deonicu gde je poremećena geometrija odmah se uvodi lagana vožnja do rešavanja problema.
Takve stvari se dešavaju svuda po svetu pa čak i na HS prugama.
 
Jesste normalno i dobro je što se napravila frka oko svega, ovako vide da im neće proći bilo kakvo smanjivanje brzina. Opet kažem, politički je ovo njihova pruga i popravljaće je ma koliko to koštalo. Ovde je najveća bojazan da ne ostane ta lagana vožnja
 
Nema sta da se popravlja, samo treba da se održava, jednom mesečno treba da prodje podbijačica i nema problema😊. Pre će biti da su probali su koliko moze da izdrži bez regulacije.
 
Nema sta da se popravlja, samo treba da se održava, jednom mesečno treba da prodje podbijačica i nema problema😊. Pre će biti da su probali su koliko moze da izdrži bez regulacije.
Postoji pravilnik koji to reguliše i mislim da nema nigde te tačke koja govori o mašinskom regulisanju jednom u mesec dana. Nerealno i nemoguće tako nešto raditi.
 

VESIĆ Ubrzava se izgradnja pruge Novi Sad – Subotica, stiglo 36 kineskih mašina i voznih sredstava za izvođenje radova​


U skladu sa obećanjem da će ubrzati radove na izgradnji brze pruge Novi Sad – Subotica, na molbu predsednika Repubike Aleksandra Vučića, kineski partneri dopremili su u Srbiju dodatne mašine kako bi skratili rok za završetak ovog obimnog posla, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

U novosadsku luku, kineskom konzorcijumu China Railway International” i „China Communications Construction Company”, koji izvodi radove, juče je stiglo 36 mašina i voznih sredstava za izvođenje radova, rekao je Vesić.

Кako je naveo, stigle su po jedna mašina za polaganje koloseka, podbijačica, dvosmerni zastorni plug za planiranje zastorne prizme i regulaciju tucanika i dizel lokomotiva, dve teške motorne drezine, osam vagona za prevoz tucanika i rasutog tereta i 22 plato vagona za prevoz šina.

Sve mašine biće locirane u dve baze na gradilištu brze pruge, i to u Naumovićevu i Sajlovu“, dodao je Vesić.

Podsetio je da je tokom obilaska radova sa predsednikom Vučićem, dogovoreno da se rok za završetak skrati što je više moguće, kako bi brza pruga Novi Sad – Subotica bila završena do kraja 2024. godine, a ostvarenju tog cilja doprineće i dodatne mašine koje su juče dopremljene.

To znači da će od sredine 2025. godine, putovanje vozom između Beograda i Budimpešte, przom prugom, trajati manje od dva sata i 45 minuta.

 
Vrh