Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kao neko ko je studirao Saobraćajni faks (i napustio iz ličnih razloga u 3. godini) po starom, a kasnije završio nešto skroz drugo po Bolonji, moram da kažem da niste u pravu.

Stari sistem kao da je bio zamišljen da se studira što duže. Prolaznost je bila nikakva. Od preko 500 upisanih zavšavalo je godišnje 20 do 30.
A da li je i tada bilo veza, muvanja i koječega? Jeste.

Bolonja je dobar sistem školovanja koji je dizajniran da spremi kadrove za privredu.

Problem obrazovanja u Srbiji je isti kao i u ostalim granama.
Suviše je jak uticaj politike.
I da je ostao stari sistem, isto bi određeni završavali za noć.
 
Od radova na novoj pruzi između Đunisa i Stalaća praktično ništa nije urađeno, iako su radovi na tunelu Br.4 trebali još letos da počnu...

Izgrađen je pristupni put do budućeg izlaza tunela Br. 4, da bude još smešnije ili tužnije pristupni put je krenuo da se urušava i došlo je do odrona na nekoliko mesta i time je lokalni put koji se nalazi ispod pristupne saobraćajnice postao nebezbedan..

Da ne dužim, evo klipa:

Za one koji su zaboravili na ovaj projekat, takođe jedan Ivanov klip koji detaljno opisuje buduću trasu pruge:
 
Ako se to tako lako sanira, ne znam zašto su uopšte imali potrebu da objavljuju da ima problema i da treba da se smanjuje brzina... primetili pre neki dan da nešto ne valja, ok, sledećih par noći ispeglaš to i nikom ništa.. a izvođaču svakako prijaviš problem i dogovorite dugoročno rešenje..
 
Ako se to tako lako sanira, ne znam zašto su uopšte imali potrebu da objavljuju da ima problema i da treba da se smanjuje brzina... primetili pre neki dan da nešto ne valja, ok, sledećih par noći ispeglaš to i nikom ništa.. a izvođaču svakako prijaviš problem i dogovorite dugoročno rešenje..
Зато што би се свакако прочуло и новинари ни дигли фрку још више јер је Инфраструктура скривала.
 

U planu je nabavka 58 mašina za održavanje pruga, u pet lotova, od kojih prvi podrazumeva 6 komada teških mašina za održavanje koloseka (pomenute mašine za oblaganje i nivelisanje), zatim, 19 vagona, 11 građevinskih mašina, 21 železničko motorno vozilo i jedna mašina za intervenciju.
 
Hmm, ajde, neka bude.. da ne ispadne da ja nešto mračim.. ali sumnjivo mi je tu nešto..
 
Prosto ne mogu da se nacudim da su ovaj put uradili logican redosled u investicijama zeleznice.

1-obnova pruga od ruskog kredita
2-Izgradnja brze pruge br 1 ka Novom Sadu + izgradnja TPS Zemun.
3-nabavka 3 EMV Kiss
4-Produzetak brze pruge br 1 ka Subotici (u toku)
5-Nabavka 18 Flirt (u toku)
6-nabavka lokomotiva za 200km/h i 20 putnickih vagona. (planirano)
7-nabavka masina za odrzavanje pruga (u toku)

Sledi
8-Pocetak izgradnje brze pruge br 2 ka Nisu (planirano)
9- Nabavka kineskih vozova (Fuksing?) (planirano)
 
Prosto ne mogu da se nacudim da su ovaj put uradili logican redosled u investicijama zeleznice.

1-obnova pruga od ruskog kredita
2-Izgradnja brze pruge br 1 ka Novom Sadu + izgradnja TPS Zemun.
3-nabavka 3 EMV Kiss
4-Produzetak brze pruge br 1 ka Subotici (u toku)
5-Nabavka 18 Flirt (u toku)
6-nabavka lokomotiva za 200km/h i 20 putnickih vagona. (planirano)
7-nabavka masina za odrzavanje pruga (u toku)

Sledi
8-Pocetak izgradnje brze pruge br 2 ka Nisu (planirano)
9- Nabavka kineskih vozova (Fuksing?) (planirano)
KISS nije baš na breme poručen, kasnilo je to pa smo platili debelo. Trebalo je to 2 godine pre da se ugovara. Takođe nabavka mašina za održavanje bi već trebala da je ovde, to je moglo da se nabavlja kad i KISS. Za ovo ostalo se slažem, sad graditi nove pruge i nabavljati nove vozove za te nove pruge
 
КISS je plaćen onoliko koliko košta za tako mali kontigent. To da je plaćen više zbog roka isporuke nije tačno. Uspeli su da ga nabave u rekordnom roku zbog veza i vezica. Svakako nabavku voznih sredstava treba planirati i vršiti nabavku na vreme.
Svakako mislim da je trebalo da se nabavlja par godina pre. Tako]e to što kažeš, mogao je neki veći dil sa štadlerom. 3 KISSa do 2022, 5 do 2025, 5 do 2023 recimo, dodatni FLIRTovi, neki dogovor oko održavanja itd
 
Perdlog
Back-on-Track_eu_Night-Train-Map (3).jpg
nocnih prekogranicnih vozova Evrope: https://files.wegewerk.com/index.php/s/s5cHrwDj9TTBykN
 
Bilo bi zanimljivo analizirati koliko gubimo turista godišnje zbog odsustva bilo kakve međunarodne železničke veze. Mislim da ćemo 2025 videti koliko smo pogrešili kad ogroman broj turista krene iz Budimpešte da dolazi.
 
Razmišljam sad. Zašto ne puste za Zagreb i Ljubljanu tih nekoliko vagona koje su sredili?

Samo jedan od 4 vagona koje su sredili je za 160 km/h i režim RIC (za međunarodni saobraćaj), ostali su za 120 km/h i nemaju RIC režim, te mogu samo za Crnu Goru. Ne pravi se međunarodni saobraćaj od 4 vagona. Takođe, Hrvati do daljnjeg ne prihvataju saobraćaj tog voza, iz samo njima poznatih razloga.
 
Gubimo dosta, 90% mladih koji koriste usluge "Interrail-a" zaobilaze Srbiju i uopšteno južnije Ex-YU države, neki se spuste do Hrvatske/Slovenije dok drugi idu preko Rumunije/Bugarske i to je to...

E sad, takva grupacija ne ostavlja neku bogzna kakvu lovu, ali opet to su bili najveći korisnici međunarodnih vozova, znam dosta vršnjaka kojima je Srbija ostavila lep utisak, a putovanje vozom "Balkan" je bila uvek avantura...:)

Što napisa "koncar", zaista je neverovatno da ne mogu da se skupe za međunarodni voz za Zagreb makar, pa odatle da se preseda..

Direktor Slovenačkih železnica je u jednom od intervjua najavljivao uvođenje noćnih vozova za Srbiju (nikako da nađem opet taj link intervjua), ali to treba uzeti sa rezervom, jer je u "paketu" tih planova bilo i uvođenje intezivnijeg saobraćaja između Zagreba i Ljubljane sa novim materijalom, ali kao što verovatno znate nije prošlo...

Baš zato i mislim da je tu i Hrvatska veliki kočničar uz naše, jer je Hrvatska uložila velike pare u autoceste i sada forsiraju drumski saobraćaj, mada je ovo moje lično mišljenje...

Inače, ove godine je bilo baš puno "Trainspotter-a", većinom ih je zanimao pravac Dimitrovgrad-Niš kao i Timočke pruge, ja sam baš navodio Nemce i Švajcarce za foto lokacije, vremena teretnih i radno vreme stanica i ujednom ostalih informacija, tako da su stranci itekako zainteresovani za našu državu..;)
 
Gubimo dosta, 90% mladih koji koriste usluge "Interrail-a" zaobilaze Srbiju i uopšteno južnije Ex-YU države, neki se spuste do Hrvatske/Slovenije dok drugi idu preko Rumunije/Bugarske i to je to...

E sad, takva grupacija ne ostavlja neku bogzna kakvu lovu, ali opet to su bili najveći korisnici međunarodnih vozova, znam dosta vršnjaka kojima je Srbija ostavila lep utisak, a putovanje vozom "Balkan" je bila uvek avantura...:)

Što napisa "koncar", zaista je neverovatno da ne mogu da se skupe za međunarodni voz za Zagreb makar, pa odatle da se preseda..

Direktor Slovenačkih železnica je u jednom od intervjua najavljivao uvođenje noćnih vozova za Srbiju (nikako da nađem opet taj link intervjua), ali to treba uzeti sa rezervom, jer je u "paketu" tih planova bilo i uvođenje intezivnijeg saobraćaja između Zagreba i Ljubljane sa novim materijalom, ali kao što verovatno znate nije prošlo...

Baš zato i mislim da je tu i Hrvatska veliki kočničar uz naše, jer je Hrvatska uložila velike pare u autoceste i sada forsiraju drumski saobraćaj, mada je ovo moje lično mišljenje...

Inače, ove godine je bilo baš puno "Trainspotter-a", većinom ih je zanimao pravac Dimitrovgrad-Niš kao i Timočke pruge, ja sam baš navodio Nemce i Švajcarce za foto lokacije, vremena teretnih i radno vreme stanica i ujednom ostalih informacija, tako da su stranci itekako zainteresovani za našu državu..;)
Videćemo, u pitanjima koja ćemo postaviti na sastanku sa Srb vozom će biti i međunarodni saobraćaj, dinamika njegovog vraćanja i planirani rolling stock.
Mislim da je međunarodna železnička veza izuzetno bitna, pa makar se voz klackao 30 km/h. Nama će Budimpešta biti glavni pravac, 80 posto putnika će dolaziti odatle, ostatak iz Zagreba. Ako hrvati budu kočili, njima na štetu, Mađari će preuzeti taj tranzit. Nadam se bar tom jednom vozu za Ljubljanu i dalje ka Cirihu, ako išta. A za Budimpeštu da se pravi glavna stvar
 
Ne pravi se međunarodni saobraćaj od 4 vagona.
Naravno, ali bar za taj jedan voz da se skupi nekoliko komada. Do ukidanja je išlo dva komada po vozu.

Nije mi jasno zašto Hrvati koče. To im je svakako značajna unutrašnja linija, a spajanje sa Beogradom je samo plus u ponudi. Pritom, taj voz stoji i u njihovom redu vožnje. Što li su ga stavljali ako ga neće?

Inače, video sam da ni sa Bosancima nisu uspeli da se dogovore za SA-ZG.

Sve u svemu, van novosadske pruge jad i beda.
 
Raspitaj se koju sumu traze za kilometar prevoza preko njihove teritorije ...:ROFLMAO:
Zbog tog razloga si i ugasenini vozovi "Olimpik" (Ljubljana - Solun) kao i
brzi voz Sarajevo- Beograd.... Srboljubi su malko fijuknuli...
 
Vrh