Зато што би се свакако прочуло и новинари ни дигли фрку још више јер је Инфраструктура скривала.Ako se to tako lako sanira, ne znam zašto su uopšte imali potrebu da objavljuju da ima problema i da treba da se smanjuje brzina... primetili pre neki dan da nešto ne valja, ok, sledećih par noći ispeglaš to i nikom ništa.. a izvođaču svakako prijaviš problem i dogovorite dugoročno rešenje..
KISS nije baš na breme poručen, kasnilo je to pa smo platili debelo. Trebalo je to 2 godine pre da se ugovara. Takođe nabavka mašina za održavanje bi već trebala da je ovde, to je moglo da se nabavlja kad i KISS. Za ovo ostalo se slažem, sad graditi nove pruge i nabavljati nove vozove za te nove prugeProsto ne mogu da se nacudim da su ovaj put uradili logican redosled u investicijama zeleznice.
1-obnova pruga od ruskog kredita
2-Izgradnja brze pruge br 1 ka Novom Sadu + izgradnja TPS Zemun.
3-nabavka 3 EMV Kiss
4-Produzetak brze pruge br 1 ka Subotici (u toku)
5-Nabavka 18 Flirt (u toku)
6-nabavka lokomotiva za 200km/h i 20 putnickih vagona. (planirano)
7-nabavka masina za odrzavanje pruga (u toku)
Sledi
8-Pocetak izgradnje brze pruge br 2 ka Nisu (planirano)
9- Nabavka kineskih vozova (Fuksing?) (planirano)
KISS nije baš na breme poručen, kasnilo je to pa smo platili debelo.
Svakako mislim da je trebalo da se nabavlja par godina pre. Tako]e to što kažeš, mogao je neki veći dil sa štadlerom. 3 KISSa do 2022, 5 do 2025, 5 do 2023 recimo, dodatni FLIRTovi, neki dogovor oko održavanja itdКISS je plaćen onoliko koliko košta za tako mali kontigent. To da je plaćen više zbog roka isporuke nije tačno. Uspeli su da ga nabave u rekordnom roku zbog veza i vezica. Svakako nabavku voznih sredstava treba planirati i vršiti nabavku na vreme.
Razmišljam sad. Zašto ne puste za Zagreb i Ljubljanu tih nekoliko vagona koje su sredili?
Videćemo, u pitanjima koja ćemo postaviti na sastanku sa Srb vozom će biti i međunarodni saobraćaj, dinamika njegovog vraćanja i planirani rolling stock.Gubimo dosta, 90% mladih koji koriste usluge "Interrail-a" zaobilaze Srbiju i uopšteno južnije Ex-YU države, neki se spuste do Hrvatske/Slovenije dok drugi idu preko Rumunije/Bugarske i to je to...
E sad, takva grupacija ne ostavlja neku bogzna kakvu lovu, ali opet to su bili najveći korisnici međunarodnih vozova, znam dosta vršnjaka kojima je Srbija ostavila lep utisak, a putovanje vozom "Balkan" je bila uvek avantura...
Što napisa "koncar", zaista je neverovatno da ne mogu da se skupe za međunarodni voz za Zagreb makar, pa odatle da se preseda..
Direktor Slovenačkih železnica je u jednom od intervjua najavljivao uvođenje noćnih vozova za Srbiju (nikako da nađem opet taj link intervjua), ali to treba uzeti sa rezervom, jer je u "paketu" tih planova bilo i uvođenje intezivnijeg saobraćaja između Zagreba i Ljubljane sa novim materijalom, ali kao što verovatno znate nije prošlo...
Baš zato i mislim da je tu i Hrvatska veliki kočničar uz naše, jer je Hrvatska uložila velike pare u autoceste i sada forsiraju drumski saobraćaj, mada je ovo moje lično mišljenje...
Inače, ove godine je bilo baš puno "Trainspotter-a", većinom ih je zanimao pravac Dimitrovgrad-Niš kao i Timočke pruge, ja sam baš navodio Nemce i Švajcarce za foto lokacije, vremena teretnih i radno vreme stanica i ujednom ostalih informacija, tako da su stranci itekako zainteresovani za našu državu..
Naravno, ali bar za taj jedan voz da se skupi nekoliko komada. Do ukidanja je išlo dva komada po vozu.Ne pravi se međunarodni saobraćaj od 4 vagona.