Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ako pogledamo kroz prvobitnu prizmu ,,Orijent ekspresa,, postaje sve jasno oko ove nove modernizacije.
Tu nema uopšte kašnjenja sa modernizacijom železničke pruge
BItan severni deo od Bataje tj. intermodularnog terminala je već do NSa uraden i ostao je lakši mali deo do Subotice.
Južni deo (brze) pruge ne može kasniti sa radovima, sve dok se ne završi mega Dračka luka. Čak i da se pusti u rad neki deo te luke , pre njenog završetka, drumskim putem do Bataje ta manja količina robe može se prevesti i napakovati u železničke vagone za otpremu po celoj EU.

Sva ova planirana modernizacija nam je ne ophodna isto kao što nam je bio neophodan Orijent ekspres onda.
😇
 
Poslednja izmena:
 
Проверавам малопре има ли карата за воз Нови Сад - Београд пошто бих вечерас путујем. За ИЦ, наравно, све карте распродате, а за следећи регио (РЕ 2423) може да се купи карта од Петроварадина, али не и из Новог Сада. Позовем кол центар Србија воза да видим о чему је реч. Немају појма, они „не виде сајт и апликацију“, упућују ме да купим карту на благајни. Ја им кажем да желим да олакшам посао благајницима и кондуктерима и да не стварам гужву на шалтеру, на шта добијам одговор да купим карту у возу ако не стигнем да купим на благајни. Кажем да ми је јасно да може и тако јер путујем редовно, али да пренесу ономе ко „види“ сајт и апликацију. Опет одговара да они немају ништа са тим и да пошаљем мејл.

Ето, можда би управа Србија воза и желела да модернизује продају, али очигледно нису упутили своје запослене како да то учине.

SV2.JPG
SV1.JPG
 
Мени је потпуно невероватно да нема директног воза између Новог Сада и Ваљева…


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
 
Nije problem nedostatak direktnih vozova ako postoje dobre presedačke veze sa ne više od 10 minuta čekanja, medjutim o tome se očigledno ne razmišlja...

Na primer, ako želite da uhvatite voz u 7:35 za Valjevo morate da krenete iz Novog Sada u 5:45 i da na Prokopu čekate 55 min na vezu, što je previše..
Za polazak u 11:05 morate da čekate pola sata..
Ako pokušate da uhvatite polazak u 12:25 za Valjevo, Voz iz Novog Sada stiže u 12:27, zbog glupih 2 minuta gubite vezu, jedna od solucija u ovakvim situacijama jeste da obavestite kdk voza da imate vezu, no nekad to se ne može postići..
Ista situacija se dešava i u polasku za 15:25 za Valjevo, opet Regio iz NS-a stiže u 15:27, što govori da osoba koja je sastavljala RV blage veze sa životom nema...
Za voz 711 nemate vezu, morate da čekate pola sata i da koristite usluge IC-a iz Novog Sada..
Polazak 19:40 je jedini sa kojim se može napraviti veza, no morate da koristite usluge IC voza.
 
@Jelancha , зар није ИЦ боља опција некоме ко иде до Новог Сада? Замисли некога ко крене из Ваљева па преседа у препун регио воз где нема довољно места за седење (као овог тренутка у РЕ 2425). Вероватно би му пресело путовање. Регио јесте једина опција за Стару и Нову Пазову, Инђију, итд., али за Нови Сад је боља опција ИЦ.

Слажем се да се о преседачким везама уопште не размишља. Ако већ на новосадској прузи постоји тактни ред вожње, онда треба ускладити возове на барској, нишкој, вршачкој и шидској прузи са возовима на новосадској.
 
U pravu si totalno, ovo sam više pisao za ostala mesta i za osobe koje ne žele da putuju sa IC vozom (ako takvi uopšte postoje)..
Opet ne menja puno, čekanja su izmedju 30-40 minuta, vikendom/praznicima još gora situacija...
Zanimljivo da radnim danima ujutru voz polazi za Valjevo u 7:35, a REX iz NS stiže u 7:37, ista situacija je bila i sa ona dva gore pomenuta RE voza...
Gledam za Vršačke vozove je malo povoljnija situacija, postoje 2 polaska sa vezom za 3 minuta, ali uvek može bolje...
 
зар није ИЦ боља опција некоме ко иде до Новог Сада? Замисли некога ко крене из Ваљева па преседа у препун регио воз где нема довољно места за седење (као овог тренутка у РЕ 2425).
Mozda da ide kao RE do Beograda, a dalje kao IC? Tako sam jednom od Subotice do NS isao autobusom koji je stajao u svakom mestu, a dalje do Beograda je isao direktno autoputem.
 
Džaba prolazni vozovi ako je pouzdanost Valjevske pruge katastrofalna. Onog trenutka kada bude dupli kolosek na nekim deonicama ili na celoj trasi onda možemo da pričamo o prolaznim vozovima na barsku prugu. Zamisli krene voz iz Užica, kasni 40 min zbog "barske" i onda mora da se uklopi u Novosadski takt. Nemoguća misija.
 
Problem je u tome što je to teško ostvarivo, jedino da Kinezi dupliraju rudu iz Bora za Bar i da se javi potreba..:gobb:
Šalu na stranu, ako već nije moguće uvesti direktne vozove izmedju Valjeva i Ns-a, neka se potrude za bolje veze u Prokopu, eto imamo 3 primera gde su omašili za 2 minuta, to se da izmeniti..
Mada što neko onomad reče "Ljudi koji prave RV se ne voze vozovima" i rekao bih da je to tačno..
Inače zašto izmedju 14:30 & 16:30 postoji rupa za RE vozove izmedju Ns-a i Bg-a, ? Verujem kada bi uveli polazak u 15:30 dosta bi se popravila situacija sa gužvanjem...
 
Већина путника почиње и завршава вожњу у Београду. Докле год је само један правац из Београда поуздан што се поштовања реда вожње тиче, било какво постојање пролазних возова кроз Београд може имати само негативан ефекат, јер ће поштовање реда вожње на јединој поузданој прузи бити угрожено. Сличан ефекат који је имало додавање нових праваца БГ воза. Онда, када још један осим новосадског правца постане поуздан у извршењу реда вожње, може се мислити о пролазним возовима.

И да додам, може и једноколосечна пруга имати поуздано извршење реда вожње, али је потребна добра организација, добро стање колосека и контактне мреже, пожељно АПБ и телекоманда.
 
Банатски правац би требало да је поуздан?

Али није електрифициран. Можда до Панчева, што су неки предлагали. Али док се не изграде 1. и 2. колосек у Прокопу, постоји ограничење у правцу из врачарског тунела ка Прокопу, где се може користити само 3. колосек (постоји колосечна веза из те тунелске цеви само са 1, 2 и 3. колосеком). Теоретски би барска пруга до Ваљева требала да буде поуздана с обзиром да је скоро реконструисана, али у пракси и није баш...
 
До Панчева сам и мислио али заборавио сам на проблем са колосецима и скретницама на Прокопу. Ради ли се ишта по том питању? Или чекају завршетак зграде?
 
Зна ли неко зашто се возови на шидској прузи заустављају испред путних прелаза иако су полубраници спуштени? У питању је деоница Рума - Стара Пазова.
 
Зна ли неко зашто се возови на шидској прузи заустављају испред путних прелаза иако су полубраници спуштени? У питању је деоница Рума - Стара Пазова.
Telekomanda je van funkcije već neko vreme a pošto je stanica Putinci neposednuta uveden je tzv. stanični razmak od Golubinaca do Rume pa su svi prelazi na toj deonici "neobezbeđeni" tj. otpravnici vozova u pomenutim stanicama nemaju uvid da li su oni spušteni ili ne. Iz tog razloga se mašinovođama uručuje nalog za obavezno zaustavljanje ispred tih prelaza iako su oni na terenu ispravni i spušteni.
 
Znaci prelazi tj,rampe funkcionisu a signalizacija ne?
U principu da.
Ali pošto se dešava da prelazi iz mali milion razloga mogu da "padnu na kvar" i da se svetlosna, zvučna signalizacija ne uključi a polubranici ne spuste, onda je iz predostrožnosti uveden propis da se vozovi obavezno zaustavlju ispred takvih prelaza.
Zato se dešava da običnim građanima nije jasno šta se dešava kada vide da je voz stao ispred prelaza a on uredno i ispravno radi. 🙂
 
Ovo je postalo smešno...

Veće su vam šanse na ruletu nego da uhvatite voz na relaciji Kraljevo-Lapovo.. :p:ROFLMAO:

Pogledajte prilog 151834
Na svim kraljevačkim linijama je ovako, i to već mesecima.

Redovno pratim sajt Srbija Voza, i ne sećam se kada je zadnji put ostvaren bilo koji polazak iz Kraljeva za Lapovo, Požegu, Jagodinu ili Rudnicu. Šalterska služba na toj stanici slobodno može na produženi godišnji odmor, pošto putnički vozovi faktički ne saobraćaju, bez obzira što ih ima u redu vožnje. Dok ne stignu nove garniture u avgustu, prodavci karata tamo nemaju šta da rade.
 
Linija za Lapovo je uvek bila nekako zaboravljena, ali su pre klase i Švedjani išli makar redovno, ovo danas je sramota....

Evo, agonija se nastavlja..

Снимак екрана (520).png
 
Vrh