Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Postoji li neka naznaka kada bi moglo doci do pustanja u upotrebu koloseka od Sajlova do ZS Novi Sad, makar i bez zavrsene elektrifikacije, kako bi putnicki vozovi iz Sombora i Bogojeva mogli zavrsavati voznju u ZS NS?
 
U junu ili julu u Srbiju na homologaciju stiže šestosovinska lokomotiva Stadler EuroDual. Ovo će biti balkanska serija homologacij. EuroDual već vozi u Norveškoj, Švedskoj, Nemačkoj i Austriji. Sada će biti i u Sloveniji (samo dizel) ,Hrvatski, Srbiji i Crni Gori. Kasnije i Severna Makedonija,Grčka, Rumunija i Bugarska Lokomotiva je hibrid i ima snagu od 6 MW na 25 kV i dizel motor snage 2,8 MW i 123 tone. Možda ga smanjejo na 120 tona.
 
U junu ili julu u Srbiju na homologaciju stiže šestosovinska lokomotiva Stadler EuroDual. Ovo će biti balkanska serija homologacij. EuroDual već vozi u Norveškoj, Švedskoj, Nemačkoj i Austriji. Sada će biti i u Sloveniji (samo dizel) ,Hrvatski, Srbiji i Crni Gori. Kasnije i Severna Makedonija,Grčka, Rumunija i Bugarska Lokomotiva je hibrid i ima snagu od 6 MW na 25 kV i dizel motor snage 2,8 MW i 123 tone. Možda ga smanjejo na 120 tona.
Čiji je?
 
Да ли то Штадлер ради како би касније учествовао у тедерима или се спрема куповина код нас?
Ако се спрема куповина, колико је оправдано да се код нас корсите, обзиром на већу цену како куповине тако и одржавања?
Колико сам схватио, могла би да се користи на правцу Ниш-Димитровград, и од Крагујевца па до дела електрификоване пруге.
 
Да ли то Штадлер ради како би касније учествовао у тедерима или се спрема куповина код нас?
Ако се спрема куповина, колико је оправдано да се код нас корсите, обзиром на већу цену како куповине тако и одржавања?
Колико сам схватио, могла би да се користи на правцу Ниш-Димитровград, и од Крагујевца па до дела електрификоване пруге.
Ona ako dolazi, dolazi zbog kargo operatera. Skupa je to a i neisplativa igračka za SV.
Možda četvoroosovinska verzija ali i to teško.
 
Ma obična homologacija, ne verujem da ju je iko uzeo/iznajmio za rad ovde iskr..
Bilo je govora sećate se sigurno od strane SV-a za kupovinu, ali kao što napisa mvbg1 skupa igračka ni ja ne verujem u neku takvu realizaciju, barem ne trenutno..
Inače, Stadler-ove EuroDual su mi najomiljenije lokomotive u Evropi, već vidim sebe u Julu kako blejim na +40 i čekam da je ufotkam..:ROFLMAO:

Da se vratimo u realnost, danas sam obišao praktično završene radove na modifikaciji lokomotive 666-003, odnosno ugradnji AS uređaja, ovo bi trebalo da je prva "teška" dizel lokomotiva i SV-a i SKG-a koja ima takav sigurnosni uređaj na sebi, ako se ne varam.:)

U ovu čast, poneo sam i fotoaparat za bolji kvalitet fotografija, radili su premetačinu sa 112, da vas ne buni zamena uloga od prošlog puta..:D

DSC_1385.jpg

DSC_1389.jpg

DSC_1390.jpg

DSC_1393.jpg


I evo balize, premijerno..
DSC_1397.jpg

DSC_1399.jpg


I unutra je sada već sve sređeno, ovo ste već imali priliku da vidite.
DSC_1401.jpg

DSC_1404.jpg


Startni blok, zanimljivo da je sve u originalu iz USA.
DSC_1406.jpg


Još malo detalja.
DSC_1407.jpg

DSC_1418.jpg


Lokomotiva je dobila i novi pokazivač brzine.
DSC_1410.jpg


Logično, i novi nožni taster budnika.
DSC_1409.jpg


"Alfa & Omega" novog sistema.
DSC_1414.jpg

DSC_1416.jpg

DSC_1417.jpg


No, ne završam ovde sa fotografijama, danas je u stanici bio veoma aktivan dan sa "Regan" lokomotivama.

U manevri 664-114 sa "Mađaricom" 641-330, "Mađarice" rade manevru na utovaru/istovaru rude u Bor Teretnoj, a otklanjanje lakih defekta i servisi se vrši u depou Zaječar.
Malo je ispao loš kvalitet, kontra svetlo + pobegao iz fokusa.
DSC_1376.jpg


Nešto kasnije ostala je sama..
DSC_1427.jpg


664-101 u društvu sa 666..
DSC_1379.jpg

DSC_1378.jpg


Da bi je odmenila 664-106, koja konačno opet vozi nakon dugog stajanja u CK-u.
DSC_1380.jpg

DSC_1383.jpg


To je to, nakon 003 na ugradnju AS uređaja će doći 666-001, do tada vas neću smarati sa fotkama 666 više.:LOL:
 
Тај АС ради ксо и код трамваја, запне о шину?
 
Трамвај има између точкова кочницу која се активира у случају опасности. То је елeктромагнeтна котва која на доњем крају има греду која се таре о шине и тако брзо зауставља трамвај. Толико силно кочи да људе катапултира из седишта, ако се не држе.

1682075175760.png


@mvbg1 јел то?
 
@Прле

Аутостоп није кочница већ уређај који аутоматски активира кочницу у случају опасности. Ништа око кочионог система није дирано. Локомотива има исте кочнице као што је и имала.
 
Vidim da Prletu nije baš najjasnije rad ovog uređaja, da citiram neke druge izvore.

  • AUTOSTOP je signalno-sigurnosni uređaj sa osnovnom ulogom da se izbegnu nezgode, udesi ili opasnosti koje*******i mogle nastupiti ako mašinovođa ispred glavnih staničnih ili pružnih signala ne preduzme mere definisane pojmom na signalu.
  • Nakon interakcije lokomotivske prijemne glave (LPG) i pružne balize inicira se logički proces u autostopu na lokomotivi koji može ići u tri pravca:
    – upozorenje mašinovođi da smanji brzinu
    – zaustavljanje voza brzim kočenjem ako mašinovođa ne postupi po proceduri
    – brzo bezuslovno kočenje ako voz pređe signal sa crvenim pojmom
Inače, on radi uz pomoć balize koja se nalazi sa obrtnim postoljom lokomotive (kačio sam gore) & balize koja se nalazi uz šinu kod signala ili nekih drugih bitnih uređaja i tako funkcionišu zajednički.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Malo sam pročačkao oko ove Stadler lokomotive koja dolazi i to je jedna zaista zanimljiva inicijativa.

Lokomotiva će čak imati i specijalni dizajn tokom homologacije i nosiće naziv "Leteći Balkanac".
Balkan-Design-Eurodual_ELP_-19-4-23-1920x372.jpg


Ovo je i tekst za nešto više ------> https://www.bahnonline.ch/27940/elp...uf-slowenien-kroatien-serbien-und-montenegro/
Preveo sam ga na naški automatski preko google-a.

Да би се обезбедила хомологација локомотиве Еуродуал у Словенији, Хрватској, Србији и Црној Гори, Еуропеан Лоц Поол (ЕЛП) ради са Стадлер Валенсијом и локалним партнерима треће стране на спровођењу тестних вожњи и верификацији компатибилности локомотиве са локалном инфраструктуром и националном захтеви за валидацију.

„Ова иницијатива је следећи корак на ЕЛП-овом 'иновационом путовању' широм Европе. Чим дозволе буду доступне у четири земље, ми ћемо предузети следећи корак и организовати пробне вожње у Северној Македонији, Румунији, Бугарској и Грчкој»
, каже Виллем Гоосен, извршни директор ЕЛП-а.
Саме пробне вожње ће се одржати у јуну и јулу 2023. у свим наведеним земљама. Локомотива ће за ту прилику носити назив „Летећи Балканац“ и имаће посебан ЕЛП дизајн инспирисан традицијом моћних и брзих локомотива које су некада пролазиле овим простором. Дизајн наглашава операцију преко пет граница унутар коридора. Овом инвестицијом, ЕЛП још једном наглашава своју посвећеност даљем развоју ове нове и иновативне локомотивске платформе и поставља нови стандард за шестосовинске хибридне локомотиве у Европи са ЕуроДуал и новим Еуро9000 локомотивама.

„ЕЛП види огроман потенцијал на тржиштима у развоју југоисточне Европе и прошириће постојећу хомологацију за Немачку и Аустрију на регион Балкана. Ово ће створити нови коридор који повезује луке у северној Немачкој са Јадранским морем и омогућити оператерима да развију нове и иновативне концепте транспорта за балканска тржишта»
каже Емиел Кнаррен (ЦЦО оф ЕЛП).
Након успешног завршетка пробних вожњи и накнадног подношења и прегледа докумената од стране ЕРА, очекује се да ће одобрење у свим наведеним земљама бити дато пре Божића 2023.

„Карактеристике железничке инфраструктуре у југоисточној Европи стварају савршене услове за коришћење локомотиве Еуродуал. Комбинација изазовних стрмих нагиба са изазовним кривинама испресецана је неелектрификованим деловима железничких коридора. 6-осовински Еуродуал са вучном силом од 500 кН, 2,8 МВ дизел вучне снаге и преко 6 МВ електричне вучне снаге може чак и да се носи са овим тешким условима»
, каже Лубомир Длабик, менаџер налога продаје одговоран за Југоисточну Европу у ЕЛП

Више о хибридним локомотивама​

ЕЛП се ослања на иновативне шестосовинске хибридне локомотиве снаге до 2,8 МВ дизел, 9 МВ електричне и вучне силе од 500 кН. Сва возила су стандардно опремљена са ЕТЦС Баселине 3 за рад нивоа 2. Прве ЕЛП Еуродуал локомотиве су у употреби на немачкој железничкој мрежи од априла 2020. Омогућавају рад на електрификованим и неелектрификованим трасама, као и утоварне и ранжирне радове. Све двоструке локомотиве су опремљене даљинским управљачем.

Од средине 2023. године, друга генерација ЕЛП дуплих локомотива, Еуро9000, биће пуштена у рад као хибридна вишесистемска електрична локомотива за употребу на свим европским коридорима. Као "почетни купац", Еуропеан Лоц Поол наручио је првих десет Еуро9000 локомотива од Стадлера у мају 2019. Прва верзија са 1,9 МВ дизел и 9 МВ електричне снаге при 500 кН вучне снаге користи се у Немачкој, Аустрији, Холандији, Италији, Белгији и Швајцарској. Касније ће подручје рада локомотива бити проширено и на друге земље и коридоре. Прва локомотива ове серије за употребу у шест земаља представљена је на Иннотранс 2022 у Берлину.
 
Da se nadovežem na post od @Jelancha
Pružne balize koje se uglavnom nalaze pored signala su povezane sa signalnim znacima koje ti signali pokazuju.
baliza_postavljena_na_sinama.png

I zavisno od toga emituju signal određene učestalost koji "prikuplja" lokomotivska prijemna baliza.
Pružna baliza emituje signal od 500,1000 i 2000hz i to u zavisnosti kakav je signalni znak.
Kada je na glavnom signalu ili predsignalu "zelena mirna", pružna baliza emituje 500hz i tada auto stop na lokomotivi ne reaguje na ovo. A samim tim ni mašinovođa nema potrebu da vrši bilo koju radnju oko posluživanja tastera Auto Stop uređaja.
U situaciji kada je signalni znak na glavnom signalu u položaju koji zahteva da se brzina voza smanji (zelena treptuća, žuta mirna ili kombinacija njih) tada pružna baliza emituje signal od 1000hz i prilikom prelaska lokomotivske balize preko nje Auto stop uređaj prepoznaje to i čeka reakciju mašinovođe.
Mašinovođa od tog momenta ima 4 sekunde da posluži(pritisne) taster budnost na panelu AS uređaja
DSC_1404.jpg

i tada kreće "odbrojavanje" tj. pali se sijalica "vremenska kontrola" i mašinovođa mora da smanji brzinu voza ispod 90,65 ili 50km/h za određeno vreme koje je uslovljeno režimom rada AS uređaja.
U slučaju da se na primer brzina ne smanji ispod 50km/h za 34 sek u režimu 3 , tada dolazi do zavođenja brzog kočenja i zaustavljanja voza.
Tj dolazi do otvaranja ep ventila koji ostvaruje direktnu vezu glavnog vazdušnog voda(GVV) i atmosfere što dovodi do prisilnog aktiviranja kočnica u vozu.
Da bi se taj ep.ventil zatvorio i postigao nominalni radni pritisak od 5 bara u GVV mora se pritisnuti taster "RAZREŠENJE" koji će faktički resetovati AS uređaj i omogućiti nastavak vožnje.

I na kraju ako glavni signal pokazuje signalni znak STOJ tada pružna baliza emituje 2000hz, pri čemu AS tada reaguje momentalnim brzim kočenjem po prelasku lokomotivske balize preko nje.
U slučaju da su glavni signali u kvaru i da pokazuju SZ.STOJ, tada mašinovođa dobija nalog za prelazak preko njih i mora poslužiti taster "VOŽNJA PO NALOGU" da bi se sprečilo prinudno kočenje koje je objašnjeno gore.
Oprostite na malo dužem referisanju i nadam se da se @Jelancha neće ljutiti što sam iskoristio njegovu fotku u svom postu.
 
Да ли се краду бализе?
Да ли постојимпивратна онформација ако бализа не ради?
 
Да ли се краду бализе?
Да ли постојимпивратна онформација ако бализа не ради?
Retko se dešavaju krađe pružnih baliza, pošto nema u njima toliko poželjnih materijala.
U slučaju da je neka pružna baliza u kvaru usled emitovanja signala drugačije učestalosti u odnosu na signalni znak, ona se isključuje iz rada i postaje NEAKTIVNA.
Mašinovođe dobijaju obaveštenje o neispravnim balizama duž pruge putem opšteg naloga koji ispostavlja otpravnik vozova u polaznoj ili graničnoj stanici.
 
Poslednja izmena:
А како се зна да нека није исправна? Ко проверава?
 
Jutros kroz vračarski tunel kompozicija puna Fordova. Prvi out vidim ovu belu lokomotivu
Sive je boje. Bombardier Traxx AC2.
Kombinovani prevoz ih ima u najmu 4 komada. Prave "radilice" i odlične lokomotive za teretni saobraćaj. Čak su se pokazale i bolje od Vektrona koje poseduje Srbija Kargo.
 
Vrh