Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Шта је АС уређај? Чему служи? У Србији то нико не уме да угради?
 
Шта је АС уређај? Чему служи? У Србији то нико не уме да угради?

Napisao je Wlabmz šta je, a služi kao sigurnosni uređaj koji je zaslužan za upozoravanje mašinovodji da smanji brzinu, zavođenje brzog kočenja prilikom prolaska kroz crveni signal itd...

"Altrpo" je kompanija koja ovakve uređaje izrađuje svuda po Balkanu, a da budem iskren nisam ni siguran da li u Srbiji postoji neka firma sa sličnom delatnošću, možda "Galeb Signalizacija"!?
 

Izmene u saobraćaјu vozova počev od 17.04.2023. godine

Počev od 17.04.2023. godine dolazi do sledećih izmena u unutrašnjem železničkom saobraćaјu:
– voz broј 2143 na relaciјi Beograd centar-Valjevo sa polaskom u 11:05 časova, kao i voz broј 2142 na relaciјi Valjevo-Beograd centar sa polaskom u 15:23 časa će osim subotom, saobraćati svim danima, kao i poslednjeg dana državnog praznika;
– na relaciјi Beograd centar–Šid ukida se voz broј 2204 sa polaskom u 09:15 časova. Umesto ovog voza uvodi se u saobraćaј voz broј 2206 sa polaskom iz stanice Beograd centar u 12:10 časova i dolaskom u stanicu Šid u 14:40 časova.
-koriguјe se red vožnje voza broј 25431 koјi јe imao polazak u 04:32 iz stanice Sombor za Novi Sad ranžirna/Novi Sad. Polazak iz stanice Sombor јe u 04:09 časova, dolazak u stanicu Novi Sad ranžirna јe 06:34 časa. Zbog ovoga se polazak autobusa iz stanice Novi Sad ranžirna umesto u 07:05 pomera na raniјi polazak u 06:45 časova. Dolazak autobusa u Novi Sad se umesto u 07:15 pomera u 06:55 časova.
 
Napisao je Wlabmz šta je, a služi kao sigurnosni uređaj koji je zaslužan za upozoravanje mašinovodji da smanji brzinu, zavođenje brzog kočenja prilikom prolaska kroz crveni signal itd...

"Altrpo" je kompanija koja ovakve uređaje izrađuje svuda po Balkanu, a da budem iskren nisam ni siguran da li u Srbiji postoji neka firma sa sličnom delatnošću, možda "Galeb Signalizacija"!?
A čiji su AS koji su već ugrađeni na stare mašine, 441,461....?

@Užice zašto sad izmena reda vožnje?
 
Nemam pojma, ovu vest sam pročitao na sajtu Srbija Voza.
 
A čiji su AS koji su već ugrađeni na stare mašine, 441,461....?

Zaista ne znam, mada s obzirom na činjenicu da su se lokomotive remontovale u MIN-u, Rumuniji ili Slovačkoj verujem da ima dosta varijacija.

Veselo i na Barskoj izgleda.

FB_IMG_1681751307388.jpg


FB_IMG_1681751301216.jpg
 
Inače ovaj treći kolosek i jablanici je demontiran ima 10 godina. Navodno iskorišćene zdrave šine za krpljenje......
 
Danas aam zahvaljujući ekipi iz "Altpro-a", a pre svega jedim mojim dobrim prijateljem iz te firme obišao radove oko lokomotive 666 i ugradnje AS uređaja.
Ujednom iskoristio sam šansu da obiđem depo i ostala vozna sredstva u krugu istog, tako da ovo možete shvatiti i kao reportažu.

Pa da krenemo, stanica Zaječar.
20230418_121615.jpg


Nastao je haos sa vozom za Niš, pošto su u Zaječaru trenutno samo 3 garniture, DMV iz Majdanpeka je morao da ode prvo do radionice na dnevni pregled pa tek onda da se postavi za taj polazak, međutim kako su bili spori u tom procesu, neki putnici su već krenuli da ulaze, to je stvorilo i zabunu, jer su isti isterani vrlo brzo zbog gore pomenute procedure.
Voz je posle pregleda u radionici krenuo sa pola sata zakašnjenja ka Nišu.

No, da nastavimo sa reportažom, ovo je okretnica i 661-112.🙂
20230418_121647.jpg


Lokomotiva 661-112 se upućuje na remont u Mađarsku, mnoge je ovo začudilo s obzirom da firma koja je dobila tender i nema puno iskustva sa ovakvim dizelom, ali videćemo kako će ići to sve.
20230418_124035.jpg

20230418_123900.jpg

20230418_123912.jpg

20230418_123956.jpg


No, mi nastavljamo ka glavnoj meti ove reportaže, 666-003.

20230418_124955.jpg


I evo nas unutra, malo je haos, ipak su radovi u toku, ali kabina je dosta komotnija u odnosu na onu u 661.
20230418_124113.jpg

20230418_124509.jpg


Ovo su elementi koji se ugrađuju, ima tu svašta, Razrešenje, Budnost itd..

20230418_124208.jpg


Za identifikaciju & Mv-a..
20230418_124156.jpg


Odlazimo u međuprostor, a tamo nas čeka dizel motor, turbo bato.😁
Zanimljivo, kod ovih dizel motora možete pri kvaru klipa izvući samo taj pokvareni klip bez kompletnog rastavljanja motora.
20230418_124302.jpg


A verovali ili ne, ove lokomotive su imale i WC.
20230418_124444.jpg


I evo nas sa druge strane upravljačnice, ovde se već nalaze bitnije stvari.
Iz ovih ormarića se "de facto" pokreće lokomotiva i dižu u pogon dizel motori.
20230418_124616.jpg

20230418_124529.jpg


Danas, u modernim lokomotivama sve ovo stane u jedan čip.
20230418_124626.jpg


Još jedan pogled na upr A:
20230418_124704.jpg


Ovde će biti spoljni uređaj, koji radi uz pomoć pružne balize.
20230418_130232.jpg


Sve u svemu, lokomotiva je ovako u veoma lošem stanju, dosta je istrulela i fali joj ozbiljniji GO.
Ona je kao što znate imala SO u Kraljevu 2015 god, no dosta se štedelo i krpilo, to se i vidi na prvi pogled čim uđete unutra.

Mi nastavljamo reportažu sada sa motornim vozovima, prva na tapetu je 710-006.
Ona je istrčala u Septembru 2022. i već je solidno očerupana, a tako će i ostati do neke Investicione Opravke.
20230418_124727.jpg


Upr A.
20230418_124820.jpg


Putnički prostor.
20230418_124931.jpg


Nastavljamo dalje, pogled unazad.
20230418_130023.jpg


Pa, pogled unapred.
20230418_125052.jpg


711 009/010 se isto koristi za delove, 710-002 je skoro istrčala kilometre i čeka IO.
No, ovaj kotao sa nekadašnje uskokolosečne lokomotive je privukao pažnju, nekada je služio za grejanje prostorija depoa.
20230418_125137.jpg


710-002, nismo ulazili unutra, a i manje više sve isto kao i kod 006.
20230418_125145.jpg

20230418_125156.jpg


Pored 710-002 se nalazi zgrada arhive, neću kačiti slike, jer je stanje jadno i vredne stvari propadaju.

Dolazimo i do kraja kompleksa, gde se nalazi odavno izgorela 710-003 kao i neko odbačeno obrtno postolje sa 710.
20230418_125617.jpg

20230418_125536.jpg


I nazad na ppčetku se nalazi Regan 664-105, odmara u nedostatku posla...
20230418_131156.jpg

20230418_131510.jpg


Kao stvari stoje, Regani će pri kraju ovog najma preći u vlasništvo SKG-a, Slovenci imaju nekoliko razloga zašto moraju da se otarase ovog dela flote, ima i uticaja novih EU regulativa, mada su im dizel lokomotive svakako višak za postojeću mrežu pruga.

Ovime ujednom i zatvaram ovu reportažu.👍🙂
 
Inače ovaj treći kolosek i jablanici je demontiran ima 10 godina. Navodno iskorišćene zdrave šine za krpljenje......
Mislim da smo mi jedini koji i infrastrukturu održavaju po principu "seci uši krpi d...".
Ajd što kanibalizuju vozna sredstva, ali zar isto mora i za održavanje pruga?
Doduše da su išta radili na vreme do svega ovoga ne bi nikada ni stigli.

Upravo sam se vozikao malo mediteranskom linijom na jugu francuske, pa ta pruga istočno od Nice je stalno pod stenama, ali zato su stene ankerovane na hiljadu mesta (vidljivo golim okom), na gomili mesta i blizu pruge i visoko gore na liticama su postavljene ozbiljne mreže i zategnuto uz samu stenu i u vidu mreže razapete tako da bude kao hvatač ako nešto ipak odleti dalje od same litice, a da bi se sprečio pad kamenja i stena na prugu.
Nije to ni najbolja ni najbrža pruga u Francuskoj, ali radi posao, vikendima ima po jedan voz na svakih 30 minuta, radnim danima na oko 15 i vozovi su puni kao šibice.
 
@Jelancha
Predobra reportaža, volim ovakve objave po forumima ♥

Voleo bih da jednom vidim sredstvo koje je upućeno na So/GO odmah po istrčavanju kilometraže. Unapred se zna kada će istrčati i pripremi se tender i dokumentacija. Bukvalno može isti dan da se uputu na popravku kada istrči sve....
 
Da li neko ima informaciju kakva je bila popunjenost vozova za vreme praznika? Prošle godine, ako se sećate, je bila velika propraćenost medija kojiko su vozovi bili puni. Sećate se REx 711?
 
На Велики петак Re у 9:10 за НС је био малтене празан. KISS су добро напунили. Ни 960 динара не може спречити народ да се вози KISS-ом.
 
Pa dobro svako bira kako mu je po volji, ali je činjenica da je cena karte višestruko manja od konkurenata u drumskom transportu, većinom jer se veštački održava takva cena od strane države. To je i okej jer i država ima velikih benefita (veći turizam, mobilnost, manja opterećenost autoputa, manje saobraćajnih nezgoda, stvaranje jednog tržišta,...)
 
Vrh