Danas aam zahvaljujući ekipi iz "Altpro-a", a pre svega jedim mojim dobrim prijateljem iz te firme obišao radove oko lokomotive 666 i ugradnje AS uređaja.
Ujednom iskoristio sam šansu da obiđem depo i ostala vozna sredstva u krugu istog, tako da ovo možete shvatiti i kao reportažu.
Pa da krenemo, stanica Zaječar.
Nastao je haos sa vozom za Niš, pošto su u Zaječaru trenutno samo 3 garniture, DMV iz Majdanpeka je morao da ode prvo do radionice na dnevni pregled pa tek onda da se postavi za taj polazak, međutim kako su bili spori u tom procesu, neki putnici su već krenuli da ulaze, to je stvorilo i zabunu, jer su isti isterani vrlo brzo zbog gore pomenute procedure.
Voz je posle pregleda u radionici krenuo sa pola sata zakašnjenja ka Nišu.
No, da nastavimo sa reportažom, ovo je okretnica i 661-112.
Lokomotiva 661-112 se upućuje na remont u Mađarsku, mnoge je ovo začudilo s obzirom da firma koja je dobila tender i nema puno iskustva sa ovakvim dizelom, ali videćemo kako će ići to sve.
No, mi nastavljamo ka glavnoj meti ove reportaže, 666-003.
I evo nas unutra, malo je haos, ipak su radovi u toku, ali kabina je dosta komotnija u odnosu na onu u 661.
Ovo su elementi koji se ugrađuju, ima tu svašta, Razrešenje, Budnost itd..
Za identifikaciju & Mv-a..
Odlazimo u međuprostor, a tamo nas čeka dizel motor, turbo bato.
Zanimljivo, kod ovih dizel motora možete pri kvaru klipa izvući samo taj pokvareni klip bez kompletnog rastavljanja motora.
A verovali ili ne, ove lokomotive su imale i WC.
I evo nas sa druge strane upravljačnice, ovde se već nalaze bitnije stvari.
Iz ovih ormarića se "de facto" pokreće lokomotiva i dižu u pogon dizel motori.
Danas, u modernim lokomotivama sve ovo stane u jedan čip.
Još jedan pogled na upr A:
Ovde će biti spoljni uređaj, koji radi uz pomoć pružne balize.
Sve u svemu, lokomotiva je ovako u veoma lošem stanju, dosta je istrulela i fali joj ozbiljniji GO.
Ona je kao što znate imala SO u Kraljevu 2015 god, no dosta se štedelo i krpilo, to se i vidi na prvi pogled čim uđete unutra.
Mi nastavljamo reportažu sada sa motornim vozovima, prva na tapetu je 710-006.
Ona je istrčala u Septembru 2022. i već je solidno očerupana, a tako će i ostati do neke Investicione Opravke.
Upr A.
Putnički prostor.
Nastavljamo dalje, pogled unazad.
Pa, pogled unapred.
711 009/010 se isto koristi za delove, 710-002 je skoro istrčala kilometre i čeka IO.
No, ovaj kotao sa nekadašnje uskokolosečne lokomotive je privukao pažnju, nekada je služio za grejanje prostorija depoa.
710-002, nismo ulazili unutra, a i manje više sve isto kao i kod 006.
Pored 710-002 se nalazi zgrada arhive, neću kačiti slike, jer je stanje jadno i vredne stvari propadaju.
Dolazimo i do kraja kompleksa, gde se nalazi odavno izgorela 710-003 kao i neko odbačeno obrtno postolje sa 710.
I nazad na ppčetku se nalazi Regan 664-105, odmara u nedostatku posla...
Kao stvari stoje, Regani će pri kraju ovog najma preći u vlasništvo SKG-a, Slovenci imaju nekoliko razloga zašto moraju da se otarase ovog dela flote, ima i uticaja novih EU regulativa, mada su im dizel lokomotive svakako višak za postojeću mrežu pruga.
Ovime ujednom i zatvaram ovu reportažu.