Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Uopste nije jasno zasto će se objekat namenjen brzoj pruzi Beograd Subotica nalaziti u Rumi na pruzi Beograd Šid.🤔
 
Iskreno deluje mi da rade jako sporo, za više od mesec dana praktično nisu uradili ni jedan metar, ovim tempom će im trebati još 4-5 meseci minimalno da spoje obe strane podvožnjaka i urade samo ove grube radove, a ovi radovi direktno određuju kada će početi radovi na najvećem gradskom podvožnjaku u centru grada, koji je već treba da se počne rušiti, sve u svemu nema teorije da ovo završe do kraja 2024-te godine.
Za razliku od nadvožnjaka ispred Subotice (neki su i gotovi) koji se rade, možda će prebaciti radnike pa pojačati tempo ali opet...
 
Нешто на брзака сликано у Врбасу, на делу изградње новог вијадукта/моста.

Стубови будућег моста преко канала.
20230412_170143.jpg20230412_170237.jpg20230412_171926.jpg


Нови коридор пруге, и стубови где почиње вијадукт преко пута Врбас-Кула који касније постаје мост преко канала.
20230412_173059.jpg20230412_173117.jpg20230412_173140.jpg


Бонус: Пруга Врбас-Сомбор која чека реконструкцију.
20230412_173623.jpg20230412_173627.jpg
 
Od sutra kreće transport šina od strane IŽS-a za deonicu Grljan-Zaječar, ZGOP je zadužen za transport novih betonskih pragova.
Ako sve bude bilo u redu kroz nekih dve nedelje bi remont gornjeg stroja mogao da krene na ovoj deonici.
Nisam najbolje shvatio za organizaciju putničkog saobraćaja, ali onaj voz u 12:26 će polaziti iz Grljana, a u 7:05 će polaziti iz Zaječara normalno, pod uslovom da sam sve dobro razumeo.
Sad da li će biti nekog zamenskog prevoza Grljan-Zaječar zavisi od SV-a, pa ako se njima više isplati da bacaju naftu u vazduh i teraju prazan voz do Knjaževca onda su za debilanu.

Remont prve deonice između Zaječara i Prahova se odlaže do daljnjeg, odnosno neće skoro početi, a IŽS je iovako u haosu i često im račun pada u blokadu tako da će se načekamo za to.
Njima je prioritet da se radi Bg-Su izgleda, za ostalo ih baš......

Izmedju Brestovca i Medjurova izvođač dobio produžetak od godinu dana za radove, u principu da budemo srećni ako ćemo u RV-u 24/25 da vidimo prve putničke vozove između Leskovca i Niša..
Realizacija tog infrastrukturnog projekta je vrv najgora trenutno u državi na celokupnom nivou, oni u Bulevaru Patrijarha Pavla su mala maca za ovo.🤣
 
Izmedju Brestovca i Medjurova izvođač dobio produžetak od godinu dana za radove, u principu da budemo srećni ako ćemo u RV-u 24/25 da vidimo prve putničke vozove između Leskovca i Niša..

Притом исти извођач, тј. његов конзорцијум је добио посао Сићево - Димитровград, већ ихахај уназад и радови још увек не почињу.
 
Još jedan podsetnik. Most Preko Lima na današnji dan 1999.godine. Dva dana kasnije je dokusuren još jednim pogotkom.

Uvek napomenem da je most popravljen brže nego što danas presvuku neku ulicu asfaltom. Fotografije sam sačuvao sa nekog užičkog sajta 2002. Godine,koji više ne postoji.dalje sam ih plasirao na društvene mreze. Možda bi bile izgubljene zauvek da to nisam uradio
1681367315520.jpg
1681367309661.jpg
1681367313064.jpg
 
Još jedan podetnik na krvavi april 1999. kada je minirana barska pruga u Strpcima (BiH). Danas postoji jako malo informacija o ovom zločinu. par tekstova iz arhive vesti i knjiga koju je pisao Miroslav Lazanjski koja je zapravo bajka prepuna izmišljotina.
Kao klinac se sećam nemontiranog materijala TV Priboj na kom se vidi ubijeni Vidoje Tomić sa kalašnjikovim. U vestima je bila informacija da mu je puška bila zakočena i da nije bilo potrebe da na njega pucaju iz svog raspoloživog naoružanja.

 
Gledam današnju situaciju u Negotinu.

Prolazi Regan sa sumpornom kiselinom i odlazi put Prahova, za 20 min se vraća iz Prahova za Zaječar reži, jednostavno posla nema, nikad ovako nije bilo.
Sa druge strane pored bolnice i delimično kroz grad prolaze šleperi sa Bugarskim i Srpskim registracijama sa amonijakom i fosfornom kiselinom i to na svakih otprilike 5 min.

Sve što je išlo železnicom je otišlo na drum i to sve u poslednjih nekoliko meseci.
Špediterski lobi je odradio sjajan posao nakon Pirota, što je najgore mnoge opozicione partije misle da ispadaju mnogo "pametne" pa podržavaju sve ovo.

Umesto da se težilo da se smanji osovinski pritisak, uvede detaljnija kontrola vagona, saniraju pojedine već poznate loše deonice, mentolci su sve skinuli sa železnice i prebacili na drum.
Sada naše drumove "oru" teški kamioni, vozači koji gaze šlepere sa 80 km/h jer ih pritiskaju šefovi itd...
Jer to je mnogo izgleda sve bezbednije nego da se vozi železnicom, stvarno smo narod za deb.......
 
Gledam današnju situaciju u Negotinu.

Prolazi Regan sa sumpornom kiselinom i odlazi put Prahova, za 20 min se vraća iz Prahova za Zaječar reži, jednostavno posla nema, nikad ovako nije bilo.
Sa druge strane pored bolnice i delimično kroz grad prolaze šleperi sa Bugarskim i Srpskim registracijama sa amonijakom i fosfornom kiselinom i to na svakih otprilike 5 min.

Sve što je išlo železnicom je otišlo na drum i to sve u poslednjih nekoliko meseci.
Špediterski lobi je odradio sjajan posao nakon Pirota, što je najgore mnoge opozicione partije misle da ispadaju mnogo "pametne" pa podržavaju sve ovo.

Umesto da se težilo da se smanji osovinski pritisak, uvede detaljnija kontrola vagona, saniraju pojedine već poznate loše deonice, mentolci su sve skinuli sa železnice i prebacili na drum.
Sada naše drumove "oru" teški kamioni, vozači koji gaze šlepere sa 80 km/h jer ih pritiskaju šefovi itd...
Jer to je mnogo izgleda sve bezbednije nego da se vozi železnicom, stvarno smo narod za deb.......
Ovo ti je tipično za noviju Srbiju. Mi smo poslednjih decenija u takvom stanju, da bismo ukinuli civilizaciju, samo da se naš glas čuje, 'da neko ne strada'. Evo ti primera: dese se nuklearne havarije u inostranstvu, mi se trkamo sami sa sobom ko će pre da podrži uvođenje i produženje moratorijuma na gradnju, pa posle zabranu - struju dobijamo na najprljaviji energent, ugalj, pobijemo za mesec više ljudi od 3 Fukušime; imamo dobar ugalj, ali nam izginu rudari 1989. jer je magarac vario kako se ne sme i umesto da uvedemo stroge procedure za varenje, zatvorimo rudnik - struju dobijamo iz znatno lošijeg uglja, lignita.

Pitam se, da se odustalo od plovidbe kad je prva karavela nestala u talasima...

Tužno. Neherojsko doba baba. Sa sve 'opozicijom' koju pominješ.
 
Od 14h mi priijatelj čeka na NBG. Nije bilo informacije ali se pretpostavilo da je neka nesreća.
 
Vrh