Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

TPS Zemun, hala za održavanje vagona.

Skroz je završena spolja, unutra je skoro gotova ostalo je još da se srede kancelarije i da se doteraju šine za zamenu postolja.
Pogledajte kako je to rešeno sa onim krugovima gde se postolje zarotira za 90 stepeni i izbaci na sporedan kolosek (onaj betonski krug na slici)

20230322_131304.jpg
20230322_131107.jpg
20230322_131053.jpg
20230322_131349.jpg
20230322_131412.jpg
20230322_131529.jpg
20230322_131534.jpg
20230322_131820.jpg
20230322_131816.jpg
20230322_131723.jpg
20230322_131655.jpg
20230322_131709.jpg
20230322_131622.jpg
20230322_131953.jpg
20230322_132100.jpg
20230322_132105.jpg
20230322_132207.jpg
20230322_132136.jpg
20230322_132301.jpg
20230322_132215.jpg
 
Sad mi pade na pamet, a mislim da ću ovde dobiti odgovor. Čemu služe ona zvona na železničkim stanicama? Nikad nisam mogao da povežem njihovo oglašavanjensa dolaskom voza. Uvek kada zavoni ,ljudi se spremaju da izadju na peron a voz ne dodje :D
 
Sad mi pade na pamet, a mislim da ću ovde dobiti odgovor. Čemu služe ona zvona na železničkim stanicama? Nikad nisam mogao da povežem njihovo oglašavanjensa dolaskom voza. Uvek kada zavoni ,ljudi se spremaju da izadju na peron a voz ne dodje :D
Zvonovni signal. Nema nikakve veze oko obaveštenja putnika već je tu samo za službenu upotrebu.
Kada čuješ da se zvono oglašava
tri puta po dva uzastopna zvonjena to znači da voz saobraća od početka prema kraju pruge.
Tri puta po tri uzastopna zvonjena= voz saobraća od kraja ka početku pruge.
Itd, itd...
Ovi zvonovni signali se daju otprilike kada se voz nudi iz susedne stanice, pa otuda da se on ne pojavljuje odmah.

Signalni znaci koji se daju električnim signalnim zvonom su:

1) signalni znaci za objavljivanje vožnje vozova:

(1) signalni znak 1: "Vožnja voza prema kraju pruge"

●● ●● ●● (tri puta po dva kratka zvonjenja),

(2) signalni znak 2: "Vožnja voza prema početku pruge"

●●● ●●● ●●● (tri puta po tri kratka zvonjenja);

2) signalni znak za objavljivanje opasnosti:

signalni znak 3: "Opasnost"

●●● ●● ●●● ●● ●●● ●● ●●● ●● (tri i dva kratka zvonjenja, naizmenično najmanje četiri puta).
 
Poslednja izmena:
Zvonovni signal. Nema nikakve veze oko obaveštenja putnika već je tu samo za službenu upotrebu.
Kada čuješ da se zvono oglašava
tri puta po dva uzastopna zvonjena to znači da voz saobraća od početka prema kraju pruge.
Tri puta po tri uzastopna zvonjena= voz saobraća od kraja ka početku pruge.
Itd, itd...
Ovi zvonovni signali se daju otprilike kada se voz nudi iz susedne stanice, pa otuda da se on ne pojavljuje odmah.

Signalni znaci koji se daju električnim signalnim zvonom su:

1) signalni znaci za objavljivanje vožnje vozova:

(1) signalni znak 1: "Vožnja voza prema kraju pruge"

●● ●● ●● (tri puta po dva kratka zvonjenja),

(2) signalni znak 2: "Vožnja voza prema početku pruge"

●●● ●●● ●●● (tri puta po tri kratka zvonjenja);

2) signalni znak za objavljivanje opasnosti:

signalni znak 3: "Opasnost"

●●● ●● ●●● ●● ●●● ●● ●●● ●● (tri i dva kratka zvonjenja, naizmenično najmanje četiri puta).
To je zapravo najstariji sistem komunikacije susednih stanica na železnici. Nisam odavno putovao železnicom van Srbije, pa ne znam kakva je savremena praksa, da li se ovo još koristi?
 
Koristi se, često ga čujem kada prolazim pored "blok kućice" u Zaječaru, pošto rampu oni spuštaju ručno.


P.S. Pogrešno sam protumačio rečenicu, viđao sam da se koristi i van Srbije, većinom na muzejskim železnicama.
 
Poslednja izmena:
Zvonovni signal. Nema nikakve veze oko obaveštenja putnika već je tu samo za službenu upotrebu.
Kada čuješ da se zvono oglašava
tri puta po dva uzastopna zvonjena to znači da voz saobraća od početka prema kraju pruge.
Tri puta po tri uzastopna zvonjena= voz saobraća od kraja ka početku pruge.
Itd, itd...
Ovi zvonovni signali se daju otprilike kada se voz nudi iz susedne stanice, pa otuda da se on ne pojavljuje odmah.

Signalni znaci koji se daju električnim signalnim zvonom su:

1) signalni znaci za objavljivanje vožnje vozova:

(1) signalni znak 1: "Vožnja voza prema kraju pruge"

●● ●● ●● (tri puta po dva kratka zvonjenja),

(2) signalni znak 2: "Vožnja voza prema početku pruge"

●●● ●●● ●●● (tri puta po tri kratka zvonjenja);

2) signalni znak za objavljivanje opasnosti:

signalni znak 3: "Opasnost"

●●● ●● ●●● ●● ●●● ●● ●●● ●● (tri i dva kratka zvonjenja, naizmenično najmanje četiri puta).
Zahvaljujem..Predpostavljam da se signali emituju automatski. Da li je sistem aktuelanbi kod izgradnje novih pruga?
 
Нетачно. Пре реконструкције станице, стубови контактне мреже су били између колосека, а позиција 1. и 2. колосека и перона је остала иста:

https://goo.gl/maps/RbhQo2QZXuuobA9g6

Peroni su pri kraju, ostalo je osvetljenje i razglas. Krenulo je i postavljanje koloseka, ne znam da li gotovo. Postavljeni su portali za kontaktnu mrežu:
Pogledajte prilog 156681
Ко не види суштинску и практичну разлику између ова два начина постављања стубова контактне мреже, не вреди му ни цртати. На страну што је јефтиније поставити стубове између колосека, пре свега је практичније због кретања путника и особља.

На следећем линку је репортажа са радовима од станице Нови Сад до будуће станице Руменка.

Пруге и возови Војводине
 
Zahvaljujem..Predpostavljam da se signali emituju automatski. Da li je sistem aktuelanbi kod izgradnje novih pruga?
Сигнали се не емитују аутоматски него их активира тј. даје отправник возова.
Уграђени су на новој прузи од Београд центра до Новог Сада.
 
Zahvaljujem..Predpostavljam da se signali emituju automatski. Da li je sistem aktuelanbi kod izgradnje novih pruga?
Koliko znam na Bgd - NS nije ugrađen, mada možda grešim.
Na toj deonici se koristi GSM-R za komunikaciju i ETCS za praćenje pozicije vozova između stanica i u stanici. Ova dva sistema čine ERTMS koji se mora koristiti na rekonstruisanim magistralama kao što je EU propisala.
Takođe mi kao pomoćni sistem koristimo PZB za signale (odnosi se na deonice gde postoji ETCS lvl2).
Ovde pričam za deonicu Bgd - NS, po istom principu će biti rađene i deonice NS - SU, Bgd - Šid, Bgd - Niš.
Što se tiče Niš - Dmt nigde nisam mogao da pronađem recenicu u kojoj piše koji sistem će biti korišćen, ali pretpostavljam ETCS lvl1 minimum kao i na Su - Hor zato što je magistralna pruga.
 
ETCS L1 je manje više naš postojeći APB, samo što je proširen upotrebom GSM-R.
 
A какве везе са надлежношћу града, села, месне заједнице има железничка станица?
 
Ka Hrvatskoj i Sloveniji, gde smo u prednaprednom periodu imali najpopularniji međunarodni železnički pravac posle Barske pruge, od kraja 2012. nemamo najkorisnije polaske, a od marta 2020 nemamo ništa. Propusna moć pruge nije problem, manjak ispravnih vagona jeste. Analizirao sam red vožnje vozova Vinkovci-Zagreb i Zagreb-Ljubljana, šta bi moglo da se spoji, a da HŽ bude samo na dobitku, zbog bolje popunjenih vozova koje već ima za neznatno produženje do granice. To su:

IC 212/213 Zagreb-Frankfurt, spojen sa IC 540/547 Zagreb-Vinkovci.
Beograd +/- 22:00, Šid +/- 0:30-1:30, Vinkovci 2:26, Zagreb 6:48-7:05, Ljubljana 9:14
Ljubljana 18:37, Zagreb 20:45-21:33, Vinkovci 1:52, Šid +/- 3:00-5:00 Beograd +/- 6:30
(nek sačeka u Šidu skuplja putnike po Sremu i dođe u Beograd u normalno vreme).

IC 544 Vinkovci - Zagreb:
Beograd +/-8:00, Šid +/- 10:30 Vinkovci 11:38, Zagreb 15:50 (potencijal korisnog produženje voza za Sloveniju, ukoliko u Ljubljanu stigne pre 19:30, da se stigne na presedanja).

IC 546 Vinkovci - Zagreb:
Beograd +/-14:00, Šid +/-16:30, Vinkovci 17:27, Zagreb 21:56.

IC 541 Zagreb - Vinkovci:
Zagreb 6:16, Vinkovci 10:28, Šid +/- 11:30 Beograd +/-13:00.

IC 545 Zagreb - Vinkovci:
Zagreb 15:15, Vinkovci 19:30, Šid +/- 20:30 Beograd +/- 22:00. (potencijal korisnog dnevnog voza iz Slovenije).

Vozovi Beograd-Zagreb-Ljubljana su tokom 2000-tih imali obično po 3-4 vagona koji prelaze granicu, 5 puta dnevno obično dobro popunjenih između Šida i Vinkovaca od aprila do oktobra, i oko Nove godine. Čak i van sezona imali su mnogo putnika u unutrašnjem saobraćaju i u Srbiji i u Hrvatskoj. Koji bi broj imali 541, 544. 545. 546 uopšte nije bitno. Bitno je da imamo neku korisnu povezanost. I još, to su dodatni brzi vozovi za Šid u 8:00 14:00 i 22:00, iz Šida 5:00, 11:30, 20:30, da bar nekako zapad Srema oseti prednost "brze pruge".
 
A какве везе са надлежношћу града, села, месне заједнице има железничка станица?
Ајој колико си напоран човече. Јел мораш да тролујеш баш сваки пост и да га минираш?
@Karlo sve je to lepo al pruga na hrvatsko strani i severni kolosek na našoj su u isuviše lošem stanju da bi ljudi masovnije koristili voz. Dodaj tome Šengen i ETIAS i dobićeš apsolutno beskorisnu liniju kojoj treba više vremena nego kad je prvi put radila pre 100 i kusur godina.
 
ЕТИАС дозвола важиће три године, тако да то није сметња.
 
Ајој колико си напоран човече. Јел мораш да тролујеш баш сваки пост и да га минираш?
@Karlo sve je to lepo al pruga na hrvatsko strani i severni kolosek na našoj su u isuviše lošem stanju da bi ljudi masovnije koristili voz. Dodaj tome Šengen i ETIAS i dobićeš apsolutno beskorisnu liniju kojoj treba više vremena nego kad je prvi put radila pre 100 i kusur godina.
Ne vidim kako ga je minirao? To šta se pominje apsolutno nema smisla. To je u nadležnosti IŽS i to je prava adresa za stanje stanice, sigurno će sređivati u sklopu projekta Beograd-Niš
 
Ајој колико си напоран човече. Јел мораш да тролујеш баш сваки пост и да га минираш?
@Karlo sve je to lepo al pruga na hrvatsko strani i severni kolosek na našoj su u isuviše lošem stanju da bi ljudi masovnije koristili voz. Dodaj tome Šengen i ETIAS i dobićeš apsolutno beskorisnu liniju kojoj treba više vremena nego kad je prvi put radila pre 100 i kusur godina.

Не минирам него питам, с обзиром да општина, град итд. немају никакву везу са стањем железничких станица.

А ETIAS и Шенген нису никаква препрека ничему. Уосталом, у време док су нам требале визе малтене за сваку суседну земљу, а и даље где су ишли међународни возови имали смо најразвијенији међународни железнички путнички саобраћај од распада СФРЈ до данас.
 
Vrh