Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Розе зграда код станице је стара зграда управе Подринске окружне железнице, касније преименоване у Железницу Дринске бановине која је после 2. светског рата укинута као посебно предузеће.

Ја сам против сеобе станице. Јавни превоз у Шапцу је више приградски и нема нити такт, нити је разгранат по граду да покрије све крајеве, а и становници немају баш навику коришћења истог.
Садашња станица је близу центра на пешачкој удаљености, близу већине средњих школа (медицинска и уметничка преко пута станице, гимназија, економска и музичка су даљи можда 10 минута ходом) као и центар града са најбитнијим устанивама (суд, општина, полиција, катастар, тужилаштво, позориште, музеј, цркве-католичка је поред станице, тржница, хотели, вашариште, Стари град са друге стране у наставку Савске авеније).
Железница се у Шапцу и овако мало користи и то због никаквог реда вожње (није могуће отићи у једном дану до БГ или Лознице, бање и Зворника и вратити се).
Предложена локација код бувљака је тешка периферија, живео сам пре близу, то је слепо црево града.
Stoje svi ti argumenti, ali bih samo dodao da bi izmeštanje autobuske bilo efikasno sa stanovišta autobuskog saobraćaja koji će ići autoputem i neće morati da prolaze kroz grad do stanice. Ako se autobuska izmesti na ovaj deo grada, ta lokacija će biti povezana prigradskim autobusima sa centrom (ok, može se poboljšati veza uvođenjem kružne linije u tom slučaju)
Železnica se malo koristi i to si u pravu, i stoga ne treba ovo se apsolutno ne isplati sa sadašnjim saobraćajem. Ali ako bi imali ozbiljnu liniju ka Loznici verovatno bi se i isplatilo. Najvažniji aspekt ovog plana je integracija sa JPP i to bi donekle nadomestilo udaljenost od centra. Smatram da bi se i taj kraj urbanizovao ukoliko bi se ovo čvorište tu izgradilo, možda još neki javni sadržaji i omogućio bi razvoj grada na tu stranu.

Edit: u blizini je i industrijska zona pa bi odlazak na posao mogao biti preko ovog čvorišta
 
Мислим да ће аутобуси и даље ићи кроз сремска села како би купили више путника. Аутобуска станица је приватна и тешко ће се селити. Ако се она измести ту, онда аутобуси из Мачве неће залазити у град, а цео концепт јавног превоза у Шапцу јесте да путници за села по Мачви и Поцерини чекају превоз по стајалиштима у граду.
Из угла самих линија, можда би било поштеније према Лозници да имају директан брзи воз ка Београду који би ишао право на мост и заобишао Шабац, а да Шабац има самостално линију до Бг, и да постоји воз Лозница-Шабац-Рума који би стајао на свим стајалиштима. Значи да осмисле мало боље турнусе постојеће две гарнитуре 711 из Руме.
Од јавног превоза у Шапцу нема ништа, покушао је стари режим (Зеленивић) са преамбициозним планом, али нити су грађани Шапца навикнути да користе јавни превоз за кретање унутар града, нити су улице у Шапцу адекватне за кретање аутобуса нажалост пошто су закрчене паркираним аутомобилима, уске и већином једносмерне по центру.
 
Мислим да ће аутобуси и даље ићи кроз сремска села како би купили више путника. Аутобуска станица је приватна и тешко ће се селити. Ако се она измести ту, онда аутобуси из Мачве неће залазити у град, а цео концепт јавног превоза у Шапцу јесте да путници за села по Мачви и Поцерини чекају превоз по стајалиштима у граду.
Из угла самих линија, можда би било поштеније према Лозници да имају директан брзи воз ка Београду који би ишао право на мост и заобишао Шабац, а да Шабац има самостално линију до Бг, и да постоји воз Лозница-Шабац-Рума који би стајао на свим стајалиштима. Значи да осмисле мало боље турнусе постојеће две гарнитуре 711 из Руме.
Од јавног превоза у Шапцу нема ништа, покушао је стари режим (Зеленивић) са преамбициозним планом, али нити су грађани Шапца навикнути да користе јавни превоз за кретање унутар града, нити су улице у Шапцу адекватне за кретање аутобуса нажалост пошто су закрчене паркираним аутомобилима, уске и већином једносмерне по центру.
To sa vozovima bi bilo neracionalno.
Možda da autobusi koji dolaze sa severa (starim putem), istoka i juga prolaze kroz grad i terminiraju na novoj AS, dok bi sve linije sa zapada (kojih bi svakako bilo dosta) terminirale na drugom terminusu na zapadu grada? Ili bi pravile krug po gradu i vraćale se do stanice. U suštini, poenta je slati sve linije na 2 koridora kroz grad recimo i time bi se dobilo na frekvenciji na istim.
 
To већ и постоји, већина приградских и локалних аутобуса иде Масариковом улицом у центар из правца Поцерине, и из правца Мачве Мачванском, Партизанском и Јанковом улицом до аутобуске. Опет, бувљак је део града са лошом инфраструктуром и мало простора за њено унапређење. Боље да се постојећа железничка станица среди пошто је садашње стање поражавајуће, и онако ће железница остати ту због бивше Зорке (данас Еликсир) и белих лимова (кинези).
 
To већ и постоји, већина приградских и локалних аутобуса иде Масариковом улицом у центар из правца Поцерине, и из правца Мачве Мачванском, Партизанском и Јанковом улицом до аутобуске. Опет, бувљак је део града са лошом инфраструктуром и мало простора за њено унапређење. Боље да се постојећа железничка станица среди пошто је садашње стање поражавајуће, и онако ће железница остати ту због бивше Зорке (данас Еликсир) и белих лимова (кинези).
Hvala na info, možda ću u narednom periodu da izanaliziram trenutna kretanja i dam za obe varijante neka rešenja. Sve zavisi i koliko će se železnica razvijati, tj koliko će ljudi putovati. A to će se desiti ili potpunim redizajnom reda vožnje ili modernizacijom i elektrifikacijom pruge. Računao sam vremena i došao do zaključka da do Beograda vozno vreme nikad neće biti konkurentno autobusima, ali bi ka Novom Sadu bilo dosta konkurentije. Opet sve to zavisi od radova na putonoj infrastrukturi itd.
 
Мислим да ће и ка НС губити на времену када ураде тунел. Ту је главни проблем Ја сам кад год сам могао, бирао воз на путовањима Шабац-Београд кад год ми се уклапао редом вожње у распоред обавеза, чак и пре са преседањем, и то само због комфора, у аутобусу сам неретко стајао, седишта испред су често била покварена и нагнута, а ја 1,90, и на путовањима из Бг када се улази код Сава центра, није ретко да слободна места буду само позади са мигрантима. Током короне често сам био једини путник у возу, па сам комотно скидао маску.
Генерално су нам у Србији потребни чешћи директни возови до Београда који би били јефтинији од аутобуса.
 
Јако дуго траје изградња ТПС, а тешко да ће то једно место бити довољно да ефективно опслужи читав систем
 
Slobodno pitajte, moja je greška bila jer sam žurio nešto u tom trenutku pa nisam ni pogledao šta sam napisao
 
I vraćaju desetak m.vođa koji su poslednjih godina otišli u penziju.Zar nije bilo bolje da su zaposlili
više mladih ljudi koji bi se uhodali i stekli potrebnu rutinu i samostalnost do dolaska novih garnitura!?
Pitanje da li ima mladih ljudi, od ono malo što ih završi deo ode preko, deo ode u druge firme. A ovo novo zapošljavanje je verovatno zbog dolaska novih garnitura i očekivanja većeg obima saobraćaja naredne godine
 
Februara koje godine?
Pa ove... vest će otprilike zvučati ovako: Na današnjoj ceremoniji predsednik Vučić potpisao je sa Kurtijem fr-ger plan, nakon čega je sa EU potpisao ugovor o rekonstrukciji pruge Beograd-Niš, vredan 600 miliona dolara. Građani Srbije će, pošto je sačuvan mir i stabilnost, moći da se voze brzinama od 200 km/h između 4 najveća srpska grada za 2 godine. Pored toga, za 3 dana, predsednik Vučić će objaviti dolazak jednog od najvećih automobilskih giganata iz Nemačke, koji planira da u našoj zemlji izgradi fabriku u kojoj će raditi 25000 ljudi.

Prelazimo na vesti iz sveta..
 
Pa ove... vest će otprilike zvučati ovako: Na današnjoj ceremoniji predsednik Vučić potpisao je sa Kurtijem fr-ger plan, nakon čega je sa EU potpisao ugovor o rekonstrukciji pruge Beograd-Niš, vredan 600 miliona dolara. Građani Srbije će, pošto je sačuvan mir i stabilnost, moći da se voze brzinama od 200 km/h između 4 najveća srpska grada za 2 godine. Pored toga, za 3 dana, predsednik Vučić će objaviti dolazak jednog od najvećih automobilskih giganata iz Nemačke, koji planira da u našoj zemlji izgradi fabriku u kojoj će raditi 25000 ljudi.

Prelazimo na vesti iz sveta..
ili:
Na današnjoj ceremoniji predsednik Vučić potpisao je sa EU potpisao ugovor o rekonstrukciji pruge Beograd-Niš, vredan 600 miliona dolara. Građani Srbije će, pošto je sačuvan mir i stabilnost, moći da se voze brzinama od 200 km/h između 4 najveća srpska grada za 2 godine. Pored toga, za 3 dana, predsednik Vučić će objaviti dolazak jednog od najvećih automobilskih giganata iz Nemačke, koji planira da u našoj zemlji izgradi fabriku u kojoj će raditi 25000 ljudi.

Prelazimo na vesti iz sveta:
U Prištini su se susreli...
 
Pa ove... vest će otprilike zvučati ovako: Na današnjoj ceremoniji predsednik Vučić potpisao je sa Kurtijem fr-ger plan, nakon čega je sa EU potpisao ugovor o rekonstrukciji pruge Beograd-Niš, vredan 600 miliona dolara. Građani Srbije će, pošto je sačuvan mir i stabilnost, moći da se voze brzinama od 200 km/h između 4 najveća srpska grada za 2 godine. Pored toga, za 3 dana, predsednik Vučić će objaviti dolazak jednog od najvećih automobilskih giganata iz Nemačke, koji planira da u našoj zemlji izgradi fabriku u kojoj će raditi 25000 ljudi.

Prelazimo na vesti iz sveta..
Znam da je najavljena neka fabrika, jel zna možda neko o kakvoj fabrici je reč. Izvinjavam se za offtopic, ali bukvalno nisam našao nijednu adekvatnu temu. Neka Igor prebaci ako takva tema postoji
 
Ne bih znao, to sam više ja nabaronisao.. ali možda i bude nešto..
 
Vrh