Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ja usisivač mogu da kupim gde poželim i mogu da reklamiram ako nije ispravan ili se pokvari u garanciji. Ako voz ne stigne na vreme a ja trpim štetu, kome da se žalim, koje procedure da prolazim? Bolje prevenirati...

Kod autobuskog prevoza cene karte variraju, možeš da biraš prevoznika, a ovde ni to...Tako da, analogija ti je vrlo, vrlo manjkava...

Razumeo bi ti da hoćeš...

Jedno je biti dobar, a drugo naivan... Za polovičnu uslugu ne može puna cena...
 
Nije ovo nista neobicno slicne stvari su se desavale u svim zeleznickim upravama koje su uvele vozove za velike brzine, tokom prvih godina moralo je to da se uhoda pa je bilo smanjenja brzina na odredjenim deonicama, pa se to posle saniralo.
Bilo kako bilo pruga je u garanciji 3 godine i sta ima da se sanira ce se sanirati i to je to.

A N1 je jednako odvratan koliko i Pink samo u drugoj krajnosti.
Koliko Pink hvali toliko i N1 pljuje, tako da su oba ta medija jedno veliko politicko djubre u zavisnosti za koju agendu rade, nasu domacu ili pro zapadnu.
 
Ja usisivač mogu da kupim gde poželim i mogu da reklamiram ako nije ispravan ili se pokvari u garanciji. Ako voz ne stigne na vreme a ja trpim štetu, kome da se žalim, koje procedure da prolazim? Bolje prevenirati...

Kod autobuskog prevoza cene karte variraju, možeš da biraš prevoznika, a ovde ni to...Tako da, analogija ti je vrlo, vrlo manjkava...

Razumeo bi ti da hoćeš...

Jedno je biti dobar, a drugo naivan... Za polovičnu uslugu ne može puna cena...
Odeš na blagajnu i tražiš povraćaj novca ukoliko ispunjavaš uslove. Imaš alternativu, autobus, bicikl, kola. Preventivno ne postoji! Ako ti se ne sviđa usluga, ne vozi se vozom. I šta ako voz dođe na vreme? Oćeš otići do šaltera i dati im razliku možda?
 
Što se pruge tiče, nadam se da će sanirati brzo. Što su kasnili vozovi danas? Sigurno nije lagana vožnja, nešto je drugo

Ja se nadam da će sanacije da rade noću i da neće da remete red vožnje... Ako sve ovo treba da znači i nepouzdan red vožnje zbog njihovih propusta... 😵

Da postoji odgovornost unutar sistema za propuste bilo bi u redu to što kažeš da se plati puna cena, pa da se neki šefovi smene, ako je do održavanja, ali ti očekuješ stalno na strani putnika neko poštovanje pravila... Što ne bi išao logikom, kašnjenje = polovična usluga = niža cena...

Ali niko se ne bi ni bunio od konduktera kad vide da je frka, veliko kašnjenje, gužva, ovo, ono i oni su fleksibilni... Klikću karte, ne gledaju, koga stignu... i oni su ljudi Boki, možda i najbolji deo železnice, imaju srca, najviše su u kontaktu sa običnim svetom... 😉 Tako da, laganeze, nema potrebe za dizanjem tenzija...
 
Odeš na blagajnu i tražiš povraćaj novca ukoliko ispunjavaš uslove. Imaš alternativu, autobus, bicikl, kola. Preventivno ne postoji! Ako ti se ne sviđa usluga, ne vozi se vozom. I šta ako voz dođe na vreme? Oćeš otići do šaltera i dati im razliku možda?

Napisao sam da aplikativno kupujem karte do u minut pre predviđenog polaska... ako je voz na vreme, karta je kupljena...

Kad bude počelo da ti smeta hvatanje krivina u okviru sistema isto koliko ti smeta hvatanje krivina kod putnika možemo dalje da pričamo, u suprotnom ne vredi više vrteti se u krug...

Slažemo se da se ne slažemo. Kao Amerika i Srbija... Nije prvi put ni u svetskim razmerama a kamoli na jednom forumu...
 
Manite se te politike N1, PINK, RTS..

Kao što su PINK & Najveći Sin naše narodnosti napominjali da su napravili prugu, tako će sad N1 & Opozicija da iskoristi ovaj dogadjaj za sebe i digne ovo na veći nivo, svako radi svoj posao..:)

Mislim da je sad mnogo bitnije da se prati dalje stanje deonice, jer obično gde ima jedna zmija ima ih još više, a plašim se da će se u međuvremenu pojaviti još dosta nedostataka...

Ono što je za pohvalu jeste što Infrastruktura prati redovno stanje geometrije i koloseka, makar postoji svest o ozbiljnosti ovakve pruge, a minus jeste ovakvo brzo propadanje....

Elem naša pruga pripada 2. Kategoriji High Speed Rail-a, izgradjena je manje više na postojećoj trasi (Vinogradi-Beška su praktično jedini novi segment, ali to je moralo iz objektivnih razloga), takodje i Vozna Sredstva ispunjavaju uslov za Vmax = 200 km/h - Stadler KISS 200...

Ovaj događaj nam može pokazati da je skoro pa sigurno bilo bolje izgraditi prugu za Vmax = 160 km/h, praktično vozovi putuju 3 min duže u odnosu na sadašnje projektovano stanje, ali šta je tu je...
 



Na deonici krađe brzina je 20kmh. Zapravo to je dovelo do kašnjenja. Ostaje još nejasno zašto su kasnili na polasku.



Nije eticki porediti Pink sa N1.

Pink je mašinerija koja je spremna na sve zarad interesa svoje grupacije. U pravnom sistemu odavno bi izgubila licencu. Stavljaju ljudima metu ma čelo.
 
Poslednja izmena:

...zli jezici kažu da su problemi počeli sa puštanjem teretnog saobraćaja.
Tako da, možda je pruga zapravo i napravljena dobro, ali teretni vagoni u pretovaru, sa lošim bandažima, kočnicama i koječime još su napravili šajze?
 
A te krađe, bilo je ranije reči da će ceo tok pruge biti pokriven kamerama... Ne znam jel to zaista tako ili ne... Voleo bih da jeste ako već nemamo ljudstvo ili je nemoguće to ljudstvom pokriti i iskontrolisati...

To treba najstrože kazniti jer nije samo krađa nego je u sticaju sa izazivanjem opšte opasnosti... Tako da bi za najmanje 2 krivična dela trebalo goniti...
 
Kao što su PINK & Najveći Sin naše narodnosti napominjali da su napravili prugu, tako će sad N1 & Opozicija da iskoristi ovaj dogadjaj za sebe i digne ovo na veći nivo, svako radi svoj posao..:)

Naravno da je sve politika (javna stvar) i da se ne možemo manuti kad se tačno vidi ko ovde relativizuje propuste u sistemu... pa su sad neke stvari jasnije...

Pink je svakako dno, N1 je opoziciono finansiran i vuče na jednu stranu, al Pink je i poluga vlasti. I tu već nema znaka jednakosti. Taj mediji je time privilegovan i zaštićen. N1 nije. Tako da ne može pusti to, isto je. Nije isto.

Da ne govorim o hleba i igara konceptu kojim se svesno truju gledaoci, toksičnim sadržajima i kojima se svest gledalaca o stvarnim problemima u društvu organizovano, sistemski drži na niskom nivou... To je zločin. Ljudi gledajući pink gube kritičko mišljenje, zadovoljeni su najprimitivniji nagoni, stomak sit i ide se na spavanje. Takvog glasača vladajuća elita želi najviše...

Sad kad smo to razjasnili da nije isto, onda dalje ne moramo o politici i medijima na ovoj temi, slažem se.
 
Pa, nije jednako odvratan kao Pink.
I ovo nisu železnice velike brzine, to je od 250 na sat.

Nisi u pravu Pantografe.

Evo sta kaže nadležna železnička instansa:

The International Union of Railways defines high-speed rail as public transport by rail at speeds of at least 200 km/h (124 mph) for upgraded tracks and 250 km/h (155 mph) or faster for new tracks.
 
Kaže instanca vražje majke.
Umori ti spacijo više ponavljajići jedno
te jedno. 200 na sat ti nije visoka brzina.
Čim je stao drugi svjetski rat po Evropi
su počeli da remontuju magistrale za 200
na sat bez da ih zovu visokim brzinama
sve dok 70ih nisu počeli da grade nove
pruge za 270 na sat prvo a kasnije i više.
To je jesno i vrapcima na grani.
 
Ne moraš biti nepristojan bezobrazan i vulgaran.
Sigurno UIC ima veći autoritet i merodavniji je nego neko tvoje mišljenje šta je brza pruga a šta nije kad su oni ti koji to definišu.

Druga stvar to sto vozovi idu 200 na sat ne znaci da je to maksimum te pruge.

Poljaci imaju pruge za 200 kao mi i one se vode pod brzim prugama. Njihov pendolino je tamo dostigao 294 km/h
Velika je šteta i.potpuno je neshvatljivo sto je naša pruga navodno planirana za 200 je bila testirana sa 201,5 km/h a znamo da su ugradjene skretnice za 220, dakle ti testovi uradjeni od strane DB nisu ni proverili krajnje granice naše pruge za koje i dalje nemamo tacne podatke koju brziny moze da izdrži.

Pre par meseci sam video na jednom kineskom sajtu koji se bavio gradnjom brze pruge Beograd Budimpešta da je jedan kineski inženjer izjavio da je geometrija pruge na našem delu uradjena za 320.
 
Poslednja izmena:
Moже да се зове и муњевита пруга, небитно је. У 19. веку смо (веровали или не) имали воз (тада међународни) Нови Сад - Ниш категорије муњевити. Данас немамо ни пужевити.

Ја сам годинама причао да са нашим (не)одржавањем пруга, не треба правити пруге за мешовити саобраћај за веће брзине од 160 км/ч, јер на крају ће се брзина из практичних разлога свести на 160 км/ч. Једноставно, коштање одржавања саобраћаја преко 160 км/ч је превелико за сиромашну земљу као што је Србија. Могу они у гарантном року враћати спорне деонице са 160 на 200 км/ч, али шта када прође гарантни рок? Када схвате да је трошак нупоредиво већи од добитка, да би одржавали брзину од 200 км/ч, једноставно ће оставити 160 км/ч. Да не причам о томе да смо пукли пара за возове за 200 км/ч, а за исте паре смо могли узети дупло више возова за 160 км/ч, што би значило више полазака и задовољније путнике.
 
Ne mogu ovo više da čitam...deprimiraću se.. bolje kad neke stvari ne znaš..
 
У 19. веку смо (веровали или не) имали воз (тада међународни) Нови Сад - Ниш категорије муњевити.
321786845_893255425166113_4407592605808571049_n.png
 

Infrastrukture: Krađa delova kontaktne mreže izazvala kašnjenja na brzoj pruzi


Zbog krađe delova kontaktne mreže iznad železničke pruge na dve lokacije između Beograda i Novog Sada, tokom današnjeg dana došlo je do kašnjenja vozova na brzoj pruzi, saopštile su Infrastrukture železnica Srbije.

Zbog krađe delova kontaktne mreže iznad železničke pruge između Beograda i Novog Sada, tokom dana kašnjenja vozova na brzoj pruzi

Zbog krađe čvrstih tačaka, koje služe da obezbede stabilnost zateznog polja kontaktne mreže, „Infrastruktura železnica Srbije“ bila je prinuđena da tokom današnjeg dana na ukupno pet kilometara brze pruge uvede lagane vožnje sa brzinom od 20 km/sat, i to na deonicama Inđija – Beška i Sremski Кarlovci – Petrovaradin, naveli su.

Na meti kradljivaca bili su delovi kontaktne mreže, koji se zovu čvrste tačke. Napravljene su od nosećeg užeta i služe da obezbede stabilnost jednog zateznog polja kontaktne mreže, koje je dugo oko 1.600 metara. Te čvrste tačke su redovno pod naponom od 25 hiljada volti. „Infrastruktura železnica Srbije“ za čvrste tačke na elektrificiranim prugama u Srbiji počela je umesto nosećeg užeta od bakra da koristi čeličnu pocinkovanu užad, ali se krađe i dalje nastavljaju.

Na brzoj pruzi ukradeno je ukupno osam čvrstih tačaka, stoji u saopštenju.

Tri ekipe „Infrastrukture železnica Srbije“ večeras od 23.30 sati, nakon prolaska poslednjih putničkih vozova na ovoj pruzi, počeće da rade na zameni čvrstih tačaka na kontaktnoj mreži. Planirano je da ekipe „Infrastrukture železnica Srbije“ rade tokom čitave noći, kako bi ukoliko ne bude bilo nepredviđenih teškoća, do ujutru popravili kontaktnu mrežu i sanirali posledice ovih krađa, dodaje se u saopštenju.

Kako dodaju, država je u izgradnju brze pruge Beograd – Novi Sad uložila velika finansijska sredstva, a saobraćaj vozova brzinom od 200 km/sat predstavlja ponos Srbije na zadovoljstvo svih putnika i korisnika usluga. Ovakvim nasilničkim i bahatim ponašanjem prema železničkoj imovini, lopovi nanose ogromnu štetu državi i železnici, i ne samo da ugrožavaju redovitost i funkcionisanje, već utiču i na bezbednost saobraćaja vozova, ističe se u saopštenju.

„Infrastruktura železnica Srbije“ od nadležnih državnih organa očekuje da kradljivci delova i opreme železničke infrastrukture na brzoj pruzi, kao i na drugim srpskim prugama, budu u najkraćem roku otkriveni i najstrože kažnjeni.

Upozoravaju i apeluju da se ne kradu i ne uništavaju delovi i oprema železničke infrastrukture.

Kako navode, Zakon o železnici predvideo je da se za uništenje, oštećenje ili krađu delova železničke infrastrukture, bez obzira na njihovu količinu i vrednost može izreći kazna zatvora od tri meseca do pet godina, a u slučaju da neko lice zbog toga bude teško povređeno ili se načini imovinska šteta velikih razmera, kazna zatvora je od jedne do osam godina.

 
@ spatio Nisam ja vulgaran nego ti
ti zavlačiš tu praznu i lažnu priču
već godinama bez bilo
kakve potrebe. Ne znam šta će ti to
ali ako te to zabavlja nastavi slobodno.

Uzgred ovu sa redukcijom brzine
sam čuo sad pred ng.
Priča se po infri da se Rusi ne javljaju
na telefon za reklamacije.
Očito sad imaju važniji posao.
 
Питање потенцијалног извођача радова и одговор наручиоца радова у вези тендера за редовну оправку гарнитура 711:

Прилог 4 -Измјене, реконструкције и модернизације и Прилогу 1 (Обим радова) тачка 5 (Агрегат снаге МТУ 6Х 1800 Р83)


-Реконструкција расхладног система дизел мотора


Проблем прегревања мотора се појављује због запрљаности хладњака .Текуће одржавање хладњака подразумјева одстрањивање нечистоће која се накупи током вожње. Постојећи систем хлађења је одговарајући за постојећи Поwер Пацк и свака реконструкција је веома скупа јер захтјева нови пројекат и велики обим радова. Представници МТУ су става да замјена хладњака није могућа јер је простор уградње искориштен до краја и става су да постојећи хладњак задовољава све потребне захтјеве за хлађење . Оптимално решење је уградња заштитне мреже.


Да ли је довољно уградити заштитну мрежу хладњака без реконструкције расхладног система јер произвођач нема конструкторско решење за то? Постављањем заштитне мреже допринеће се бољем хлађењу дизел мотора спречавањем уласка страних тијела и нечистоће до тијела хладњака.

Није довољно уградити заштитну мрежу хладњака.


Наручилац остаје при захтеву датом у Прилогу 1 -ОБИМ РАДОВА ЗА ИЗВРШЕЊЕ УСЛУГЕ РЕДОВНЕ ОПРАВКЕ ДИЗЕЛ МОТОРНОГ ВОЗА СЕРИЈЕ 711 који је саставни део


модела уговора.
 

Ludilo mozga...😷

Ево не могу да провалим од данас, кад сам први пут видео поруку...шта је овде тачно лудило мозга? Најављена је модернизација пруге за 120 км/х и њена електрификација, што доводи до директне везе Сомбора и Београда једном електро гарнитуром без преседања и за релативно кратко време?
Ова тема сваки дан почиње све више да личи на Удружење љубитеља железнице у којој су 80% чланова - да опростите на изразу - малоумни маторци који не знају шта пишу, већ пљују на све живо, којима је Кенџа 661 боља од новог Вектрона или је шинобус бољи од Флирта или Кисса. У истој групи исто пљујеш, сад си прешао и овде. Ова тема је до скоро била мени лично велики извор информација о самој железници, где су људи попут МВБГ1 писали интересантне ствари и стручно одговарали на све. Вагончић је понекад умео да хејтује и мрачи али су његови постови били поучни са много корисних информација. Сад се одједном појављују нови ликови и тема се претворила на преношење глупости са Н1.
Данас сам пословно ишао 2 пута са Регио и једном са Соколом између НС и БГ. Проблем је био што је контактна мрежа била оштећена на два места, па су споре вожње биле на трећини деонице између Инђије и Бешке и једном малом делу између Карловаца и Петроварадина. Регио возови су каснили у доласку у НС 7-10 мин у просеку, али су успевали да крену назад за Београд на време где су долазили са 7-10 мин закашњења. Са Соколовима је био хаос, 4 поласка су била отказана, по два из правца. Каснили су баш. РЕх поласци су каснили до Инђије 15 мин у просеку. Причао ми је кондуктер, да је екипа која је покрала делове контакне мреже налетела на патролу полиције која је проверавала све возаче на алкохол и да су у покушају бекства ухваћени, ваљда су се уплашили да ће видети шта возе.
Не знам због чега, али два поласка БГ:воза који иду пре Регио у 16.18 са НБГ нису саобраћала и на станици је била маса људи. Одмах су се појавили стршљенови са Н1 и такву драму од извештаја су направили, као да се апокалипса догодила. Стајао сам поред камермана док су прилог снимали.
 
Ево не могу да провалим од данас, кад сам први пут видео поруку...шта је овде тачно лудило мозга? Најављена је модернизација пруге за 120 км/х и њена електрификација, што доводи до директне везе Сомбора и Београда једном електро гарнитуром без преседања и за релативно кратко време?
Ова тема сваки дан почиње све више да личи на Удружење љубитеља железнице у којој су 80% чланова - да опростите на изразу - малоумни маторци који не знају шта пишу, већ пљују на све живо, којима је Кенџа 661 боља од новог Вектрона или је шинобус бољи од Флирта или Кисса. У истој групи исто пљујеш, сад си прешао и овде. Ова тема је до скоро била мени лично велики извор информација о самој железници, где су људи попут МВБГ1 писали интересантне ствари и стручно одговарали на све. Вагончић је понекад умео да хејтује и мрачи али су његови постови били поучни са много корисних информација. Сад се одједном појављују нови ликови и тема се претворила на преношење глупости са Н1.
Данас сам пословно ишао 2 пута са Регио и једном са Соколом између НС и БГ. Проблем је био што је контактна мрежа била оштећена на два места, па су споре вожње биле на трећини деонице између Инђије и Бешке и једном малом делу између Карловаца и Петроварадина. Регио возови су каснили у доласку у НС 7-10 мин у просеку, али су успевали да крену назад за Београд на време где су долазили са 7-10 мин закашњења. Са Соколовима је био хаос, 4 поласка су била отказана, по два из правца. Каснили су баш. РЕх поласци су каснили до Инђије 15 мин у просеку. Причао ми је кондуктер, да је екипа која је покрала делове контакне мреже налетела на патролу полиције која је проверавала све возаче на алкохол и да су у покушају бекства ухваћени, ваљда су се уплашили да ће видети шта возе.
Не знам због чега, али два поласка БГ:воза који иду пре Регио у 16.18 са НБГ нису саобраћала и на станици је била маса људи. Одмах су се појавили стршљенови са Н1 и такву драму од извештаја су направили, као да се апокалипса догодила. Стајао сам поред камермана док су прилог снимали.
Pa iskreno, iz tvoje priče se i može zaključiti da je jeste bio haos.
I što neko reče, svako radi svoj posao. Pink je pričao bajke i hvalospeve za tih četrdesetak km brze pruge, kao da je cela Srbija već u takvim prugama. Stvar jeste za hvalu, ali ne za toliko busanje u grudi.
E sad ovi drugi preteruju u drugom pravcu. Jeste danas bio raspad, jeste velika sramota što su uvedene LV ali, u redu, nije apokalipsa.
 
Vrh