Porediti Švajcarske i Srpske železnice je malo nelogično...
Ovog leta sam tokom moje "Mini Ture" po Evropi bio tamo oko 2 nedelje, i ukupno je tri vozova kasnilo..
Jednom na privatnoj "Rhätische bahn", jedan IC u Belinzoni, i EC u Bregenz-u (okej, to je već Austrija, ali voz je kasnio u St. Gallen-u takodje), sva tri voza su kasnila po 10 minuta...
Voz sam koristio svaki dan i sva presedanja su radila super, sa razmakom od po 5 minuta manje više uvek...
U Švajcarskoj je gotovo na svim linijama prisutan taktni red vožnje, od po makar 1 voz u sat vremena...
S-Bahn u Cirihu je takodje bio izuzetno tačan iako je to jedan od najsloženijih železničkih sistema u Evropi i s obzirom na veličinu čvora u Cirihu...
U kontrastu imamo Srbija Voz, koji nema nijednu taktnu liniju (NS-BG je neki hibrid toga) vrlo često na mnogim relacijama sa po 2-3 polaska dnevno, tu imamo i BG:VOZ koji ima neki takt na sat vremena i ne na svim relacijama...
Kada stavimo na tapetu sve to, malo je poražavajuće da na sistemu koji nije toliko preopterečen se javlaju kašnjenja i otkazivanja, ne očekujem od SV-a kvalitet SBB-a, ali ipak su neke stvari nedopustivem, naravno kada na sve to dodamo "sjajnu" infrastrukturu dobijemo poražavajući rezultat..