Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

U iščekivanju smo povratka starih, dobrih vremena! :)

Pogledajte prilog 145071

Иначе, ова фотографија се врти по Инстаграму и Твитеру као воз Београд - Бар за време СФРЈ. Међутим, то није тачно. Вагон са слике је вагон Мађарских желелезница и произведен је 90-их.
 
Pa i nije baš.
Tada su Italiji već imali ETR 401 na njihovoj brzoj pruzi diretissima.
Nemci su izbacili ICE 1
Englezi su imali njihove intercity 125 brze vozove za 200 km/h.
Cak i rusi su imali brzi voz koji je išao 200 izmedju moskve i petersburga.
TGV je novitet u odnosu na te 200km/h vozove. Mislio sam da se ICE pojavio devedesetih, moja greška.

Svakako, hteo sam da kažem da je i u zapadnoj Evropi gomila glavnih linija bila sa sličnim voznim sredstvima kao u JŽ. Mi taj TGV iz ‘89. nismo dostigli ni danas. Mada, pitanje je da li bi tako nešto uopšte bilo ekonomski opravdano kod nas, nemam pojma.
 
Тачно, данас је појам имати нпр.
Иначе, ова фотографија се врти по Инстаграму и Твитеру као воз Београд - Бар за време СФРЈ. Међутим, то није тачно. Вагон са слике је вагон Мађарских желелезница и произведен је 90-их.
Класични интернет фалсификатори у лову на лајкове.
 
Мени највише личи на воз Београд - Будимпешта јутро после последње вечери Егзита:

IMG_1221.JPG
 
Иначе, ова фотографија се врти по Инстаграму и Твитеру као воз Београд - Бар за време СФРЈ. Међутим, то није тачно. Вагон са слике је вагон Мађарских желелезница и произведен је 90-их.
Nema veze, poruka je jasna - davaj vozove! U našem iskustvu, zgužva je bila još veća a doživljaj kompletniji, uz pušenje, cirku, gaženje, razne smradove i temeljno vetrenje spuštenim prozorima. Glavobolja i nazeb skoro zagarantovani. :D
 
Ovaj vagon restoran zaista mnogo lepo izgleda. Pre mesec dana izašao je sa remonta iz Goše i
do sada imao je samo jednu vožnju. Pre desetak dana izvesna grupa ljudi iz Nemačke iznajmila
je i platila vanredan voz na relaciji Bgd Centar - Užice u čijem sastavu je, uz još dvoje Z kola, bio i
on. Unutra su postavili prilično jako ozvučenje i bila je prava žurka u vozu.
Sada je vraćen u Topčider gde će da ga ždere vreme. Od sutra se ukidaju dnevni barski vozovi tako
da i nema gde da ide mada mislim da bi bio od koristi i u noćnom barcu.


Pogledajte prilog 144961

Ovaj vagon restoran zaista mnogo lepo izgleda. Pre mesec dana izašao je sa remonta iz Goše i
do sada imao je samo jednu vožnju. Pre desetak dana izvesna grupa ljudi iz Nemačke iznajmila
je i platila vanredan voz na relaciji Bgd Centar - Užice u čijem sastavu je, uz još dvoje Z kola, bio i
on. Unutra su postavili prilično jako ozvučenje i bila je prava žurka u vozu.
Sada je vraćen u Topčider gde će da ga ždere vreme. Od sutra se ukidaju dnevni barski vozovi tako
da i nema gde da ide mada mislim da bi bio od koristi i u noćnom barcu.


Pogledajte prilog 144961
Боље да га изнајме некоме него да стоји безвезе. Додуше, крај је сезоне Оптиме па баш и немају коме да га изнајме.

Je l znaš koliko bi bila cena da se iznajmi za žurku vagon? Isto do Ue da ide, i nazad.

Пробај да се распиташ на следеће контакте:
– za zakup voza po fakultativnoj trasi ili zakup voza po posebnom redu vožnje, marketing službi “Srbija Voz” a.d. na telefon 011/3616-811 ili na
e-mail adresu: marketing@srbvoz.rs

Pored navedenih vozova, u okviru posebnih usluga, možete iznajmiti i ostala vozna sredstva Srbija Voza, kao što su: elektro-motorne garniture, dizel- motorne garniture, putnička kola i lokomotive iz redovnih sastava vozova.

Za sve informacije u vezi sa posebnim uslugama, kontaktirajte Centar za marketing i medije Srbija Voza:
tel: +381 11 3616 811
marketing@srbvoz.rs

Ранијих година је било повремених закупа, посебно Плавог воза. Сада је све то нешто утихнуло. Да ли је до слабе рекламе или незаинтересованости, не знам.
 
Legenda kaže da je do pred raspad Juge
samo do Jadrana vozova iz Beograd
bilo do Kopra, Pule, Rijke, Zadra i Šibenika,
Splita, Ploča i Bara. :)
Opet džaba sve kad nije bilo moderno,
nije bilo tžv-ova, Beograd-Ristovac npr.
 
https://www.skyscrapercity.com/threads/hungary-railways.578973/page-38#post-180282957

Мађарске железнице набављају 50 Siemens Vectron локомотива, као и 39 вагонских композиција од 7 и 9 вагона, уз опцију набавке додатних 10 композиција. За Београд је предиђено да саобраћају композиције од 7 вагона.
 
Legenda kaže da je do pred raspad Juge
samo do Jadrana vozova iz Beograd
bilo do Kopra, Pule, Rijke, Zadra i Šibenika,
Splita, Ploča i Bara. :)
Opet džaba sve kad nije bilo moderno,
nije bilo tžv-ova, Beograd-Ristovac npr.
Bilo je moderno, npr. Sava i Matoš.
160km/h luksuza na točkovima.
 
Preševo je bilo pogranična stanica sa Turskom imperijom krajem 19 veka.
 
Preševo je bilo pogranična stanica sa Turskom imperijom krajem 19 veka.

Није. Управо је Ристовац био погранична станица. Због тога је и вероватно остао важна станица касније. Прешево и Бујановац су након Берлинског конгреса све до балканских ратова остали део Османског царства.
 
U iščekivanju smo povratka starih, dobrih vremena! :)

Pogledajte prilog 145071
Ovakva scena je bila svakodnevno u sezoni u Barcu do 2012, za posle nisam siguran. ja sam se poslednji put vozio na patosu 2010. godine. Kompozicija sa dvocifrenim putničkim kolima + autovoz, i bukvalno vrata ne mogu da se otvore. Ljudi sede na onom delu vrata što piše da se ne staje nogama.
Koliko god je slika valjanja po hodnicima negativna, železnicaje tada imala putnike koji su spremni da idu vozom makar i u hodniku, a danas se jedva i sedišta rasprodaju.

U to ime prilažem fotografiju pomenutog voza koji je iskidao mrežu u stanici Kalenić i polomio pantograf pa rezervna lokomotiva nije mogla da priđe jer nije bilo struje a dizelka je bila negde daleko; pa su nas dizelirali do Požege, i tu zamenili 461.... U sećanju mi je ostalo da je nam je radnik iz drezine dao neku ustajalu vodu jer smo sve vreme pili rakiju, i da je jedna super riba posle 3 sata čekanja smotala ogromnu buksnu.... ostala sećanja nisu baš za forum :D
1663615195773.png
1663615431420.png
 
https://www.skyscrapercity.com/threads/hungary-railways.578973/page-38#post-180282957

Мађарске железнице набављају 50 Siemens Vectron локомотива, као и 39 вагонских композиција од 7 и 9 вагона, уз опцију набавке додатних 10 композиција. За Београд је предиђено да саобраћају композиције од 7 вагона.
Zanimljivo, Cesi takode uzeli 50 Vectrona sa vamx 230 km/h, Vectroni MAV Starta po konfiguraciji RailJeta imaju vmax 160 km/h. https://press.siemens.com/global/de...sauftrag-fuer-lokomotiven-und-service-von-den
Screenshot 2022-09-19 214800.jpg
 
Vrh