Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ovaj vagon restoran zaista mnogo lepo izgleda. Pre mesec dana izašao je sa remonta iz Goše i
do sada imao je samo jednu vožnju. Pre desetak dana izvesna grupa ljudi iz Nemačke iznajmila
je i platila vanredan voz na relaciji Bgd Centar - Užice u čijem sastavu je, uz još dvoje Z kola, bio i
on. Unutra su postavili prilično jako ozvučenje i bila je prava žurka u vozu.
Sada je vraćen u Topčider gde će da ga ždere vreme. Od sutra se ukidaju dnevni barski vozovi tako
da i nema gde da ide mada mislim da bi bio od koristi i u noćnom barcu.


Pogledajte prilog 144961
Ima li fotki iz unutrašnjosti vagona?
 
Ovaj vagon restoran zaista mnogo lepo izgleda. Pre mesec dana izašao je sa remonta iz Goše i
do sada imao je samo jednu vožnju. Pre desetak dana izvesna grupa ljudi iz Nemačke iznajmila
je i platila vanredan voz na relaciji Bgd Centar - Užice u čijem sastavu je, uz još dvoje Z kola, bio i
on. Unutra su postavili prilično jako ozvučenje i bila je prava žurka u vozu.
Sada je vraćen u Topčider gde će da ga ždere vreme. Od sutra se ukidaju dnevni barski vozovi tako
da i nema gde da ide mada mislim da bi bio od koristi i u noćnom barcu.


Pogledajte prilog 144961

Чекај, још један ресторан су ремонтовали? Био је пре 2 ремонтован један, који није имаo ниједну вожњу. Који ђаво ремонтују ресторане кад не возе нигде? Или је то тај који је ремонтован пре 2 године
 
Буквално су требали да ураде четири колосека БГ-СП па нек иду Шидски и НС возови паралелно.
 
Не видим никакву логику. Двадесет и кусур пари БГ возова не омета возове за Нови Сад, а шест пари возова за Шид омета. Притом, на БГ возу возе РВР-ови, који ће дефектирати пре него Флирт. Ако Флирт уопште вози за Шид, видим да су 12. и 13. септембра отказали осам возова.
“Srbiјa Voz” a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da 12.9.2022. godine voz koјi polazi iz Zemuna za Šid u 5.45 časova i iz Šida za Golubince u 8.29 časova izuzetno neće saobraćati zbog tehničkih razloga .
Zahvaljuјemo se putnicima na razumevanju.
“Srbiјa Voz” a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da 13.9.2022. godine voz koјi polazi iz Zemuna za Šid u 5.45 časova i iz Šida za Golubince u 8.29 časova izuzetno neće saobraćati zbog tehničkih razloga .
Zahvaljuјemo se putnicima na razumevanju.
“Srbiјa Voz” a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da 13.9.2022. godine voz koјi polazi iz Golubinaca za Šid u 11.58 časova i iz Šida za Golubince u 14.20 časova izuzetno neće saobraćati zbog tehničkih razloga .

Zahvaljuјemo se putnicima na razumevanju.
“Srbiјa Voz” a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da 13.9.2022. godine voz koјi polazi iz Golubinaca za Šid u 17.04 izuzetno neće saobraćati zbog tehničkih razloga .

Zahvaljuјemo se putnicima na razumevanju.
“Srbiјa Voz” a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da 13.9.2022. godine voz koјi polazi iz Šida za Zemun u 19.12 izuzetno neće saobraćati zbog tehničkih razloga.

Zahvaljuјemo se putnicima na razumevanju.

Што се тиче теретних возова, не знам зашто их не убаце преко дана ван шпицева, или барем у сатима када не саобраћа регио. ИЦ возови се свакако миомиђу негде између Старе и Нове Пазове тако да ИЦ може неправилним колосеком (претпостављам да постоји та могућност) у случају било каквих проблема између Старе Пазове и Новог Сада (до Старе Пазове свакако теретни возови имају своје колосеке). Ово пишем као лаик који често путује возом, нека ме неко од стручних људи исправи.

Иначе, један од потенцијално најперспективнијих полазака, ИЦ у 08:10 из Новог Сада је претворен у регио експрес и полази 12 минута раније. Притом, постоји регио воз који креће из Новог Сада 15 минута раније, а стиже у Београд 6 минута раније.
„Srbiјa Voz“ a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da će od 19. septembra 2022. godine prestati da saobraća voz koјi iz Novog Sada za Beograd centar polazi u 8.10 časova.

Od 19. septembra iz Novog Sada u 7.58 časova do Beograd centra, saobraćaće Regio expres voz koјi će staјati u Sremskim Karlovcima, Beškoј, Inđiјi, Staroј Pazovi, Novoј Pazovi, Bataјnici i Novom Beogradu.

Zahvaljuјemo se putnicima na razumevanju.
Не знам стварно колика је била попуњеност овог воза јер углавном путујем ранијим возовима, али ми је невероватно да у то време не постоји ИЦ воз. Заправо, у време целог јутарњег шпица, када је најпотребније, не постоји ИЦ воз од Новог Сада до Београда, али зато имамо ИЦ возове за време радног времена, ваљда зато што је незапосленима, пензионерима и омладини битан сваки минут, а запосленима, који путују свакодневно, није битна уштеда времена. Исто тако, не знам којом логиком, из успутних места (Инђија, Стара Пазоваи итд.) у јутарњем шпицу возе 2-3 воза на сат, а у поподневном шпицу само по један воз на сат.

Ред вожње свакако јесте бољи него у априлу и мају, већи је број полазака, али морају да поправе овакве ствари ако мисле да повећају попуњеност возова. Кад купујем карту, тачно се види да су радним данима попуњенији возови у шпицу, нпр. за воз из Београда у 17:00 ретко кад остане више од 60 места, а пре неки дан сам видео да је остало двадесетак, док за возове између 11:00 и 15:00 остане и преко 120 карата.
 
Poslednja izmena:
Od sinoć je krenuo teretni saobraćaj na delu novoizrgrađene pruge Novi Sad - St. Pazova. Sada ćemo videti kvalitet radova. Teretni saobraćaj se vrši od 23.30 do 5h.
 
Na pruzi Inđija-Golubinci brzina Vmax 100km/h.
Kako nisu povezane Rakovica i NBG, pa ide BGvoz, doduše ne toliko redovno, ali ima polazaka
 
Kojom brzinom bi išle putničke klase?

Србија Воз има путничке вагоне за максималну брзину 120, 160 и 200 км/ч. Такође, већина вагона мађарских и аустријских железница који се користе у међународним Еуросити возовима су за 200 км/ч. Вагони Z1 Србија Воза су пројектовани за 200 км/ч, али им је максимална брзина спуштена на 160 км/ч, јер је одржавање за 200 км/ч скупље, а нису се користили за брзине веће од 160 км/ч. Но, Србија Воз нема локомотиве које могу преко 140 км/ч. Потребне су нове локомотиве за 200 км/ч и ремонт Z1 вагона, да би класичне гарнитуре могле ићи 200 км/ч.
 
Nema direktne linije.
Ima itekako.
IMG_20220918_124014.jpg
IMG_20220918_123953.jpg
 
Ma i za vreme tih "starih dobrih vremena" je Jugoslavija imala kantu od zeleznice u odnosu na zapadne evropske zemlje.
Ja se dobro secam 1989te godine, izlazim iz pokretnih stepenica u veliki hol u Gare de Lyon u Parizu, tu je na koloseku J bio postavljen Simplon Express Pariz Beograd, uredan i čist sa svojim plavim spavaćim kolima i zelenim kušetima proizvedenim 60ih i 70ih i pratećim osobljem.

Ali to je sve padalo u senku kad prekoputa stoji ganz nov TGV tada narandžaste boje, kao spejs šatl, apsolutno čudo tehnike i tehnološki raskorak u odnosu na sve što se kotrljalo tada na šinama.

Tada si mogao da vidiš gde se JZ zapravo nalazila u odnosu na ostale zeleznicke uprave zapadne evrope.
 
Pa dobro, TGV je tada bio novitet i u odnosu na ostale razvijene evropske zemlje koje nisu imale ništa slično. Nije za poređenje sa balkanskom državom. Ipak smo manje zaostajali nego danas.
 
Pa i nije baš.
Tada su Italiji već imali ETR 401 na njihovoj brzoj pruzi diretissima.
Nemci su izbacili ICE 1
Englezi su imali njihove intercity 125 brze vozove za 200 km/h.
Cak i rusi su imali brzi voz koji je išao 200 izmedju moskve i petersburga.
 
Vrh